Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤Maalismussukoiden to-pe¤¤¤

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]eilen en ehtinyt koneelle sitten ollenkaan, oli kiire päivä. omia hoitoja; kampaajaa ja neuvola ja sitten olin iltapäivästä myöhään iltaan asti sairaalassa seurana, kun pienelle sukulaistytölleni, Pirpanan tulevalle " isosiskolle" , tehtin sydänleikkaus.

uskomattomia juttuja pystyvät siellä sairaalassa tekemään, muutama tunti leikkauksen jälkeen neiti jo vähän jutteli teholla! ihan tippa siinä tuli silmään kun letkuja ja käyriä oli monenlaista. käyn tänään taas katsomassa, ja päästämässä vanhempia kahvitauolle.

neuvolassa oli kaikki kunnossa. ja kuten arvelinkin (vaikka sisätutkimusta ei tehty), alkuviikon supistelut olivat varmaan kypsyttäneet tilannetta, nimittäin vauva oli ainakin jo liukunut alas. olin ihan että mitä ihmettä, en ole huomannut kävelyssä mitään muutosta. niinhän terkka sitten sanoi että vauva voi olla vähän isompikin kun tähän mennessä arvioitu (viime vkolla arvio n. 2800g), koska mulla lantiossa sitten kuitenkin ilmeisen hyvin tilaa ja osa vauvasta jää piiloon.. saapas nähdä minkä kokoinen oikeasti on. ja välttämättä ei siis menekään paljoa yli kuten tähän mennessä on ajateltu (omalla äidillä menneet pari viikkoa la:n yli ja alapäässä ei tähän mennessä ollut tapahtunut edistystä.), mutta nyt siis saattaa lähtö ollakin lähempänä kuin kuukauden päästä.

paljon tsemiä viikonloppuun, eiköhän sieltä joku uusi vauva saada:)

ps. mies viikonlopun reissussa, tänne ei siis toivota synnytystä ihan vielä - joku saa siis ohittaa jonossa;)

Caddie ja Pirpana, rv 38+3[/color]

Vierailija
42/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootteko tykänneet?

tilasin itse luukkuliiveistä ällän, mutta tuntuvat pieniltä, puristavilta ja rintoja " hirttäviltä" - taidan palauttaa tai sitten vaihtaa isompiin. käyn tänään kaupungilla katsomassa liivejä joten sen mukaan sitten mitä muuta löydän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]piti vielä sanomani että se yötoppi tuntui ihan mukavalta ja sen pidän joka tapauksessa.

lindexillä siis jotain liivejä, ainakin puhetta ollut sinisistä. kappahlin valikoima? stocka? sokos? muuta?

Caddie[/color]

Vierailija
44/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Darkturquoise]Mullakin se Taikapilven yötoppi ja tuntui olevan ihan ok, vaikkei kauheesti houkuttelekaan taas tuo liivien yöllä pitäminen. Saattaa olla, että taas jossain vaiheessa luovutan ja nukun ilman liivejä ja uin sitten maidossa :)

Mä kävin Lindexillä kattoo niitä vaaleansinisiä liivejä ja ainakin Jumbossa niitä oli myös mustana. Niissä tuntui olevan tosi pieni ympärysmitta. Yleensä käytän 75 ja nyt tuntui että 80:kin on aina tiukka. Jätin nyt kuitenkin ostamatta, kun ens itä koko sitten maidon noustessa tiedäkään, kun tuntui tuo kokoa suurempi olevan jo nyt aika ok. KappAhlissa imetysliivit, ainakin Jumbossa, oli kauheita mammaliivejä, ei todellakaan hienoja. H&M:n ei myöskään houkutelleet suuremmin, vaikkei hinnalla olleetkaan pilattu. Sokoksessa on varmaan Triumphin, mutta ne maksaa hunajaa. Esikoisen ajoilta sellaset jäljellä, joten hyvät ne kyllä on olleet.

