Ehdota tapettia lastenhuoneeseen!
Meillä alkaa syksyllä yhden huoneen remontointi lastenhuoneeksi. Tarkoituksena olisi laittaa yhteen seinään tapettia. Ajattelin, että tapetin ei välttämättä aiheeltaan tarvitsisi olla "lapsenomainen", kunhan sopisi lastenhuoneeseen. En hae kovin kirjavaa tapettia, koska huoneeseen tulee sitten muuta kirjavaa. Kyseessä on 50-luvun talo. Yksi vaihtoehto on se 50-luvun koivunrunkotapetti, en nyt yhtäkkiä muista nimeä.
Kommentit (38)
Jos melko pienet lapset, laittaisin tapetin sijasta liitutaulumaalia. Siten ne tapetoidut seinät saattaisivat säilyä piirtelemiseltä...
Vierailija kirjoitti:
Eikö lapset voi itse päättää?
Pitää olla jotain, mitä heille ehdottaa.
Ap
Liitutaulumaalia tai ainakin osa sellaista, mihin voi kiinnittää nastoilla tai vastaavilla muistilappuja, julisteita tms. Verhot, tyynyt, torkkupeitot ja vuodevaatteet voivat olla niitä värillisiä.
En aio laittaa liitutaulumaalia.
Ap
Se yksi muumitapetti on ihana ja sopii aikuistenkin makuun!
Tapettitalo. Ihania tapetteja jotka lajiteltu vuosikymmenittäin.
Pihlgren & Ritolalla ja Boråsilla on mun tämän hetken lempparitapetteja. Myös tapettitaivaasta löytyy Kismet-merkkisiä tapetteja joissa on myös kivoja kuvioita.
Mä oikeastaan ajattelin, että ei laitettaisi mitään sellaista tapettia, jossa olisi jotain lastenhahmoja, ettei sitten parin vuoden päästä ole "noloa", kun esikoinen on jo koululainen. Mun pikkuveljelle kävi näin.
Ap
Oma lempitapetti, laitoin tehosteseinän tästä vaikka 30+ jo ikää. Noilta löyty myös sopiva hillitty tapetti huoneen muihin seiniin.
http://www.tapettitehdas.fi/fi/tapetit/kaikki-mallit/69676
Myös muita sopivia kuoseja löytyy.
Mr Fox tapetti on tosi kiva ja sitä löytyy eri värejä.
Vierailija kirjoitti:
Pihlgren & Ritolalla ja Boråsilla on mun tämän hetken lempparitapetteja. Myös tapettitaivaasta löytyy Kismet-merkkisiä tapetteja joissa on myös kivoja kuvioita.
Kivoja molemmat! Pihlgren & Ritolalla taitaa olla paljolti samoja kuin Tapettitalossa, sen valikoima onkin tuttu. Katselen vähän enemmän noita Boråsin tapetteja!
Ap
Aiheen vierestä: nykyään on myös maalia, jossa on rautajauhoa seassa ja jolla saa seinään pinnan johon magneetit tarttuvat. Lapset voisivat pitää seinästä, johon saa julisteet kiinni magneeteilla.
Vanhoista tietokoneen kovalevyistä saa magneetteja jotka ovat älyttömän vahvoja ja itse pidän niillä muistilehtiöitä kiinni jääkaapin ovessa. Helsingissä myös Bebek siinä Hakaniemenhallin vieressä myy hyviä magneetteja.
Eihän sen tapetin ole pakko olla mikään "lapsellinen" tapetti, vaan yhtä hyvin voit laittaa jonkun miellyttävän kuvioisen tai värikkään tapetin sinne.
Vierailija kirjoitti:
Mr Fox tapetti on tosi kiva ja sitä löytyy eri värejä.
Mr. FOx on kyllä ihana. Ehkei se ole alakoululaisen mielestä "noloa"?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eihän sen tapetin ole pakko olla mikään "lapsellinen" tapetti, vaan yhtä hyvin voit laittaa jonkun miellyttävän kuvioisen tai värikkään tapetin sinne.
Niinhän mä avauksessani taisin sanoa :)
Ap
up