Minkätasoisesta miehestä lähihoitaja voisi realistisesti haaveilla?
Kommentit (82)
No haluutko olla mun kaa ap? Oon työtön, mut meinaan kehittää jotai joskus. Ainii ja mul on iso muna minkä päälle on kiva istahtaa raskaan työpäivän jälkeen.
No itsellä on OTM, joka toimii asianajajana. Yhdessä ollaan oltu reilu 5 vuotta ja yksi yhteinen lapsi. Itseäni tuo koulutustaustojen ero vaivasi alkusi, mutta mies teki heti selväksi, ettei hän jaksaisi katsella mitään uraohjusta. Vaikka mieheni pitää omaa työtään tärkeänä ja on siinä kolleegoidensa keskuudessa aika arvostettu, niin hän on luonteeltaan ihan tavallinen ja ns maanläheinen ihminen. Mies sai mitä halusi, eli tällaisen tavallisen suomalaisen naisen. Onnellisia ollaan oltu.
Sellanen mies, jolta saadut kyydit ei jätä sua kylmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Entä minkä tasoisen miehen opettaja voi saada?
Opettajan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nätti ja luonne mukava, niin kyllä kelpaat kovimmille alfamiehillekin. Miestä ei oikeasti kiinnosta naisen työ/koulutus/varallisuus ollenkaan. Tärkeintä on vaan nainen itse.
Tai sitten kaveriporukassa hävettää, kun muiden naiset ovat maistereita ja tohtoreita. Ihastuminenkin on mennyt ohi ja tajuaa, että muija ei puhu muusta kuin bloggaamisesta ja tositeeveestä. Mistään abstraktista ei voi keskustella. Niin ja omassa tutkimusryhmässäkin on aika kiva sinkkunainen
Sinäpä se vasta tyhmä olet, jos luulet ettei ammattikoululainen osaa keskustella muusta kuin bloggaamisesta. Tosin, enempi ne miehet kotona tykkääkin tehdä ihan jotain muuta kuin keskustella älykkäitä.. Töissä kun pitää vetää sitä jäykkisroolia jo, niin kotona on kiva rentoutua. ;)
Mieheni on erikoisasiantuntija ja väsää samalla väikkäriä. Ihan hyvin olen "kelvannut" lähihoitajana miehelleni. Monessa asiassa olen häntä myös viisaampi ja älykkäämpi (kuten hän minua).
Henkilökohtaisesti, ihmisen koulutuksella tai varakkuudella ei ole mulle lainkaan merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nätti ja luonne mukava, niin kyllä kelpaat kovimmille alfamiehillekin. Miestä ei oikeasti kiinnosta naisen työ/koulutus/varallisuus ollenkaan. Tärkeintä on vaan nainen itse.
Tunnetusti Suomen kovapalkkaisimmat yritysjohtajat ja arvostetuimmat tiedemiehet ovat naimisissa lähihoitajien kanssa.
Eikun...
No riippuu mitä tarkoitat "realismilla". Ihan realismia on haaveilla kenestä vaan. Mutta jos ajattelet että mihin tasoon keskivertolähihoitajalla kumppani asettuu niin aikalailla sinne perusduunariosastolle. Ei mikään sosiaalipummi mutta ei johtajakaan. Sille välille.
Hugh grantin näköisesti miljonääri-kirurgista tietenkin, niinkuin kaikki muutkin naiset!
Jos oot lämmin ja huolehtiva ja naisellinen ja kaunis, niin ihan millaisesta vaan, kunhan et yritä sitouttaa panoalfaa.
Ei sinällään yllätä että tähän ketjuun ilmoittautuvat ne lähärit joiden mies on lääkäri tai tuomari. Mutta ehkä eivät ole kovinkaan kattava otos.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on erikoisasiantuntija ja väsää samalla väikkäriä. Ihan hyvin olen "kelvannut" lähihoitajana miehelleni. Monessa asiassa olen häntä myös viisaampi ja älykkäämpi (kuten hän minua).
Luulen kyllä että lähärien maine on Suomessa jo niin hyvin tunnettu ettei tarvitse unelmoida mistään prinsseistä. Kyllä ihan mattimeikäläinenkin tietää että lähärit enimmäkseen istuksivat ja juovat kahvia ja polttavat tupakkaa. Pullan syöminen ja akkainlehtien lukeminen saattaa myös lähäriä miellyttää. Suureen ääneen valitetaan työpaikkakiusaamisesta ja lyllerretään tupakkahuoneeseen. Sitten onkin lälly lähärin aika ottaa sairaslomaa sillä nytpä lähäri on saanut työuupumuksen.
Miksi yksikään koulutuksen hankkinut mies katselisi tällaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetusti Suomen kovapalkkaisimmat yritysjohtajat ja arvostetuimmat tiedemiehet ovat naimisissa lähihoitajien kanssa.
Eikun...
No minä tiedän yhden tällaisen kovapalkkaisen yritysjohtajan, joka on vielä perinyt paljon omaisuutta ja rahaa. Vaimo on lähihoitaja, naapurintyttö kotikylältä. Sitten toinen lh, jonka mies on hyvätuloinen liikemies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten kaveriporukassa hävettää, kun muiden naiset ovat maistereita ja tohtoreita. Ihastuminenkin on mennyt ohi ja tajuaa, että muija ei puhu muusta kuin bloggaamisesta ja tositeeveestä. Mistään abstraktista ei voi keskustella. Niin ja omassa tutkimusryhmässäkin on aika kiva sinkkunainen
Jotenkin olettaisi akateemisten ja koulutettujen ihmisten olevan vähän kehittyneempiä... Eli eivät juurikaan yleensä "häpeile kaveriporukoissa" jne. Yllä olevan "abstraktiotasokin" on vähän niin ja näin...
Jonkin aikaa pyrkyreitä kiehtoo ammattistatus ja suorittaminen, mutta pahimmillaan muodostavat todellisia ihmissuhdehelvettejä, kun mies ja nainen kilpailevat verissäpäin meriiteistä ja siitä, kumpi on se perheen supersuorittaja...
Realistisesti lähihoitajalla ei ole mitään muuta elämää kuin vuorotyö. Turha mitään miestä katella kun ei sille ole kuitenkaan aikaa eikä energiaa antaa.
Ammattilainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen kyllä että lähärien maine on Suomessa jo niin hyvin tunnettu ettei tarvitse unelmoida mistään prinsseistä. Kyllä ihan mattimeikäläinenkin tietää että lähärit enimmäkseen istuksivat ja juovat kahvia ja polttavat tupakkaa. Pullan syöminen ja akkainlehtien lukeminen saattaa myös lähäriä miellyttää. Suureen ääneen valitetaan työpaikkakiusaamisesta ja lyllerretään tupakkahuoneeseen. Sitten onkin lälly lähärin aika ottaa sairaslomaa sillä nytpä lähäri on saanut työuupumuksen.
Tuntemani lähihoitajat ovat erokoistuneet johonkin omilla työpaikoillaan ja ovat ihan päteviä. Eivät tupakoi tai syö pullaa, vaan ovat kovia kuntoilijoita ja muun vapaa-ajan vievät lapsia harrastuksiin. Yksi harrastaa ratsastusta, hän on päiväkodissa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ammattilainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani lähihoitajat ovat erokoistuneet johonkin omilla työpaikoillaan ja ovat ihan päteviä. Eivät tupakoi tai syö pullaa, vaan ovat kovia kuntoilijoita ja muun vapaa-ajan vievät lapsia harrastuksiin. Yksi harrastaa ratsastusta, hän on päiväkodissa töissä.
Trollollo trollololololooooooooo...
Entä minkä tasoisen miehen opettaja voi saada?