Vaimo ei vain halua
Miten jaksaa arkea suhteessa jossa toinen ei halua ottaa eikä jakaa läheisyyttä ja kosketuksia? Seksissäkin tarjoaa ei kiitosta jos koetan iholle. Ymmärrän että tällainen ihminen joko inhoaa yleisesti koskettelua tai sitten vain minun kosketusta tai koskemista. Mutta silti ei halua erota. Jos ei halua erota niin ettekö te haluttomat tajua että parisuhteessa on kaksi? Onko siis ok jos se toinen osapuoli kärsii loppuelämän kun ei saa koskettaa tai koskea? Äh kun oma pitkä liitto tällaista. Ja joo puhuminen ei auta, koska minulla on kuulemma se ongelma. Pitää selvittää se oman pään sisällä.
Niin ja lapset on ja en halua erota, vaan mitä ihmettä tehdä kun tilanne ei muutu tein mitä tahansa? Toista ei voi pakottaa haluamaan, mutta miten se haluton haluaa satuttaa ja pilata molempien elämän!
Kommentit (66)
Kerro vaimollesi myös miksi haluat olla juuri hänen kanssaan. Mitä ominaisuuksia hänessä arvostat, että pidät häntä kauniina jne. Vaimosi voi tuntea itsesi arvottomaksi, olla onneton tai epävarma itsestään. Voi olla, että olet sanonut tai tehnyt jotain, mikä on häntä loukannut, tai et ole huomioinut häntä tarpeeksi. Kaikki nämä asiat vaikuttavat vaimosi käytökseen. Naisen seksuaalisuus on tosiaan aika paljon monimutkaisempi asia kuin se, panettaako vai eikö.
Tärkeää olisi nyt selvittää, miksi hän ei halua läheisyyttä, miksi hän ei ole onnellinen, tyytyväinen, rento. Varaudu siihen, että tilanteen korjaamiseen voi mennä kauan aikaa. Kerro hänelle vaikka, että olet valmis odottamaan ja haluat, että olisitte molemmat onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko ap aloittaa suhteen jonkun toisen kanssa? Miten vaimosi suhtautuisi siihen - onko hänelle ihan sama ketä tapaat vai haluaako hän sinun pysyvän uskollisena eli tässä tapauksessa selibaatissa?
Vastaan tähän, koska mulla on mieheni kanssa tuo sama ongelma, joskin mä olen se haluton nainen. En tiedä, mistä se johtuu. Ehkä meistä on vuosien varrella vaan tullut kuin sisaruksia, ja ajatus seksistä mieheni kanssa ei vaan kiihota. Totta puhuen, se tuntuisi melkeinpä insestiltä. Rakastan miestäni kyllä muutoin ja hän on paras ystäväni. Tiedän, että hän kärsii tilanteesta ja antaisin mielelläni miehelleni luvan harrastaa seksiä muiden kanssa (avoin suhde sopisi muklle tosi hyvin), mutta hän ei halua kuulla siitä puhuttavankaan. Ehkä se loukkaan häntä vain lisää? En kuitenkaan voi sille mitään etten häntä halua, ja koska itse voin suhteessa ihan hyvin, ero tai yhdessäolomme on mieheni päätettävissä. Jos hän kokee tilanteen turhauttavaksi ja haluaa erota, ymmärrän kyllä, mutta en itse ainakaan nyt ole laittamassa eroa vireille. Mieheni ei kyllä juurikaan painosta mua, jos painostaisi, voi olla, että siinä tapauksessa haluaisin erota.
hyyyh, järkyttävää luettavaa. Eksäni oli juuri samanlainen. Onneksi sain rohkeutta erota! Mun mielestä kyllä parisuhteen molemmilla osapuolilla on vastuu, väärin tällainen asetelma että "mitä suostut olemaan tässä vaikkakin tyytymättömänä". Kuulostaa kamalalta. Jos rakastat miestäsi niin miksette voi tehdä kompromissia? Kovin itsekäs asetelma
Ap:lle terveisiä, ettet todellakaan ole ainut mies tuollaisessa tilanteessa. Minä olen vuosien saatossa tullut siihen lopputulokseen, ettei siihen auta muu kuin eroaminen. Se sattuu, rakkaus, lapset jne. Mutta koskaan tilanne ei tule muuttumaan toisenlaiseksi, ei ainakaan tarpeeksi, jos toinen ei sille mitään tee. Ja miksi tekisi, hän on sulkenut läheisyyden ja seksuaalisuuden omalta osaltaan pois, ja tilanne on nyt saavutetun olotilan ylläpitämistä. Seksuaalinen herääminen voi tapahtua, mutta onko vuosikymmenten epätietoisuudessa odottelu sen arvoista?
Vierailija kirjoitti:
Kerro vaimollesi myös miksi haluat olla juuri hänen kanssaan. Mitä ominaisuuksia hänessä arvostat, että pidät häntä kauniina jne. Vaimosi voi tuntea itsesi arvottomaksi, olla onneton tai epävarma itsestään. Voi olla, että olet sanonut tai tehnyt jotain, mikä on häntä loukannut, tai et ole huomioinut häntä tarpeeksi. Kaikki nämä asiat vaikuttavat vaimosi käytökseen. Naisen seksuaalisuus on tosiaan aika paljon monimutkaisempi asia kuin se, panettaako vai eikö.
Tärkeää olisi nyt selvittää, miksi hän ei halua läheisyyttä, miksi hän ei ole onnellinen, tyytyväinen, rento. Varaudu siihen, että tilanteen korjaamiseen voi mennä kauan aikaa. Kerro hänelle vaikka, että olet valmis odottamaan ja haluat, että olisitte molemmat onnellisia.
Minua aina vaivaa rajusti, miksi tämän asian selvittely on AINA sen seksuaalisesti enemmän haluavan vastuulla? Miksei se haluton voi miettiä omaa haluttomuuttaan ja syitä siihen, ja tehdä aloitteita asian selvittämiseksi? Kai nyt jokainen täysivaltainen aikuinen ihminen tajuaa, että seksi ja läheisyys kuuluvat parisuhteeseen (paitsi erikseen sovittaessa).
Naiset saa läheisyyttä lapsista ne on etusijalla parisuhteessa ja kun niistä pääsee hetkeksi eroon rentoudutaan puhelimen kans. Arjen parantavat vaikutukset?
Ap. Täällä palstalla saat vain syyllistämistä niskaasi. Näen kirjoituksiltasi että aidosti kärsit tilanteesta. Olen ollut vastaavassa tilanteessa edellisessä suhteessa. Exäni ei halunnut seksiä tai läheisyyttä, mutta ei erotakaan. Pohdin pitkään eroa ja tein sen lopulta kun ymmärsin, etten voi jäädä odottamaan sitä hetkeä, että exäni antaa minulle siunauksen erolle, vaan se oli minun päätös ja yksin tehtävä.
Mitä kuvailet suhdettanne, se ei ole romanttinen suhde.
Lapset ja perhe eivät ole syy suhteen kariutumiselle, mutta hyvä tekosyy se on.
Aikuinen vastuullinen ihminen ottaa vastuun elämästään, ja panostaa niin itsensä kuin kumppaninsa hyvinvointiin.
Vaimollasi on selkeästi läheisyysongelmia, ja hän vain odottaa että ne muka itsestään häviävät.
Parempi että eroatte, mutta joudut tekemään päätöksen yksin! Vaimo pitää sinua kylmässä suhteessa. Se on henkisesti raastavaa. Vapaudu :)