Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavaperhe ei anna lasten tavata

Ap
09.08.2016 |

Meillä meni jonkinaikaa sitten välit poikki tuttavaperheen kanssa. Meillä on kuitenkin saman ikäisiä lapsia jotka ovat ystäviä keskenään, mutta tämän toisen perheen vanhemmat ovat vetäneet lapset mukaan aikuisten riitoihin eikä anna lasten enää tavata keskenään.
Miten selitän omille lapsille sen ettei saa enää kavereitaan tavata?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissuhdetaitojen "opetteluun" kuuluu myös niiden päättymiset. Ansaisit olla. Tekemällä asioista numeroa, et ole noita vanhempia yhtään parempi ihminen vaikka niin tunnut nyt luulevan. 

Vierailija
22/35 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot vain, että teidän puolesta sopii tavata. Selittäkööt se, joka kieltää.

Me vanhemmat ollaan varsinkin nuorimmaisen puolesta sovittu/kysytty tapaamiset ja ei lapset oikein ymmärrä sitä jos sanoo että minun puolesta sopii mutta heidän puolesta ei.

Lapsi ajatteli jo että hänessä on jo jotain vikaa kun ei kaverit halua enää tulla kylään.

Tämä tuttavaperheen äiti siis teki vallan selväksi ettei halua olla kanssamme missään tekemisissä eikä lapsemme ole tervetulleita heille ja ilmeisesti suuttui vielä lisää kun sanottiin että heidän lapsensa on kyllä aina tervetulleita meille.

Ihan itsekö 5v. keksi, että hänessä on jotain vikaa? Wau, harvinaisen fiksu lapsi, kun  yleensä tuossa iässä ymmärretään sen verran mitä nenestä suuhun valuu.

Sinulla ei todennäköisesti ole lapsia. Kyllä meillä jo ihan kolmevuotiaskin alkaa kysellä syytä jos serkkunsa ei suostu hänen kanssaan leikkimään ollessaan kuitenkin samassa huoneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lapset sitten kaipailleet näiden kavereiden perään? Miten he ovat kaverisuhdettaan nyt ylläpitäneet?

On kaipailleet ja kyselee lähes päivittäin.

Tuttavaperheen lapsilla oli prepaid liittymät mutta nyt niiden numerot on taas vaihtuneet.

Vanhimmalla lapsellamme on ens kuun alussa synttärit ja odottaa innolla että nää kaverit tulis sinne kun ei oo nähny pitkää aikaa. Lähetin vanhemmille txt kutsun lapsille muttei vastannut mitään. Pitäisköhän laittaa postin kautta kirje/kutsu näille lapsille?

Että oikein haastaisit lisää riitaa? 

Olisiko jo aika opettaa lapsille, että aina ei ole kivaa ja aina ei saa sitä mitä haluaa ja odottaa....

Vierailija
24/35 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kaveri pettymykset kuuluu ihan normaaliin kasvuun ja kehitykseen. Ja kyllä sitä selittelemässä saa olla, jos jokaisen päättyneen kaverisuhteen perään jäädään itkemään.

Vierailija
25/35 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lapset sitten kaipailleet näiden kavereiden perään? Miten he ovat kaverisuhdettaan nyt ylläpitäneet?

Tuttavaperheen lapsilla oli prepaid liittymät mutta nyt niiden numerot on taas vaihtuneet.

Vanhimmalla lapsellamme on ens kuun alussa synttärit ja odottaa innolla että nää kaverit tulis sinne kun ei oo nähny pitkää aikaa. Lähetin vanhemmille txt kutsun lapsille muttei vastannut mitään. Pitäisköhän laittaa postin kautta kirje/kutsu näille lapsille?

Olisiko jo aika opettaa lapsille, että aina ei ole kivaa ja aina ei saa sitä mitä haluaa ja odottaa....

Ei tuo minusta ole riidan haastamista vaan hyvinkin sovittelevaa käytöstä. Aikuisen käytöstä.

Vierailija
26/35 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te ootte tehneet niille tuttaville?

Jos vanhemmat nyt vaan katsoo että ette ole sopivaa seuraa heidän lapsille, ja annatte lapsille vääränlaisia vaikutteita. Jos teillä puhutaan rivoja, harrastetaan seksiä lasten nähden, ryypätään päivät pitkät tms. niin en yhtään ihmettele.

Vierailija
27/35 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin amerikantiedettä sille lapselle sanoa, että nämä kaverit ei hänen synttäreilleen pääse. Sinulle on tämä asia tehty selväksi tuon perheen toimesta ja nyt on sinun tehtäväsi tehdä se selväksi omalla lapsellesi. Itse parhaiten lapsesi tunnet miten se tulee hänelle kertoa. Ei ole viimeiset synttärit lapselle, jonne ei kaikki kutsutut vieraat pääse, eikä viimeinen päättynyt kaverisuhdekaan.

Vierailija
28/35 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo minusta ole riidan haastamista vaan hyvinkin sovittelevaa käytöstä. Aikuisen käytöstä.

Miksi pitäisi sovitella? Kaikkea, kun ei voi korjata niin aikuisen käytökseen kuuluu myös asioiden hyväksyminen. Ap ei olisi ketään keneen tuntea olevansa parempi ihminen, jos hän heivaa tuollaiset idiootit elämästään? 

Vierailija
29/35 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tilanne. On todella olemassa aikuisia, jotka ovat itse jääneet lapsen tasolle. Tämän huomasin entisen naapurimme osalta. Ei antanut lapsensa leikkiä oman lapseni kanssa, koska ei pitänyt minusta. Ei noiden hullujen kanssa oikeastaan voi mitään. Kohteliaisuus ja ystävällisyys ei auta, järkipuhe ei myöskään. Toivottavasti onnistutte löytämään lapsillenne uusia kavereita normaalista perheistä!

Onkohan meillä ollut sama naapuri? :) Mulla samanlainen kokemus ja ajattelen nyt, että parempi ettei ollakaan tekemisissä, pääsee itse helpommalla, vaikka lapset vähän säälittääkin.

Niin ja luultavimmin se lapsi kuitenkin oppii sen hullun vanhemman tavoillekin, niin parempi näin!

Vierailija
30/35 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen myös ymmärtää milloin kannattaa perääntyä ja antaa asioiden vain olla.

Vierailija
31/35 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kuinka kannattavaa on sovitella asiassa, jossa ei todennäköisesti ole luvassa kuin lisää ongelmia. 

Vierailija
32/35 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsena tuttavaperhe ja me lapset oltiin parhaita kavereita keskenää kunnes meidän vanhemmille tuli riitaa keskenää ja sen seurauksena me lapset ei saatu nähdä. Ja kummankin vanhemmat haukku toisiaan meille lapsille.

Kun me mentiin ylä-asteelle tän mun "entisen parhaan kaverin" kanssa me ei uskallettu sieläkään puhua toisillemme kumpikin oli niinku ei oltais tunnettu toisiamme koska vanhemmat oli kieltäny ja väritelly tarinoita.

Kesällä näin tän kaverin baarissa ja oli niinkun oltais oltu "yhdessä" aina, puitiin tätä asiaa ja kumpikin tunsi vihaa vanhempiaan kohtaan siitä että ne erotti meidät. Nyt ollaan taas kuin parhaat kaverit.

Mun mielestä ap tekee oikein että edes yrittää pitää välit tän tuttavaperheen lapsiin vaikkei se mitään tulosta tuottaiskaan.

Vierailija
33/35 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kuvittele olevani mitenkään parempi vanhempi tai tunne mitään ylemmyyden tunnetta siittä etten itse vedän lapsia tähän aikuisten riitaan. Ja jos mun lapsi kysyy multa että voidaanko kutsua nämä toiset lapset sen synttäreille niin toki ne kutsutaan koska itse en näe mitään estettä siihen miksi ne ei voisi tulla.

Tuota kutsua/kirjettä postin kautta mietin siksi että todennäköisesti nuo vanhemmat ei ole mitään synttäreistä maininnut niin lapset ei osaa sinne edes pyytää pääsyä. Kirjeellä ne saisi sen omaan tietoonsa ja voisi sitten tehdä oman päätöksen tulla/jättää tulematta. Enkä ala mun lapselle valehtelemaan ettei he pääse jos he eivät ole tietoisiakaan koko juhlista.

Toki pettymyksiä ja eroja tulee olemaan vielä edessä mutta ne on toivottavasti sellaisia mihin lapsi itse vaikuttaa ja tekee päätöksiä eikä tälläisiä että joku muu päättää että ei saa olla tekemisissä kun ei tykätä vanhemmista.

Ja sitä mä tässä alunperin kysyin että miten mä selitän lapsille että ne ei saa nähdä?

En kuitenkaan noita tuttavaperheen vanhempia halua mustamaalatakkaan meidän lapsille. Jos mä sanon mun lapselle että Jennan äiti ei halua että te näätte enää niin kyllä mun lapsi varmasti rupee "vihaan" Jennan äitiä kun se kieltää näkemisen. Toki se olisi rehellinen vastaus mutta aika tökeröä kuitenkin.

Enkä halua sanoo että ystäviä tulee ja menee vaan haluan opettaa että hyvät ystävät ovat kallisarvoisia. Eikä niitä vaihdeta heti toiseen jos tulee pienikin kina.

-ap

Vierailija
34/35 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot rehellisesti syyn.

Vierailija
35/35 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovit riitasi tuttavaperheen kanssa ja asiat järjestyvät sen jälkeen itsestään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme