En ymmärrä pizzakebabbiloiden ansaintalogiikkaa.
6 eurolla saa pizzan tai kebab-annoksen, jossa on reilusti syötävää kahdeksi kerraksi. Siis 3 euroa per annos.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seiska jatkaa vielä, että pizzat maksoi korkeintaan 5 euroa, ja hyvän pitakebabin sai hintaan 2,20e. Jotain outoa näissä Suomen hinnoissa on.
Suomen hinnoissa "outoa" on mm. korkeat työvoimakustannukset.
Ehkä jos hinnat olisi alhaisemmat, lisääntynyt myynti kasvattaisi voittoja.
Ja jos se turkkilainen elää sillä puljunsa tuotolla, miksei suomalainen pysty?
Ei riitä kuule lisääntynyt myynti.
turkkilaisen ei tarvi ekaan viiteen vuoteen maksaa veroja, ja sen jälkeen puljun omistaakin jo sen veli.
No miksei tätä voisi tehdä? Eikä ihmisen tarvitse olla turkkilainen, jotta saa jonkun starttirahan.
jaa niin mitä? Vain ulkomaalaisilla on oikeus pyörittää puljuansa suomessa ilman että maksaa alveja.
Starttirahasta nyt en viitsi edes puhua..
Vierailija kirjoitti:
Ansaintalogiikka: Verot kierretään, puljua kierrätetään edestakaisin sukulaisten välillä(verovapaat 5 vuotta), raaka-aineet milloin mistäkin(halpajuustoa tsekeistä jne.). Lainmukaisia sos/tel/palkkoja jne. ei makseta. Tuossa vain muutamia esimerkkejä.
Mun mielestä tämäkin vaihtoehto on parempi kuin se, että maataan kotona sossun rahoilla. Nämä ihmiset sentään yrittää, puurtaa ja tekee työtä. Suomessa pitäisi tehdä yrittäminen nykyistä paljon helpommaksi.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seiska jatkaa vielä, että pizzat maksoi korkeintaan 5 euroa, ja hyvän pitakebabin sai hintaan 2,20e. Jotain outoa näissä Suomen hinnoissa on.
Siinäpä sinulle liikeidea. :D Ei muuta kuin kokeilemaan kuinka käy ja onnistuu ilman verovapautta. Tuntuuko Kreikan hinnat halvalta turkkilaisten pizzapaikkojen hintoihin verrattuna? Miksi luulisit? Mitä luulet Intialaisen ajattelevan Kreikan ravintolahinnoista? Miksiköhän? Joko keksit syy-seuraussuhteen..
Vierailija kirjoitti:
Itse en oikein uskalla syödä noita kebabbeja, sillä en ymmärrä miten lihan mikrobiologinen laatu kyetään säilyttämään siellä pötkön keskellä. Pintaa lämmitetään hitaasti ja keskellä on erittäin mukavat olosuhteet botuliini-bakteerille, sillä eihän se keskikohta lämpene kunnolla kuin vasta aikojen päästä. Lihan laatukin arveluttaa, sillä lehdessä oli juttu siitä miten niitä pötköjä saatetaan tulla kauppaamaan jostain henkilöauton kyydistä, eikä mistään kylmäketjusta ole tietoakaan, eikä sitäkään kukaan tiedä mistä ne lihat ovat tulleet ja kuka sen pötkön on koonnut.
Hassu juttu. Ainoa kerta kun olen saanut Suomessa ruokamyrkytyksen, oli kyseessä marketista ostettu suomalainen yksityispakattu pizza. Ja paska lensi.
🇺🇦🇮🇱
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansaintalogiikka: Verot kierretään, puljua kierrätetään edestakaisin sukulaisten välillä(verovapaat 5 vuotta), raaka-aineet milloin mistäkin(halpajuustoa tsekeistä jne.). Lainmukaisia sos/tel/palkkoja jne. ei makseta. Tuossa vain muutamia esimerkkejä.
Mun mielestä tämäkin vaihtoehto on parempi kuin se, että maataan kotona sossun rahoilla. Nämä ihmiset sentään yrittää, puurtaa ja tekee työtä. Suomessa pitäisi tehdä yrittäminen nykyistä paljon helpommaksi.
Parempi harrastaa rikollista toimintaa? ? Mitäs muuten arvelet, kuinka helppoa on kilpailla tuollaisten kanssa, kun itse huolehtii kaikki maksut, työntekijöiden kunnolliset palkat, sivukulut, lomarahat, työterveyshuollon.... lista on loputon!
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolilaittomasti tai kokonaan laittomasti toimiva yritys kuitenkin kusee aina laillisesti toimivan nilkkaan. Velvollisuutensa hoitavat yritykset jäävät tappiolle ja lopettavat toimintansa, kun veronkiertäjät pystyvät polkemaan hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Olin justiinsa Kreikassa lomalla, ja siellä myydään ihan ykköslaatua esim. jäätelöissä ja sorbeteissa iso pallo eurolla. Kympillä syö jo kolmen ruokalajin aterian. Eikä kokolihaa ja tuoreita vihanneksia oikein voi väärentääkään. Vaikkei noista maksettaisi veroa sentin senttiä, hinta on silti uskomattoman halpa.
Ei se kovin halpaa suomalaiselle turistille ole. Siis se Kreikkalaisten ravintoloidenkin harjoittama alv:n kiertäminen. Veikkaan, ettet ole missään muualla syönyt aterioita joita lapsenlapsesikin vielä makselee. :D Ainiin tuottajillakin taitaakin olla samat lähtökohdat kuin Suomessa..
Paljon tulee limuista ja ainoastaan 2 annoksen kotiinkuljetus ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Itse en oikein uskalla syödä noita kebabbeja, sillä en ymmärrä miten lihan mikrobiologinen laatu kyetään säilyttämään siellä pötkön keskellä. Pintaa lämmitetään hitaasti ja keskellä on erittäin mukavat olosuhteet botuliini-bakteerille, sillä eihän se keskikohta lämpene kunnolla kuin vasta aikojen päästä. Lihan laatukin arveluttaa, sillä lehdessä oli juttu siitä miten niitä pötköjä saatetaan tulla kauppaamaan jostain henkilöauton kyydistä, eikä mistään kylmäketjusta ole tietoakaan, eikä sitäkään kukaan tiedä mistä ne lihat ovat tulleet ja kuka sen pötkön on koonnut.
Botuliini viihtyy paremmin nimenomaan suljetussa tilassa. Alkeet, ne alkeet.
Rahat mulle, serkku keittiöön, pizza sulle.
Mita olla verot?
Mita olla tuoreet raaka-aineet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
turkkilaisen ei tarvi ekaan viiteen vuoteen maksaa veroja, ja sen jälkeen puljun omistaakin jo sen veli.
No miksei tätä voisi tehdä? Eikä ihmisen tarvitse olla turkkilainen, jotta saa jonkun starttirahan.
jaa niin mitä? Vain ulkomaalaisilla on oikeus pyörittää puljuansa suomessa ilman että maksaa alveja.
Starttirahasta nyt en viitsi edes puhua..
Tuohan olisi rasismia, jos etnisyyden perusteella valitaan kenen tarvitsee maksaa veroa ja kenen ei. Ei ole mahdollista suomessa.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luppoaikana voi ajella autolla kilpailevan yrityksen omistajan päälle ja käydä vähän uhkailemassa ja hakkaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi harrastaa rikollista toimintaa? ? Mitäs muuten arvelet, kuinka helppoa on kilpailla tuollaisten kanssa, kun itse huolehtii kaikki maksut, työntekijöiden kunnolliset palkat, sivukulut, lomarahat, työterveyshuollon.... lista on loputon!
Jaksan aina taivastella suomalaisten sinisilmäisyyttä näissä asioissa. Eihän ne etniset ravintolat maksa veroa niin kuin kuuluu. Työntekijä ovat usein sukua, tuotettu Suomeen juuri työtä tekemään ja maksetaan ehkä 3 euroa tunnissa näille. (Tiedän, koska tunnen monta tällaista yrittäjää.)
Jotkut kurdit tulevat esim. Turkista päämääränään Schengen-alueelle pääsy ja suostuvat tekemään välillä töitä ilmaiseksikin, kunhan saavat ruoan ja majoituksen. Sitten yrittävät bongata itselleen elättäjän, jotta voisivat makoilla sosiaaliavun turvin :D.
Kuten joku jo tässä ketjussa mainitsikin, tarvikkeet ostetaan kuka mistäkin. Esim. Ruotsista tulee rekka-auto, jossa myydään hitsin halvalla elintarvikkeita. Niiden alkuperästä vain ei ole tietoa.
Jos firmalla on kotiinkuljetus, on sekin usein aivan kultakaivos. Pitsoja myydään rutkasti, mutta itse liikehuoneisto on aivan tyhjän näköinen, mutta kuljetusautot suhaavat jatkuvasti eestaas. Kuskeille ei paljoa palkkaa tarvi maksaa, moni nuori tulee mielellään, kun saa vaikka vitosen tunti pimeänä. Saahan siinä ajokokemusta.
Lista on loputon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin justiinsa Kreikassa lomalla, ja siellä myydään ihan ykköslaatua esim. jäätelöissä ja sorbeteissa iso pallo eurolla. Kympillä syö jo kolmen ruokalajin aterian. Eikä kokolihaa ja tuoreita vihanneksia oikein voi väärentääkään. Vaikkei noista maksettaisi veroa sentin senttiä, hinta on silti uskomattoman halpa.
No Kreikassahan lääkäritkin tienaa vain 15 000 euroa vuodessa oman ilmoituksensa mukaan, joten ravintolahintojen on oltava edullisia.
Ei oikein vastaa kysymykseen. Eikö suomalaisravintoloiden kannattaisi ostaa raaka-aineensa samasta paikasta?
Voi luoja. Et siis ymmärrä sitä, että ne poimii tomaatit ja munakoisonsa omalta pihaltaan, tänne ne on pakko jostain roudata.
Puhumattakaan Suomen byrokratiasta, palkoista ja verotuksesta.
Laita ihmeessä pitsapaikka pystyyn ja tilaa tavarasi kreikasta.
Minä taas en tajua suomalaisviranomaisten ansaintalogiikkaa. Kun luonnonolosuhteet tässä maassa on mitkä on, mitä järkeä on vielä lykätä hirveät verot ja muut maksuesteet kaiken toiminnan estämiseksi?
No meidän pitää maksaa veroja, jotta ne kreikkalaiset kuolleet ihmisetkin saa jatkossa eläkkeensä.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä juuri nähdään suomalainen lammasmaisuus puhtaassa muodossa. Ei vaan ole tekemisen meininkiä. Jos joku typerä sääntö on joskus säädetty, sitä sitten noudatetaan vaikka jokainen näkee, ettei siinä ole mitään järkeä. Ihan varmasti on parempi, että ihmiset tekevät jotain kuin makaavat vain kotona. Ei se nyt niin valtava rikos ole jos jättää jonkun maksun maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Puolilaittomasti tai kokonaan laittomasti toimiva yritys kuitenkin kusee aina laillisesti toimivan nilkkaan. Velvollisuutensa hoitavat yritykset jäävät tappiolle ja lopettavat toimintansa, kun veronkiertäjät pystyvät polkemaan hintoja.
Kateus haisee tänne asti.
Suurin osa suomalaisista ravintoloista on ala-arvoisia. Ostan yleensä aina ruokani etnisestä ravintolasta, ne ruuat vaan on siellä niiiiin paljon parempia.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Starttirahasta nyt en viitsi edes puhua..Tuohan olisi rasismia, jos etnisyyden perusteella valitaan kenen tarvitsee maksaa veroa ja kenen ei. Ei ole mahdollista suomessa.
Starttirahaa ei ainakaan suomalainen, suomessa syntynyt valkoihoinen ihminen ole saanut vuosiin Helsingissä ravintolan perustamiseen. Ja tämä on ihan puhdasta faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksan aina taivastella suomalaisten sinisilmäisyyttä näissä asioissa. Eihän ne etniset ravintolat maksa veroa niin kuin kuuluu. Työntekijä ovat usein sukua, tuotettu Suomeen juuri työtä tekemään ja maksetaan ehkä 3 euroa tunnissa näille. (Tiedän, koska tunnen monta tällaista yrittäjää.)
Jotkut kurdit tulevat esim. Turkista päämääränään Schengen-alueelle pääsy ja suostuvat tekemään välillä töitä ilmaiseksikin, kunhan saavat ruoan ja majoituksen. Sitten yrittävät bongata itselleen elättäjän, jotta voisivat makoilla sosiaaliavun turvin :D.
Kuten joku jo tässä ketjussa mainitsikin, tarvikkeet ostetaan kuka mistäkin. Esim. Ruotsista tulee rekka-auto, jossa myydään hitsin halvalla elintarvikkeita. Niiden alkuperästä vain ei ole tietoa.
Jos firmalla on kotiinkuljetus, on sekin usein aivan kultakaivos. Pitsoja myydään rutkasti, mutta itse liikehuoneisto on aivan tyhjän näköinen, mutta kuljetusautot suhaavat jatkuvasti eestaas. Kuskeille ei paljoa palkkaa tarvi maksaa, moni nuori tulee mielellään, kun saa vaikka vitosen tunti pimeänä. Saahan siinä ajokokemusta.
Lista on loputon...
Jep, mutta kun se pitsan hinta on ainoa mikä kiinnostaa. Ei monikaan jaksa miettiä noin monimutkaisia asioita, helpompi vaan taivastella suureen ääneen suomalaisten yrittäjien ahneutta ja kalliita hintoja. ..
Edellinen.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateus haisee tänne asti.
Suurin osa suomalaisista ravintoloista on ala-arvoisia. Ostan yleensä aina ruokani etnisestä ravintolasta, ne ruuat vaan on siellä niiiiin paljon parempia.
Olen pitänyt Kaffepullaa tähänkin asti aika yksinkertaisena tapauksena, nyt sain sille lopullisen vahvistuksen.
Minä taas en tajua suomalaisviranomaisten ansaintalogiikkaa. Kun luonnonolosuhteet tässä maassa on mitkä on, mitä järkeä on vielä lykätä hirveät verot ja muut maksuesteet kaiken toiminnan estämiseksi?