Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni on parantunut väsymyksestä?

Vierailija
07.08.2016 |

Jos kertoisitte minkälaisesta väsymyksestä on kyse, kestosta, iästänne, mistä johtui ja miten parani.

Pliis, haluan eroon tästä

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja sinkki auttoi. Sinkin puute ei ilmeisesti ole kovin harvinaista. En tiedä onko tuosta apua naisille, mutta itselläni (mies) tuo auttoi aivan valtavasti. Vaikutus perustuu käsittääkseni siihen, että sinkinpuute laskee testosteroni tasoja... Itselläni on virtaa kuin silloin joskus 18 veenä, vaikka nukun nykyään 1-2 tuntia väehmmän kuin ennen kuin aloin käyttämään sinkkiä, eli noin 6 kk sitten... 

Vierailija
2/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta sinkki, aina väsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja sinkki auttoi. Sinkin puute ei ilmeisesti ole kovin harvinaista. En tiedä onko tuosta apua naisille, mutta itselläni (mies) tuo auttoi aivan valtavasti. Vaikutus perustuu käsittääkseni siihen, että sinkinpuute laskee testosteroni tasoja... Itselläni on virtaa kuin silloin joskus 18 veenä, vaikka nukun nykyään 1-2 tuntia väehmmän kuin ennen kuin aloin käyttämään sinkkiä, eli noin 6 kk sitten... 

Itsekin olen mies, vielä nuori sellainen. Koko elämäni elänyt terveellisesti ja nyt kärsin tästä...

Vierailija
4/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan käytit sinkkiä ennen kuin huomasit vaikutuksen? Ja oliko kuitenkin verikokeet normaalit? (Sinkin siis)?

Vierailija
5/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä selvittää väsymyksen syy. Milloin se on alkanut? Itsellä on auttanut ruokavalioremontti ja kehonhuolto. Liian yksipuolinen ruokavalio ja lihasjumit väsyttivät. Lihasjumeihin auttoivat pitkäkestoiset venytykset (esim yin jooga, syvävenyttely) ja liikunta.

Vierailija
6/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä selvittää väsymyksen syy. Milloin se on alkanut? Itsellä on auttanut ruokavalioremontti ja kehonhuolto. Liian yksipuolinen ruokavalio ja lihasjumit väsyttivät. Lihasjumeihin auttoivat pitkäkestoiset venytykset (esim yin jooga, syvävenyttely) ja liikunta.

Olen yrittänyt niin paljon, olin jopa uutisissakin kun avunhuutoni huomattiin. Diagnoosimulle jos kellekkään kertoo mtn.

Vierailija
7/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kertoisitte minkälaisesta väsymyksestä on kyse, kestosta, iästänne, mistä johtui ja miten parani.

Pliis, haluan eroon tästä

Oon parantunut kerran ja melkein jo toisenkin.

Molemmilla kerrroilla olen ollut puhtaasti ylirasittunut, siis liikaa töitä (töissä useamman ihmisen duunit, kotona erityislapsi ja lisäksi joku rakennusprojekti) ja lisänä jotain stressaavaa ja vit***vaa, kuten vihamielinen esimies tai huoli lapsen selviämisestä. Väsymys ihan fyysistä unettomuudesta johtuvaa, ettei enää jaksa nostaa kättä, jalkoihin sattuu, päätä särkee, aloitekyvyttömyys, päätöksentekokyvyttömyys, ei pysty hoitamaan rutiineja kun ei vaan ehdi eikä jaksa. Ekalla kertaa kesti noin vuoden ennen kuin menin lääkäriin. Tokalla kertaa ryhdyin itse toimenpiteisiin aikaisemmin.

Miten parani? Parin kuukauden kuurilla unilääkkeitä, nukkumista, kasvisruokaa ja pari pientä lyhyttä päivittäistä kävelyretkeä ja pari juttukertaa psykologin kanssa. Kevyttä hyvänmielenlukemista (ei siis traagista taidekirjallisuutta eikä kateellisuushömppää, jossa hyvännäköisten naisten keinotekoiset ongelmat ratkeaa rikkaalla miehellä, vaan jotain, missä tavalliset ihmiset selviävät kohtuullisesti) Ei raskasta liikuntaa, ei raskasta ruokaa, ei raskasta mitään, eikä ehdottomasti ollenkaan alkoholia.

Vierailija
8/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minulla taustalla mentaalipuolen ongelmat, ahdistus ja stressi väärässä parisuhteessa. Sain laitettua parisuhteen poikki ja pääsin terapiaan. Apuna hoidon alussa SSRI-lääkitys. Ennen terapiaa ja lääkkeitä epäilin kaikkea fyysistä: kilpirauhasen liika-/vajaatoimintaa, anemiaa yms. Vähitellen suunta lähti nousuun terapian avulla ja jonkin ajan kuluttua myös uudessa, terveessä parisuhteessa. Nykyään herään jo aamuisin kohtuu normaalisti ja jaksan porskuttaa iltaan asti. Aikaiset aamuherätykset tai tietoisuus lyhyistä yöunista ahdistaa vieläkin, vaikka niillä ei ole niin suurta vaikutusta kuin ennen. Varsinkin kun saatoin sairaana (eli siis ennen hoitoa mielisairaana) nukkua joka yö 10-12 tuntia, mutta en päässyt aamulla tai aamupäivällä ylös sängystä.

Vierailija
9/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan käytit sinkkiä ennen kuin huomasit vaikutuksen? Ja oliko kuitenkin verikokeet normaalit? (Sinkin siis)?

En käynyt verikokeissa. Luin netistä aiheesta ja marssin apteekkiin. Muistaakseni Energiaa alkoi tulla jo 24 h sisällä, muistan tuolloin peläänneeni, että kyse on vain lumevaikutuksesta ja saattoihan se sitä ollakkin. Mutta viimeiseen 6 kuukauteen minua ei ole väsyttänyt, ellen ole jättänyt yöunia selvästi liian vähäisksi, ei siis mitään selittämätöntä väsymystä enään lainkaan. Aiemmin minua alkoi myös väsyttämään jos söin reilun lämpimän aterian, nyt ei ruuan päälle väsytä yhtään... Sinkkihän vaikuttaa kehossa "miljoonaan" asiaan, mutta uskon, että itselläni tuo on nostanut testotasoja huimasti. Aiemmin ei tehnyt yhtään mieli liikkua, nykyään saatan huvikseni "juosta" paikasta toiseen. Ero on aivan huima...

Nykyään otan 25 mg joka ilta, mutta tuolloin kun aloitin niin taisin ensimmäsinä päivinä ottaa ehkä 100-150 mg päivässä... Muistaakseni 150 mg oli turvallinen raja TARKISTA MIKÄ ON TURVALLINEN RAJA. 

Sitten toinen mikä minulla on auttanut väsymykseen (huomasin tämän noin 2 vuotta sitten) on b vitamiini. Tuolla oli muutaman kuukauden ajan piristävä vaikutus, mutta se lakkasi sitten, tosin kuurin jälkeen ei väsyttänyt yhtäpaljon kuin ennen. Ilmeisesti minulla oli puutos (maksaan varastoituvasta) B12 vitamiinista.

Sehän tässä on vielä, että zinkkin ja B vitamiinin kulutukseen vaikuttaa stressi, alkoholi ja tupakointi, itse harrastan/kärsin noista kaikista (en minä mikään juoppo ole, mutta keppana maistuu :)

Vierailija
10/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin tästä sinkistä... Itse olen iältäni siis 29, eli en minäkään mikään vanhus ole..

Vierailija
11/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä parannun siitä perjantai-iltaisin, mutta sairastun siihen aina maanantaiaamuisin. Elämää haittaava kierre.

Vierailija
12/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys ei ole sairaus, mutta masennus on. Väsymyksestä voi parantua nukkumalla, masennuksesta ei. Minä en ole vielä parantunut. Ehkä joku päivä, kuka tietää.

Vierailija
13/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinkkimies lähtee nyt. Käyppäs raportimassa tänne kun olet hakenut sen sinkkipurkin ja käyttänyt sitä vaikka muutaman päivän ja sitten viikon. Toivottavasti tästä on apua!

P.s oman sinkkini haen apteeksita, joku 25 mg (hyvin imenytyvä) Purkki 120 KPL maksaa muistaakseni jotain 10-15 euroa. Joten kallista ei ole... Kokeile ihmeessä.

Vierailija
14/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin hänelle joka parantuu minut ihan minkä tahansa rahasumman tai yhden minkä tahansa toiveen. En ole rikas, mutta saisin rahat kasaan 100% (en kuitenkaan rikollisin keinoin). Toiveen toteuttaisin vaikka henki menisi (olkoot joku sairas fetissi toive tai elämäni kestävä).

Niin epätoivoinen olen. T Ap

Vierailija
15/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain sinkkitasot ylös ravinnolla. Mittautin ne labrassa.Luultavasti oli vehnänorasmehu mikä auttoi , sitä saa myös jauheena,luultavasti turvallisempaa yliannostuksen riskin osalta kuin sinkkitabletti.B12 -vitamiinitasot voi myös selvittää verikokeella.Tpo-ab kilpirauhasen vasta-aineet kertoo jos kilpparissa on autoimmuunitulehdus.Ferritiini kertoo rautavarastoista, Hb voi olla kunnossa vaikka ferritiini alhaalla. Jos olet nuorempi nainen niin raudanpuute tavallista.

Vierailija
16/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kärsiny  voimakkaasta väsymyksestä yms jo 3 vuotta. muitakin vaivoja siitä kehittynyt. lääkärit ei usko mua. uupumus on totaalista, uni ei virkistä. ite olen pitkään tutkinu netistä asiaa, mullahan se alkoi pahasta homealtistumisesta, mutta se ei ole sairaus ainakaan vielä virallisesti ja siihen ei ole hoitoakaan.prkl.

nyt hiljalleen on pientä parantumista havaittavissa. ostin mivitotalia, jossa on monta kymmentä tarvittavaa ainetta, eli enemmän ku normimultivitassa. mineraalipuutostakin epäilen. toinen on biostrath jossa vaikuttavia aineita 60. kananmunia oon syöny paljon, ei ne ole vaarallisia. munassahan on kaikki tarvittava paitsi kuitu ja c-vitamiini.

ja en ole mikään luontaistuotemarkkinoija jos joku epäilee:D noita tuotemerkkejähän ei varmaan sais sanoa? 

mulla on kokeilussa maidoton ja viljaton ruokavalio. semmonen ns. vuotava suoli voi olla tai sensitiivisyys vaikei varsinaista allergiaa. vältän muitakin allergisoivia. täytyy kerätä tarvittavat hivenaineet sitten muualta. finelistä voi katsoa hivenainepitoisuuksia, kaikkia siellä ei ole.

Vierailija
17/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

omega3

Vierailija
18/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäilmaongelmat

Rauta (ferritiini)

Kilpirauhaskokeet

Onko tsekattu?

Vierailija
19/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko ap tämä mies kenellä väsymys raajoissa? nuori mies joka ravasi lääkärissä ja jolla ne nettisivut? mietin tapaustasi silloin. ite oon samassa veneessä mutta mulla väsy kokonaisvaltaista, ei jaloissa tms. olen 36-v. t. kommentoija nro 16 eli homeesta sairastunut hivenainetyyppi

jos sulla on rahaa niin mee antioksidanttiklinikalle. se on kallis mutta hyvä. itellä ei oo varaa -.-

Vierailija
20/48 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäilmaongelmat

Rauta (ferritiini)

Kilpirauhaskokeet

Onko tsekattu?

On kaikki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä