Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoan ostaminen

Vierailija
08.08.2016 |

Tuli mieleen tuosta arjen luksusta keskustelusta.

Onko täällä muita jotka ostavat sitä ruokaa mitä haluavat eivätkä katso hintaa? Me syödään miehen kanssa ihan normiruokaa, omasta mielestämme. Teemme siis kaiken itse, mukaan lukien eväät töihin, eli siis ei valmisruokia.

Meillä siis ei ole kummallakaan mitään hajua esim. siiitä mitä jauheliha- tai kalkkunapaketti maksaa.
Vihisoasastoltakin ostetaan mitä haluan, ei edes katsota kilohintoja.

En edes tiedä paljon meillä menee ruokaan kuussa. Bonus laskelma on n.700-800 kuussa, mutta siinä on siis mukana kaikki, ei vain ruoka. Ja meitä on kolme.

Onko tämä jotenkin tavatonta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ostan sitä ruokaa, mitä haluan. Katson myös hinnan.

Vierailija
2/9 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäkin teen muutaman päivän ruokalistan ensin ja menen sitten kauppaan. Lihaa ja kalaa ostan laatua, kaiken mahdollisen kotimaisena. Samoin teemme itse kaiken ruuan ja eväät töihin. Samoin meitä on 3.

Mä kyllä tiedän mitä tuotteet suunnilleen maksaa. Meillä menee noin 550/kk....sisältää sukat ja leivinpaperit yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me katsotaan aina kilohintoja ja ostetaan halvinta ellei olla todettu ettei ole hyvää. Esim. tomaattimurskana käytetään kalliimman pään tuotteita ja harvoin halvinta lihaakaan valitaan, mutta esim. kidneypavuista halvimmat on aivan hyviä. Hevi-osastolla tosin ei mekään tuijoteta hintoja vaan ostetaan mitä mieli tekee.

Vierailija
4/9 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kovinkaan tarkkaan katsele hintoja. Teen lähes keiken ruoan itse. Vien töihin eväät. Mies käy töissä lounasravintolassa. Luotan niihin tuotteisiin, joita olen tottunut ostamaan ja joita esim. lapset suostuvat syömään. Toisinaan haluan maistaa uutta maksoipa se mitä tahansa. Sesongin ulkopuolisia kasviksia ostan harkiten, koska niiden vuoksi ruokalasku voi pompata isoksi. Kun vielä pidin kirjaa ruokamenoista kuussa meni n. 500€. Tässä siis vain ruoka. Juomat, karkit ym. erottelin vielä tuosta summasta pois. Kaksi aikuista ja kaksi alakoululaista lasta.

Vierailija
5/9 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen meidän ruoat itse ja valitsen raaka-aineet laadun, en hinnan mukaan. Joskus laadukas on edullisempi, joskus ei. Kuten kakkonen, minäkin menen aina listan kanssa kauppaan, en tee heräteostoja. Yksi "luksustuote", joka meillä on käytössä on kotimainen villikala: silakkaan, muikkuun, kuhaan, haukeen, ahveneen on varaa. Chilessä viljelty, Kiinassa pakattu "norjalainen" merilohi ja kirjolohi saa jäädä kauppaan (ellen ole tekemässä lohilaatikkoa, jolloin lohen laadulla ei ole niin väliä). 

Perheemme on viisihenkinen ja olemme pikemminkin pieni- kuin keskituloisia.  

Vierailija
6/9 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus fiilistellään sillä mikä ostohetkellä hyvälle vaikuttaa, ei täälä susirajalla kauppojen tarjonta hääviä ole erikoisempien ruoka-aineitte osalta.

Normaalisti muusia omista potuista ja muita keittoruokia, sikaa nautaa kanaa ja kalaa lisukkeena niin ja maggaraa.

Minä käyn kaupassa harvoin tulee hintoja katsottua, otan sitä mitä tarvitaan, joku 450-550€ menee kuukaudessa kahden henkilön ruokaan ja muihin tarpeisiin, pesuaineet paperit jne, ei ole tullu eriteltyä pelkkiä ruokamenoja erikseen.

Vierailija
7/9 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa arvioida lainkaan mitä mulla yksinasuvana menee kauppaan rahaa, koska syön tosi paljon ulkona. Ostan aina halvinta tai halvimman sopivan kokoisen paketin koska mun kulutus on niin pientä, paitsi jos olen havainnut jonkun halvan mielestäni huonoksi. Juustona ostan aina sitä valmiiksi siivutettua Evaa, vaikka kilohinnaltaan monet on halvempia, siinä vain pakkaus on niin sopivan kokoinen ja _paketin_ hinta varsin sopiva.

Leikkeleissä tai hevi -osastolla yleensä vilkaisen kilohinnan, mutta se ei välttämättä aina vaikuta ostopäätökseen.

Vierailija
8/9 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sitä kuinka paljon ruokaan menee kuukaudessa. Enkä kyllä muistaisi mitä viimeksi ostamani liha maksoi. Kaupassa saatan vertailla kuitenkin hintoja ja päätyä valitsemaan muuten samalla tavalla sopivista vaihtoehdoista halvemman.

Vierailija
9/9 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamme pitkälti mitä haluamme, mutta katsomme kuitenkin aina kilohintoja. Jos hinta on järjettömän korkea, niin emme halua ostaa tuotetta. Syömme monipuolista ruokaa, mutta käytämme hyväksi tarjoukset sekä ostamme melko usein "halpis"merkkejä. Meillä menee rahaa ruokaan ja pesuaineisiin noin 400-500€/kk, ja asumme muuten Norjassa.