Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te ääliökuskit! Vastatkaa tähän!

Vierailija
10.08.2016 |

Te, jotka körötätte 100km/h alueella 70-80km/h ja heti kun ohituskaista tulee, niin kaasua löytyykin ja ajatte 120km/h ja heti kun ohituskaista loppuu, vauhti tippuukin taas siihen 80km/h.
Miksi h*lvetissä teette niin? Jos on pakko ajaa hitaasti, niin vositteko ajaa hitaasti myös ohituskaistalla ilman että tarvitsee itse mennä viipottaa 140km/h? Jos ei oma ego kestä ohituksia, niin ajaisitko sitä oikeaa vauhtia koko ajomatkan?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on alla auto, jolle ei kovin moni ohituksessa pärjää, tai vähintäänkin kuskin sipuli pettää ensin, niin ei tarvitse noista enää välittää...

Vierailija
2/71 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Kiusa se on pienikin kiusa nähtävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä juuri kukaan ei tee noin. Se on se ohittava jono jonka nopeus nousee ohituskaistalla. Toki silloin tällöin kovempaa ajava saattuu eteen, mutta sillon on poikkeuksetta kyse tuoreesta kuskista jonka nopeuden pito ei vielä ole harjaantunut.

4/71 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa iteki mietin.

Vierailija
5/71 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkistävää saada tänne uusia aiheita. Kukaan ei ole koskaan kommentoinut alinopeutta köröttelijöistä.

Vierailija
6/71 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöautojen ohitukset kannattaa hoitaa muualla kuin ohituskaistoilla.

Kaikilla meillä on yhtä suuri oikeus liikenteeseen, et voi vaatia että muut hyppii sinun pillisi mukaan. Kaikki vaan eivät ole yhtä hyviä kuskeja.

Vierailija
7/71 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä olen miettinyt tätä niin monta kertaa!!! Idiootit luulee, että se ohituskaista on KIIHDYTYSKAISTA. En tiedä eivätkö nämä tumpelot uskalla ajaa täyttä 100km/h tien kapeammassa kohdassa vai mistä on kyse. Näin käy JOKA IKINEN KERTA kun ajan Helsingistä Jyväskylän suuntaan - siinä on useammassa kohdassa näitä OHITUSkaistoja, joissa urpot (yleensä keski-ikäiset miehet) ajavat satasta ja heti kaistan jälkeen laskevat takaisin 80:een. USKOMATONTA!!! Ja sitten kun lähtee ohituskaistalla ohittamaan, niin VIELÄ painetaan LISÄÄ kaasua!! ENNEN KUIN LYÖDÄÄN JARRUT POHJAAN KAISTAN PÄÄTYTTYÄ! Siis järki menee!!!

Vierailija
8/71 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä juuri kukaan ei tee noin. Se on se ohittava jono jonka nopeus nousee ohituskaistalla. Toki silloin tällöin kovempaa ajava saattuu eteen, mutta sillon on poikkeuksetta kyse tuoreesta kuskista jonka nopeuden pito ei vielä ole harjaantunut.

Suurelta osin on kyse siitä että kun jonosta lähtee autoja toiselle kasitalle ohittamaan, niin jonon hännän nopeus kasvaa kun jonoon ilmestyneitä välejä ajetaan kiinni. Mutta on kyllä niitäkin joilla nopeus nousee huomaamatta tien leventyessä. Toiset taas herää vauhtinsa hiipumiseen kun huomaavat muiden lähtevän ohi ja nostavat nopeutta. Sitten on myös niitä joille on joku kipailutilanne tai kotipaoliisiasenne että joku meinaa ohittaa ja sitä pitää estää.

Vierailija
9/71 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ohituskaistalla nostettava nopeus sataseen, miksi sitä ei voi ajaa myös sen ohituskaistan jälkeen!! HUOM! Tien nopeus on jatkuvasti se sama 100km/h!! MYÖS OHITUSKAISTALLA!!!

Vierailija
10/71 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut jännittävät niin kovasti ajamista, että eivät uskalla ajaa kovaa kuin tuplaleveällä ohituspätkällä? Ainakin tuolla maanteillä monesti jotkut hiljentävät mutkiin tai auton vastaan tullessa jopa 100-->60km/h...

Vierailija
11/71 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilöautojen ohitukset kannattaa hoitaa muualla kuin ohituskaistoilla.

Kaikilla meillä on yhtä suuri oikeus liikenteeseen, et voi vaatia että muut hyppii sinun pillisi mukaan. Kaikki vaan eivät ole yhtä hyviä kuskeja.

Tässähän nyt onkin kyse ihan silkasta ilkeilystä. Ei niinkään siitä, etta jokunolisi huono ajamaan. Jos saa vauhtinsa 80:sta 120:een niin miksei voisi ajaa koko ajan samaa vauhtia?

Itselläni on pari kertaa käynyt niin, että joku typerä ihminen ajanut sitä 80. Edessäni olevat autot kerkesivät ohittaa ohituskaistalla rämän hepun, jonka vauhti olikin noussut yli 100. Itse en kerinnyt ja heti, kun ohituskaista loppui tämä ääliö löi jarrun pohjaan ja ajoikin yhtäkkiä 70km/h. Ei ole osaamisesta kyse vaan silkasta ilkeilystä. Ja haluaisin vastauksen näiltä typeryksiltä.

-Ap

Vierailija
12/71 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja puhun nyt yksittäisistä autoista, ei mitään jonoja. Vaan siis tietyt kuskit todella lähtevät kaasuttamaan ohituskaistan alkaessa (ajavat oikealla kaistalla) niin, ettei heistä pääse ohi paitsi jos nostaa nopeutta huomattavasti. Ja sitten nämä kaistalla kiihdyttäneet kuskit jarruttavat vauhtinsa takaisin siihen 80km/h nopeuteen kaistan päätyttyä! Vaikka nopeusrajoitus on koko ajan se sama 100!!!

Vierailija
13/71 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on myös psykologinen juttu: 2 kaistaa samaan suuntaan antaa turvallisuuden tunteen ja siksi nopeutta kasvatetaan..

Väärin toki....

Vierailija
14/71 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te ääliö kuskit jotka ohittelette vaikka sille ei mitään tarvetta..esim.letkassa lähdetään henkensä (ja muiden) kaupalla ohi vaikka edessä kilometrin letka.Varsinkin Uudella Kuruntiellä näkee sellaisia sankareita että miettii katsooko nää kuskit mitään muuta kuin edessä ajavan auton perää..

Yleensä nuoria kuskeja joilla alla 2000 luvun alun bemari joka on joskus kulkenut kovaa...

Vierailija
15/71 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mä olen miettinyt tätä niin monta kertaa!!! Idiootit luulee, että se ohituskaista on KIIHDYTYSKAISTA. En tiedä eivätkö nämä tumpelot uskalla ajaa täyttä 100km/h tien kapeammassa kohdassa vai mistä on kyse. Näin käy JOKA IKINEN KERTA kun ajan Helsingistä Jyväskylän suuntaan - siinä on useammassa kohdassa näitä OHITUSkaistoja, joissa urpot (yleensä keski-ikäiset miehet) ajavat satasta ja heti kaistan jälkeen laskevat takaisin 80:een. USKOMATONTA!!! Ja sitten kun lähtee ohituskaistalla ohittamaan, niin VIELÄ painetaan LISÄÄ kaasua!! ENNEN KUIN LYÖDÄÄN JARRUT POHJAAN KAISTAN PÄÄTYTTYÄ! Siis järki menee!!!

Hanki vähän tehokkaampi auto, 150hp riittää. Näillä kotipoliiseilla ja ajotadottomilla on halvempia autoja, siis pienempiä tai vanhempia ja niissä  ei ole kovin kummoisia tehoja. näin ehti repäsitä ohituskaistan alussa ohi, ennen kuin nopeuden sahaaja onnistuu kiihdyttämään ylämäkeen.

Olen huomannut ilmiön, mutta ei harmita sen suuremmin.

Vierailija
16/71 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä sä et varmaan aja autolla ku max 10 000 km vuodessa..

Olen itse huomannut tuon saman ongelman ja se on niin rasittavaa.. Kerran vähän palo kiinni ja painoin kaikilla ohituskaistoilla Jyväskylään päin 140 km/h että pääs noista junteista eroon. Vois korottaa autoveroja ja yms korkeemmaks ni taunoilla ei olis varaa ajaa. Menkää bussilla jos ajaminen on niin h*lvetin vaikeeta.

Vierailija
17/71 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä teorina olen pitänyt sitä, että siinä  kohtaan havahtuu siihen omaan nopeuteen. Näkisin, että moni ajaa esim.pitkää matkaa niin ajatuksissa, että sitä omaa nopeutta ei tule niin tarkasti seurattua. Tämä on vain minun teoriani, eikä minun henkilökohtaista käytöstäni.

Vierailija
18/71 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ääliö. Ajan turvallista ja sallittua nopeutta ja olen liikenteessä kuin lammaskoira, joka ojentaa ja rankaisee sinunlaisiasi kusipäitä 300 heppaisellani ja kilpakuljettajan taidoillani. Tarvittaessa ojennan myös sanallisesti ja jopa fyysisesti pysähdyspaikoilla. Kuvaan myös törttäystäsi sekä eteen että taakse.

Vierailija
19/71 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska HEITÄ ei saa ohittaa. Muiden pitää ajaa sitä nopeutta, minkä he katsovat oikeaksi.

Vierailija
20/71 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te ääliö kuskit jotka ohittelette vaikka sille ei mitään tarvetta..esim.letkassa lähdetään henkensä (ja muiden) kaupalla ohi vaikka edessä kilometrin letka.Varsinkin Uudella Kuruntiellä näkee sellaisia sankareita että miettii katsooko nää kuskit mitään muuta kuin edessä ajavan auton perää..

Yleensä nuoria kuskeja joilla alla 2000 luvun alun bemari joka on joskus kulkenut kovaa...

No nuoret nyt vain ovat vähän tyhmiä välillä, kun ei ole kokemusta. Näitä pitkässä jonossa ohittelijoita näkee lähinnä kaupunkien lähellä ja suurempina ruuhkapävinä, kuten juhannuksen tai joulun tienoilla ja tietenkin nesterallissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi