Pitkähiuksinen, kuinka usein käyt kampaajalla?
Itse käyn n. 2 kertaa vuodessa. Leikkauttamassa/tasaamassa. Värjännyt olen yleensä itse luonnonväreillä.
Kommentit (51)
En koskaan. Mies leikkaa pari kertaa vuodessa. En värjää hiuksiani enää.
En käy. Kampaan itse ehkä kerran viikossa.
Puolen vuoden välein. Mulla on tukka vähän lapaluiden yli. Enempää ei kasva, ainakaan hyväkuntosena. Toisella kerralla aina värjään vaaleilla raidoilla, talvipuoliskolla yleensä, kirkastaa omaa blondia!
En käy lainkaan. Tyttäreni tasaa latvat kerran vuodessa. Hiukset vyötärölle, mutta pidän niitä kiinni.
N. 4-6 kertaa vuodessa latvojen tasaus, kas kummaa kun hiukset ei tunnu kasvavan. Värjäys/raidat kampaajalla ehkä kerran vuodessa, joskus pari kertaa vuodessa. Kampaus hää- tai karonkkajuhlaan n. kerran pari vuodessa.
En käy edes joka vuosi, olen opetellut itse tasoittamaan latvat laadukkailla parturisaksilla. Olen tyytyväinen leikkuutulokseen. Värjään punaisen hennan ja ruskeasävyisten kasvivärien sekoituksella, tavoitteena on pähkinänruskea väri ja hieman punaista kiiltoa hiuksissa :)
Parin vuoden välein. Silloin usein vaihtelun vuoksi leikkautan lyhyemmäksi ja annan taas kasvaa.
Käyn kerran vuodessa lyhentämässä hiuksia, kun muuten läkähtyisin kesällä. En värjää. Jos pääsee hiljaisina aikoina, selviää halvemmalla. Varaan tarjousaikoja 2 kk etukäteen. Hinta about 20 €.
9 viikon välein tyvivärjäys ja leikkaus. Mulla on otsis ja erittäin herkkä ijo plus tukkaa paljon, en ota mitään riskejä tämän kanssa.
Joka viides vuosi jos silloinkaan, leikkaan itse hiukseni noin pari kertaa vuodessa.
En käy kampaajalla. Kasvatin lyhyet hiukset ristiselkään asti ja alle vuosi sitten leikkasin niistä itse 15 cm, onnistui tosi hyvin. Nyt ovat hiukset kasvaneet yli sen leikkaamani, eikä vieläkään kuivia latvoja tai kaksihaaraisia.
En käy enää kampaajalla, aina leikkaavat liikaa. Oon opetellut tasaamaan hiukset itse, puolen vuoden välein leikkaan sentin tai vähän enemmän jos on tarvetta.
Huonot latvat pois joka kahdeksas viikko. Mun latvani ainakin siinä vaiheessa tarttevat siistimistä. Värjäys joka 16. Viikko. Nuorempana värjäsin kotona ja leikkautin harvemmin, ehkä 3 kertaa vuodessa. Nyt yli 40 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran puolessatoista vuodessa oon nyt käynyt muutaman vuoden ajan. Leikkauttamassa huonot latvat pois. En värjää.
Riittääkö tämä? Miten pidät yleensä hiuksiasi? Pidätkö niitä auki?
Riittää. Kampaajakäyntien yhteydessä lähtee vain pari-kolme senttiä latvoista. Minulla on todella paksut ja suorat hiukset luonnostaan, kulkee suvussa. Eivät rasvoitu juurikaan, joten pesen pari kertaa viikossa. Enimmäkseen pidän auki tai nutturalla. En käytä poninhäntää koskaan, koska muistan nuoruudestani, että se sai hiukset katkeilemaan. Yritys-erehdys-menetelmällä olen löytänyt parhaat hiustenhoitotuotteet, ja käytän niitä aika paljon, mm. lämpösuojaa silloin, kun joudun kuivattamaan hiukset hiustenkuivaajalla (mitä en tee kuin pari kertaa vuodessa), ja hiuksiin jätettävä hoitoaine. Harja on luonnonkarvaa. Vältän mahdollisimman paljon rasittamasta hiuksiani millään tavalla.
2-3kk välein, latvaa tasataan ja hieman kerrostetaan, mulla helposti haaroittuvat latvat. Tällä pysyy kuontalo kunnossa.
En käy kampaajalla. Leikkaan itse ja värjään tyvikasvun. Hiukset ovat puoliväliin selkää, täyspitkät siis. Joskus mieheni auttaa värjäyksessä, minä myös leikkaan aina koko perheen hiukset, joskus myös tuttujen hiukset. Ihan vaan harrastus. Koko perheellä aika kiharat hiukset. Rakastan kaikkea hiustenlaittoa.
Etkö ole koskaan kuullut miesnäyttelijä Helge Heralasta.
Miten pidätte latvan siistinä jos ette leikkaa kuin pari kertaa vuodessa? Mun tukka on täynnä takkuista latvaa ja kaksihaaraisia jo pari kuukautta edellisestä leikkuusta. Käytän hoitoainetta, jätettävää hoitista ja silloin tällöin silikonia latvasuojana.
En koskaan. Pari kertaa vuodessa mies tasaa latvat. En värjää.