Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haussa tytölle sukupuolineutraali nimi?

Vierailija
07.08.2016 |

Joku luontoaiheinen voisi olla kiva.

Kommentit (379)

Vierailija
241/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ameeba

Kissa

Horsma

Vierailija
242/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiera, siis tämähän tarkoittaa hevosen kavioon jäävää lumipaakkua, mutta jotenkin kuulostaa kauniilta. Mielestäni myös Pääsky ja Pii ovat ihan kauniita nimiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirka on sekä tytön että pojan nimi...itse olen Mirkka jonka nimi jostain syystä on vain tytöillä. Oon aina nimestä ollut ylpeä viidenkymmenen vuoden ajan...

Vierailija
244/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA onnea lapsen elämälle.... nimi ei miestä tai naista pahenna jos saa kotoa oikeat eväät niin muiden kiusaamiset ei niin satu. Itsetunto on niin monesta kiinni.....t.Mirkka

Vierailija
245/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää taitaa olla ennemmin feminiininen kuin sukupuolineutraali mutta Halla on minusta ihana luontoaiheinen nimi.

Minustakin Halla on äänneasultaan kaunis nimi, mutta itse en voisi ikinä sitä antaa merkityksen takia. Hallahan tappaa kaiken kauniin ja on ainakin ennen aiheuttanut nälänhätiä. Esimerkiksi Pälvi taas on alkuperäiseltä merkitykseltään kaunis : kohta josta lumi keväällä sulaa ensimmäisenä, mutta koska ensimmäinen mielleyhtymä on pälvikalju, ei sitäkään oikein lapselle viitsi antaa.

Jännä, miten eri tavoin ihmiset mieltää sanat. Minä en näe hallaa pahana, tappavana asiana, vaan neutraalina tai jopa positiivisena talven tuloon ja vuodenkiertoon liittyvänä asiana. Halla maassa on usein tosi kaunistakin. Vielä vihreät ruohonkorret ovat värjäytyneet yön aikana vaaleaan jääkidevaippaan ja kengät narskuvat koppuraisen nurmikon päällä kävellessä. Ilmassa on kiva tunnelma, uuden vuodenajan odotus :)

Halla maassa on kaunista? Sekoitat hallan kuuraan. Halla ei ole mikään näkyvä asia (eikä myöskään liity talven tuloon) vaan tarkoittaa sitä kun lämpötila esimerkiksi keväällä laskee niin kylmäksi että sato vahingoittuu. Hallanvaarasta puhutaan ja silloin kannattaa suojata viljelmänsä.

Kyllä mulla ainakin halla yhdistyy nimenomaan kuulaisiin, kirpeisiin syysaamuihin, kun maassa on kuuraa ja ilma vielä viileä hallayön jälkeen. Vaikka oon täysin tietoinen fraasista hallanvaara, en silti osaa mielessäni yhdistää hallaa negatiivisiin asioihin, kun halla-aamuista olen pitänyt ihan lapsesta asti.

Vierailija
246/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosso? Samilja?

Vierailija
247/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terra. Suomeksi maapallo. Ei syrji.

Vierailija
248/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermafrodiitti

Vierailija
249/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KODIN TERRA

Vierailija
250/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tytöstä tulee Löysä Halla Aho Kyy-Lettu... kiitos ehdotuksista..

Vierailija
251/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää taitaa olla ennemmin feminiininen kuin sukupuolineutraali mutta Halla on minusta ihana luontoaiheinen nimi.

Minustakin Halla on äänneasultaan kaunis nimi, mutta itse en voisi ikinä sitä antaa merkityksen takia. Hallahan tappaa kaiken kauniin ja on ainakin ennen aiheuttanut nälänhätiä. Esimerkiksi Pälvi taas on alkuperäiseltä merkitykseltään kaunis : kohta josta lumi keväällä sulaa ensimmäisenä, mutta koska ensimmäinen mielleyhtymä on pälvikalju, ei sitäkään oikein lapselle viitsi antaa.

Jännä, miten eri tavoin ihmiset mieltää sanat. Minä en näe hallaa pahana, tappavana asiana, vaan neutraalina tai jopa positiivisena talven tuloon ja vuodenkiertoon liittyvänä asiana. Halla maassa on usein tosi kaunistakin. Vielä vihreät ruohonkorret ovat värjäytyneet yön aikana vaaleaan jääkidevaippaan ja kengät narskuvat koppuraisen nurmikon päällä kävellessä. Ilmassa on kiva tunnelma, uuden vuodenajan odotus :)

Sitten taas Pälvi, eli lumen alta ensimmäisenä paljastuva maa on mielestäni keväällä aika karu ja ruma näky, kun kevät ei ole vielä päässyt vauhtiin ja maa on paljasta, mustanharmaata.

Sekoitatko nyt hallan ja kuuran. Eihän halla liity talventuloon mitenkään vaan siihen, että keväällä tulee halla, joka tappaa kasvamassa olevan sadon. "Alavilla mailla hallanvaara".

Kuura on se, joka tulee myöhään syksyllä ja vetää maan kuuraan, eli valkoisen huurteen peittoon.

Vierailija
252/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valo on musta todella kaunis nimi :)

Vierailija
253/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halla maassa on kaunista? Sekoitat hallan kuuraan. Halla ei ole mikään näkyvä asia (eikä myöskään liity talven tuloon) vaan tarkoittaa sitä kun lämpötila esimerkiksi keväällä laskee niin kylmäksi että sato vahingoittuu. Hallanvaarasta puhutaan ja silloin kannattaa suojata viljelmänsä.

Kyllä mulla ainakin halla yhdistyy nimenomaan kuulaisiin, kirpeisiin syysaamuihin, kun maassa on kuuraa ja ilma vielä viileä hallayön jälkeen. Vaikka oon täysin tietoinen fraasista hallanvaara, en silti osaa mielessäni yhdistää hallaa negatiivisiin asioihin, kun halla-aamuista olen pitänyt ihan lapsesta asti.

"Halla tarkoittaa tilannetta, jossa lämpötila laskee maan kasvillisuuskerroksessa kasvukauden aikana niin alas, että kasvit, etenkin viljelyskasvit tai sato, vaurioituvat tai tuhoutuvat"

https://fi.wikipedia.org/wiki/Halla

Vierailija
254/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sukupuolineutraaliudessa ei ole mitään pahaa, erikoisuuden tavoittelussa on. Anna lapsesi kasvaa millaisena on, ei sitä sukupuolta kuitenkaan tarvitse häivyttää

Vierailija
255/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirjo-Petteri 😊

Vierailija
256/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammal, Kuura, Pähkinä, Lehvä, Papana, Neulanen, Latva ( toinen nimi Laho), Murkku, Pahna, Kerkkä.

Vierailija
257/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kim

Vierailija
258/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuliina

Vierailija
259/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astalo

Kiima

Harma

Kuohi

Vierailija
260/379 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sammal, Kuura, Pähkinä, Lehvä, Papana, Neulanen, Latva ( toinen nimi Laho), Murkku, Pahna, Kerkkä.

Cashew, pekaani, maa ja toiseksi nimeksi pähkinä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi