Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo ei vain halua

Vierailija
07.08.2016 |

Miten jaksaa arkea suhteessa jossa toinen ei halua ottaa eikä jakaa läheisyyttä ja kosketuksia? Seksissäkin tarjoaa ei kiitosta jos koetan iholle. Ymmärrän että tällainen ihminen joko inhoaa yleisesti koskettelua tai sitten vain minun kosketusta tai koskemista. Mutta silti ei halua erota. Jos ei halua erota niin ettekö te haluttomat tajua että parisuhteessa on kaksi? Onko siis ok jos se toinen osapuoli kärsii loppuelämän kun ei saa koskettaa tai koskea? Äh kun oma pitkä liitto tällaista. Ja joo puhuminen ei auta, koska minulla on kuulemma se ongelma. Pitää selvittää se oman pään sisällä.
Niin ja lapset on ja en halua erota, vaan mitä ihmettä tehdä kun tilanne ei muutu tein mitä tahansa? Toista ei voi pakottaa haluamaan, mutta miten se haluton haluaa satuttaa ja pilata molempien elämän!

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko ap aloittaa suhteen jonkun toisen kanssa? Miten vaimosi suhtautuisi siihen - onko hänelle ihan sama ketä tapaat vai haluaako hän sinun pysyvän uskollisena eli tässä tapauksessa selibaatissa?

Vastaan tähän, koska mulla on mieheni kanssa tuo sama ongelma, joskin mä olen se haluton nainen. En tiedä, mistä se johtuu. Ehkä meistä on vuosien varrella vaan tullut kuin sisaruksia, ja ajatus seksistä mieheni kanssa ei vaan kiihota. Totta puhuen, se tuntuisi melkeinpä insestiltä. Rakastan miestäni kyllä muutoin ja hän on paras ystäväni. Tiedän, että hän kärsii tilanteesta ja antaisin mielelläni miehelleni luvan harrastaa seksiä muiden kanssa (avoin suhde sopisi muklle tosi hyvin), mutta hän ei halua kuulla siitä puhuttavankaan. Ehkä se loukkaan häntä vain lisää? En kuitenkaan voi sille mitään etten häntä halua, ja koska itse voin suhteessa ihan hyvin, ero tai yhdessäolomme on mieheni päätettävissä. Jos hän kokee tilanteen turhauttavaksi ja haluaa erota, ymmärrän kyllä, mutta en itse ainakaan nyt ole laittamassa eroa vireille. Mieheni ei kyllä juurikaan painosta mua, jos painostaisi, voi olla, että siinä tapauksessa haluaisin erota.

Tämä on kuten meillä. Minä kärsin läheisyyden puutteesta ja ok seksinkin. Vaimo varmaan kärsii myös kun haluaisi seksiä ja kosketuksia jonkun toisen kanssa... mutta se että tietää että tämä on toiselle ahdistavaa ja ei yritä korjata tilannetta on kyllä julmaa. En itse voisi elää suhteessa jossa käytäisiin panemassa ja tekemässä kivat jutut vieraan kanssa. Miksi ei sitten jakaisi arkeakin jonkun toisen kanssa?

Ja lapset kyllä tuon huomaisi sanot mitä sanot.

Sen verran luulisi rakkautta olevan jos ei halua eroa että silloin tällöin halin antaisi toiselle vaikka itseä se inhottaisi.

Vierailija
42/66 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa nauru loppumaan. Mutta kenties minun pitäisi ehdottaa avointa suhdetta ja päästää vaimo vieraisiin.

Vierailija
44/66 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan sitä avioliitto/-seksuaalineuvontaa testata, jos ei haluaisi kuitenkaan erota? Jos se yhteys vielä löytyisi ja sellainen on joskus ollut! Ei tarvis rikkoa perhettä ja lähteä vieraisiin. Sitten voisi ainakin ajatella, että on tehnyt kaiken mahdollisen, jos homma ei toimi sen jälkeenkään. Itse olen kertonut miehelleni syyt halutotomuuteeni, mikään ei muutu, joten eipä ole halutkaan muuttuneet parempaan. T. 40

Vierailija
45/66 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan sitä avioliitto/-seksuaalineuvontaa testata, jos ei haluaisi kuitenkaan erota? Jos se yhteys vielä löytyisi ja sellainen on joskus ollut! Ei tarvis rikkoa perhettä ja lähteä vieraisiin. Sitten voisi ainakin ajatella, että on tehnyt kaiken mahdollisen, jos homma ei toimi sen jälkeenkään. Itse olen kertonut miehelleni syyt halutotomuuteeni, mikään ei muutu, joten eipä ole halutkaan muuttuneet parempaan. T. 40

Kiitos vinkistä. Tämä ei tosin auta. Vaimo ei puhu tästä aiheesta, eli ongelmaa ei ole. On vain minun ongelma joka pitää miehenä selvittää. Eli minun tulisi olla kuin mies ei pussaa eikä puhu... tämäkin kävisi itselleni jos tuo toisi vaimoni lähemmäs minua. Mutta eipä se auta asiaan. Vielä kauemmas etäännyttää tosin vaimolle tämä kelpaa, hän voi hiljaisuudessa märehtiä ja miettiä miksi ei olisi ottanut sittenkin naapurin seppoa...

Vierailija
46/66 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliittoneuvontaanhan voi hakeutua myös yksin. Toista ei voi muuttaa mutta omaa itseään voi ja tämän muutoksen seurauksena suhteessakin voi tapahtua muutoksia. Keskustelu antaisi sinulle varmaan myös suuntaa siihen, mitä tehdä avioliittonne suhteen. Vaikuttaa siltä, että suhteessanne on myös kommunikaatio-ongelmia, jos haluttomuudesta ei voi puhua tai sitä ei vaimosi mukaan ole olemassa.

Vierailija
47/66 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaimosi aina ollut tuollainen vai onko hän muuttunut tuollaiseksi?

Jos kyseessä on jälkimmäinen, niin mieti, mitkä asiat ovat eri lailla suhteessanne nyt kuin silloin kuin aloititte seurustelun. Onko vaimosi kiireisempi, väsyneempi, stressaantuneempi yms. ja voisitko jotenkin helpottaa hänen taakkaansa, jos kyse on tästä? Jos et tiedä, niin oletko kysynyt häneltä, vaivaako häntä joku tai onko hänellä kaikki hyvin?

Vierailija
48/66 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ne syyt mitkä uskon olevan syy

*vaimo ei rakasta sinua enää

*vamo kokee sinut vastenmieliseksi

Mutta miksi ei halua erota? Kiduttaa ja pilaa molempien elämän ja lisäksi lasten.

Hyvää elämän opetusta lapsille.

Tässä sitten koettaa tulevaisuutta suunnitella yhdessä. Mykkäkoulu puree aina, not. Hitto mikä umpikuja.

-ap

Eroa sinä. Miksi odotat että vaimosi sen eron hoitaa?

Kerro vaimollesi että harkitset eroa mutta voisit lähteä jonnekin pariterapiaan tai parisuhdeleirille jos hän olisi valmis siihen.

Ellei niin sitten oikeasti se ero.

Löydät myöhemmin naisen joka sitä hellyyttä ja seksiä haluaa ja antaa.

Vierailija
49/66 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa rakastaja. Jos ei heru seksiä kotona, sitä voi hakea muualta. Jokainen vastaa omasta onnestaan, ei sitä pelastusta kukaan jaksa toiselta ihmiseltä odottaa vuodesta toiseen. Parhaimmassa tapauksessa löydät uuden oikean suhteen ja rakkauden. Mä itse sanoisin myös suoraan sille eukolle, että kuule, koska ei kiinnosta parisuhde ja sen hoito, niin ymmärrät varmasti, että haen sen sitten muualta. Ihan perseestä kinuta seksiä ja läheisyyttä.

N36

Vierailija
50/66 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina tykännyt läheisyydestä ja sänkyhommista, mutta nykyisen kanssa olen muuttunut täysin. Hän jätti piiitkän aikaa huomiotta pari asiaa, joilla satutti minua. Itkin monta kertaa, että hänen pitäisi tehdä näille asioille jotain. No, ei tehnyt, ennen kuin pakkasin kamani. Sitten yhtäkkiä sai asiat hoidettua ja halusi jatkaa kanssani. harmi vaan, että luottamus ja romantiikka kerkesi murentua täysin hänen välinpitämättömyytensä takia. Kyllä minä miestä edelleen rakastan,mutta en pysty enää sydämestäni avautumaan ja luottamaan häneen. Siksi en myöskään enää halua läheisyyttä niinkuin ennen. Mies vaan ihmettelee, kun olen muuttunut kuulemma pihtariksi... Tiedän että viisainta ois lähteä pois kokonaan.

