Lemmikin omistaja, jos rakastuisit allergiseen
...tai ihmiseen, jolle muista syistä ei lemmikki olisi ok, niin luopuisitko ihmisestä, johon olet rakastunut vai etsisitkö lemmikille uuden kodin vai yrittäisitkö seurustella niin, että kumppani ja lemmikki eivät kohtaisi niin pitkään kuin lemmikki on elossa?
Kommentit (183)
Luopuisin ihmisestä tietenkin. Lemmikki ei ole kertakäyttökamaa.
Luopuisin ihmisestä. Lemmikkiin on sitouduttu vastuulla mikä menee hedonistisen rakkauden yläpuolelle omassa arvomaailmassani, ja tuo henkilö ei muutenkaan olisi minulle oikea kumppani, jos vaatisi jostain syystä luopumaan rakkaasta lemmikistä.
Todennäköisesti en rakastuis allergiseen
Mulla ei enää ole kissa, mutta en todellakaan olisi luopunut kissasta yhdenkään miehen vuoksi. Olen itsekin kissoille allerginen, mutta omalle olin aika hyvin siedättynyt.
En luopuisi lemmikistä, mutta yrittäisin seurustella, niin ettei toinen tapaa lemmikkiäni. Menisin hänen luokseen kylään. Lemmikkini on jo vanha enkä sen jälkeen uutta enää ehkä ottaisi.
No itse näin allergisena en etenisi ihastumista pidemmälle.
Näin kävi ja lopulta kissa muutti opiskelevan lapsen luokse.
Ihminen pois. En edes rakastuisi allergiseen, vaan hän olisi ei-korissa.
En ikinä luopuisi ihanasta ja viisaasta kissastani. Kissaherrasmies, joka täytti joulukuussa 16 vuotta. :3
Pitäisin lemmikin. Jos miehistä puhutaan niin niihin ei ole luottamista.
En voisi luopua lemmikistä. Julma ajatus. Lemmikin ottaminen tarkoittaa vastuunkantoa kuten täällä muutkin ovat jo todenneet, avuton eläin menee ilman muuta ihmisen edelle.
Entä, jos ap saa allergisen lapsen?
En luopuisi koskaan rakkaasta lemmikistäni. Eli vastaus on helppo: ihmiselle sanoisin heipat!
Rakastuminen ei velvoita mihinkään. Jotkut rakastuu yhtenään ja lemmikki kärsii. H y i. Lemmikki vastuuttaa, se on kuin lapsi. Ja loppujen lopuksi se parempi valinta.
Vierailija kirjoitti:
Entä, jos ap saa allergisen lapsen?
Entä entä entä.
Oma lapsi ja joku random ihminen kadulta on vähän eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
En luopuisi lemmikistä, mutta yrittäisin seurustella, niin ettei toinen tapaa lemmikkiäni. Menisin hänen luokseen kylään. Lemmikkini on jo vanha enkä sen jälkeen uutta enää ehkä ottaisi.
Allergiselle ei ole mitään hyötyä tuollaisesta järjestelystä. Allerginen saa oireita sinun vaatteissasi olevasta eläinpölystä ihan samalla tavalla kuin siinä eläimessä olevasta pölystä.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä luopuisi ihanasta ja viisaasta kissastani. Kissaherrasmies, joka täytti joulukuussa 16 vuotta. :3
Lisään vielä, että meillä on siis kissani kanssa takana 16 ihanaa vuotta. Yksikään parisuhteeni ei ole kestänyt läheskään yhtä pitkään. :D
Vierailija kirjoitti:
En luopuisi koskaan rakkaasta lemmikistäni. Eli vastaus on helppo: ihmiselle sanoisin heipat!
Laittaisit lapsesi adoptioon, jos hänestä tulisi allerginen?
Exä piti huolen siintä että luottamus meni miehiin.
Kissani ovat tärkeät.
Allerginen ei tulisi kysymykseenkään.