Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aseksuaali nainen = forever alone?

Vierailija
09.08.2016 |

Olen 24v nainen enkä ole koskaan ollut kiinnostunut harrastamaan seksiä kenenkään kanssa. Seksi ei käy mielessäni lähes tulkoon lainkaan enkä näkisi kokonaan seksitöntä parisuhdetta lainkaan onnettomana. Mutta tuntuu aivan mahdottomalta löytää joku, joka ajattelisi samalla tavalla... :( Taitaa sitä jäädä tää tyttö ihan kokonaan yksin. Läheisyys kiinnostaisi ja kumppani jonka kanssa voisi tallustella yhdessä ja jakaa elämän ilot ja surut. Mutta seksi ei vaan nappaa yhtään vaan enemmänkin ajatus ahdistaa...

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos kuitenkin joskus tyydytät itseäsi, kertoo se siitä että sinulla on kehossasi seksuaalisia tuntemuksia. Eli et ole 100% aseksuaali. Näkisin, että sulla voisi olla vielä "toivoa": jos oikein ihastuisit ja hullaantuisit jostain miehestä, voisit hänen avullaan EHKÄ oppia pitämään myös seksistä. Tai ainakin rohkaistuisit kokeilemaan.

Seksuaaliset tuntemukset on kyllä todella pienet enkä tyydyttämisestä huolimatta välttämättä halua koskaan harrastaa seksiä kenenkään kanssa. Eli periaatteessa tilanne on edelleen sama parisuhteen kannalta. En voisi luvata mahdolliselle kumppanille lainkaan aktiivista seksielämää vaan ehkä juuri juuri kokeilla asiaa joskus. Mutta sekin tuntuu tällä hetkellä lähinnä ikävältä ajatukselta. :( 

Monet aseksuaalit voivat harrastaa seksiä ja monet tekeekin niin. Monet on parisuhteissa ja monet esim haluaa juuri tyydyttää itseään rentoutuakseen ja muuten. Mutta harvoin kukaan siihen haluaisi toista osapuolta mukaan. :D Koen kyllä itse olevani 100% aseksuaali, koska en tunne seksuaalista vetovoimaa muihin ihmisiin tai mitään tarvetta harrastaa seksiä. Kaipaan lähinnä muita asioita parisuhteelta kuten läheisyyttä ilman seksiä, romantiikkaa ja yhdessä oloa. 

Ap

Apua, olen kai sitten itse vaan niin seksuaalinen ihminen, että en oikein osaa ymmärtää kokonaan aseksuaalisuutta, vaikka miten yritän. :) Mulle esim. masturbointi on paitsi fyysistä itseni tyydyttämistä, myös niin voimakkaasti erilaisten fantasioiden ja seksuaalisten kuvitelmien sävyttämää, että en osaa pitää sitä pelkkänä rentoutuskeinona tai paineiden purkamisena. Näin me ihmiset ollaan erilaisia... Eli Ap, sulla ei siis liity itsetyydytykseen minkäänlaisia seksuaalisia ajatuksia tai fantasioita?

Vierailija
62/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen rakastunut naiseen, joka on aseksuaali. Olen itsekin nainen. Hän on kyllästynyt miehiin, juuri seksikeskeisyyden vuoksi. On kyllä nuorena harrastanut seksiä ja tehnyt lapsia mutta ei enää.

Hänelle vaan suutelukin tuntuu olevan liikaa...ei pidä siitä. meillä meni jo välit poikki sen takia, että häntä alkoi ahdistaa liika läheisyys. Ollaan nyt kuitenkin uudelleen lähennytty. En vaan tiedä kuinka tässä nyt toimia. Yritän olla erittäin hienovarainen, ja en lähesty liikaa. Seksi ei ole minulle tärkeää, mutta hellittely ja läheisyys on.

Miten mun pitäis toimia että tästä voisi tulla jotain? Jos toinen ei halua edes suudella :(

Olisiko sinulla ap vinkkejä miten toimia?

Olen ensimmäinen nainen johon hän ihastunut. Kyllä me halaillaan ja pidetään kädestä, kun nyt on välit taas lämmenneet. En haluaisi menettää häntä, rakastan kyllä vaikka on niin kummallista kun ei voi edes pussailla... Kai hänkin jotenkin mua rakastaa, ei vaan osaa olla parisuhteessa enää eikä antaa kenenkään koskea liikaa...

En voi sanoa olevani kauhean expertti suhdeasioissa enkä tunne naisystävääsi lainkaan. Joten en kauhean hyviä neuvoja osaa tilanteeseen antaa. :/ Paras keino olisi varmasti käydä avoin ja täysin rehellinen keskustelu kumppanin kanssa siitä, missä rajat koskettelun suhteen menee ja mihin kumppani on valmis. Ehkä voisitte kokeilla niin, että hän tekisi aloitteen aina kun olisi läheisyyteen valmis ja näin ei tuntisi itseään niin ahdistuneeksi. Toisaalta se voisi olla sinun kannaltasi liian epäreilua... :/  Vaikea tilanne.. toisaalta sinä ansaitset saada suhteessa sitä läheisyyttä mitä kaipaat, mutta toisaalta ei sitä voi toista siihen pakottaa jos liikaläheisyys aiheuttaa ahdistuneisuutta. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos kuitenkin joskus tyydytät itseäsi, kertoo se siitä että sinulla on kehossasi seksuaalisia tuntemuksia. Eli et ole 100% aseksuaali. Näkisin, että sulla voisi olla vielä "toivoa": jos oikein ihastuisit ja hullaantuisit jostain miehestä, voisit hänen avullaan EHKÄ oppia pitämään myös seksistä. Tai ainakin rohkaistuisit kokeilemaan.

Seksuaaliset tuntemukset on kyllä todella pienet enkä tyydyttämisestä huolimatta välttämättä halua koskaan harrastaa seksiä kenenkään kanssa. Eli periaatteessa tilanne on edelleen sama parisuhteen kannalta. En voisi luvata mahdolliselle kumppanille lainkaan aktiivista seksielämää vaan ehkä juuri juuri kokeilla asiaa joskus. Mutta sekin tuntuu tällä hetkellä lähinnä ikävältä ajatukselta. :( 

Monet aseksuaalit voivat harrastaa seksiä ja monet tekeekin niin. Monet on parisuhteissa ja monet esim haluaa juuri tyydyttää itseään rentoutuakseen ja muuten. Mutta harvoin kukaan siihen haluaisi toista osapuolta mukaan. :D Koen kyllä itse olevani 100% aseksuaali, koska en tunne seksuaalista vetovoimaa muihin ihmisiin tai mitään tarvetta harrastaa seksiä. Kaipaan lähinnä muita asioita parisuhteelta kuten läheisyyttä ilman seksiä, romantiikkaa ja yhdessä oloa. 

Ap

Apua, olen kai sitten itse vaan niin seksuaalinen ihminen, että en oikein osaa ymmärtää kokonaan aseksuaalisuutta, vaikka miten yritän. :) Mulle esim. masturbointi on paitsi fyysistä itseni tyydyttämistä, myös niin voimakkaasti erilaisten fantasioiden ja seksuaalisten kuvitelmien sävyttämää, että en osaa pitää sitä pelkkänä rentoutuskeinona tai paineiden purkamisena. Näin me ihmiset ollaan erilaisia... Eli Ap, sulla ei siis liity itsetyydytykseen minkäänlaisia seksuaalisia ajatuksia tai fantasioita?

Aseksuaaleilla voi olla erilaisia seksuaalisia ajatuksia ja fantasioita, mutta hyvin harvat haluaisi millään tasolla ikinä toteuttaa niitä oikeassa elämässä. Itsellänikin on tyydyttäessäni fantasioita, mutta ne on vain sitä eikä mitään muuta. Ne on vain fantasiointia ja ajatusleikkiä, jotka auttaa. :) En koskaan muuten mieti seksiä tai sen harrastamista, kuin vain tyydyttäessäni enkä koe seksuaalista vetovoimaa ketään kohtaan.

Vierailija
64/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satunnainen käyttäjä kirjoitti:

Eli et ole koskaan rakastanut. Onnea kumppaneillesi.

Höpsistä, tietysti olen. Mutta miksi kiduttaisin itseäni onnettomalla rakkaudella tynkäsuhteessa?

Väännetään nyt vielä rautalangasta että menee perille: totta kai parisuhteessa on muutakin kuin seksi; sen pitää olla myös syvä ystävyyssuhde. Pelkkään seksiin perustuva suhde ei pitemmän päälle toimi. Mutta ei myöskään seksitön!

Parhaankaan ystävän kanssa ei tarvitse asua yhdessä eikä jakaa aamiaismuroja, ainakaan joka aamu.

Ei kemiaa, ei suhdetta.

Kyllähän parisuhde toimii seksittömänä, jos kumpikaan osapuoli ei kaipaa seksiä? 

Juuri näin. Parisuhteen kriteerinä on ennemminkin sitoutuminen toiseen, ei seksi.

Vierailija
65/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä sellaisella naisella tekee mikä ei anna pildee? :DD Kysympä vaa. Ite jätän naisen jos ei anna kolmansilla treffeillä viimeistään.

M20

Vierailija
66/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseksuaalisia miehiä ei ole olemassa ellei sitten ole eunokki.

Vierailija
67/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä sellaisella naisella tekee mikä ei anna pildee? :DD Kysympä vaa. Ite jätän naisen jos ei anna kolmansilla treffeillä viimeistään.

M20

Mitä sellaisella miehellä tekee, joka on vain "pilden" perässä? 

Vierailija
68/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Main thing of it kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

solu solution kirjoitti:

Etsi joku, ihan vaan  kämppäkaveri. Ja tuskinpa se sinua haittaisi vaikka hänellä olisi poikaystäväkin jossain jota tapailisi. Seksihän ei kuitenkaan merkitse sinulle mitään. (Näinhän se oli,vai?)

Tottakai se minua vaivaisi, jos seurustelukumppanini pettäisi jonkun toisen kanssa? Ei seksi minua kiinnosta, mutta luotettavuus ja välittäminen kyllä. Yhdessäolo ilman kolmatta osapuolta normaalissa parisuhteessa, mutta ilman seksiä. Monien vastauksien perusteella en ole ainut joka tätä toivoo.

Seurustelu ilman seksiä on kuin uimahalli ilman vettä.

Tai kuin alkoholiton Koskenkorva-drinkki.

No, mutta onneksi kaikki ei ole sun kanssa samaa mieltä. :) 

Kuinkas moni näistä jotka on samaa mieltä on avioliitossa jossa toinen osapuoli on oikeasti onnellinen, ei petä ja suhde on kestänyt hyvin pitkään?

Vierailija
69/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa neuvoa mua kun kysyin tuossa muutama viesti sitten, kun tapasin naisen joka kyllästynyt miehiin, ja ihastui minuun (nainen) ja alettiin jonkinlaiseen suhteeseen. Noin puolen vuoden päästä tuli stoppi, kun nainen ei pystykään antamaan koskea itseään, ts. on aseksuaali (aikaisemmin on pystynyt, ei enää ikinä), erottiin. Ei olla harrastettu seksiä, pussailtu ja sen semmoista. Sitten iski joku ahdistus.

Nyt olemme jälleen lähentyneet. Minulla kun ei ole kiire mihinkään, enkä ole seksin perässä. Toivoisin kyllä että edes pussailla vielä joskus voitaisiin, ja muuten olla lähekkäin. Mutta miten toimia, ettei hän taas ahdistu? Eikö kukaan osaa sanoa mitään järkevää neuvoa?

Vierailija
70/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M20

Normaali mies hakee naisesta ensisijasesta seksiä ja sitä pillua. Muuten sitä voisi seurustella miehen kanssa.

Vierailija
71/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha alkaa "aseksuaalin" kanssa millekään, koska siinä aina käy niin että sitten jossain vaiheessa sille tuleekin vastaan sellainen ihminen jonka kanssa se päätyy pettämään sitä tylsää "aseksuaalisuutta aiheuttavaa" puolisoaan.

Vierailija
72/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta kysymyksenä:

miksi aseksuaali välittää yhtään mitään, mitä sukupuolta partneri olisi??? Ainakin, jollei suuteluunkaan ole mielenkiintoa?

Tuli mieleen, kun tässä keskustelussa tuntuu olevan pääosin kuitenkin että mahdollinen puoliso olisi vastakkaista sukupuolta?

Vierailija
73/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kirjoitti:

Sivusta kysymyksenä:

miksi aseksuaali välittää yhtään mitään, mitä sukupuolta partneri olisi??? Ainakin, jollei suuteluunkaan ole mielenkiintoa?

Tuli mieleen, kun tässä keskustelussa tuntuu olevan pääosin kuitenkin että mahdollinen puoliso olisi vastakkaista sukupuolta?

Aseksuaalit voi olla kiinnostuneita mistä tahansa sukupuolesta, se riippuu ihan ihmisestä itsestään. Olen itse nainen ja haluan parisuhteeseen miehen kanssa, koska en koe minkäänlaista halua olla romanttisessa parisuhteessa naisen kanssa. :) En katso naisia sillä silmällä. Joitakin aseksuaaleja taas ei kiinnosta parisuhteet lainkaan millään tasolla. 

Ap

Vierailija
74/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha alkaa "aseksuaalin" kanssa millekään, koska siinä aina käy niin että sitten jossain vaiheessa sille tuleekin vastaan sellainen ihminen jonka kanssa se päätyy pettämään sitä tylsää "aseksuaalisuutta aiheuttavaa" puolisoaan.

Kukaan ei voi "aiheuttaa" aseksuaalisuutta puolisoonsa. Ihminen joko on syntynyt aseksuaaliksi tai sitten ei. 

Vierailija
75/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää kirjoitti:

Sivusta kysymyksenä:

Aseksuaalit voi olla kiinnostuneita mistä tahansa sukupuolesta, se riippuu ihan ihmisestä itsestään. Olen itse nainen ja haluan parisuhteeseen miehen kanssa, koska en koe minkäänlaista halua olla romanttisessa parisuhteessa naisen kanssa. :) En katso naisia sillä silmällä. Joitakin aseksuaaleja taas ei kiinnosta parisuhteet lainkaan millään tasolla. 

Ap

Olen tällä naiskysymykselläni täällä pyörinyt, siis tämä nainen oli aina hetero ja nyt olen eka nainen kenen kanssa hänellä on jotain... Ehkä hän kuvitteli että lesbosuhde voisi tuoda jotain...en tiedä. Olen itsekin hämmentynyt, kun toisaalta hän ei pysty mihinkään, toisaalta haluaa jotakin...mutta mitä. Ja koska meillä tämä ero oli, niin pelkään kokeileeko hän vaan, eikä sitten oikeasti tosiaan kiinnosta millään tasolla.

Vierailija
76/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M20

Normaali mies hakee naisesta ensisijasesta seksiä ja sitä pillua. Muuten sitä voisi seurustella miehen kanssa.

Kuulostaapa karulta ja kurjalta... :/ Jos tuo on totta niin taitaa olla parempi olla ihan itsekseen. En ainakaan haluaisi kenenkään hakevan musta pääasiassa seksiä...

Ap

Vierailija
77/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö siitä huolimatta avaamaan reitesi miehellesi vaikket itse siitä mitään saisikaan?

Vierailija
78/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö siitä huolimatta avaamaan reitesi miehellesi vaikket itse siitä mitään saisikaan?

Mun olisi kyllä tosi vaikea olla parisuhteessa, jossa kumppani odottaisi saavansa multa seksiä. Mulla olisi varmasti koko ajan sellainen olo, että en riitä puolisolleni enkä ole tarpeeksi hyvä. Eikä mieskään saisi yhtä paljon seksiä kuin voisi haluta tai jos yhtään...

AP

Vierailija
79/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
80/102 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella mielenkiintoinen ketju! Ap kuulostaa monessa viestissä hyvin samanlaiselta kuin minä, paitsi että elän (nyk. seksittömässä) parisuhteessa ja meillä on lapsiakin.

En ole koskaan kokenut, että seksi olisi minulle jotenkin elintärkeä osa suhdetta, tosin mies onkin sitten aina ollut toista mieltä ja suhteet ovat päättyneet eroon... On ollut tietty muitakin ongelmia mitkä ovat johtaneet eroon, mutta tottahan se on, että seksuaalin ja aseksuaalin suhde hyvin harvoin jaksaa kantaa vuosikausia toisen eläessä puutteessa ja toisen kokiessa syyllisyyttä asiasta.

Suhteen alussa seksiä oli ns. normimäärä, kun ihastuneena halusi miellyttää ja itsekin jopa joskus nautin. Mutta aina on käynyt niin, että se seksi on hyvin äkkiä alkanut tuntua toisarvoiselta, oli mies miten ihana tahansa.

N35

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä