Kuinka moni on parantunut väsymyksestä?
Jos kertoisitte minkälaisesta väsymyksestä on kyse, kestosta, iästänne, mistä johtui ja miten parani.
Pliis, haluan eroon tästä
Kommentit (48)
funktionaalinen lääketiede.
katso pt tomi kokon dokkari 30 päivän ihmiskoe. suomalainen ravintosuositus ei sovi kaikille. ei rasvatonta maitoa, margariinia vaan voita, kananmunia, kasviksia, lihaa, kalaa, kanaa, bataatti ok, riisi ok.marjoja. ravintoteollisuus on bisnestä ja suositukset eivät vastaa viimeaikaisia tutkimuksia aina.
arman alizadin täällä pohjantähden alla dokkarinkin voisit vilkasta. ruoka jakso siinä.
sulla saattaa olla hiivaa kropassa, eli ei sokeria eikä hiivaa sisältäviä tuotteita. kehon puhdistuskuuri, juon ite välillä lasissa ruokalusikallinen merisuolaa, kohta alkaa pönttö täräjämään.
Minulla auttoivat seuraavat asiat:
- rautakuuri
- sokerin syöminen pelkästään viikonloppuun
- stressin vähentäminen / poistaminen
Väsymys on nykyään harvinaisempaa ja vähäisempää. Ennen se oli kuolettavaa.
Minäkin haluan tietää! Aina liikuntaa painotetaan avaimena virkeään ja hyvään elämään. No, nyt olen sitten todella hyvässä kunnossa ja oikeastaan vain väsyneempi kuin ennen. Vitamiineja otan päivittäin, syön terveellisesti ja olen rättiväsynyt aamusta iltaan, vuodesta toiseen.
Minäkin haluan tietää! Aina liikuntaa painotetaan avaimena virkeään ja hyvään elämään. No, nyt olen sitten todella hyvässä kunnossa ja oikeastaan vain väsyneempi kuin ennen. Vitamiineja otan päivittäin, syön terveellisesti ja olen rättiväsynyt aamusta iltaan, vuodesta toiseen.
ressi ja ylikunto? monelle fitness intoilijallehan on tullut kilpparin vajis ja aineenvaihdunta sekasin.
mulla kans kilpparivajis ja aivan mahdotonta laihduttaa, ei lähe sitten ei millään. stressi tekee kortisolia kehoon, lisäkilpirauhasetkin kuormittuvat ja läski lisääntyy.
lisäkilpirauhasetkin. korjaus tarkoitin lisämunuaisia*
Syömisen jälkeen väsytti aina. Aloin karpata ja hankkiuduin eroon sokerista. Nykyisin virtaa riittää aamusta iltaan tasaisesti.
jos haluat voit kokeilla ns. adaptogeeneja. reishi, ruusujuuri, ashwagandha jne. googlaa.
Miksi kärsin tälläisestä? Oon tehnyt terveyden osalta kaikki "oikein" aina, mun suku on erittäin terve. Ei henkisii ongelmii, ei traumoja. Niin paljon potentiaalia mulla on ja niin paljon menee hukkaan. Oon jopa rakkaudesta "kieltäytynyt" siinä mielessä, että en halua tarjota kellekkää "sairasta" miestä vaikka muuten kaikki on ok, oikeastaan kaikki muu on todella hyvin. Kärsin vai. Väsymyksestä ja lihaskivuista.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Syömisen jälkeen väsytti aina. Aloin karpata ja hankkiuduin eroon sokerista. Nykyisin virtaa riittää aamusta iltaan tasaisesti.
Kauan kesti, että huomasit muutoksen?
olli sovijärvi on funktionaalisen lääketieteen lääkäri antioksidanttiklinikalla. ihan normi lekuri siis mutta on perehtynyt asioihin kokonaisvaltaisemmin. geenit, ympäristö, ravinto vaikuttaa terveyteen. noudattaa itsekin paleotyyppistä ruokavaliota.
mielenkiintosia juttuja sillä, mm:
https://www.youtube.com/user/biohakkerinkasikirja
unesta:
stressistä:
ruokavaliosta:
sinun tapaustasi on arvuuteltu mm. fb kilpirauhasen vajaatoimintafoorumilla. siellä on fiksuja naisia.
Vierailija kirjoitti:
sinun tapaustasi on arvuuteltu mm. fb kilpirauhasen vajaatoimintafoorumilla. siellä on fiksuja naisia.
Kerrotko tarkemmin missä? Menen heti katsomaan.
Niin, riippuu vähän tapauksesta.. B12 auttaa vakavampaan väsymykseen, mutta huoletta voi sanoa, ettei sillä ole mitään vaikutusta monille. Asetyylikarnitiinista on eniten iloa niille, jotka kärsivät kevyemmästä väsymyksestä. Sitten on B-kompleksi, useimmiten vähän tai jonkin verran iloa taviksille. Q10:ta voi myös kokeilla, useimmiten ei tunnu missään. Sanoisin siis että vahvaa B-kompleksia ja asetyykikarnitiinia kannattaa ensiksi kokeilla.
googlaa facebookissa kilpirauhasen vajaatoiminta. se ryhmä on kai suljettu ulkopuolisilta, mutta onko sulla joku kaveri joka on siellä, (jos joku voisi sut sinne liittää ja kertoisit kuka olet, joku siellä olija varmasti muistaa sut). aika yleinen vaiva toi kilpparivajis niin varmaan melkein jokaisen tutulla se on... itse pääsin sinne kaverini kautta, mutta en oo ollu siellä pitkään aikaan. he ymmärtävät väsymyksen päälle yleisestikin. ja omakohtaisella kokemuksella.
Vierailija kirjoitti:
ootko ap tämä mies kenellä väsymys raajoissa? nuori mies joka ravasi lääkärissä ja jolla ne nettisivut? mietin tapaustasi silloin. ite oon samassa veneessä mutta mulla väsy kokonaisvaltaista, ei jaloissa tms. olen 36-v. t. kommentoija nro 16 eli homeesta sairastunut hivenainetyyppi
jos sulla on rahaa niin mee antioksidanttiklinikalle. se on kallis mutta hyvä. itellä ei oo varaa -.-
Kyllä. Sama mies
Vierailija kirjoitti:
ootko ap tämä mies kenellä väsymys raajoissa? nuori mies joka ravasi lääkärissä ja jolla ne nettisivut? mietin tapaustasi silloin. ite oon samassa veneessä mutta mulla väsy kokonaisvaltaista, ei jaloissa tms. olen 36-v. t. kommentoija nro 16 eli homeesta sairastunut hivenainetyyppi
jos sulla on rahaa niin mee antioksidanttiklinikalle. se on kallis mutta hyvä. itellä ei oo varaa -.-
Kyllä sama mies. En usko saavani apua sieltä + se on ihan hemmettin kallis paikka.
Vierailija kirjoitti:
Uniapnea?
Suppea unotutkimus tehty. Negatiivinen
Ruokavalioremontti. Sokeri pois. Puhdasta ruokaa ja paljon.
d vitamiinia lääkäri määräsi mulle 50 mikrogrammaa päivässä eli on yli suositusten. nyt vielä mee aurinkoon niin saat varastoja täyteen.
mineraalit on tärkeitä myös kehon ph tasapainon takia.