Aloittaako joku superdieetin 15.8.? PAljonko pudotettavaa, millä mielellä?!
Mä olen yrittänyt olla kesän vähemmällä ruualla, mutta niinhän siinä on käynyt, että hups.. jätskiä, karkkia, makeaa.. Olen varmaan johonkin stressiin syönyt ja huonoon mielialaan. Paino ei ole paljonkaan noussut, mutta vanhoistakaan kiloista en ole päässyt eroon. OLen normaalipainoinen, mutta pitkään pitänyt pudotella 3-5 kiloa ja sen vuoksi nyt ajattelin sitten alkaa superdieetille. Motivaation, vertaistuen ja tarkkojen ohjeiden vuoksi. Pidän tollasesta nippelinappelihommasta.. Saan siitä motivaatiota! Jos ruuassa on paljon maitorahkaa, niin ei haittaa! Pidän siitä aidosti! NAM.
Mitkä fiilikset muilla jos alat tai olet joskus dieetillä ollut? Onko sellaista "cheattipäivää" jossain kohtaa? Kun dieettijaksolle osuu yhdet juhlatkin.. Tietysti ei mun pakko ole tarjottavia syödä, mutta entäs alkoholi? okonaan varmaan kielletty? Muuten en kaipaa, mutta juhlissa voisi olla kiva lasillinen tai kaksi ottaa..
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vääntäkää mulle rautalangasta miksi tämä on vaarallinen dieetti ja minkälainen on oikea terveellinen dieetti? Mä en ymmärrä näitä mollaajia.
Syötin päivän mukaisen ruokavalion kiloklubiin. Tuli riittävästi kuitua, oikeanlaista rasvaa ja kasviksia reilusti! Kiloklubinkin mukaan joka siis ohjaa oikeanlaiseen syömiseen, niin superdieetti on ruokavaliosuositusten mukainen, ok.. Ainoastaan proteiinia tuli "yli suositusten" mutta niinhän se menee laihduttaessa helposti muutenkin jossei tahdo kärsiä nälkää, pitää lihaksista kiinni tai jopa kasvattaa niitä.
Ap
Nämä oli hyviä vastauksia :) Ja minäkin aloitan simplen maanantaina.
Mä vedän omaa superdieettiä, 20kg synnytyksen jälkeen lähtenyt, 15 pitäis saada vielä vuoden vaihteeseen pois. Oon siis hengessä mukana...
Vierailija kirjoitti:
Et tarvitse superdieettiä, vaan pysyvän elämäntapamuutoksen. "Dieetin aloittaminen" on ihan hölynpölyä, sehän sisältää jo ajatuksen siitä, että dieetti myös loppuu. Ja tämän jälkeen kilot palaavat.
Karkit, jätskit ja muut herkut eivät kuulu normaaliin ruokavalioon, jätät ne kokonaan pois, niin himokin niihin häviää jonkin ajan kuluttua kuin itsestään. Niiden tilalla puputat vaikka porkkanaa.
Toisekseen, liikuntaa tulee harrastaa esim. 4 kertaa viikossa. Tuotakin kun jatkat vaikka väkisin, niin se tulee itsestään selväksi osaksi elämää.
Älä jätä himoitsemiasi höttöjä _kokonaan_ pois, vaan sallit niitä silloin tällöin. Himo ei häviä, vaan kertyy ja kasvaa ja sitten sen kerran tulee duunista nälissään kaupan kautta kotiin, niin jälki on rumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vääntäkää mulle rautalangasta miksi tämä on vaarallinen dieetti ja minkälainen on oikea terveellinen dieetti? Mä en ymmärrä näitä mollaajia.
Syötin päivän mukaisen ruokavalion kiloklubiin. Tuli riittävästi kuitua, oikeanlaista rasvaa ja kasviksia reilusti! Kiloklubinkin mukaan joka siis ohjaa oikeanlaiseen syömiseen, niin superdieetti on ruokavaliosuositusten mukainen, ok.. Ainoastaan proteiinia tuli "yli suositusten" mutta niinhän se menee laihduttaessa helposti muutenkin jossei tahdo kärsiä nälkää, pitää lihaksista kiinni tai jopa kasvattaa niitä.
Ap
Niin, suositusten mukaan ja kiloklubin mukaan ok. Mutta onko se sinun kehosi mukaan ok??
Aloitin viime kuussa eikä into kestänyt kuin pari viikkoa... kyllä se toimi mutta pää ei kestänyt sitä jatkuvaa ruuan punnitsemista ja ennen kaikkea MIETTIMISTÄ. Koko ajan piti ajatella että koska seuraava ruoka ja mitä... mutta kyllä se toimii, jos vain jaksaa...
Vierailija kirjoitti:
Aloitin viime kuussa eikä into kestänyt kuin pari viikkoa... kyllä se toimi mutta pää ei kestänyt sitä jatkuvaa ruuan punnitsemista ja ennen kaikkea MIETTIMISTÄ. Koko ajan piti ajatella että koska seuraava ruoka ja mitä... mutta kyllä se toimii, jos vain jaksaa...
Mitä miettimistä siinä on, valmiissa paketissa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä miettimistä siinä on, valmiissa paketissa :)
Jaa. No tarkoitin sitä että kellosta piti koko ajan katsoa että koska on seuraava ateria. Esimerkiksi vuorotyöläiselle varmasti hankalaa (minä en ole vuorotyöläinen). Ja ylipäätään se että koko ajan mielessä oli ruokaruokaruokaruokaruoka, ei mitään muuta. Ja toki niiden tekeminen oli työläämpää ainakin minulle, koska normaalisti en syö niin paljoa.
Tarkoitushan on nimenomaan opetella uusi ateriarytmi ja oikea tapa syödä. Paljon kasviksia, sopivasti peoteiinia ja hueman hiilareitakin. Aloitin simplen kuusi viikkoa sitten ja nyt on tippunut 10 kg. 5 kiloa jäljellä siihen omaan tavoitteeseen, normaalipainoinen olen jo. Mun ongelma oli iltasyöminen. Koko päivän kituutin kahvilla ja sitten söin illalla ihan kaikkea. Nyt syön 4 kertaa päivässä ja tulokset on kyllä hyvät, mutta vointi on vielä parempi! Jaksan vaikka mitä, nukun sikeästi ja olen aktiivinen. Ja teen vuorotyötä, joten sekään ei ole este syödä hyvin :) Taemppiä!
Olin keväällä 6 viikon superdieetillä. Olin ja olen normaalipainoinen, ryhdyin hommaan koska mies laihdutti myös toisen ohjelman mukaisesti ja halusi seuraa. Pidän myös haasteista.
Dieetin aikana...
+söin säännöllisemmin kuin koskaan ikinä
+tiesin tarkkaan mitä oikeasti söin
+harrastin lihaskuntotreeniä säännöllisesti enemmän mitä koskaan aiemmin (4x/vko), aerobista harrastan muutenkin säännöllisesti
+söin vitamiineja ja hivenaineita
+enemmän kasviksia, vähemmän hiilareita, ei herkkuja
-en pystynyt aina noudattamaan syömisaikatauluja
-syömisten aikataulutus ja niiden miettiminen oli rasittavaa
-raivoisa olo aina ennen ruokailua :D
-nälkä :D
Lopputulos: -5kg eli 62,5kg ->57,5kg, vyötäröstä pois muutamia senttejä, minne oma ylimääräinen kerääntyykin.
Dieetin loppumisesta 2kk ja painoa tullut vain 1kg lisää, vaikka olen koko kesän syönyt paljon herkkuja ja erittäin epäsäännöllisesti. En tiedä kuinka terveellisesti täällä ihmiset elelee, mutta väitän että omalla kohdalla tuo 6 viikon jakso oli terveellisintä elämäni aikaa pois lukien se, että mentiin miinuskaloreilla. Toisaalta lähtötilanteeni ei ollut ylipaino ja huono lihaskunto, joten elimistön en kokenut joutuneen liian raskaalle koetukselle. Superdieetissä syödään aivan normaalia ruokaa, tosin punniten. Mitään fitfarm yms-ravintolisätuotteita ei tarvitse käyttää, en käyttänyt.
En osaa suoraan kertoa Superdieetistä, minulla kun ei ole siitä mitään omakohtaista kokemusta. Yleistäen voin sanoa, että mikä tahansa dieetti on huono, ellei se kannusta muuttamaan syömiseen ja ruokailuun liittyviä tapoja. Toisin sanoen, monella varmasti lähtee paino tippumaan Jutan dieetillä, mutta ellei sitä ole valmis noudattamaan lopun ikäänsä, paino saattaa lähteä nousemaan kun palataan takaisin vanhoihin tapoihin.
Kuka tahansa pystyy laihtumaan, kun ohjeet saa luettua suoraan paperilta. Kun dieetti on ohi, ei loppujen lopuksi olla opittu yhtään mitään.