Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ostit moccamasterin?

Vierailija
08.08.2016 |

Otsikossa siis kysymys. Suodatetussa kahvissa on aina sama systeemi, vesi kuumenee, menee suppiloon jossa kahvit, suodattuu pannuun. Mikä tekee moccamasterista niin paljon paremman?

Jos arvostat hyvää kahvia, miksi et hanki pressopannua, mutteripannua tai vaikka aeropressiä. Mikään perus kahvinkeitin ei pärjää edellä mainitsemilleni keittimille.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa siis kysymys. Suodatetussa kahvissa on aina sama systeemi, vesi kuumenee, menee suppiloon jossa kahvit, suodattuu pannuun. Mikä tekee moccamasterista niin paljon paremman?

Jos arvostat hyvää kahvia, miksi et hanki pressopannua, mutteripannua tai vaikka aeropressiä. Mikään perus kahvinkeitin ei pärjää edellä mainitsemilleni keittimille.

Saako noilla pressopannulla, mutteripannulla tai aeropressillä miten monta kuppia kerralla keitettyä? Niin.

Vierailija
22/56 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on varaa:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla työpaikalla on Moccamaster, en kyllä itse ostaisi koskaan. Kahvi ei ole yhtään parempaa verrattuna Philipsin keittimeen, jonka ostin Tokmannilta, eikä Braunin keittimeen. Rahan haaskausta. Voihan sitä kunnan rahoja pistää kunnon kahvinkeittimeen.

T: Ei varaa Mokkamäästeriin

Vierailija
24/56 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumaa kahvia nopeasti. Ja keitin on sievä, etenkin oranssina.

Ei mulla varmaan muuten olis kyllä tullu ostettua, mutta kun sopivasti tuli mieheni ensimmäinen isänpäivä ja oltiin sattumoisin vailla kahvinkeitintä.

Vierailija
25/56 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostan mieluummiin mersun kuin ladan? Kummassakin on neljä rengasta ja ratti. Kun kaasua painaa niin auto liikkuu ja sillä pääsee paikasta toiseen.

No ei tämä kyllä oikein päde.

Moccamasterissa on mm. manuaalinen tippalukko vielä aikana kun halvimmissakin se on jo automaattisena. (ja mocciksessa vielä ihan susi)

Onko sun mesessä vielä manuaaliryyppy?

Mikä ihmeen manuaalinen tippalukko? Ei meillä ainakaan.

Joissakin malleissa täytyy käsin laittaa tippalukko erikseen päälle/pois. Semmoiset kannattaa jättää kauppaan. 

Vierailija
26/56 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään saa halvalla hyvän keittimen. Ennen moccamaster oli huomattavasti parempi. Meillä on varalla ihan tavallinen kahvinkeitin jos tulee paljon vieraita. Muuten aina pressopannulla vastajauhetuista pavuista.

Moccamasterille on mielestäni käynyt sama kuin ghd:n suoristusraudoille. Hinta pysyi korkeana, laatu laski. Muut ajaa ohi.

Ajattelen moccamasterin olevan jonkinlainen vaurauden symboli monille suomalaisille. Ainakin maalla moni nuori oikein suunnitteli sitä minkä värisen ostaa ja koskahan on varaa ym.

Vaurauden symboli siinä mielessä, että se on keitin, jota ei tarvitse vaihtaa parin vuoden välein - ja rahaa säästyy.

Vierailija
27/56 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla työpaikalla on Moccamaster, en kyllä itse ostaisi koskaan. Kahvi ei ole yhtään parempaa verrattuna Philipsin keittimeen, jonka ostin Tokmannilta, eikä Braunin keittimeen. Rahan haaskausta. Voihan sitä kunnan rahoja pistää kunnon kahvinkeittimeen.

Jatkan vielä,en muista yhtään kunnan tai valtion työpaikkaa, jossa ei olisi ollut Moccamasteria. Ei ole kahvi yhtään parempaa, hinta on törkeä. Toimistotöitä olen tehnyt jo 80-luvulla, eli piiitkä työkokemus.

Vierailija
28/56 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi kuvittelet, ettei minulla olisi noita muitakin kahvintekovälineitä? Mutteripannulla keitän mökillä. Pressopannu ei minusta ole kovin hyvä, se on kaapissa. Kotona käytän moccamasteria kiireisinö työaamuina (lataan sen illalla valmiiksi ja napsautan päälle mennessäni suihkuun). Kun ei ole kiire, teen Pavonilla italialaistyyppisiä kahveja.

Eli et voi oikeastaan verrata erityyppisiä kahveja, niillä on kullakin oma sijansa. Suodatinkahvi on minusta hyvää aamulla aamiaisen kera.

Moccamasterilla on hyvät valmistuslämpötilat, kahvi maistuu siksi hyvältä. Lisäksi se on erittäin nopea, täysi kannullinen suodattuu puolet lyhyemmässä ajassa kuin halpiskeittimellä.

Ja on se myös kestävä, tuo nykyinenkin on ollut meillä toistakymmentä vuotta ja hyvin toimii.

Vierailija
29/56 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä,en muista yhtään kunnan tai valtion työpaikkaa, jossa ei olisi ollut Moccamasteria. Ei ole kahvi yhtään parempaa, hinta on törkeä. Toimistotöitä olen tehnyt jo 80-luvulla, eli piiitkä työkokemus.

Keitö sinä myrkkysi 10 € halppiksella jatkossakin.

Vierailija
30/56 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuoden aikana neljä keitintä ostaneena päätin että kun kerran kaikilla työpaikoilla kestää moccamasterit mukisematta vuosikymmenet niin hankin sellaisen. Varaosien saatavuus, nopeus ja yksinkertaisuus. Minä en kaipaa ajastimia tai muita hajoavia hilavitkuttimia, kaipaan kahvia. Työpaikoilla ne keittimet on muuten aina todella saastaisia, siksi se kahvikin on paskaa. Kotona saan moccamasterilla varsin kelvollista kahvia.

Vierailija
31/56 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen muovikeitin pitää hurjaa meteliä ja duunikäytössä, missä kahvia keitetään PALJON, sellainen on aivan liian hidas. Ja kestääkö sellainen edes jatkuvaa keittämistä niin kuin MM? Moccamasterilla on myös niitä kahden levyn keittimiä, jotkaon töissä pelastus.

Vierailija
32/56 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Moccamaster ollut 10 vuotta. Ihan kuin uusi, sanoi ystävänikin, kun tuli käymään, että oletko uuden ostanut. Ei, olen vain pitänyt hyvin.

Kahvi on aina hyvää ja keitin kestävä. Edellinen keitin piti olla ihan ok, mutta ei kahta vuotta kestänyt käyttöä.

Minulle voisi olla vaihtoehto myös joku espressokeitin, mutta aamulla en todellakaan jaksa ruveta tuusaamaan erilaisten keittimen osien kanssa. Siksi yksinkertainen kahvinkeitin paras. Juon cappuccinoni kahviloissa.

Vierailija
33/56 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ai miksi moccamaster? no tässä yksi syy: http://x2.fi/q/irtoaako_kahvinkeittimista_alumiinia_kahviin_lahes_kaiki…;

Vierailija
34/56 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään suodatinkahvista ja haluan sen kuumana. Kyllästyin ostamaan uutta keitintä vuoden-kahden välein kun osat hajoaa käsiin. Masterini täytti juuri 9v ja kannun olen joutunut ostamaan uuden. Täräytin kannun vesihanaan joten sirpaleiksihan se meni, mutta ruokakaupasta saa uusia.

En voi sietää espressoa enkä muita erikoiskahveja joten ne eivät ole vaihtoehto.

Vierailija
35/56 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yllämainitut perustelut sekä se, että Moccamaster on valmistettu käsityönä Hollannissa.

Vierailija
36/56 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestävä tuntuu Moccamaster  ainakin olevan.  Vuonna 1995 ostin tuon ( yli 20 vuotta sitten!!! ) ja edelleen toimii kuin vasta olisin kaupasta hakenut. 

Toinen tai kolmas pannu menossa  ja joitakin kertoja olen noita muovikansia muovin vanhenemisen ja siitä johtuvan halkeilemisen vuoksi vaihtanut uusiin.  Virtakytkimien valot hieman käyneet himmeiksi (tässä mallissa vielä neliskulmaiset valot kytkimissä)

Ulkonäöltään edelleen lähes kuin uusi koska en ole raapinut mitään kohtaa puhdistamisen yhteydessä. Esim muovisäiliötä, vaan hellävaraisesti rievun ja pesuaineen kanssa normaalisti putsannut. 

Ei ole kuitenkaan mikään kruununjalokiveen verrattava esine kodissa, vaan jatkuvassa päivittäisessä käytössä ja käyttäjätkin on vuosien mittaan perheessä vaihdelleet.

Alussa häiritsi lähinnä pohjalevystä lähtevä jonkinlainen bakeliitin (?) haju itseäni ja kerran sen silloin irroitinkin ja pesin molemmin puolin. Vuosien myötä haju hävinnyt.

Eräs asia on tuo huonosti toimiva tippalukko. Kiinni laitettuna vuotaa ellei ole puhdistanut sitä lärpäkkeessä olevaa kumityynyä kahvikarstasta. Unohtuu myös usein kiinni asentoon, jollon tulvii yli. Silloinkin suunnittelusta johtuen yli tulvinut valuu pannuun eikä pöydälle.

Vierailija
37/56 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sen lahjaksi noin 20 vuotta sitten ja edelleen toimii moitteettomasti. Jos siitä joskus aika jättää niin seuraavakin on moccamaster, eipä tarvitse jatkuvasti ostella.

Vierailija
38/56 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestävä tuntuu Moccamaster  ainakin olevan.  Vuonna 1995 ostin tuon ( yli 20 vuotta sitten!!! ) ja edelleen toimii kuin vasta olisin kaupasta hakenut. 

Toinen tai kolmas pannu menossa  ja joitakin kertoja olen noita muovikansia muovin vanhenemisen ja siitä johtuvan halkeilemisen vuoksi vaihtanut uusiin.  Virtakytkimien valot hieman käyneet himmeiksi (tässä mallissa vielä neliskulmaiset valot kytkimissä)

Ulkonäöltään edelleen lähes kuin uusi koska en ole raapinut mitään kohtaa puhdistamisen yhteydessä. Esim muovisäiliötä, vaan hellävaraisesti rievun ja pesuaineen kanssa normaalisti putsannut. 

Ei ole kuitenkaan mikään kruununjalokiveen verrattava esine kodissa, vaan jatkuvassa päivittäisessä käytössä ja käyttäjätkin on vuosien mittaan perheessä vaihdelleet.

Alussa häiritsi lähinnä pohjalevystä lähtevä jonkinlainen bakeliitin (?) haju itseäni ja kerran sen silloin irroitinkin ja pesin molemmin puolin. Vuosien myötä haju hävinnyt.

Eräs asia on tuo huonosti toimiva tippalukko. Kiinni laitettuna vuotaa ellei ole puhdistanut sitä lärpäkkeessä olevaa kumityynyä kahvikarstasta. Unohtuu myös usein kiinni asentoon, jollon tulvii yli. Silloinkin suunnittelusta johtuen yli tulvinut valuu pannuun eikä pöydälle.

Tämä juuri ärsyttää.

Automaattitippalukot ovat tulleet (tai ainakin yleistyneet) vasta lähivuosina, mutta monella työpaikalla on vielä tämä malli jossa on käsin käytettävä tippalukko. Joo, se käsikäyttö on jo itsessään huono, mutta se tippalukko ei toimi kunnolla eli on suunniteltu jo lähtökohtaisesti huonoksi. Eli tosiaan suodatinosaa huuhtoessa se menee itsestään kiinni, tärähdyksestä se menee itsestään kiinni ja tietysti kun alat keittää kahvia, niin se tulvii lattialle. 

Luulisi vaan että reilu satasen keittimessä olisi saanut edes toimivan tippalukon, ei mitään paskaa toimimatonta käsivempelettä.

Vierailija
39/56 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kestävä. Kestänyt käyttöä jo 17 vuotta.

Vierailija
40/56 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri ostamassa kahvinkeitintä ilman sen kummempia päätöksiä merkistä, mutta Moccamasterhan kaupasta lähti mukaan. Isoin syy oli se, että kaikissa muissa malleissa, niin halvoissa kuin kalliimmissakin, oli kahvinporolaarin alla "pallo" joka oli todella hankala ottaessa pannua laitteesta ja etenkin laittaessa sitä takaisin. "pallon" idea on ilmeisesti pitää pannu paikallaan, mutta jotenkin se oli todella hankalakäyttöinen. Moccamasterissakin sellainen "pallo" on, mutta eri kohdassa ja käytössä se ei haittaa lainkaan vaan pannu asettuu helposti paikalleen ja on helppo ottaa myös pois. Mockamaster on myös kestävä, vanhemmillanikin sama laite ollut jo 20 vuotta käytössä. Ja onhan Moccamaster myös tyylikkään näköinen ja ainakin minulle esteettisyy on tärkeä asia, ketä nyt ei haluaisi keittiönsä näyttävän kauniilta. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi