Mitä iltaherkkujen tilalle?
Syömme tolkuttomasti karkkia, jäätelöä ja suklaata. Ihme kyllä, vaikka tätä on jatkunut jo muutaman vuoden, olemme normaalin painoisia.
Nyt ei enää jaksa syödä niitä samoja karkkeja ja muutenkin huvittaisi astetta kevyempi tapa herkutella. Ideoita siis suhteellisen kevyeen naposteluun?
Kommentit (24)
Riisikakku jonka päälle vaikka maapähkinävoita
Voi vaikka mitä ihania herkkuja voi olla ilman vehnää ja sokeria!
Me paistetaan oliiviöljyssä vohveleita jotka on tehty kananmunista ja proteiinijauheesta, suurustan psylliumilla. Protskujauhe vaihtelee, joskus suklaan- joskus mansikanmakuinen.
Sen kanssa voi nauttia pakastemustikoita tai mansikoita.
Toinen herkku on smoothiet. Mansikoita, hedelmiä, yms.marjoja ja sokeroimatonta soijamaitoa. Sitten käytän myös Fastin proteiinivanukasjauhetta, tulee tosi hyviä vanukkaita itse tehtynä.
Sokeria ei oikeasti tarvita mihinkään, eikä vaaleita jauhoja.
Itse teen juuressipsejä tms. Viipaloin munakoisosta ohuita viipaleita ja voitelen oliiviöljyllä ja paistan rapeaksi ja kuivatan. Ruususuolaa päälle, nam! Herkuttelu ei tarkoita morkkista tai pahaa oloa mikä tulee, kun on mättänyt sokeria jne. mahan täydeltä.
Vierailija kirjoitti:
Voi vaikka mitä ihania herkkuja voi olla ilman vehnää ja sokeria!
Me paistetaan oliiviöljyssä vohveleita jotka on tehty kananmunista ja proteiinijauheesta, suurustan psylliumilla. Protskujauhe vaihtelee, joskus suklaan- joskus mansikanmakuinen.
Sen kanssa voi nauttia pakastemustikoita tai mansikoita.
Toinen herkku on smoothiet. Mansikoita, hedelmiä, yms.marjoja ja sokeroimatonta soijamaitoa. Sitten käytän myös Fastin proteiinivanukasjauhetta, tulee tosi hyviä vanukkaita itse tehtynä.
Sokeria ei oikeasti tarvita mihinkään, eikä vaaleita jauhoja.
Itse teen juuressipsejä tms. Viipaloin munakoisosta ohuita viipaleita ja voitelen oliiviöljyllä ja paistan rapeaksi ja kuivatan. Ruususuolaa päälle, nam! Herkuttelu ei tarkoita morkkista tai pahaa oloa mikä tulee, kun on mättänyt sokeria jne. mahan täydeltä.
Kiitos! Tämä kuulostaa hyvältä!
Osaan jo kutoa, teen paljon itse kaikenlaista kotiin ja lapsille.
Liikumme paljon ja varmaan siitä syystä tuo painokaan ei ole noussut.
Hampaat (vielä..) kunnossa. Ymmärrämme tuon huonoksi tavaksi ja siksi kysyinkin ideoita, joita on kivasti tullutkin. Naposteluvon vaikea lopettaa koska olemme tehneet sitä kauan, mutta ajattelimme asteittain parantaa toimintatapaa. Ensin terveellisempiä herkkuja. Sitten on ehkä helpompi lopettaa se itse napostelu kun ei ole enää sitä sokerihuurua mielessä.