Aseksuaali nainen = forever alone?
Olen 24v nainen enkä ole koskaan ollut kiinnostunut harrastamaan seksiä kenenkään kanssa. Seksi ei käy mielessäni lähes tulkoon lainkaan enkä näkisi kokonaan seksitöntä parisuhdetta lainkaan onnettomana. Mutta tuntuu aivan mahdottomalta löytää joku, joka ajattelisi samalla tavalla... :( Taitaa sitä jäädä tää tyttö ihan kokonaan yksin. Läheisyys kiinnostaisi ja kumppani jonka kanssa voisi tallustella yhdessä ja jakaa elämän ilot ja surut. Mutta seksi ei vaan nappaa yhtään vaan enemmänkin ajatus ahdistaa...
Kommentit (102)
solu solution kirjoitti:
Etsi joku, ihan vaan kämppäkaveri. Ja tuskinpa se sinua haittaisi vaikka hänellä olisi poikaystäväkin jossain jota tapailisi. Seksihän ei kuitenkaan merkitse sinulle mitään. (Näinhän se oli,vai?)
Tottakai se minua vaivaisi, jos seurustelukumppanini pettäisi jonkun toisen kanssa? Ei seksi minua kiinnosta, mutta luotettavuus ja välittäminen kyllä. Yhdessäolo ilman kolmatta osapuolta normaalissa parisuhteessa, mutta ilman seksiä. Monien vastauksien perusteella en ole ainut joka tätä toivoo.
Aseksuaalit vaan pelkää seksiä.That's it. Ei luonnossakaan ole yhtään aseksuaaleja eläinlajeja.
- Promotes unrealistic expectations about sex
- Degrades women
- Detracts from productive activities / other pursuits
- Get sleepy after masturbating which makes me lose even more time
- Makes it difficult to relate to women
- Makes it harder to enjoy real sex
- Out of alignment with my spiritual beliefs
- Promotes deviant acts
- Promotes unsafe sex
- Makes thinking of women as equals and not just sex objects difficult
- Takes time without adding any long term value
- A crutch that prevents from being as motivated to meet actual women
- Destroys relationships
- Makes it hard to understand how to actually satisfy women sexually
- Makes me guilty / shameful afterwards
Vierailija kirjoitti:
solu solution kirjoitti:
Etsi joku, ihan vaan kämppäkaveri. Ja tuskinpa se sinua haittaisi vaikka hänellä olisi poikaystäväkin jossain jota tapailisi. Seksihän ei kuitenkaan merkitse sinulle mitään. (Näinhän se oli,vai?)
On aika surullista, että sinun mielestäsi parisuhteesta parisuhteen tekee vain seksi. Muuten kyse on vain kämppiksestä.
Täällä siis toinen aseksuaalinen nainen. Haaveilen parisuhteesta ja kumppanuudesta. Haluaisin löytää miehen, jonka kanssa jakaa elämän ilot ja surut, perustaa perhe, hankkia yhteinen lemmikki, jakaa läheisyyttä, elää arkea ja jonka kanssa ikääntyä yhdessä. Seksi ei kuitenkaan kiinnosta yhtään vaan tuntuu vastenmieliseltä ajatukseltakin. Mielestäni tällainen ihminen ei todellakaan olisi vain kämppäkaveri.
Mahdottomalta tämä oman haaveen toteutuminen tuntuu.
Tsemppiä ja toivottavasti kumpikin löydetään joku, jonka kanssa voidaan tää elämä jakaa. :) Tuntuu välillä tosiaan vaan niin toivottomalta, kun monet juuri ajattelevat että parisuhde = seksi. Kyllä mun mielestä parisuhteen pitäisi jotain muutakin kuulua... :/
AP
Vierailija kirjoitti:
solu solution kirjoitti:
Tottakai se minua vaivaisi, jos seurustelukumppanini pettäisi jonkun toisen kanssa? Ei seksi minua kiinnosta, mutta luotettavuus ja välittäminen kyllä. Yhdessäolo ilman kolmatta osapuolta normaalissa parisuhteessa, mutta ilman seksiä. Monien vastauksien perusteella en ole ainut joka tätä toivoo.
Seurustelu ilman seksiä on kuin uimahalli ilman vettä.
Tai kuin alkoholiton Koskenkorva-drinkki.
The Main thing of it kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
solu solution kirjoitti:
No, mutta onneksi kaikki ei ole sun kanssa samaa mieltä. :)
Vierailija kirjoitti:
Ei parisuhteessa ole ilman seksiä ja/tai lastentekoa muuta järkeä kuin rahallinen.
Ystävien kanssa ei tarvitse asua saman katon alla ja kun omat tulot riittävät asuntoon ja huvituksiin ei ainakaan minulla ole mitään motivaatiota olla aseksuaalin kanssa "suhteessa".
Eli et ole koskaan rakastanut. Onnea kumppaneillesi.
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaalit vaan pelkää seksiä.That's it. Ei luonnossakaan ole yhtään aseksuaaleja eläinlajeja.
Vaikka näin joidenkin seksuaaleiksi luokiteltavien kohdalla olisikin, niin tilanne on silti se sama. Ja mietipä mitä se kertoo teistä seksiin kykenevistä kumppaneina, ettette osaa olla seksiä pelkäävän kanssa? Kaikki herkkyys ja kyky ottaa toinen huomioon todella syvällä tasolla puuttuu. Säälin mekaanista rynkytysseksiänne.
Kyllä meitä on, älä huoli. Yksi läheisimmistä ystävistäni on aseksuaali, ja toinen aromanttinen, molempien kanssa olisin valmis suhteeseen any day vaikken itse ole kumpaakaan näistä. Ei se seksi ole kaikille kaikki kaikessa (kaikkikaikki...), vaikka se välillä siltä tuntuukin. Sun kohdalle sattuu joku ihana ihminen jos on sattuakseen. You just be you. Tsemppiä ap, vaikutat ihanalta ihmiseltä. ♥
muusu/18
ame kirjoitti:
Kyllä meitä on, älä huoli. Yksi läheisimmistä ystävistäni on aseksuaali, ja toinen aromanttinen, molempien kanssa olisin valmis suhteeseen any day vaikken itse ole kumpaakaan näistä. Ei se seksi ole kaikille kaikki kaikessa (kaikkikaikki...), vaikka se välillä siltä tuntuukin. Sun kohdalle sattuu joku ihana ihminen jos on sattuakseen. You just be you. Tsemppiä ap, vaikutat ihanalta ihmiseltä. ♥
muusu/18
Kiitos valtavasti tästä viestistä. :') Odotin saavana vastauksiksi jotain ihan törkeetä, mutta ihmiset on ollut suurimmaksi osaksi niin kannustavia ja kultaisia. Kiitos siitä!
AP
Vierailija kirjoitti:
Tuo on normaalimpaa kuin yleensä ajatellaankaan. Miehissäkin on vähemmän seksiä haluavia tai jopa aseseksuaaleja.
Huojentavaa kuulla, että en ole ihan yksin tän asian kanssa. :) Vaikka toki en toivoisi tälläistä vaikeutta löytää parisuhdetta kellekään. Ehkä sitä ajattelee asioita liian yleistävästi vaikka varmasti jokainen parisuhde on muutenkin omanlaisena, seksin kanssa tai ilman. :)
AP
Vierailija kirjoitti:
Tuo on normaalimpaa kuin yleensä ajatellaankaan. Miehissäkin on vähemmän seksiä haluavia tai jopa aseseksuaaleja.
Huojentavaa kuulla, että en ole ihan yksin tän asian kanssa. :) Vaikka toki en toivoisi tälläistä vaikeutta löytää parisuhdetta kellekään. Ehkä sitä ajattelee asioita liian yleistävästi vaikka varmasti jokainen parisuhde on muutenkin omanlaisena, seksin kanssa tai ilman. :)
AP
Vierailija kirjoitti:
No minä olen sinun ikäinen mies, urheilullinen lihaksikas mies, joka tykkää harrastaa pidättäytymistä voimien kasvattamiseksi eli, että vien mieleni ''munkki modeen'', mutta joka kuukausi minun on pakko kerran purkautua kunnolla. Voisitko kuvitella olevasi minunlaisen miehen kanssa ap joka kerran kuukaudessa vain rakastelisi sinua koko yön/ monta tuntia, mutta vain kerran kuukaudessa, pystyisitkö antautumaan sen verran minulle?
Muistan että suomi24-palstalla joku nainen kyseli samaa kuin aloittaja. Vastaukseksi tuli pelkkiä miesten kyselyitä, voisiko aloittaja miehen mieliksi tehdä sitä ja sitä. Kaikki mahdolliset seksin muodot käytiin läpi, tiedustellen suostuisiko aloittaja tähän tai tähän, kun sehän ei varsinaisesti ole seksiä ollenkaan. Onneksi täällä on aika vähän miehiä.
Mä kaipaisin suhteeseen aistillisuutta. Mutta se on melkein vitsi toiveena miesten kanssa. Tai sitten se, etten ole ulospäin mikään vienosti hymyilevä herkkis vaikuttaa asiaan. Mies kuin mies vaikka olisi miten kiltti tahansa haluaa aina kannaltani vääriä asioita.
No, kerran olen seurustellut melko aistillisen miehen kanssa, mutta mies oli impotentti, edes lääkkeet eivät auttaneet. Siinä vain kävi niin, että yhdyntä alkoi himottaakin, kun mies oli niin aistillinen ja kiire ei ollut. Ja sitten se ei onnistunutkaan :( En ole koskaan saanut hyvää seksiä. Laskin itseni aseksuaaliksi, mutta en ole sitä enää, jos sillä nyt on mitään merkitystä. Käänne tapahtui myöhemmin tuosta tosin, nelikymppisenä.
On kyllä outoa kuvitella jonkun kanssa elämistä ilman seksiä...
Nopeasti tulee mieleen muutamia vaihtoehtoja, joiden toteutumismahdollisuuksista en kyllä osaa sanoa mitään.
Etsi netin treffipalstoilta vastaavanlaista kumppania. Vastaan tulee kyllä todennäköisesti kaikenmaailman muita suhareita.
Etsi polyamorinen(?) mies eli mies, joka elää useammassa suhteessa ja joka voisi elää kanssasi ilman seksiä. Sopiiko tämä sinulle?
Etsi homokumppani eli mies, joka elää / pitää elää kaapissa. Tällöin sinun pitää hyväksyä, että hänellä on suhteita ulkopuolisten kanssa, mutta voisitte elää pariskuntana. Vähän sama kuin tuo polyamoria-vaihtoehto.
Etsi mies, joka kolahtaa myös seksin saralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
solu solution kirjoitti:
Ei kaikki, vaan melkein kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
solu solution kirjoitti:
Ei kaikki, vaan melkein kaikki.
No onneksi tarvitsee löytää vain yksi. :)
AP
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän aseksuaaleja miehiäkin toki on, mutta naisia moninkertaisesti.
On aika surullista, että sinun mielestäsi parisuhteesta parisuhteen tekee vain seksi. Muuten kyse on vain kämppiksestä.
Täällä siis toinen aseksuaalinen nainen. Haaveilen parisuhteesta ja kumppanuudesta. Haluaisin löytää miehen, jonka kanssa jakaa elämän ilot ja surut, perustaa perhe, hankkia yhteinen lemmikki, jakaa läheisyyttä, elää arkea ja jonka kanssa ikääntyä yhdessä. Seksi ei kuitenkaan kiinnosta yhtään vaan tuntuu vastenmieliseltä ajatukseltakin. Mielestäni tällainen ihminen ei todellakaan olisi vain kämppäkaveri.
Mahdottomalta tämä oman haaveen toteutuminen tuntuu.