Haussa tytölle sukupuolineutraali nimi?
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää taitaa olla ennemmin feminiininen kuin sukupuolineutraali mutta Halla on minusta ihana luontoaiheinen nimi.
Minustakin Halla on äänneasultaan kaunis nimi, mutta itse en voisi ikinä sitä antaa merkityksen takia. Hallahan tappaa kaiken kauniin ja on ainakin ennen aiheuttanut nälänhätiä. Esimerkiksi Pälvi taas on alkuperäiseltä merkitykseltään kaunis : kohta josta lumi keväällä sulaa ensimmäisenä, mutta koska ensimmäinen mielleyhtymä on pälvikalju, ei sitäkään oikein lapselle viitsi antaa.
Jännä, miten eri tavoin ihmiset mieltää sanat. Minä en näe hallaa pahana, tappavana asiana, vaan neutraalina tai jopa positiivisena talven tuloon ja vuodenkiertoon liittyvänä asiana. Halla maassa on usein tosi kaunistakin. Vielä vihreät ruohonkorret ovat värjäytyneet yön aikana vaaleaan jääkidevaippaan ja kengät narskuvat koppuraisen nurmikon päällä kävellessä. Ilmassa on kiva tunnelma, uuden vuodenajan odotus :)
Halla maassa on kaunista? Sekoitat hallan kuuraan. Halla ei ole mikään näkyvä asia (eikä myöskään liity talven tuloon) vaan tarkoittaa sitä kun lämpötila esimerkiksi keväällä laskee niin kylmäksi että sato vahingoittuu. Hallanvaarasta puhutaan ja silloin kannattaa suojata viljelmänsä.
Myrsky, Tuikku, Valo, Jalava, Varpu, Kesä.
Vierailija kirjoitti:
North! Aivan ihana!! Meillä on saamelaisia sukujuuria, tämä on loistava. Onko kellään tietoa, hyväksytäänkö nimeksi? Ap
Tulee kyllä vahvat mielikuvat tupakkiaskiin eikä varmasti ole suomalaisen nimilain henkinen. Ennemmin joku neutraali nimi joka ei herätä tuntoja. Lahja ja vieno ovat aina olleet hyvin perinteisiä ja neutraaleja. Pidän kuitenkin järkyttävänä että kaiken perusteella sukupuolen tutkija miehesi haluaa omasta lapsestaan koekaniinin.
Peter North on myös hieno mies. Saapahan lapsi sitten selitellä koulussa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blake Livelyn tyttärellä on pojan nimi :)
Myös "Blake" on pääasiassa miehen nimi. Ei ole tainnut hirveästi haitata jos kerran on lapselleenkin sellaisen antanut. (Ei ole muuten mitään käsitystä mikä Blake Livelyn tyttären nimi on)
Koko perheen nimet on itse asiassa aika hauskasti samaa sarjaa, eli käytössä molemmilla sukupuolilla; Blaken mieshän on näyttelijä Ryan Reynolds, ja Ryan variaatioineen on toisinaan käytössä myös tyttöjen nimenä (vrt. näyttelijä Ryan Newman tai Ryann, Rhian jne). Pariskunnan tytär on siis nimeltään James, eli kivasti sopii joukkoon! Jännityksellä odotan mikä nimi nyt Blaken odottamalle toiselle lapselle tulee, pysyvätkö teemassa tämänkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kuu ja Sammal kuulostavat kivalta, samoin Laine ja Aalto. Kiitos asiallisista ehdotuksista! Meriaiheiset ei kuitenkaan istu sukunimeen, joka on yleinen, meriaiheinen sukunimi. Sukupuolineutraalia nimeä haluaa mies, on sukupuolentutkija. Itsekin komppaan, kivempi että lapsi saa sukupuolisuutensa itse päättää myöhemmin ilman, että olemme valmiita yhteiskunnan sanelemia sukupuolirooleja tuputtaneet. Ap
Uskon että useammin tytöt ovat kärsineet siitä ettei heidän kasvamistaan naiseksi Ole tuettu. Minusta tuo on kestämätön kasvatusbuumi. Olen pahoillani tyttäresi puolesta.
Ketjun tarkoitus oli etsiä sukupuolineutraaleja nimeä lapselle, ei ruotia kasvatusmetodejamme. Kaduttaa, että avadin yhtään sukupuolineutraalin nimen tarkoitusta. Täällä on tullut paljon hienoja nimiehdotuksia, joista tällä hetkellä Kuura ja Sammal miellyttävät eniten. Kuurasta tulee tosin mieleen kuurankukat, niin pitää miettiä vielä. Tosin Kuurankukka on myös sievä nimi, mutta ei sopine miehelleni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ketjun tarkoitus oli etsiä sukupuolineutraaleja nimeä lapselle, ei ruotia kasvatusmetodejamme. Kaduttaa, että avadin yhtään sukupuolineutraalin nimen tarkoitusta. Täällä on tullut paljon hienoja nimiehdotuksia, joista tällä hetkellä Kuura ja Sammal miellyttävät eniten. Kuurasta tulee tosin mieleen kuurankukat, niin pitää miettiä vielä. Tosin Kuurankukka on myös sievä nimi, mutta ei sopine miehelleni. Ap
Kuurankukka olisikin todella sukupuolineutraali :DDD
Kamoon ap, et sä mitään oikeasti sukupuolineutraalia nimeä etsi, etsin vaan tyttömäistä nimeä, jota voi kutsua sukupuolineutraaliksi nimeksi. Se sukupuolineutraalius taitaa olla sulle enemmänkin statusjuttu, ei mikään mihin todellisuudessa pyrkisit.
Mies sukupuolineutraalia nimeä ensisijaisesti haluaa, minä olen valmis tukemaan. Itselleni feminiiniin vivahtava nimi on ihan ok, miehelle todennäköisesti ei. Ei tämä ole mikään status- vaan arvokysymys, johon nimen omasta mielestäni ei niin tarvitse liittyä, mutta miehen mielestä tarvitsee. Ap
Usva on kaunis nimi mutta ei mielestäni neutraali.
Kirva, Tulu, Ennea?