prinsessa murjottaa huoneessaan, koska prinsessa ei saanut mieleistään ruokaa
miehen 12 v tytär.. tekemäni ruoka oli "hyi yääk no en syö", koetti isältään saada mäkkirahaa ja kun ei onnistunut, paineli yläkertaan murjottamaan !
ja tein siis broilerikeittoa jossa rakettispagettia, ja hernemaissipaprikaa ja kermaa. oikein hyvää, mutta kun prinsessa ei suostunut edes maistamaan! myöskään juustoiset teeleivät eivät kelvanneet..
pitäisi olla spagettia ja lihapullia. tai ranskalaisia ja nakkeja. tai kaakaota ja lämpimiä voileipiä. isänsä ei osaa kokata ja ex-vaimoa ei kiinnosta, yritän nyt tässä sitten taistella tuulimyllyjä vastaan ja korjata tilannetta! :/
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä yhtään naisia joka haluaa yhteen eronneen miehn kanssa jolla on lapsia ex vaimonsa kanssa.
APUA.
Jättäisin molemmat HETI !!!
Olen samaa mieltä. Miehen persoonalla ja luonteella ei ole mitään merkitystä. Eikä lasten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä yhtään naisia joka haluaa yhteen eronneen miehn kanssa jolla on lapsia ex vaimonsa kanssa.
APUA.
Olen samaa mieltä. Miehen persoonalla ja luonteella ei ole mitään merkitystä. Eikä lasten.
Eikä sinun
Ehkä se ei oo sun rasti opettaa tytölle ruokamakuja jos omat vanhemmat eivät sitä ole tehneet. Minä olisin lähestynyt probleemaa vähän iisimmin. Vähän muunneltua tytölle maistuvaa. Jauhelihapihvit ja peruskasviksia, muusi. Lasagne. Lihamureke. Nakkikeitto. Täytetyt paprikat. Täytetyt ohukaiset. Kysy mistä keitoista tyttö tykkää ja tehkää porukalla. Grillatkaa vartaita, anna tytön tehdä itse varras.
Mä olisin kans ihmetellyt herne-maissi-paprikaa. Ja turha sun on aikuisena vetää herne-maissi-paprikaa nenäsi jos sun broitsusopat on ihmeellisiä (en minäkään olisi tykännyt). Koita hyvällä ja luovi reitti vatsaan. Jos tykkää ruuasta ja ihmisistä noin ylipäätänsä niin ei ole vaikeaa tunnustella mikä on jees. Ranskalaisista ja mäkkäreistä kannattaa irrottautua aika nopeasti, juttele miehen kanssa et jotain muuta, ne on nou nou. Grillatkaa itse purilaiset, saa täyttää itse. Tehkää pitsa alusta alkaen yhdessä. Ruokaa tehdessä on hyvä jutustella, oppia tuntemaan. Jos on hyvä tahto ja lempeää kärsivällisyyttä. 12 vee on aika pieni ja epävarma tilanteesta, siitä se kiukuttelu.
Vierailija kirjoitti:
ohje on Valion sivulta. värikäs broilerikeitto. jos tuo on teistä "erikoista" ja "outoa" , niin en ihmettele miksi suomessa kasvaa niin paljon nirsoja lapsia!!! .O
kun totutetaan vaan siihen makaronilaatikkoon ja nakkikastikeeseen ja nauraviin nakkeihin..
surullista :(
Ap
Ei ole kyse siitä, että laitetaan vain nauravia nakkeja vaan että tehdään kunnon ateria. Sinun broikkukeittosi kuulostaa eineksistä kyhätyltä. Olisit voinut tehdä esim. jauhelihapihvejä/pyöryköitä perunamuhennoksen kanssa + salaattia, täytettyjä pinaattilettuja + salaattia, broilerikastiketta riisin ja vihannesten kanssa. Ei toki ranskanperunatkaan kiellettyjä ole silloin tällöin syötynä, kunhan lisukkeena on jotain kunnollista (ei makkaraa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
APUA.
Eikä sinun
Pääsikö kiukkupuuska?
Vierailija kirjoitti:
no nyt mies lähti sitten kauppaan, tekee kuulemma tytölle uunimakkaraa ja ranskalaisia ! tuntuu, että minua vastaan on käännytty. joten lähden ystävän luo iltakahville ja otan teeleivät mukaan ! jääkööt syömään makkaroitaan ..
ette voi uskoa miten turhautunut olo just nyt!
Ap
Ainoa viisas lauseesi koko keskustelussa, että älysit häipyä. Kunhan vielä älyäisit olla menemättä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no nyt mies lähti sitten kauppaan, tekee kuulemma tytölle uunimakkaraa ja ranskalaisia ! tuntuu, että minua vastaan on käännytty. joten lähden ystävän luo iltakahville ja otan teeleivät mukaan ! jääkööt syömään makkaroitaan ..
ette voi uskoa miten turhautunut olo just nyt!
Ap
Mikä sua oikein vaivaa? Oletko mustasukkainen, kun isä huomio omaa tytärtään? Mitä se sulle edes kuuluu?
Aikuinen ämmä käyttäytyy kuin pikkukakara.
Siis nirsoilun palkitseminen rasvaisella makkaralla ja ranskalaisilla on sinusta hyvää lasten kasvatusta? Huomioidaanko teilläkin lapsia noin, että kun lapsi huutaa "hyiii yääääk" ruokapöydässä, niin sinä lähdet heti kauppaan ostamaan epäterveellistä paskaa tilalle?
Ajattelin ensin, että olisi kissa kyseessä, mutta ei...
Ja vähän isompi prinsessa kiuluttelee keskustelupalstalla.
No mutta täytyyhän nyt prinsessan saada arvoistaan ruokaa. Mitä oikein kuvittelit? Prinsessa-parka, voisin vaikka itse antaa ne mäkkirahat. Sääliksi käy prinsessaa :/
Hyvältähän tuo ruoka kuulostaa. Huonoa käytöstä 12-vuotiaalta. Taitaa olla murrosikä.
Voimia äitipuolelle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää käytöstä, mutta herne-maissi-paprikan ainoa oikea paikka on jätesanko.
Luulin, että se jäi sinne 70- luvulle eikä tullut edes mieleen että joku sitä enää edes käyttää.
No ihan sitä kaupoissa myydään yleisesti. Herneitä voi syödä, samoin maissia ja paprikaa, kunhan ne eivät vaan ole samassa pussissa? Voivoi, isompi ongelma ovat palstan aikuiset prinsessat :D
Parhaat tietenkin tuoreet kasvikset ja juurekset, mutta mikä pakasteissa vikana? (ja keittoon niitä lisätään vain lisukkeeksi) Säästävät aikaa ja vaivaa, eikä niitä tarvitse joka päivä syödä. Jos mies haluaa prinsessalleen jotain kuninkaallista sapuskaa syöttää, niin laittakoon itse. Tai eväät kotoa mukaan.
Ihan mulkero kakara, kun ei tavallinen ruoka kelpaa. Keitossa ilmeisesti broileriakin tietenkin, eli ravintoa löytyy, ainakin pennun vaatimiin ranskiksiin verrattuna. Syököön paskansa.
en enää jaksa. kohta 2v olen seurannut tytön nyrpistelyä ja valitusta , lihapullatkin tein väärin, kun niissä oli juustoa! ja perunamuusin" pilasin "pistämällä puolet bataattia..
loppuviikosta teen suunnitelmien mukaan kukkakaaligratiinia ja ruissämpylöitä, mies tilata itselleen ja tytölle vaikka kebabit. ruokkikoot tästä lähtien tyttärensä ihan itse, minä en enää siihen asiaan puutu!
juokoot limsaa ruuan kanssa ja syökööt ranskalaisia niin, että napa paukkuu. minä pesen käteni asiasta..
Ap
Soppasi kuulostaa sanalla sanoen oksettavalta. Ymmärrän lasta oikein hyvin. Miksi et käytä tuoreita kasviksia keitossa, nyt kun on paras sesonki?
Vierailija kirjoitti:
Voi vitun kermaperseet syökää te vaan jotain sisäfileitä. Ap:n tekemä ruoka on ihan tavallista kanakeittoa, itsekin tein vastaavaa (spagetin sijaan riisinuudelia ja hmp lisäksi tuoreita vihanneksia) ennen kuin lopetin lihansyönnin. Oikein maittavaa ja täyttävää arkiruokaa.
Taidat olla niitä ihmisiä, jotka perustelevat paskan makuisen ja puolivalmisteista kyhätyn ruuan valmistamista sillä, että se on "arkiruokaa", jonka ainoa funktio on täyttää vatsa mahdollisimman halvalla?
Vierailija kirjoitti:
en enää jaksa. kohta 2v olen seurannut tytön nyrpistelyä ja valitusta , lihapullatkin tein väärin, kun niissä oli juustoa! ja perunamuusin" pilasin "pistämällä puolet bataattia..
loppuviikosta teen suunnitelmien mukaan kukkakaaligratiinia ja ruissämpylöitä, mies tilata itselleen ja tytölle vaikka kebabit. ruokkikoot tästä lähtien tyttärensä ihan itse, minä en enää siihen asiaan puutu!
juokoot limsaa ruuan kanssa ja syökööt ranskalaisia niin, että napa paukkuu. minä pesen käteni asiasta..
Ap
Aplodeja! Asia ei todellakaan sinulle kuulu!
kuullostaa exältä ja tämän tyttäreltä :( ranuja energiajuoman kanssa ja jälkkäriksi vanukasta. aamulla suklaamuroja tai paahtoleipää suklaalevitteellä. olivat piereskeleviä ja puhisevia lylleröitä molemmat, koetin opettaa terveelliseen kasviruokaan mutta eihän ne mitään oppineet ! tuohon exän muut huonot piirteet päälle, niin suhde kariutui siihen. kiitti moi. jokin aika sitten näin tätä exän tyttöä vetämässä röökiä mäkkärin edessä maha roikkuen, sääliksi kävi. painaa varmaan jo 100kg se likka !
Kysy suosikkiruokaa joka varmaan tyyliin nakit+ranskalaiset. Hanki uppokeitin (yök) ja valmista siinä ne ranskalaiset. Pöytään ei tuoreita vihanneksia tms terveellistä vaan colaa ja ketsuppia. Näitä terveyspommeja kun syötät innokkaille teineille muutaman viikon putkeen niin alkaa vihanneskin kiinnostaa.
Toinen vaihtoehto teini joka päivä heseen/mäkkiin syömään ja seuraat kauanko tykkää käydä... kuten se toimittaja joka tutki terveyttään kuukauden käytyään noissa vallan.
Mitä mieltä mies on sinun ruuista ja millaisen esimerkin hän antaa lapselleen?
Joo, on tietenkin ikävä tilanne, ja saat nyt purkaa kiukkuasi. Mutta. Muista, että se toinen osapuoli on LAPSI ja sinä olet AIKUINEN. Lapsi käyttäytyy lapsellisesti, mutta sinun pitäisi aikuisena yrittää käyttäytyä aikuismaisesti eikä vajota lapsen tasolle.