En ymmärrä pizzakebabbiloiden ansaintalogiikkaa.
6 eurolla saa pizzan tai kebab-annoksen, jossa on reilusti syötävää kahdeksi kerraksi. Siis 3 euroa per annos.
Kommentit (101)
Jos pikaruokayrittäjä maksaisi kaikki veronsa ja maksunsa, pizzalle tulisi hinnaksi 30 euroa. Ja sitähän taas ei kukaan ostaisi, eli koko tuote jäisi myymättä. Ei silloin valtio verotuloja menetä kun ei ole mitään myyntiäkään. Kuluttaja vaan matkustaa niillä rahoilla Turkkiin ja syö sen pizzansa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjän pitää olla kekseliäs. Yrittäminen ei ole virkamiestoimintaa, jossa on sääntö jokaista paskallakäyntiä vartenkin erikseen. Joku pärjää hinnalla, toinen palvelulla, jollakulla on kohdallaan sekä tuote, hinta että palvelu.
Juuri näin. Tähän ei lisättävää.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Hyvät menestyy, huonot menee konkkaan. Pätee sekä ulkolaisiin että suomalaisiin yrittäjiin.
Jos ei menesty, pitää katsoa peiliin, eikä syytellä kilpailijaa. Olen itsekin yrittäjä, joten tiedän mistä puhun.
Ja pelisääntöjen oltava kaikille samat ja niitä noudatettava, eikö?
Tässä konkurssissa ei ihan kaikkia sääntöjä voi kukaan enää noudattaa. Koskee muuten koko Suomea, ei vain kebabbiloita. Pykälät ja pilkunnainti hidastavat työntekoa niin paljon, että niistä on vaan pakko välillä joustaa jos meinataan joskus tässä maassa vielä nousta taloudellisesti jaloillemme.
Ja verojen kiertäminen auttaa siihen nousuun? ?
Vierailija kirjoitti:
Jos pikaruokayrittäjä maksaisi kaikki veronsa ja maksunsa, pizzalle tulisi hinnaksi 30 euroa. Ja sitähän taas ei kukaan ostaisi, eli koko tuote jäisi myymättä. Ei silloin valtio verotuloja menetä kun ei ole mitään myyntiäkään. Kuluttaja vaan matkustaa niillä rahoilla Turkkiin ja syö sen pizzansa siellä.
Ihanko totta? Rosso on suomalainen ketjuravintola ja siellä halvimmat pizzat maksaa vähän yli kympin. Ihan pöytiintarjoiltuna. Törkeaa veronkiertoa selvästi, enpä mene sinne enää ikinä :D
🇺🇦🇮🇱
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko totta? Rosso on suomalainen ketjuravintola ja siellä halvimmat pizzat maksaa vähän yli kympin. Ihan pöytiintarjoiltuna. Törkeaa veronkiertoa selvästi, enpä mene sinne enää ikinä :D
Rosson pizzat on kyllä niin hirveitä, että niitä en söisi edes ilmaiseksi, ellei oikeasti olisi nälänhätä. Ja se palvelu. Ei hyvää päivää. Ei tosiaankaan.
Vierailija kirjoitti:
"Olen itsekin yrittäjä", juu, aivan varmasti. Ja alallasi myös toimii villejä kilpailijoita, jotka pystyvät pitämään hinnat matalina velvollisuuksien kiertämisen vuoksi?
Itse asiassa kyllä, juuri näin. Mutta mä en kilpaile niiden halpispalvelua tuottavien yrittäjien kanssa. Kilpailen laadulla, ja pärjään.
Ei kukaan osta paskaa kalliilla.
🇺🇦🇮🇱
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avainsana: ketjuravintola.
Vierailija kirjoitti:
Söisi silloin 30euron pizzan sijasta jotain muuta josta verot maksettaisiin. Esim. elintarvikekaupan tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Hyvät menestyy, huonot menee konkkaan. Pätee sekä ulkolaisiin että suomalaisiin yrittäjiin.
Jos ei menesty, pitää katsoa peiliin, eikä syytellä kilpailijaa. Olen itsekin yrittäjä, joten tiedän mistä puhun.
Ja pelisääntöjen oltava kaikille samat ja niitä noudatettava, eikö?
Tässä konkurssissa ei ihan kaikkia sääntöjä voi kukaan enää noudattaa. Koskee muuten koko Suomea, ei vain kebabbiloita. Pykälät ja pilkunnainti hidastavat työntekoa niin paljon, että niistä on vaan pakko välillä joustaa jos meinataan joskus tässä maassa vielä nousta taloudellisesti jaloillemme.
Ja verojen kiertäminen auttaa siihen nousuun? ?
Työttömyyskorvauksia ollaan leikkaamassa kovalla kädellä. Kyllä niillä miljardeilla on vara vähän tukea jotain järkevää toimintaa, kuten vaikkapa ravintolapalveluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söisi silloin 30euron pizzan sijasta jotain muuta josta verot maksettaisiin. Esim. elintarvikekaupan tuotteita.
Aika moni suomalainen on jatkuvasti Turkissa/Kreikassa/Thaimaassa ihan siksi, että on pakko päästä pois täältä pilkkuorgioista kun pää hajoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seiska jatkaa vielä, että pizzat maksoi korkeintaan 5 euroa, ja hyvän pitakebabin sai hintaan 2,20e. Jotain outoa näissä Suomen hinnoissa on.
Suomen hinnoissa "outoa" on mm. korkeat työvoimakustannukset.
Ehkä jos hinnat olisi alhaisemmat, lisääntynyt myynti kasvattaisi voittoja.
Ja jos se turkkilainen elää sillä puljunsa tuotolla, miksei suomalainen pysty?
Ei riitä kuule lisääntynyt myynti.
turkkilaisen ei tarvi ekaan viiteen vuoteen maksaa veroja, ja sen jälkeen puljun omistaakin jo sen veli.
No miksei tätä voisi tehdä? Eikä ihmisen tarvitse olla turkkilainen, jotta saa jonkun starttirahan.
Pizzeriaan ei saa starttirahaa ainakaan meidän kunnassa, enkä usko, että monessa muussakaan. Jos alalla on kova kilpailu, sitä ei myönnetä. Jos perustaa ensimmäisen pizzerian jonnekin korpeen, missä on ostajia, mutta ei ruokapaikkoja, sitten saattaa saada, mutta sellaisia paikkoja ei enää juurikaan ole. Mihin tämä, ettei viiteen vuoteen tarvitse maksaa veroja, perustuu? Linkki? En löytänyt googlella tietoa.
Mistä noita kuuden euron pizzoja enää muka edes saa? Tampereen seudulla pizzat ja kebabit on ainakin keskimäärin 8-9e.
Entäs kun joku haluaa maksaa jostain syystä korkeampaa hontaa laadusta ja palvelista? Ja tämän paikan tieto kiirii positiivisesti toisin kuin jokon häirikköpaikan?
Häirikköpaikka joutuu halvemman hinnan eteen tekemään enemmän työtä volyymimyynnin eteen; ellei ole jostain yrittänyt typistää kiinteitä ja juoksevia kustannuksia, positiivisen kaiun saanut myös saa myyntiä lisättyä paremmalla katteella.
Niska limassa sinun on leipäsi raadettava.
Kuopiossa on paikka, jossa myydään 4e "lounaspizzoja joka päivä. Jos osaa valita täytteensä oikein, voi vielä saada ihan kelpo pizzan siihen hintaan, sitä kebabia tai kinkkua ei kannata pizzaan ottaa. Miten tuosta maksetaan verot, palkat, vedet sähköt jne ja materiialikulut? Se on itsellekin mysteeri.
Mistä ihmeen viiden vuoden verovapaudesta te puhutte? Enpä ole ikinä kuullut. Ja olen verotarkastaja.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeen viiden vuoden verovapaudesta te puhutte? Enpä ole ikinä kuullut. Ja olen verotarkastaja.
Oletko sitä mieltä, että elämässä ei ole pakko kuin kuolla ja maksaa veroja? :D
Vehnäjauhot, tomaattipyree ja halvin tukun juustoraaste ei maksa paljoa. Jos siellä on koko perhe töissä iskän firmassa ja iskä elättää sillä firmalla koko perheen, se on mahdollista.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Enkä minä. Enkä löydä googlella mitään tietoa asiasta, en vähäisintäkään.
No ne raaka-aineet on ällöttäviä ja todellakin kyseenalaistettavissa. Itse eräässä turkkilaisessa pizzeriassa olen myös nähnyt, kun kyseiset miehet pizzaa tekivät ja yksi haistoi kainaloaan samalla. Harvoin ostan pizzaa enää, mutta kun ostan, varmistan että raaka-aineet ovat puhtaita ja luotettavista lähteistä. Eli en noista pizza-kebab-räkälöistä.
Nyt ei ole kyse tästä. Vaan siitä että laki ja säännöt koskevat kaikkia.