Nyt neitiä kerhoon valmistamaan... ja sitten ite päiväunille *zZZzzZ*

-Monkey-

Vierailija
45/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko kertoa vaikka päivän piristykseksi: Eli viime yönä näin unta että olin synnyttämässä ja yhtäkkiä ne alkoi valmistelemaan mua sektioon. En tiedä syytä. Ne oli raahannu mut sängyllä jo leikkaussaliin ja antanu rauhoittavaa lääkettä. Sit yhtäkkiä huomattiin, että leikkaamassa oltiinkin väärää mammaa ja mut vain laitettiin tokkuraisena ulos käytävään... Siinä sit kömmin pystyyn ja harhailin hienossa isossa sairaalassa etsien takaisin synnyttävien osastolle.

En tiedä kuinka kävi, mutta OIKEASTI yhtenä kappaleena vielä ollaan:-) Mistähän tämmöiset unet tulee?

Miikku ja masu 37+6

Vierailija
46/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie pääsin kyllä ihan omasta pyynnöstä sinne synnytystapa arvioon.

Lääkäri kyllä ihan mukisematta pisti lähetteen ku pyysin.

-Mie

Vierailija
47/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurrrjasti kiitoksia onnitteluista, kyllä lämmittää mieltä kun niin moni vieraskin iloitsee onnestamme!

Katjuskako se oli huomannutkin-laitoin syntyneet.fi sivuille pikku peikon kuvan.Porvoon sairala ja nimim.mönkijätär:)

Maalispapu- juu kyllä käytiin UM ja ITÄVÄYLÄN kuvauksissa, tulivat ihan huonesta hakemaan..kuva otettiin vaan vauvasta, ei oikein itsellä ollut kuvauksellinen olo;)

Vauva on aivan ihana, yöllä kyllä haluaa välillä valvoskella ja päivät nukutaan tauotta.Niin ja vaatetta menee kun kakkaa joka vaippaan-viime yönä meni 2pyjamaakin..Ja maitopukluja riittää, minulta tulee maitoa hurjasti joten oikein suihkuaa vauvelin masuun.Pari kertaa olen lypsänyt mutten viitsi usein ettei tuotanto vaan kiihdy. Eiköhän kysyntä ja tarjonta piakkoin kohtaa:)

Mukavaa loppuodotusta!

jokuli ja typy 5vrk

Vierailija
48/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa muutama rivi täältäkin päin. Jotenkin on muka ollut viime päivät niin " kiirettä" ettei ole ehtinyt koneella notkumaan. No, todellinen syyllinen lienee lisääntynyt unen tarve. Eli kun talo hiljenee keskenkasvuisten metelistä, tämä mamma pistää myös pitkäkseen. Joten se oma aika menee hyödyllisesti nukkuessa.

Aivan ensimmäiseksi tuhannesti onnea kaikille tuoreille vanhemmille! Ihania vauvantuoksuisia hetkiä, muistoja tuleville vuosille :)

Ja sitten omia neuvolakuulumisia. Eli keskiviikkona oli viimeinen lääkärineuvola (rv37). En kuulemma näyttänyt siltä, että aivan heti synnyttämään olisin lähtemässä. Eipä sillä, että siltä tuntuisikaan... Sf-mitta oli pysynyt samana kuin viime neuvolakäynnillä eli oli 31, sykkeet n.140 ja painoarvioksi sain 3.4-3.5 kg. Että ei ehkä ihan pieni ole tästäkään vauvasta tulossa. Sitä vain ihmettelen, että jos lapsivettä on normaalisti ja sf-mitta suunnilleen sama kuin esikoisella vastaavilla viikoilla, niin kuinka se vauva itse sitten voi olla suurempi kuin esikoinen vastaavilla viikoilla? Ei ainakaan insinöörille avaudu ko. yhtälö ollenkaan...?!?! Loput neuvola-ajatkin katsottiin nyt jo valmiiksi ja Papun eka neuvola myös. Eipähän tarvi sitä sitten muistaa varata syntymän jälkeen.

Joko, joko? -kyselyjä ei ole mulle vielä paljoa tullut, tosin laskettuun aikaankin on vielä matkaa. Esikoisen aikaan niitä tuli paljonkin, tosikoiselle muistaakseni vähemmän. Esikko kun meni sen 10 pv yli, niin kaikki kyselijät taisivat ajatella tosikonkin menevän ja olivat siksi hissukseen. Saa nähdä, miten nyt käy.

Mä olen pikkuhiljaa laitellut paikkoja valmiiksi vauvaa varten. Tänään laitoin sängyn kuntoon, ompahan tuo sitten valmiina. Pienet vaatteet on olleet pestynä jo jonkin aikaa ja tässä yhtenä iltana olin niin turhautunut, että jopa silitin (!!!) kaikki siihen soveltuvat vaatteet. Tätä en siis todellakaan ollut ajatellut tehdä... Kotiintulovaatteet vauvalle ovat jo myös hyvällä mallilla. Teen kolme pinoa: yhden tytölle, yhden pojalle ja yhden joka lähtee mukana joka tapauksessa. Luulen, että harjoittelulla mies osaa tuoda oikeat vaatteet mukanaan sairaalaan sitten kun se aika on :)

Mun omasta äippäpakkauksesta ei taida olla muuta jäljellä kuin pieni tyyny (luulen sen tulleen ä-pakkauksesta). Lisäksi on muutamia äidin säästämiä vaatteita. Me emme ole ottaneet ä-pakkausta esikoisen jälkeen, mutta olen sitten nostalgiamielessä hankkinut jokaiselle lapselle sen vuoden pakkauksessa olleen makuupussin. Myös joitain vaatteita tulen säilyttämään. Kun saadaan tämä kolmonen pihalle, niin selviää tarkemmin mitä... Sellaset " aarrearkut" ajattelin lapsille tehdä, joissa olisi muistoja heidän lapsuudestaan, rakkaimpia vaatteita, kortteja, piirustuksia tms. Säilytystilan määrä nyt ja tulevaisuudessa ratkaisee tämän suunnitelman kohtalon aika tehokkaasti :)

Jees, nyt on pakko panna pitkäkseen, luomia painaa melkoisesti.

T. MaalisPapu rv37+2

Vierailija
49/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan alusta : )

Taas on vauhdikas viikko takana ja viikonloppua aloitellaan. Keskiviikkona meillä oli neuvolalääkäri, kaikki oli hyvin ,paikat oli pehmentynyt ja pienentynyt mut vauva ei oo laskeutunut vielä, sain lähetteen Jorviin kun pitää selvittää missä asennossa vauva on ja minkä painoinen kun kohdun koko on vähän yli käyrien (35cm rv36), sain tänään kutsun mutta se on vasta 16.3,olis ollut kiva päästä jo ens viikolla.

Oon yrittänyt myös alkaa pakkailemaan pikkuhiljaa, en muistanutkaan kuinka tylsää puuhaa pakkaaminen on varsinkin nyt ison mahan kanssa.

Onnea uusille maalisvauvoille ja äideille!!

Mukavaa viikonloppua!!

Lautasalo rv 36+1 ja Emppu

Vierailija
50/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaihteeksi hyvin nukuttu yö takana. Vain yhden kerran heräsin vessaan ja hätä olikin aikamoinen :-/ Vettä tulee iltaisin janoon juotua paljon. Hyvä niin, turvotusta jaloissa on. Kengät puristi tänään taas syötävän paljon kun tuleva isi käytti viikonloppukaupassa tätä mökkihöperöä. Tylsää itekseen täällä... kun ei ole sitä vauvaakaan seurana. Kosketus ulkomaailmaan netti, känny ja tv. Pienet on ympyrät... tuossa maalaisraitilla ei väenpaljoutta ole :-/ Väsyttääkin, vaikka kaunis päivä ja hyvät unet. Tallaista joskus.

Minäkin olen antanut bikinirajan olla oman onnensa nojassa, samoin säärikarvojen, jotka mielestäni eivät edes ole pahat... no voi johtua siitä että harvoin kattelen sinne alas, jos nyt niin alas taivunkaan :-D Toissapäivänä leikkasin VIIMEISEN kerran varpaankynnet tän raskauden aikana. Sekin sellainen operaatio, että huh huh!

Mulla alkanut muuten iltaisin kun menen nukkuun ni supisteleen (ihan kivuttomasti) useita kertoja lyhyen ajan sisään. Ehkä noin puoli tuntia korkeintaan kestää tätä ja sit tilanne normalisoituu. Miten muilla, samoja oireita?

Nooh, miehellä vika ilta töissä ja viikonlopun viettoon. Kevät tulee ja moottoripyöräkuume alkaa siippaan iskeä. Huomenna pitäs lähteä kattomaan jotain pyörää. Onneksi ei ole pitkä matka... ehkä saan samaan reissuun hivutettua käyntiä jossain minua kiinnostavassa paikassa :-) hihii!

Paukku rv.36+6

Vierailija
51/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpostirinkiläisiltämme! Oletteko saaneet esittelyni? Multa lähti kyllä maili, mutta vissiin kaikki he joiden maili ossa on @netti.fi eivät saaneet mailiani? Onkohan näin vai, mitä, hä! PRR... kun ärsyttää kun olen niin tumpelo tän netin kans.

Että hyvin pyyhkii edelleen...

Vierailija
52/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkturquoise]Kyllä mulle ainakin oli sinun esittelysi perille asti tullut, mutta kuvat olivat niin isoina lähetetty, ettei kaikkien postilaatikkoihin ton kokoinen posti taida edes mahtua. Etenkin luukku.com on ongalmallinen isoijen postien vastaanotossa. Kuvia kannattaa siis pienentää ennen lähetystä. Kiitos kuvista ja esittelystä!

-Monkey-

Vierailija
53/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans eilen vika lääkärintarkastus. Rv 36+5. Painoa ei ollut tullut lisää (eli tähän mennessä 7,5kg), pissa puhdas, verenpaineet 152/66 (johon eivät puutu kun alapaine ok), sf 37 cm (!!) ja vauvan syke 140. (eli tyttö vai poika??). Paikat pehmenneet, kanavaa 2cm (käsikopelolla) ja ulkosuu auki sormelle. Olisin kyllä odottanut suurempiakin muutoksia, siihen malliin on välillä supistellut. Mutta ei. Taitaa lopppuun asti " kiusata" nää supistelut... Kun vaan tietää sit oikeeseen aikaan lähteä synnyttämään.. Viime vkonloppunakin suppareita oli reilusti ja pitkän aikaa, mut sitten lopahti.

Se olis taas sitten viikonloppu. Jospa taas kävisi kiertelemässä kirppareilta löytöjä. Tuntuu että ostaa jatkuvalla syötöllä vauvalle vaatetta, vaikka esikoiseltakin on kaikki melkein tallessa. 60cm potkareitakin on varmaan sellanen vuori, että eihän niitä edes kerkee pitämään! No mut shoppailu on hauskaa ja kirppishinnat siedettäviä kukkarolle, joten annan itselleni anteeksi tämän vimman.

Hyvää viikonloppua kaikille ja jänskiä odotuspäiviä!!

AIHA rv 36+6 (eli huomenna rv 37 jipii!!)

Vierailija
54/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ainakaan ollu tullu uusia esittelyjä. Mulla siis netti.fi loppuinen osoite. Postilaatikkokin oli suht tyhjä.

Sain juuri lopeteltua siivouksen. Siirsin uuninkin ja puunasin sen takaosan ja sivut. Sitten vielä himohinkkasin meijän olkkarin maton, on sellainen tumma joka imee kaikki karvat ja muut liat. Josko sais vaikka jotain aikaiseks tuolla alhaalla.

Mulla kans alkanu muutamana päivänä puhelin laulamaan ja joko nyt kyselyt. Ei onneks viel häiriöksi asti. Isäntäkin on tänään töistä soittanut pariin otteeseen et miltäs nyt tuntuu ja jokohan se alkais syntyä. Haluais niin kovasti pitää jo ens viikon lomaa.

Eilen illalla kirosin kun en päässy nettiin. Yritin vaikka mitä, tänään aamullakaan ei viel toiminut. No ei varmaan toimi jos töpseli ei ole seinässä ;). Kyllä tunsin itteni aika tyhmäks kun kaikki muut johdot olin moneen otteeseen tarkistanut.

Eilen illalla tuli mulakin sitten ekat supistukset. Selässä tuntui sellaista menkkamaista juilimista joka tuntui myös mahassa ja masu oli ihan kova. Tunnin aikana niitä tuli varmaan neljä tai viis ja kesti n. minuutin. Sit nukahdin ja siihen loppui supistuksetkin. Ei ollu kauhean kipeitä mutta muistaakseni samanlaisilla alkoi tytön synnytys. No toivotaan et viikonloppuna tulisi ulos.

Vauvakin on rauhoittunut mutta onneksi kuitenkin liikkuu. Eikös ne yleensä rauhotu just ennen syntymää? Muuten ei omaan napaan kuulu kummempia.

Vielä noista karvojen ajeluista... Mä ajelin ton bikini alueen alkuviikosta ja jo nyt on sen verran pitkä sänki et melkein sais taas ajella. Musta on näköjään tullu oikea hormonihirviö näin lopussa. Miestä en uskalla päästää ajelemaan tonne alas kun on sen verran arka paikka et mielummin hoidan sen ihan ite.

Harmittaa se maanantain tapaaminen kun en pääse paikalle. Kerrankin olisi mulle sopiva paikkakin ja sit sattuu neuvola samaan aikaan. Niin mun tuuria. Ehkä sitten taas seuraavalla kerralla... tai sitten ei taaskaan.

Meijän piti eilen lähteä aamusta perhekahvilaan tytön kanssa mutta autosta oli sitten akku tyhjentynyt. Ihan tosissaan tuntuu et seinät kaatuu kohta päälle. Tossa meijän pihalla kun ei ole mitään tekemistä ja neiti alkaa heti vinkumaan sisälle. Tulisi jo kevät niin voisi lähteä vaunuilla liikenteeseen, nyt en jaksa vaappua pakkasessa ja tuulessa kahta kilometriä kylälle ja sama takaisin.

Meinasi unohtua eli Hönniäiselle onnea! Onkohan Lyytikki jo hommissa kun ei tosiaan mitään ole kuulunut??? Pidetään peukkuja! Ja paljon supistuksia kaikille niitä kaipaaville ja jaksamisia väsyneille ja vaivoista kärsiville!

Kati 39+5 ja 2 päivää laskettuun!

Vierailija
55/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, 39+1 olis tänään täys, ja olo alkaa olemaan erittäin tuskainen...

Supistuksia on aina iltaisin ja ihan napakoitakin, mutta loppuu saman tien kun menee nukkumaan. Alaselkää on jomottanut pari päivää taukoamatta ja painetta tuntuu tuolla alhaalla... Mutta tuntuu ettei vauvalla ole mikään kiire ulos! Itellä hermot kireellä kun välillä ei pääse kunnolla kävelemäänkään kun pitää juosta vilkkaan pari-vuotiaan perässä, tilannetta ei helpota mitenkään se, että on vielä yh. Onneksi on tukiverkostoa ympärillä. Onko kenelläkään muulla kokemusta siitä, että oma äiti on synnytyksessä mukana? Oma äiti oli esikoisen synnytyksessä mukana ja tulee tämän seuraavankin. Hyvin synkkas, ei ollut mitään ongelmia. Jep, mutta saa nyt nähdä koska tässä alkaa jotakin tapahtumaan... toivottavasti pian :)! Ja paljon onnea kaikille jo vauvan saaneille, perässä tullaan!

Sansella rv 39+1

Vierailija
56/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanantaina 27 pnä. mitat 3250g ja 49 cm raskausviikkoja oli kasassa 37+2. juuri edellisenä iltana silloin su-ma kirjottelin että nyt voisi lähteä kun saatiin poitsun synttärit juhlittua ja niin alkoi yöllä heti lapsivettä lorotella kuin tilauksesta. ilmottelin tuonne jo oman alotuksen ja tuun kertoon synnytystarinaa myöhemmin paremmin. kaikki on menny kivasti vauvan kans ja tänään siis kotiuduttiin. imetystä vielä harjotellaan. maito nousussa vielä. onnea myös muille tällä välin nyytin hakeneille ja muillekin tsemppiä koetukseen.

tää on maailman ihanin lahja jota nyt sylissäni nuuhkin parhaillaan ja luultavasti haluan vieläkin kokea joskus tän ihanuuden uudestaan.

palataan.