Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11kk vanha vauva ei syö kiinteitä, mikä avuksi?

Vierailija
09.08.2016 |

Vauva ei siis syö oikeastaan muuta kuin maitoa ja imetyksen pitäisi loppua kun hän täyttää yksi. Itse palaan silloin töihin ja vauva menee hoitoon joten mitä ihmettä teen että saan hänet syömään?!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä et kysynyt, mutta itse en menisi töihin noin pienen äitinä jos työhön kuuluu noin pitkiä matkoja. Varsinkin jos vauva noin kiinni äidissä. En vaan pystyisi siihen.

Vierailija
22/27 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä miksi aloitusta alapeukutetaan?

Logiikka on tämä: joku kertoo omasta pulmastaan. Joku lukee aloituksen ja ajattelee: vittu miten tyhmä, mä en oo ainakaan noin tyhmä, lol, alapeukutan. Ei muuta logiikkaa kuin se, että aloittaja on yleensä aina väärässä.

Joo no ilmeisesti näin. En siis ole aloittaja mutta ihmettelin tota alapeukutusta.. Ihan asiallisesti aloittaja kertoo yrittäneet kaikkea ja pyytää neuvoja.. kummaa touhua..

Aloittaja, tsemppiä sinulle! Minulla ei ole mitään neuvoja antaa kun ei lapsiakaan ole mutta voin kuvitella miten turhauttavaa tuo olisi

En ajattele että ap olisi tyhmä tai jtn. Vaan ihmettele miksei ole ennakoinut asiaa vaan havahtuu ongelmaan näin myöhään.

Olen huono neuvomaan, koska itsellä ei lasten kanssa tuollaista ongelmaa ole ollut. Mutta voin ehdotella. Oletko yrittänyt tavallista maitoa antaa pullosta tai omaan maitoon sekoitettua tavallista maitoa? Ja sitten kun tottuu tavallista maitoa juomaan niin olettaisin että tulee myös nälkä ja alkaa ruokaa syömään. Meillä tykkää tuon ikäinen syödä itse vaikka puolet ruuasta onkin aina lattialla. Eli lautanen eteen ja lusikka käteen vaan, sotku kuuluu asiaan. Tarjoa myös lautaselle eteen kaikkea sormisyötävää mitä keksit, porkkanaa, kurkkua, omenaa, vesimelonia, leipää, keitettyä makaronia tms. Ja kyllä vaan pitää tarjota ja tuputtaa sitä ruokaa, eihän se lapsi voi oppia syömään jos ruokaa ei edes tarjoilla. Kannustaminen on kans meillä auttanut uusien ruokien maistamiseen, eli kehumista ja hymyä ja maiskuttelua peliin.

On sitten oma asia haluatko imetystä jatkaa mutta jos jatkat niin sinuna en enää pumppaisi maitoa ja vähentäisn maidon antamista niin että maito aika voisi olla vaikka aamulla ja illalla ja päivällä syötäisiin ruokaa, enkä imetettäisi.

Olen havainnut ongelman ja yrittänyt tehdä asialle jotain jo pidemmän aikaa. Tämä av ei tosiaan ole ensimmäinen paikka mistä haen apua vaan se viimeinen, jos jollain olisi se kikka kolmonen mikä toimisi.

Imetystä ollaan vähennetty ja pidetty taukoa ennen ruokailua että söisi mutta ei.

On yritetty sekoittaa rintamaitoa ja korviketta mutta hän maistaa ilmeisesti että se on "väärää" eikä suostu juomaan. Nyt on totuttelu projekti kesken, lisätään korviketta pumpattuun maitoon pikkuhiljaa.

Poika saa 5 kertaa päivässä maistella ruokaa aina välillä milläkin tavalla. Meillä on säännöllinen ruokailurytmi esikoisen takia.

Yleensä huuto alkaa samantien kun hänet laittaa tuoliin eikä muuallakaan syöminen suju yhtään sen paremmin.

Neuvolastakaan ei ole ollut mitään apua. "Pikkuhiljaa maistelemalla, kyllä hän syö kun tulee nälkä" jep jep..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä et kysynyt, mutta itse en menisi töihin noin pienen äitinä jos työhön kuuluu noin pitkiä matkoja. Varsinkin jos vauva noin kiinni äidissä. En vaan pystyisi siihen.

Jos nyt vielä voisin asiaan vaikuttaa niin tekisin sen mutta sijainen lopettaa pian eikä uutta tähän hätään saa. En osannut arvata että poika olisi näin kiinni minussa.

Vierailija
24/27 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin osittain samaa. En niinkään moralisointimielessä kyllä, koska ap:n viesteistä ei käy ilmi, paljonko lapsi on isänsä kanssa eli kuinka läheisiä ovat, mutta isoin ongelma tuossa kuviossa ei välttämättä ole imetys, jos lapsi on tosi riippuvainen äidistään. Jos lapsi on tottunut olemaan ihan jatkuvasti äitinsä kanssa, viikon ero aivan yhtäkkiä on katastrofi. Siksi minusta olisi kaikin puolin nyt hyvä ratkaisu, että äiti alkaisi pikku hiljaa olla erossa lapsestaan ensin vaikka ohi yhden ruoka-ajan, niin a) lapsi oppisi syömään muutakin kuin maitoa b) lapsi oppisi pikku hiljaa olemaan erossa äidistään. Jos isä on hyvä isä, ei viikon työmatka ole mikään maailmanloppu. Joskin se on ongelma, jos eka työmatka pärähtää heti lapsen aloitettua päivähoidon, sillä silloin osuu kaksi isoa juttua samaan aikaan.

Vierailija
25/27 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut avokadoa, tomaattia, kurkkua, omenaa, marjoja... sormiruokaa. Voi vaatia 15 maistelukertaa :)

Tsemppiä!

Vierailija
26/27 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mietti sitä miten kiinni vauva on minussa ja kuinka paljon on isänsä kanssa jne.. Isä on ihan normaalisti mukana arjessa, töissä käy mutta muuten kyllä suurimman osan ajasta meidän kanssa. Ja minun kanssa nyt ollut niin kuin varmaan suurin osa tuon ikäisistä eli aika paljon. Vauva on ollut hoidossa isovanhemmilla ihan yötä. Ja poika on ollut myös isänsä kanssa ilman minua ja tiedän että he pärjäävät.

Ihan alkuun en mene viikon työmatkoille mutta on se pari päivääkin pitkä aika.

Vierailija
27/27 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut avokadoa, tomaattia, kurkkua, omenaa, marjoja... sormiruokaa. Voi vaatia 15 maistelukertaa :)

Tsemppiä!

Avokadoa ei muuten olla kokeiltu muita kyllä :) täytyykin kokeilla sitä seuraavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi