Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri soittaa aina 11-vuotiaalleen että hän muistaa lähteä harrastukseensa

Vierailija
07.08.2016 |

Mielestäni vähän outoa ettei tuon ikäinen itse osaa huolehtia harrastukseensa kulkemisesta ajallaan? Soittaa aina "no nyt voit rueta kaittamaan kenkiä jalkaan ja kävelemään pysäkille" vaikka harrastus on aina samaan aikaan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mieluisa harrastus.

Vierailija
2/23 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä on vaikka oman toiminnan ohjauksessa ongelmia.

Kivahan se että on kiinnostunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 11v poika on sellanen, et välttämättä huomaakkaan ajankulua. Kyllä mä sille muistutan et nyt pitää lähteä. Sama juttu koulukaverilla, monesti vanhemmat soittaa sille et muista lähteä harrastukseen ajoissa.

Ton ikäset saattaa vaan unohtaa, jos ovat pelaamassa tai vastaavaa.

Vierailija
4/23 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se kenkkua maksaa harrastuksesta, jonne unohtaa mennä ilman muistutusta. Lapset helposti uppoutuu peleihin, läksyihin ja leikkeihin niin, että ei muista, että on keskiviikko ja kello kohta kolme ja harrastuspäivä.

13v. Omaa jo paremman ajantajun ja kontrollin. Ne voi jo vastata omista menoistaan.

Vierailija
5/23 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan minäkin 12 vuotiaalle. Treenit on kyllä aina eri aikaan ja eri paikoissa.

Vierailija
6/23 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on aloittajalle ongelma?

Vierailija
7/23 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- joskus olisi kiva, jos joku soittaisi minullekin ja "muistuttaisi" - samalla visi kysyä vaikka, että miten päivä om mennyt.. .  Onhan se hienao ja kannutettavaa, että lapset oppivat ja osaavat olla omatoimisia ja itsenäisiä, mutta aina joskus on mielessäni käynyt, että miten ne ikävaiheet nykyisin menee. En ole varma siitäkään onko edes niin, että nykyisin lapsuus aika on entistä lyhyempi. Mutta joskus vain tuntuu sille, että osa odotta, että viimeistään kymmenvuotiaana lapsesta tiedetään, että mihin kaikkeen hänen on oikeus osallistua ja suorittaa, koska "väärät valinnat" voivat pilata ja tuhota hänen tulevaisuutensa menestyjänä, menestyjien joukossa.   

Vierailija
8/23 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ton ikäselle vois vaan laittaa kännykkään muistutuksen soimaan jos ei muuten ymmärrä seurata aikaa. Turhaa hyysäämistä soitella ja muistuttaa jokaisesta yksityiskohdasta kengännauhoja myöden.

Vierailija
9/23 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta, minä soitan silloin tällöin 25-vuotiaalle, viisi vuotta itsenäisesti pärjäävälle tytölle, että muistaa vaikka lääkärin tms.

Jos tiedän, että hänellä on tosi aikainen herätys, saatan myös soittaa ja kysyä, että oothan hereillä.

Eikä meillä ole symbioosia tai epätervettä riippuvuussuhdetta. Tyttö sanoo että joo joo, mutta tietää, että äiskä välittää!

Mitä se haittaa?

Vierailija
10/23 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheeta, minä soitan silloin tällöin 25-vuotiaalle, viisi vuotta itsenäisesti pärjäävälle tytölle, että muistaa vaikka lääkärin tms.

Jos tiedän, että hänellä on tosi aikainen herätys, saatan myös soittaa ja kysyä, että oothan hereillä.

Eikä meillä ole symbioosia tai epätervettä riippuvuussuhdetta. Tyttö sanoo että joo joo, mutta tietää, että äiskä välittää!

Mitä se haittaa?

Siis mitä? Mistä ihmeestä voit edes tietää aikuisen ihmisen menot ja heräämiset!? Ei hyvää päivää, olet kyllä pohjanoteeraus rasittavien hyysäreiden joukosta.

Vierailija
11/23 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ikinä soiteltu mistään tuollaisesta. Omistin puhelimen 9v lähtien. Ehkä sen takia olen hyvin itsenäinen, hoidan asiat itse, olen aina ajoissa jne. koska ne ovat minulle itsestäänselvyyksiä.

Vierailija
12/23 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ikinä soiteltu mistään tuollaisesta. Omistin puhelimen 9v lähtien. Ehkä sen takia olen hyvin itsenäinen, hoidan asiat itse, olen aina ajoissa jne. koska ne ovat minulle itsestäänselvyyksiä.

Emme ole kaikki samanlaisia ;) "Kympin tytöt" tietysti huolehtii kaikesta, mutta kun kaikki eivät ole niitä. Varmaan tuo esimerkkiäiti tuntee lapsensa ja varmistaa asian mieluummin muistuttamalla, kun käyttää energiansa sellaisen miettimiseen, "että muistikohan se mennä"? Noin minäkin teen. nimimerkki hutiloivan äiti

Onko se ap jotenkin sinulta pois?

Vierailija
13/23 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sukulaisperhe, jonka tytär asui reilu parikymppisenä jo omillaan, työskenteli aamulehden jakajana eli töihin piti mennä aamuyöstä. Tytär vaati, että äiti soitti joka yö ja herätti hänet töihin. Ei kuulemma herännyt kellonsoittoon.

Vierailija
14/23 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla erityislapsi tuo, jolla toiminnanohjauksessa pulmaa.

Vierailija
15/23 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-vuotias on lapsi. Yleensäkin on ärsyttävää ja outoa, että joku työkaveri pohtii noin tarkkaan toisten tekemisìä. Mitä jos tekisit vaan niitä töitäs s***ana.

Vierailija
16/23 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä valitettavasti joudun soittamaan 14-vuotiaallekin. 12-vuotiaalle en joudu. Lapset ovat erilaisia.

Vierailija
17/23 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitan 29-vuotiaalle miehelleni, että muistaa herätä ja lähteä töihin (vapaat työajat). Joskus jättää herätyksen laittamatta, ja jos siitä ei ole kuulunut klo 13-14 mennessä, soittelen perään. :)

Vierailija
18/23 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme ole kaikki samanlaisia ;) "Kympin tytöt" tietysti huolehtii kaikesta, mutta kun kaikki eivät ole niitä. Varmaan tuo esimerkkiäiti tuntee lapsensa ja varmistaa asian mieluummin muistuttamalla, kun käyttää energiansa sellaisen miettimiseen, "että muistikohan se mennä"? Noin minäkin teen. nimimerkki hutiloivan äiti

Onko se ap jotenkin sinulta pois?

En ollut kympin tyttö. Olen myös myöhästynyt harrastuksesta ja tehnyt virheitä, mutta ottanut opikseni. Kerrasta oppii herkästi kun ymmärtää, että oma elämä on itsensä vastuulla eikä kukaan tuo tarjottimella mitään eteen tai ole loppuelämää huolehtimassa perusasioissa. Syy ja seuraus. Jostain nämä paljon puhutut laiskat nuoret ovat kasvatuksen saaneet, en tiedä millaisen, mutta veikkaisin sen paapomista olleen.

Vierailija
19/23 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se haittaa?

Siis mitä? Mistä ihmeestä voit edes tietää aikuisen ihmisen menot ja heräämiset!? Ei hyvää päivää, olet kyllä pohjanoteeraus rasittavien hyysäreiden joukosta.

Uskomatonta, mutta monissa perheissä vanhemmat ja aikuiset lapset soittavat toisilleen, vaihtavat kuulumisia ja kertovat menoistaan. Se ei ole hyysäämiistä, jos soittaa vaan välittämistä ja huolehtimista. Normaalia välittämistä. Ymmärrätkö? Ihmiset välittävät toisistaan.

Vierailija
20/23 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 11v poika on sellanen, et välttämättä huomaakkaan ajankulua. Kyllä mä sille muistutan et nyt pitää lähteä. Sama juttu koulukaverilla, monesti vanhemmat soittaa sille et muista lähteä harrastukseen ajoissa.

Ton ikäset saattaa vaan unohtaa, jos ovat pelaamassa tai vastaavaa.

Luulen, että sinun tehtäväsi on opettaa, että poika laittaa muistutuksen itselleen kännykkään! Näin lapsi oppii ohjaamaan itse oma toimintaansa eikä oleta, että vielä aikuisenakin äiti tai vaimo toimii kalenterina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän