Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤Maalismussukoiden to-pe¤¤¤

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson]Tosiaan alkaa vauvauutiset olla joka päiväisiä, mukava niin!

FIONALLE tsemppiä ja mielen kasvattelua tulevaan sektioon. Aika jännä kyllä, että ei aiemmin varmistunut tuo perätila. Sulla on ainakin sitten synnytyspäivä tiedossa :)

Mulla ei pakastin ole mitenkään kamalan täynnä ruokia, toivon että vieraat tuo mukanaan pullaa tms. Mokkapaloja on muutama rasia. Itselle on sitten makaronilaatikkoa ja kalakeittoa ainakin hätävarana, kun jonain päivänä ei varmastikaan tee mieli väsätä ruokaa alusta asti! Vielä vois jotain leipoa, rahkapiirakka alkoi kuulostaa oikein hyvältä idealta! Samoin täytyy sitten hamstrata kanasuikaleita ja jauhelihaa jostain tarjouksesta jemmaan.

Huh kun on väsy olo, aamusta asti olen ollut liikenteessä kaupungilla. Kävin kampaajalla ja tukan värikin sitten vaihtui näissä hormoonihöyryissä ;) Eli olen ollut jo tosi monta vuotta punapää, nyt sitten ruskeaa ja vaaleaa raidoitusta seassa. Hiusmallikin jäi nyt vähän pidemmäksi, kun olin antanut kasvaa tosi yli viime kerrasta. Ihan kiva vähän uudistua, saa vielä puhtia tähän loppuodotteluun.

Meilläkään nyt ei varsinaisia " joko" soittoja tule, mutta vointia kyllä kysellään ahkerasti ainakin äitini toimesta. Nyt sitten mennään useammaksi yöksi sinne, niin näkeepähän, etten nyt ihan vielä ole synnytysvalmiudessa. Vähän olen kyllä tässä epäillyt, että olisko limatulppa alkanut vähitellen liukenemaan, sitä kai voi tulla useamman viikonkin?

Nyt kyllä käyn hetkeksi tuohon sohvalle pitkäkseen, että jaksan vielä illalla istua tunteroisen autossa.

Mitä mieltä ARANJA oli synnärin esittelystä? Jäikö positiivinen mieli? Mulle tuli hieman epävarma olo, että saako ihan varmasti kätilön paikalle sitten kun tarvii, kun sanoi kiirettä ja ruuhkaa olevan aina...

~cadavera&muru~ 36+4

Vierailija
22/56 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink3] Fiona: Vai on vauva perätilassa... tuli kyllä varmasti aikamoisenä yllätyksenä. Ja neuvolassa ovat olleet sitä mieltä, että on raivotarjonnassa? Ja ei kai se enää viimepäivien aikana ole voinut kääntyä...? No, nyt vaan maanantaihin keskittymään! Hyvä että se kuitenkin tässä vaiheessa huomattiin, eikä kesken alatiesynnytyksen. Tsemppiä sinulle! Ensi viikolla on sulla sitten vauva!

Otinpa äsken kolmen tunnin päikkärit... nyt tekee mieli teetä tai cappucinoa tai jotain... taidanpa käydä laittamassa. Mies on sählyä pelaamassa, kun tulee sieltä niin mennään varmaan saunaan. Meidän sauna on kyllä niin pieni, ettei siellä saa kunnon kipakoita löylyjä jolla sais synnytykseen jotain vauhtia=) [/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Paljon Onnea kaikille ketkä ovat vauvansa saaneet! =) Aika monta alle 3kg vauvaakin tullut vaikka luulin jo, että ollaan ainoita.

Jotenkin musta tuntuu, että istukassa oli jotain häikkää vaikka sanoivat ettei ollut... vai mistä sit johtui, että tyttö ei kunnolla kasvanut mahassa nimittäin nyt on ottanut todellisen kasvuspurtin. Maanantaina painoa oli jo 2950g ja pituutta 48cm eli oli tullut painoa peräti 350g yhdessä viikossa ja pituutta 2,5 viikossa sen 3cm! Alakäyrien alapuolella oli synnyttyään ja neuvolan täti sanoi, että neitihän pääseen tällä menolla tosi nopeasti " normaalikäyrille" . Ihan itsekin huomaa kuinka koko neiti on jo pyöristynyt joka puolelta eikä vaatteet enää roiku =) Onneksi en montaa 50cm vaatetta ehtinyt ostaa nimittäin tietyissä asennoissa varpaat ottaa jo pahasti kiinni...

Viimeksi taisin liian aikaisin kertoilla kuinka yllätti, että vaatteita ei mene kuin yhdet vuorokaudessa eli ei paljon likaa(puklaa) ja eiköhän nyt sit ole puklaillut (varsinkin tuttelin jälkeen, rintamaito pysyy sisällä). Ja D-vitamiinin syötön yhteydessä annettu maito erityisesti meinaa nousta ylös =( Ja kun liberon 2-4kg vaipat kun loppui ja käytettiin pari päivää eri merkin 3-6kg vaippoja niin niistä tuli pissat " läpi" moneen kertaan. Ennätys vaatteiden vaihtamisessa on varmaan 5 krt vuorokaudessa.

Sit tytöllä on sammasta kielessä niin neuvolassa neuvottiin, että tippa sitruunan mehua syötön jälkeen suuhun ja tänään kokeiltiin ekaa kertaa. Ilme/ilmeet oli kyllä huvittavia sen maun jälkeen... pikkuinen kakoi ja virnisteli naamansa monta minuuttia ja tapitti mua sit silmiin, että mitä ihmettä mä oikein hälle annoin, heh =) Toivottavasti sitruuna auttaa sillä terkka pelotteli, että sammas saattaa levitä kitalakeen ja huuliin ja on sit kipeä.

Koska tyttö syntyi ennenaikaisesti niin joudun vuoden syöttämään rautalisää hänelle. Kiva kun maanantaina neuvolassa sit kysyin millonkas se pitikään aloittaa kun muistelin, että 2-3vkoa syntymästä niin sit täti sanoikin, että olis pitänyt aloittaa samantien ja käski pikapikaa apteekkiin hakemaan lääkeen ja soittamaan tyttöä hoitaneelle lääkärille tarvitseeko nyt jonkun erityisseurannan (verikokein) tai annostelun lääkkeeseen kun aloitan myöhässä niin lääkäri sit sanoi mulle, että se aloitetaan vasta 1 kk iässä!!! Huh mikä helpotus ja kyllä otti päähän, että turhaan pelästyin ja harmittelin kuinka saatoin unohtaa. Ja sit siinä reseptissä luki, että annostus erityisohjeen mukaan ja luulin, että lukee paketissa kun ostan, mutta kuulema osastolta olis pitänyt saada lappu kotiin missä on annostus (ja olisi lukenut myös se että aloitetaan 1 kk iässä) vaan enpä ole saanut eli unohtivat antaa ja lähettävät sen mulle kotiin. Monen sattuman virhe siis koko hässäkkä. Mutta kaikki pitäis nyt olla " hoidossa" .

Jännä, että missä se raja menee ton rautalisän suhteen, että jos neiti olis syntynyt 3 päivää myöhemmin eli tasan rv 37 niin ei tarvitsis antaa(?) Lily ja V80: Eihän teidän tartte aloittaa rautalisää tytsyillenne?

Nyt täytyy mennä herättelemään neitiä kun vielä täälläkin jatketaan 3h välein syöttämistä...

-Simbucca ja tyttö 3vko2pv-

Vierailija
24/56 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuisesti tsemppiä sulle sektioon! Onneksi pääsit arvioon eikä selvinnyt vasta synnärillä. Ajattelemme siis sinua ma tapaamisessa;=)

Kuinkahan pieneksi muuten osallistujat vähenevät maanantaihin mennessä?

Vierailija
25/56 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Darkturquoise]Kylläpä on väsy ja muutenkin heikko ja huono olo *BLÄÄH!* Päivän mittaan oon viestejä kyllä käyny lukemassa, mutta nyt vasta sain aikaiseksi alkaa kirjoitella...

Ihan ensimmäiseksi ONNEA [b]Hönniäiselle ja Annalle[/b]! Nyt sitten aletaan jännäämään, kuka sen ekan maalisvauvan saa... [b]Fionalle[/b] tsemppiä maanantaille! Sillon sulla onkin sitten jo vauva sylissä. Laita sitten kuvaa vauvasta tulemaan! Onneksi huomasivat tosiaan nyt tässä vaiheessa vauvan olevan perätilassa. Miten neuvolassa ei oo aiemmin huomattu? Mulle neuvolalääkäri ainakin sanoi tällä viikolla, että jos vauva vielä tässä vaiheessa päättäs kääntyä, niin sen kyllä huomaa siten. Kai se jo tässä vaiheessa olis sellanen mylläys...

Kun näitä vauvoja rupeaa nyt syntymään oikein urakalla, niin käykääpä sitten aina lisäämässä VAUVAN TIEDOT (päivämäärä, sukupuoli, pituus, paino ja rv) siihen meidän viralliseen listaan. Nythän olen tietoja keräilly aina päivän pinoista tai syntymäilmoituksista, mutta kun vauvatahti kiihtyy, niin helpolla joku jää huomaamatta. Ja sitten kun joskus itsekin pääsen synnyttämään, niin saattaapi mennä muutaman päivän pinot ohi. Päivittelen listaa sitten aina tarpeen vaatiessa ja nythän sitä tarvetta on viime aikoina oikein kivasti ollutkin.

OMISTA VAUVAVAATTEISTA oli tänään ollut puhetta. Mullakaan ei oo äitiyspakkauksesta mitään jäljellä, mutta sellanen mummoni kutoma vihreä villa-asu (potkuhousut, takki, tossut, lapaset ja hattu) on tallella ja se oli meillä esikoisenkin käytössä ja samoin otetaan nyt mukaan sairaalakassiin kotiintuloa varten.

Mä en oo tehnyt mitään ylimääräistä RUOKAA PAKKASEEN ihan siistäkin syystä, että pakastin meillä ihan turvoksissa muutenkin ja en kyllä hirveemmin tykkää pakastetuista ruuista. Mun mielestä niihin jää jotenkin sellanen pakasteenmaku. Taidan sitten väsymyksen iskiessä tyytyä kaupan valmisaterioihin ja pakasteisiin. Ja mieshän saakin kokkailla, kun isyyslomalle on heti jäämässä. Ja kyläilijät saavat kyllä luvan ymmärtää, etten oo jaksanu panostaa tarjottaviin.

Tänään kävin mammuttimarkkinoilla cittarissa ja ostin vauvalle jo valmiksi pari pakettia VAIPPOJA ja itselle TERVEYSSITEITÄ. Nyt rupee oleekin jo kaikki tarpeellinen hommattu... ai niin, paitsi ne liivinsuojat. Eilen olin Jumbossa kattelee IMETYSLIIVEJÄ, mutta en sitten kuitenkaan uskaltanut vielä ostaaa, kun en osannu arvioida kokoa. Aluksi siis menee noilla esikoisen ajoilta jääneillä liiveillä ja kun kauppaan jaksan lähteä, nii ostan sitten uudet. Vauvalle tarttui mukaan taas eilen pari BODYA. Oon jo ehtiny hankkia itselle SAIRAALAKASSIA varten hygieniavälineitä tuplat, niin ei tartte sitten yrittää kiireessä muistaa ottaa mukaan, vaan saan pakata ne jo valmiiksi odottamaan H-hetkeä.

[b]Kati-elina[/b] kyseli UTELIAISTA SOITTAJISTA ja todellakin elävästi muistui esikoisen odotusaika mieleen, kun la:n jälkeen rupes puhelin soimaan ihmeen usein ja jopa sellaset, jotka yleensä ei pahemmin kuulumisia kysele, rupesivat soittelemaan. Ja monet kysyivät, että joko on jotain tapahtunut... ehkä me sitten ilmoitetaan, kun vauva on syntynyt... vai meinaako jotkut, että unohdetaan kertoa... Oli kyllä tosi raivostuttavaa, kun itselläkin pinna tiukalla odotuksen suhteen. Nyt oon varautunut ylimenoon, niin jospa se helpottais omaakin odotuksen tuskaa ja ahdistusta.

Omaan ( . ) kuuluu ahdasta. Kivuttomia supistuksia tulee edelleen monta kertaa päivässä ja parina yönä jopa oon tuntenut hieman kipeitäkin supistuksia. Tuntuu, että masu ois saattanu hieman lakseutua tai sitten se on vaan toiveajattelua :). Turvotus jaloissa sen kun lisääntyy, kauheita monttuja jää sääriin ja nilkkoihin, kun joku painaa. Ostin tänään ananas-mehua, jospa siitä olis apua... Mitäs muita vinkkejä ton turvotuksen hoitoon olikaan? Ruoka ei oikein enää maistu, taitaa olla muutenkin tuo vatsa jo niin täynnä :). Aamulla kyllä on nälkä ja päivälläkin, mutta sitten iltaa kohden ähkyolo vaan kasvaa, vaikkei mitään suuhunsa olis pistänytkään. No, eipähän paino nouse... ainakaan syömisestä.

Tulipas taas tarinoitua...

-Monkey ja mosse rv. 37+1-

Vierailija
26/56 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi vielä toistamiseen onnittelut V80, pixi ja jokuli. Ja onnea myös 1kilpikonna, Hanna-Maria, hönniäinen ja anna22. Ihanaa kun tulee vauvoja:-) Mulla joteski sellainen olo ettei mene kauaa enää, mutta voipihan tää olla toiveajatteluakin.

Jep, tiistaina (rv.36+3) oli äippäpoli ja painoarvioksi tuli tälläkertaa n.3,4kg. 2viikonpäähän uusi aika ja sit kattotaan lantion koko minkäkokonen mahtuu tulemaan, eli toitsisti mahtuu hyvin jos nyt ennen sitä aikoo vauva tulla. Käynnistykseen tod.näk. ollaan menossa.

Koetin tänään saada esittelyni sähköpostirinkiläisille, mutta lähetys epäonnistui... en viittinyt rueta tekeen koko hommaa uudestaan joten esittelen itteäni joku muu päivä. Hitsi miten mä aina onnistun möhliin näiden koneiden kanssa.

NapNap kyseli omasta äitiyspakkauksesta. Mulla on ainakin makuupussi tallessa ja tuossa se pinnasängyssä rötköttää :-) tyylikäs ruskea jossa valkoisia pikkupalloja joista koostuu isompia palloja. Sit mulla on omia vaatteitani (potkuhousuja) tuol pestynä ja odottamas jos tarvii hätävaralle. En tiä kyl mitkä niistä olis tullu äippäpakkauksessa. Lie joku kuitenkin. Oli muuten aika siistin näkönen se 2006 äippäpakkaus. Vähän kadena sitä kattelin... mutta tyytyväinen olen tähän 2005 malliinkin. Kyselin taannoin terveyssiteistä, en huomannut olisiko joku vastannut joten esitän kysymykseni uudelleen. Eli siitä jälkivuodosta. Kuinka runsasta se on ja kauanko kestää. Minkälaisia siteitä olisi hankittava, imukykyä saisi vissiin löytyä? Niin ja kyssä vielä imetysliiveistä. Kuinka isoja olette tohtineet hommata valmiiksi, seuraavaa kokoa? Vai maidonnoustua vasta passelin kokoiset? Tallaista tällä erää...

Paukku rv.36+5

Vierailija
27/56 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon ONNEA Anna22! sekä koko perhe! Alkaa se synnyttäneiden lista todella kasvaa :)

Mutta nyt taas takasin telkkarin ääreen.. oon ihan mahoton 24 fani :)

Kati ja Nestori -rv40+1

Vierailija
28/56 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen luomukonsti sammakseen on puolukkamehu. Sitä voi vaikka puristaa suoraan pakastepuolukoista lusikkaan. Sitruunaa ja puolukkaa voi laittaa myös nänneihin jos sammas leviää. Mulla oli esikoisen aikaan vain rinnoissa, vauva ei sitä saanut, mutta sitruunalla lähti. Kirpaisi kyllä :-)

Pukluista: oletko kokeillut myös Nan-vastiketta? Moni tuttu on sanonut, että siitä ei tule yhtä paljon pulautuksia eikä haise yhtä pahalle kuin Tutteli. Mulla ei kokemusta kun tyttö ei ikinä huolinut kumpaakaan, mutta näin muistan kavereiden kertoneen.

Pipsukka

Vierailija
29/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=pink4] Mä olen nukkunut viime yönä tunnin! Muuten olen vaan pyörinyt sängyssä... No, päivällä pitää varmaan ottaa päiväunet.

Mullakin on vissiin limatulppa ruvennut irtoamaan, on irronnut jo useamman päivän. Mutta se ei kai tarkoita mitään sen kummempaa...

Kysymys äskettäin synnyttäneille: Oletteko tarvinneet rintapumppua? Oliko jo valmiina ennen vauvan syntymää? Minkä merkkinen/ oletko tyytyväinen?

NapNap rv39+2 [/color]

Vierailija
30/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan jo hereillä. tuli kyllä koko yö pyörittyä ja mietittyä maanantain sektiota. Harmitus on onneksi laantunut, mutta edelleen ihmetyttää etteivät neuvolassa huomanneet, vaan olivat aina sitä mieltä että on se siellä pääalaspän, sekä lääkäri, että terkkari. Tässä vaiheessa olisin kyllä kuulemma huomannut jos olisi kääntynyt, kun vauva on kokoarvion mukaan 4 kiloinen, niin ei varmaan salaa pääse kuperkeikkaa heittämään ;)

Ihanaa kyllä saada vauva maanantaina syliin =o]

Miulla omasta äiptyspakkauksesta ei itsellä ole mitään tallessa, mutta vanhemmillani on varmasti jotain (ovat kovia säästämään kaikenlaista " rojua" nurkissaan) Muistelisin että ainankin 70-luvun ruskea/oranssi makuupussi jossa oli erivärisiä nalleja olisi ainankin tallessa.

Tänään on pesutupa varattuna, pitäisi lakanapyykkiä pestä ja huomenna sit mankeloida. Saapahan nekin tässä nyt sitten vielä tehtyä ennenku vauvan kanssa kotiin tullaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille !!!!!

Fiona rv 38+5

Vierailija
31/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie kans eilen kävin tuolla synnytystapa arviossa ja peloistani puhumassa. noh, helpotti ainaki että vaavi ei mikkään jättiläinen ole, hintsun verran keskikäyrän yläpuolella, eli n. 3,2kg tällähetkellä.

LÄäkäri ja kätilö oli molemmat aivan ihania ja kannustavia, toivottavasti sattuis synnytykseenki yhtä ihanan kannustava kätilö. :)

Fiona, tosi ihmeellistä ettei edes lääkäri ole huomannut vauvan olevan perätilassa, ei mullakaan th aina oo tienny miten päin vaaveli tuolla masussa köllii, vaikka on ollu tukevasti rt:ssä jo ainakin rv 25 lähtien.

Noh, mutta pääasia että huomattiin ' ajoissa' ja saat vaavin sitten turvallisesti syliin. ja pian. :)

JOtenki tuntuu että on nykyään ihan tyhjä pää, ajatus karkaa vähänväliä, eikä sitä sitten meinaa enää löytyä =D

Noh, mie taian tästä siirtyä taustailemaan, ku ei nyt ihan oikeesti enää mittään liiku tuolla pääkopassa..

-Meikkis rv 37+1

Vierailija
32/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja laskettu aika ja tänä viikonloppuna on todellakin otettava ne kaikki kuuluisat ässät käyttöön;) Siivouksen jo aloitin. Mulla ei mitään tuntemuksia siihen suuntaan, että synnytys lähestyis. Toivottavasti kaikki tapahtuis sit kerralla.

Mua ihmetyttää ihan hirveesti toi Fionan juttu. Miten ne ei neuvolassa oo huomanneet. Ja nyt mua kiukuttaa entistä enenmmän, kun mua ei oteta Kättärille siihen arvioon. Vauva kuitenkin jo lähes 4kg, neuvolan mukaan, eikä pää kiinnittynyt, kun " ei ehkä mahdu" . Ja viimeksi mulla oli neuvolassa eri terveydenhoitaja kuin yleensä ja hän kyseli, et missä kohtaa yleensä tunnen vauvan hikan. Toivottavasti ei kysellyt sen takia, kun ei ollut vauvan asennosta varma! On tää raskaus vaikeeta, koskaan ei oo hyvä! Onneksi mulla on ma aamulla se aika yksityiselle gynelle, joten siellä ainakin kaikki selviää.

Nyt täytynee jatkaa siivousta...tänään ihanan pirteä olo. Pitkään aikaan nukuin kunnolla yön, kun yleensä valvon ja pyörin monta tuntia hereillä.

Viikonloppuja ja toivottavasti saadaan maalisvauvoja pikapuoliin (ja minä myös!)

Sport75 rv39+5

Vierailija
33/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolaterkkari soittikin eilen, kun oli saanut kättäriltä tiedon- tai palautetta (en tiedä) kovasti harmitteli, että oli päässyt virheellisesti asia menemään useampien käsien läpi... hänelle on kuulemma kerran aikasemmin käynyt samoin... No ei kuulu kuitenkaan miun tyyliin kovasti näyttää harmitusta vaikka sanoin toki että harmittaa... Kättärin lääkäri kun huomasi asian heti... Toivottavasti ovat jatkossa huolellisempia. Meidän neuvolalääkäri on juuri valmistuneen oloinen nuori mies, jonka tietämystä kyllä välillä vähän epäilin kavereille ja koin sitten huonoa omaatuntoa (ihan turhaan näköjään...)

Ei nää virhe arvioinnit varmaan kovin yleisiä ole, toivottavasti muiden vauvojen asento on osattu arvioida oikein !!!!

Nyt mietityttää kovasti, mitä kaikkea pitää ehtiä tehhä nyt viikonloppuna valmiiksi- ei oo kyllä mitään tullu mieleen kun oon hyvin ehtiny kaikenlaista tässä jo tehhä....

Vierailija
34/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA KAIKILLE vauvan jo saaneille... josko tästä pian liityttäisiin joukkoon, luulisi että ensi viikolla jotain tapahtuu.

Eilinen oli jo aika jännä, kun oli koko ed. yön supistellut aika napakastakin, ja vielä aamullakin. Mutta jotenkin ne ei voimistuneet kuitenkaan - ja menivätkin lopulta ohi. Onneksi! Sillä poika tuli koulusta kotiin itkuisena ja sekavana - oli saanut AIVOTÄRÄHDYKSEN koulussa luistellessa! Lähdettiin saman tien päivystykseen... kiva jos olisin ollut tosissaan synnytyskunnossa siinä kohtaa.

Tässä uudessa koulussa kun ei käytetä kypärää luistellessa!! Tai siis ei ole pakko, pelkkä pipo riittää!! Jolloin kukaan ei tietenkään käytä, ja poika on sitä mieltä että olisi tosi noloa ainoana käyttää.

Laitoin opelle + rehtorille viestiä ja toivoin yleistä kypäräpakkoa kuten edellisessä ja monessa muussakin koulussa, ja opettajan vastauksen mukaan hän ei muka tiennyt kaatumisesta, ettei poika kertonut!!! (Näin siis viestittää myös rehtorille.)

Pojan mukaan opettaja kyllä näki ja tiesi!! Nyt ottaa aivoon ja lujaa, kuka tässä valehtelee??

Kai sitä on niin suojeluherkässä vaiheessa nyt raskauden lopulla, mutta kyllä oikeasti ihmetyttää tuo piittaamattomuus, ei edes varmisteta pystyykö lapsi kävelemään kotiin.

Kohta pitää lähteä neuvolaan, muakin pelottaa onko vauva todella PÄÄ ALASPÄIN vai ei, kun ylhäällä tuntuu aina kova kohta. Mutta niin ne väittää että pää on alas...

Muutenkin tuntuu että en oo yhtään valmis mihinkään ja epätodellista että tosiaan kohta synnyttämään lähtisin. Ja hetkittäin oon jo ihan lähdössä. Kun saisi tän oman pääkoppansa johonkin orderiin...

Vierailija
35/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmät sellaiset. Ulkona mittari näyttää -17 astetta, aurinko kuitenkin paistaa täydeltä terältä ja mielikin on ihan pirteä, joten tästä on hyvä aloittaa viikonlopunvietto.

Joku pinossa kyseli siteistä, itselläni on ollut mukana omat siteet ja pikkaritkin laitoksella, ihan ekana päivänä olen pitänyt niitä laitoksen super sexyjä verkkohousuja/vaippoja, mutta jo toisena päivänä olen siirtynyt ihan normaalihin extraimukykyisiin terveyssiteisiin/tukeviin pikkareihin. Parilla paketilla olen pärjännyt. Jälkivuoto on kyllä tosi yksilöllistä, mullakin vaihdellut kahden-viidenviikon välillä/lapsi.

Imetysliivit, hym.. tämäkin varmaan tosi yksilöllistä. Mulla ei rinnat niin hirveästi enää synnytyksen/maidonnousun jälkeen ole kasvaneet " volyymin lisäys" on tullut jo raskauden aikana (nyt kupista 70/75b menty 75/80C.hen). Eli liivit olen ostanut tämän hetkisen tilanteen mukaan.

Mukavaa Fiona77 että " harmistus" meni ohi, onnea maanantaihin. Hönniäiselle kovasti onnea.

Monkey: turvotukseen voisi olla apua veden juonnista, jalkojen pitämisestä koholla ja kevyestä liikunnasta (pumppaavaat liikkeet ja esim kävely). Uiminen/liikkuminen vedessä lisää myös tehokkaasti aineenvaihduntaa. Anaksesta/mansikoista voi olla myös apua.

Illan jumpasta ei mitään vaikutusta, päinvastoin olo jopa vetreämpi, tänään kokeilen uimista.

Maanantaina sitten taas kontrolli äityispolille, toivottavasti vauva kasvanut niin että pääsen kotiin kasvattelemaan häntä vähän " valmiimmaksi pakkaukseksi" .

Palailen viimeistään huomenna linjoille,

Supistusrikasta/mukavaa päivää kaikille toivottelee,

maisa 36+6 (jes huomenna vaihtuu viikko)

Vierailija
36/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Darkturquoise]jospa olis taas uusia vauvoja tullut. Eipä vielä tämän päivän pinoon ollut ehtinyt, mutta eiköhän niitä tässä viikonlopun aikana taas tule...

Mä ostin eilen Cittarin mammuttimarkkinoilta kasan TERVEYSSITEITÄ. Ostin paketin niitä pitkiä yösiteitä, kun esikoisen aikaan aluksi muistaakseni niitä käytin ja sitten siirryin ihan tavallisiin. Vuotoa esikoisen aikaan kesti 2-3viikkoa, eikä todellakaan ollut mitenkään runsasta. Mutta sehän on ihan yksilöllistä.

Yhtenä päivänä oli puhetta BIKIRAJOJEN JA SÄÄRIEN AJELUSTA ja samaa oon itekin tuskaillu täällä. Jalat vielä jotenkin menee, mutta tuo bikinarajojen ajelu on kyllä aikalailla käsituntumalla ajelua, kun ei meinaa masun yli mitään nähdä. Nyt oikein huomaa, kuinka paljon isompi mun maha nyt on kuin esikoista odottaessa, sillon ei ollu minkäänlaista ongelmaa lopussakaan ajella.

Kiitti [b]Maisa[/b] vinkeistä TURVOTUKSEEN. Vettä oonkin juonu oikein urakalla jo iha senkin takia, että koko ajan tuntuu olevan jano. Jalkoja yritän mahdollisuuksien mukaan pidellä koholla, mutta eilen oli taas sellanen hlinapäivä, ettei juuri ehtinyt ja kylläpä jalat oli törkeen näköiset illalla. Varmaan taas tulee uusiaraskausarpia pohkeisiin, kuten esikoisen ajalta sain raskausarpia tosi paljon pohkeisiin eikä turvotus ees ollu tätä luokkaa kuin nyt. Täytyy kokeilla mansikoita, kävelyäkin vois kokeilla, mutta kun tulee alaselkä ja nivuset niin kipeiksi... kumpi sitte parempi... kivut vai turvotus... on tää vaikeeta!

OMASSA MASUSSA taas viime yönä tuntui muutama oikea supistus ja sen lisäksi pari, kolme kertaa poltti mahaa ihan älyttömästi... enkä taaskaan tienny, oliko jonkinlainen supistus vai vaan ruuan aiheuttamaa polttelua. Huuleen pukannut herpeksenkin. Jo kolmas tässä raskaudessa ja yleensä saan sen vaan kesähelteillä auringosta.

Mutta nyt pukeutumaan...

Tsemppiä synnytykseen valmistautuville ja pitkää pinnaa muille odottajille!

-Monkey ja mosse rv. 37+2-

Vierailija
37/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uusia maalisvauvojakin oli syntynyt taas. OIKEIN PALJON VAUVANTUOKSUISIA ONNITTELUITA JA JAKSAMISTA ARKEEN UUSILLE SYNNYTTÄNEILLE! Joka päivä tuntuu tulevan uusia vauvoja maailmaan. :) Kiva kiva.

SIMBUCCA. Meidän ei ainakaan tartte syöttää rautalisää tytölle, mutta muistaakseni lääkärin kanssa oli puhetta siitä, että mikäli olisi syntynyt ennen rv 37, niin sitten olisi pitänyt. Kuulostipa tutulta nuo teidän vaatteiden vaihto -rumbat. :) Meilläkin puklaillaan ja vaatteita vaihdellaan parista kolmesta kerrasta jopa viiteen kertaan päivässä. Pyykkiä siis tulee reippaanlaisesti.

OMASTA ÄP:STA. Sekä minun että miehen äp:sta oli jäljellä makuupussit ja ne annettiin meille odotusaikana. Ihan hyvä, että niitä on nyt kolme, koska yksi saa olla vaunuissa ja toinen lattialla ja kolmas varalla, jos pitää laittaa pesuun syystä tai toisesta. Harmi, ettei mitään muuta oo jäljellä..

Meillä arki rullaa ihan kivasti. Pieniä vatsavaivoja pikkuiselle tuli niistä D-vitamiineista, mutta Cuplatonilla saatiin niin hyvin hallintaan, ettei juurikaan mitään " oireita" ole. Lähinnä ilmavaivoja pikkuisen on, mutta ei mitään kummempaa.

Puklailu on lisääntynyt, mutta ei onneksi mitään hurjia kaaria oo saatu osaksemme. Ainakaan vielä. Eilen totesimme iloksemme, että tyttö alkaa kohdistamaan katsettaan ja seuraa helistintä tai muuta lelua, kun sitä vie puolelta toiselle. Ihanaa!! Ekoja " taitoja" alkaa jo tulla. :)

Tänään pitäisi mennä kauppaan ja ajattelimme lähteä koko perheen voimin. Samalla reissulla ajateltiin käydä mun työpaikalla esittelemässä pikkuista. Pariin mun työkaveriin törmättiinkin olikohan se eilen ja kovasti olivat jo odottaneet meitä näytille. :) Mennään sitten tänään käymään, niin saavat ihmetellä niin kuin eivät olisi koskaan vauvaa nähneet. Miehenkin työpaikalla mennään tässä joku päivä käymään, mutta ei kyllä tänään. Yhdet hössöttäjät kerrallaan, kiitos. :)

Viikonlopuksi ei ihmeempiä suunnitelmia. Siskoni lupaili tulla käymään ja varmaan sunnuntaina mennään miehen vanhempien luo lounaalle, mutta siinäpä ne meidän suunnitelmat sitten onkin. Jokos ne formulat alkaa nyt tänä viikonloppuna vai vasta ensi viikolla? No jos ne alkaa nyt, niin niitä kattellaan..

Jahas.. Tyttö heräsi. Täytyy mennä. Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille ja toivottavasti saamme lisää vauvoja viikonlopun aikana!

Lily & tyttö 2vko3pv

Vierailija
38/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä tuli sitten maattua osastolla pari vuorokautta ja sitä myöten paineet laskivat. Valkuaista on vain heikosti pissassa, ja verikokeissa jotkin arvot vain vähäisesti koholla (ei aavistustakaan mitä niissä katsottiin), turvotukset ei vielä vakavia jne, joten katsoivat ettei tässä ole vielä raskausmyrkytystä ja päästivät kotiin. :)

Eli kun vain makaan niin paineet pysyy alhaalla ja sen mukana päänsärky poissa, heti kun olen vähän aikaa jalkeilla niin paineet alkaa kivuta ylöspäin ja sen huomaa pään jyskytyksenä. Mutta ei se mitään, sen kestää kyllä kun tietää ettei tässä sen vakavammasta ole kyse.

Nyt sain ohjeeksi levätä paljon, liikkua " hidastetusti" vähän, juoda paljon ja käydä antamassa pissanäyte neuvolaan kaksi kertaa viikossa. Verenpainetta mittailen edelleen kotona ja tarkkailen kaikkia mahdollisia oireita jotka voisivat viitata raskausmyrkytykseen. Tarvittaessa pitää sitten heti mennä takaisin äitiyspolille jos oireita alkaa tulla. Sain sinne muutenkin kontrolliajan 17.3. jos yhä yhtenä kappaleena silloin olen.

Käyrillä siis makasin kaksi kertaa päivässä ja kaikki oli niiden mukaan ok. Vauva liikkui ja sykkeet oli vahvat, verenpaineet laskivat koko ajan (ja minua supisteli jonkin verran).

Ultralla katsottiin vauvaa tarkkaan, senkin mukaan kaikki näytti hyvältä, pieni nuppunenä oli ihan alhaalla mutta painoarvio saatiin tehtyä: 2,9-3,1kg. (Mitä muuten tarkoittaa tuossa neuvolakortissa painoarvion kohdalla kilojen alla oleva merkintä 40-55% ?) Istukka oli jo jonkin verran kalkkeutunut. Lapsivettä normaali määrä. Synnytyskin ilmeisesti onnistuu alakautta, ei sitä minulle kukaan suoraan sanonut, mutta jotain sen suuntaista se lääkäri tuntui sanelevan laitteeseensa eikä mistään sektiosta ainakaan minulle alettu puhua. Joten ihan levollisin mielin saan kai olla senkin suhteen. Olipa muuten aika tukalan tuntuinen se tutkimus... ;)

Kohdunkaulaa oli vielä vähän jäljellä, ihan pehmeä ja reilusti sormelle auki, oli kuitenkin vielä ihan takana jotenkin (en ymmärtänyt ihan kaikkea, kun se lääkäri ei minulle asioita kertonut vaan puhui vaan sanelimeen).

Viime yö oli kyllä ihana kun sain taas nukkua omassa sängyssä. :) Nukuin kuin tukki 12 tuntia käyden vain kerran pissillä (normaalistihan ramppaan tunnin välein!). Heräsin sitten siihen että on kiire vessaan, on alkanut maha toimia vähän liiankin vilkkaasti... ;) Mutta nyt on olo kyllä mainio kun on saanut hyvin nukuttua, vähän supistelee menkkajomotusten säestyksellä ja päässä jyskyttää aavistuksen verran, mutta muutenhan tässä on mieli sellainen että voisi vaikka lenkille lähteä. ;)

Nyt pitää kuitenkin malttaa levätä, taidankin ruveta lukemaan teidän kuulumisia, en äsken malttanut vaan aloin suoraan kirjoittaa näitä omia juttuja.

Ihanaa viikonloppua! :)

Tutanna 36+4

Vierailija
39/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

CADAVERA: Eilen oltiin tosiaan siellä tutustumiskierroksella, meille ei kätilö mitenkään viestittänyt että aina ois ruuhkaa ja oikeastaan siellä näyttikin eilen varsin rauhalliselta. Taisi se siitä mainita, että synnyttäjien vastaanotossa kannattaa pitää ääntä itsestään mikäli on sellainen olo, että se vauva meinaa justiin syntyä, kun siinä voi kuulemma olla enemmänkin väkeä oottelemassa... Päästiin ammettakin kurkkaamaan. Ja nähtiin tunnin ikäinen tosi pirteä vastasyntynyt, siitä iski kyllä päälle sellainen vauvakaipuu, ettei tosikaan :) Mutta siis tutustumiskäynnillä oli ihan järkyttävästi porukkaa, joten siitäkin päätellen synnyttäjiä tosiaan riittää. Varsinkin kun kaikki tuntuivat olevan tulossa synnyttämään maaliskuun lopussa/huhtikuun alussa.

Eilen soittelivat vielä illalla tuolta äitiyspolilta, sinne sitten tutkittavaksi ensi keskiviikkona. Oli tosi ystävällinen nainen joka soitti, jäi jotenkin hirmu hyvä mieli pelkästä puhelusta kun se jaksoi kertoilla että mitä siellä tehdään ja vielä lopuksi toivotti tervetulleeksi :) Mä olin kans aika ahdistunut jossain vaiheessa tosta sektion mahdollisuudesta, mutta nyt kun sitä oon hetken pyöritellyt päässäni, niin totesinkin jo eilen miehelle että jos tätä vielä monta päivää pohdin, en enää suostu yrittämäänkään alateitse ;) FIONAlle tsemppiä maanantaille!

Nyt meen vääntämään pizzapohjan valmiiksi että saadaan joskus ruokaa. Sitäkin voisi pakastaa, kiitti hyvistä vinkeistä kaikille! Meillä tuntuu olevan myös se ongelma, että kaikki mitä tuonne tekee valmiiksi, myös katoaa varsin vauhdilla... Tosin yhtä lailla miehen toimesta kuin omasta. Kokeilkaas muuten noita miehiä avuksi bikinirajan ajelussa, saattaa löytyä innokasta apua... :)

-Aranja, rv 36+2-

Vierailija
40/56 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka koko yö on nukuttu hyvin ja huolella, on väsy aivan kamala. Ihmeellistä. Toukka on kyllä pyörinyt kuin väkkärä koko aamun, ehkä se on verottanut voimia. Mutta on tää nyt taas tätä kun jo 1½h on ollut hereillä ja taas olisi valmis yöunille... Muuten on onneksi verrattain hyvä olo, jalkojen jomotuskin lakkasi kun nykäisin nuo lentosukat jalkaan.

FIONALLE tsemppiä sektioon! Minullakin on vauvan asennosta vähän huoli, kun ei se kyllä mihinkään ole kääntymässä. Edelleen köllöttelee tasan poikkiteloin tuossa navan kohdalla. Liikkuu kyllä kovasti, mutta lähinnä " akselinsa" ympäri eikä toisiin asentoihin... Ensi viikolla olisi se viimeinen neuvolalääkäri ja siellä kai sitten arvioidaan se kääntämisen tarve. Onko kellään kokemusta - pääseekö synnytystavan arviointiin ihan omasta pyynnöstä / huolesta vai voiko lääkäri sen evätä? Mä kyllä menen sitten vaikka yksityiselle, mutta ilman en ala synnyttämään...

OMASTA ÄITIYSPAKKAUKSESTA on kyselty. Minulle ei kakkosena otettu pakkausta ollenkaan, mutta äiti on kyllä säilytellyt vanhoja vaatteitani aika kiitettävästi. Muutama tosi retro vaate odottaa kaapissa Toukkaakin, mutta aika kuluneitahan ne on kun olemme niitä isoveljen kanssa aikoinamme ahkerasti kuluttaneet...

PAKKASEEN meillä taas ei voi tehdä mitään, kun opiskelija-asunnossamme on vain pakkaslokero, ja keittiössä on tilaa vain yhdelle " lisälaitteelle" eli meidän tapauksessa pesukoneelle (vessaan kun se ei mahtuisi millään). Jotain leivoksia olen vienyt lähellä asuvien kaverien pakkasiin, mutta eipä sitä viitsi kauhiasti muiden pakkasia täytellä. Saavat mahdolliset vieraat sitten tuoda omat kahvipullansa, ja ruoanhan meillä muutenkin yleensä tekee mies (kun paremmin osaa).

Ja vielä KARVOISTA on ollut puhetta. Välillä kaikki karvat tuntuvat kasvavan kamalalla vauhdilla, välillä taas eivät lainkaan. Sääret yritän jaksaa ajella viikottain, mutta bikinirajat saavat nyt kyllä rehottaa kunnes taas näen kauhistella niitä... ;) Välillä olen pohtinut pitäisikö tuota masun päällä kasvavaa karvaa ajella, mutta enpä ole jaksanut. Suurin ongelma ovat nuo ihmeellisen kasvuspurtin ottaneet kulmakarvat, joita en yhtään jaksaisi kipeillä ja turvonneilla sormillani nyppiä. Pitänee tänään pyytää kaveria nyppimään kun se tulee kylään.

Eipä kai tässä sen kummempia. Jos vähän yrittäisin jotain puuhailla ennen kuin kuukahdan päikkäreille. Ompeluhommia olisi tiedossa.

Onnea siis jälleen vauvansa saaneille, ja tsemppiä meille muille!

Suhni & Toukka (36+0)