Hei te ääliökuskit! Vastatkaa tähän!
Te, jotka körötätte 100km/h alueella 70-80km/h ja heti kun ohituskaista tulee, niin kaasua löytyykin ja ajatte 120km/h ja heti kun ohituskaista loppuu, vauhti tippuukin taas siihen 80km/h.
Miksi h*lvetissä teette niin? Jos on pakko ajaa hitaasti, niin vositteko ajaa hitaasti myös ohituskaistalla ilman että tarvitsee itse mennä viipottaa 140km/h? Jos ei oma ego kestä ohituksia, niin ajaisitko sitä oikeaa vauhtia koko ajomatkan?
Kommentit (71)
Jos joku jonon keulassa tekee tuota nopeuden tarpeetonta nostamista ohituskaistaosuuksilla kiusallaan, kannattaa ohittaa tämä reippaalla nopeudella ja sen jälkeen pitää huoli että on juuri tämän kiusantekijan edessä, kun ohituskaistat päättyvät. Kaistojen päätyttyä vauhti pudotetaan satasen alueella 70km/h:n ja aina kun kiusantekijä yrittää ohitse, lisätään omaa nopeutta, niin ettei pääse. Annetaan pöhkön maistaa omaa lääkettään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä juuri kukaan ei tee noin. Se on se ohittava jono jonka nopeus nousee ohituskaistalla. Toki silloin tällöin kovempaa ajava saattuu eteen, mutta sillon on poikkeuksetta kyse tuoreesta kuskista jonka nopeuden pito ei vielä ole harjaantunut.
Käytännössä sä et varmaan aja autolla ku max 10 000 km vuodessa..
Olen itse huomannut tuon saman ongelman ja se on niin rasittavaa.. Kerran vähän palo kiinni ja painoin kaikilla ohituskaistoilla Jyväskylään päin 140 km/h että pääs noista junteista eroon. Vois korottaa autoveroja ja yms korkeemmaks ni taunoilla ei olis varaa ajaa. Menkää bussilla jos ajaminen on niin h*lvetin vaikeeta.
Ja minä olen sitä mieltä, että niiden veroja tulisi korottaa joilla menee tositen käyttäyminen tunteisiin vielä tuntienkin jälkeen.
Jaxuhaleja teille!
Poika ei hiffaa. Tilannehan on useinmiten niin että rajoitus on 80 ja ohituskaistan kohdalla 100.
Tottakai kaikilla on oikeus käyttää nopeutta 100!
Vierailija kirjoitti:
Jos joku jonon keulassa tekee tuota nopeuden tarpeetonta nostamista ohituskaistaosuuksilla kiusallaan, kannattaa ohittaa tämä reippaalla nopeudella ja sen jälkeen pitää huoli että on juuri tämän kiusantekijan edessä, kun ohituskaistat päättyvät. Kaistojen päätyttyä vauhti pudotetaan satasen alueella 70km/h:n ja aina kun kiusantekijä yrittää ohitse, lisätään omaa nopeutta, niin ettei pääse. Annetaan pöhkön maistaa omaa lääkettään.
Hohhoijaa! Pitäisikö sinun vaan pysyä kotona, jos ei kasetti kestä?
Vielä enemmän ärtymystä herättävät ns. sahaajat. Nopeus vaihtelee 70-100 km/h satasen alueella. Mutkaan hiljennetään, kameran kohdalla hiljennetään, vastaantulijan kohdalla hiljennetään, risteykseen hiljennetään...ja MUUTEN VAAN HILJENNETÄÄN suoralla tiellä. Koko ajan painat kaasua, heivaat, painat kaasua... ja rajoitus on koko ajan se 100 km/h.
Ja sitten mulkoillaan, kun toinen lähtee takaa ohi.
Itse olen huomannut taas toisinpäin. Ajan aina +10 ylinopeutta, 120 alueella pääsen kaikista ohi. Sitten usein 80 alueella nämä samat ohitetut ajavatkin 100km/h.
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä teorina olen pitänyt sitä, että siinä kohtaan havahtuu siihen omaan nopeuteen. Näkisin, että moni ajaa esim.pitkää matkaa niin ajatuksissa, että sitä omaa nopeutta ei tule niin tarkasti seurattua. Tämä on vain minun teoriani, eikä minun henkilökohtaista käytöstäni.
Havahtuu omaan nopeuteensa? Kaunis teoria noin muuten, mutta minkä takia he sitten laskevat oman nopeutensa takaisin alinopeudeksi kaistan päätyttyä?? Se tässä on se ongelma. Minä haluaisin ajaa tasaista 100km/h, mutta en voi, koska edessäni ajaa joku 80km/h vaikka 100-rajoitus. Sitten ohituskaistalla hän nostaa 100:aan, mutta jarruttaa taas heti kaistan päätyttyä. Turhauttavaa ohittaa 130km/h, mutta se on pakko! Jos hän ajaisi MYÖS ohituskaistalla sitä samaa 80:ään, minun ei tarvitsisi nostaa omaa nopeuttani ohittaakseni häntä. PELKKÄÄ kiusantekoa pienimunaisilta.
Vierailija kirjoitti:
En ole ääliö. Ajan turvallista ja sallittua nopeutta ja olen liikenteessä kuin lammaskoira, joka ojentaa ja rankaisee sinunlaisiasi kusipäitä 300 heppaisellani ja kilpakuljettajan taidoillani. Tarvittaessa ojennan myös sanallisesti ja jopa fyysisesti pysähdyspaikoilla. Kuvaan myös törttäystäsi sekä eteen että taakse.
Sun 300 heppaa ei riitä. Saat sitten itkeä katsoessasi niitä videoita, kun kovemmat kärryt kyykyttää.
Vierailija kirjoitti:
Poika ei hiffaa. Tilannehan on useinmiten niin että rajoitus on 80 ja ohituskaistan kohdalla 100.
Tottakai kaikilla on oikeus käyttää nopeutta 100!
Tilanne ei todellakaan usein ole näin, mutta ilmeisesti kaltaisesi henkilöt ovat juuri niitä nopeuden nostajia, jotka LUULEVAT että tilanne on näin. Tällaisiakin teitä on, mutta nyt emme puhu niistä.
Eläkeläisäijiä, joilla ei ole mihinkään kiire mutta tarve rajoittaa nuorempien menohaluja on kova.
Trine kirjoitti:
Vielä enemmän ärtymystä herättävät ns. sahaajat. Nopeus vaihtelee 70-100 km/h satasen alueella. Mutkaan hiljennetään, kameran kohdalla hiljennetään, vastaantulijan kohdalla hiljennetään, risteykseen hiljennetään...ja MUUTEN VAAN HILJENNETÄÄN suoralla tiellä. Koko ajan painat kaasua, heivaat, painat kaasua... ja rajoitus on koko ajan se 100 km/h.
Joo, nämä ovat rasittavia tapauksia. Olen pannut merkille näiden kohdalla myös sen, että sitten kun tulee 60 km/h rajoitus, niin edelleen se vauhti seilaa jossain 70-80 välillä, eli sitä kaasupolkimen käyttöä ei tosiaan osata.
Ihan kuin tämä sama aloitus olisi ollut täällä jo muutama viikko sitten. Vielä samoine vastauksine. Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Trine kirjoitti:
Joo, nämä ovat rasittavia tapauksia. Olen pannut merkille näiden kohdalla myös sen, että sitten kun tulee 60 km/h rajoitus, niin edelleen se vauhti seilaa jossain 70-80 välillä, eli sitä kaasupolkimen käyttöä ei tosiaan osata.
Olenkin ajatellut, että asettavatko he vakionopeudensäätimen kotipihalla siihen 70 ja menevät sitä sitten koko matkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa! Pitäisikö sinun vaan pysyä kotona, jos ei kasetti kestä?
Siis minun ei tarvitse tehdä noin. Pellin alta löytyy riittävästi tehoa, että pääsee ohi, vaikka ohitettava painaisi vierellä tallan pohjaan. Ajattelin vain niitä, joita jatkuvasti ohitustilanteissa tahallisesti nöyryytetään tuolla tienpäällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä juuri kukaan ei tee noin. Se on se ohittava jono jonka nopeus nousee ohituskaistalla. Toki silloin tällöin kovempaa ajava saattuu eteen, mutta sillon on poikkeuksetta kyse tuoreesta kuskista jonka nopeuden pito ei vielä ole harjaantunut.
Käytännössä sä et varmaan aja autolla ku max 10 000 km vuodessa..
Olen itse huomannut tuon saman ongelman ja se on niin rasittavaa.. Kerran vähän palo kiinni ja painoin kaikilla ohituskaistoilla Jyväskylään päin 140 km/h että pääs noista junteista eroon. Vois korottaa autoveroja ja yms korkeemmaks ni taunoilla ei olis varaa ajaa. Menkää bussilla jos ajaminen on niin h*lvetin vaikeeta.
Ja minä olen sitä mieltä, että niiden veroja tulisi korottaa joilla menee tositen käyttäyminen tunteisiin vielä tuntienkin jälkeen.
Jaxuhaleja teille!
No tottakai se menee, koska muiden käyttäytyminen vaikuttaa mun elämään. Jos ajan autoa, haluan ajaa rauhassa ja yksin. Rasittavaa ku joutuu ajaa jonku nössön perässä ettei ees cruisea voi käyttää. Se asia turhauttaa ja pilaa mun päivän, joten jos et osaa ajaa edes keski-ikäisenä, niin myy autos ja pysy sielä kotona. Mutta niin kuin aiemmin joku totesi, niin onneksi on niin tehokas auto että pääsee ohi moisista ihmiskunnan roskista.
Been there and seen that. Harmaa parransänki, lippalakki, 80 km/h satasen alueella, pitkä jono perässä. Mutta kyllä se Astra sitten lähtikin kovempaa kun ohituskaista alkoi. Mutta pääsihän siitä ohi kun vähän polki. Äijällä ei oikein ollut hallinnassa se ohituskaistan idea.
Mitä se nyt oikeasti haittaa, jos joku ohittaa? Antaa sen mennä. Häipyy horisonttiin parissa sekunnissa. Aina tulee olemaan niitä, joille ei mikään nopeus ole riittävä, ohi on päästävä. Itse pidän huolen siitä, että seuraan liikennettä, en aja räikeää ylinopeutta, enkä ole myöskään tien tukkona.
Vierailija kirjoitti:
Siis mä olen miettinyt tätä niin monta kertaa!!! Idiootit luulee, että se ohituskaista on KIIHDYTYSKAISTA. En tiedä eivätkö nämä tumpelot uskalla ajaa täyttä 100km/h tien kapeammassa kohdassa vai mistä on kyse. Näin käy JOKA IKINEN KERTA kun ajan Helsingistä Jyväskylän suuntaan - siinä on useammassa kohdassa näitä OHITUSkaistoja, joissa urpot (yleensä keski-ikäiset miehet) ajavat satasta ja heti kaistan jälkeen laskevat takaisin 80:een. USKOMATONTA!!! Ja sitten kun lähtee ohituskaistalla ohittamaan, niin VIELÄ painetaan LISÄÄ kaasua!! ENNEN KUIN LYÖDÄÄN JARRUT POHJAAN KAISTAN PÄÄTYTTYÄ! Siis järki menee!!!
Oon tehny saman havainnon, mulla on vaan auto, jossa rajoitin, ni en pääse ohi.. eipä tuossa paljo auta, ku vaan löysätä ja jättää turvaväliä.. sama ilmiö myös peräkärryn kans ajavilla...
Rasittavampia on ne, jotka reikäpäänä ajaa perään, ohittaa ja sitten alkaavat köröttelemään sellaista 80km/h.. piti vain päästä ohi :D
Ja myöskin näitä 80 km/h köröttelijöitä jotka kiihdyttävät kun ohituspaikka tulee tai joku lähtee ohi...vaikka pienirajoitteinen tie menee vieressä..myös mopoautojen pitää siitä huolimatta kulkea tässä satasen rajoituksen tiellä.No ihmiset on ääliöitä kuten ap totesi..