Vierailija
51/66 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina tykännyt läheisyydestä ja sänkyhommista, mutta nykyisen kanssa olen muuttunut täysin. Hän jätti piiitkän aikaa huomiotta pari asiaa, joilla satutti minua. Itkin monta kertaa, että hänen pitäisi tehdä näille asioille jotain. No, ei tehnyt, ennen kuin pakkasin kamani. Sitten yhtäkkiä sai asiat hoidettua ja halusi jatkaa kanssani. harmi vaan, että luottamus ja romantiikka kerkesi murentua täysin hänen välinpitämättömyytensä takia. Kyllä minä miestä edelleen rakastan,mutta en pysty enää sydämestäni avautumaan ja luottamaan häneen. Siksi en myöskään enää halua läheisyyttä niinkuin ennen. Mies vaan ihmettelee, kun olen muuttunut kuulemma pihtariksi... Tiedän että viisainta ois lähteä pois kokonaan.

No mitä tää nyt on olevinaan? Sitä joko ollaan tai ei olla, ei mitään järkeä roikkua jonku riippakivenä. Mä sun miehenä ettisin uuden naisen ja sinuna etsisin miehen, joka sit hoitaa ne "pari asiaa", ettei tarvi kiusata.

Vierailija
52/66 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä. Nainen kun ei halua on liikaa töitä, masista, miehen ulkoisessa olemuksessa vika, väsymystä tms.

Mies kun ei halua, on vaan yksi syy toinen nainen.

Palstan mukaan. Ei oo asiat noin mustavalkoisia.

Ap mun mielestä toi ei oo enää parisuhde etkä voi hyvin. Miksi jatkaa ja kärsiä. Eron saat ilman vaimon suostumusta.

Lähde, elä ja tule onnelliseksi. Tai sitten kärsi ja vaikene.

Vierailija
53/66 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin ja vaikenen siis. Tänne avautuminen helpotti oloa hetkeksi. Poistuu palstalta...

-ap

Vierailija
54/66 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsin ja vaikenen siis. Tänne avautuminen helpotti oloa hetkeksi. Poistuu palstalta...

-ap

Olisikohan syynä tuo, että kumpikaan ei näytä tekevän mitään suhteen eteen, jolloin mikään ei muutu. Avun hakemista on ehdotettu, hyviä kysymyksiä pohdittavaksi esitetty-> valintasi: en tee mitään eli perusmies vinkuu kun ei irtoa eikä tee mitään suhteen eteen...

Vierailija
55/66 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen on tärkeää saada tuntea itsensä rakastetuksi. Jos alkaa tuntua siltä, että mies vain tyydyttää omia tarpeitaan eikä piittaa naisen tarpeista, on haluttomuus uhkana. Naista kannattaa pitää hyvänä säännöllisesti ja näin osoittaa tykkäämistä eikä vain pyrkiä aina seksiin. Keskustelkaa. Jokin on nyt pielessä.

Vierailija
56/66 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen on tärkeää saada tuntea itsensä rakastetuksi. Jos alkaa tuntua siltä, että mies vain tyydyttää omia tarpeitaan eikä piittaa naisen tarpeista, on haluttomuus uhkana. Naista kannattaa pitää hyvänä säännöllisesti ja näin osoittaa tykkäämistä eikä vain pyrkiä aina seksiin. Keskustelkaa. Jokin on nyt pielessä.

Kaikki on pielessä ja asiat ei muutu. Toinen ei näe ongelmaa ja itse en enää jaksa yrittää. Vaikka teen mitä vain en saa rakastamaani ihmistä rakastamaan ja haluamaan minua. Edes pusun tai halauksen muodossa. Harmittaa mykkäkoulut ja muut kiistelyt kun lapset varmasti aistii että vanhemmilla ei ole kaikki ok :(

-ap

Vierailija
57/66 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostusta hänellä näyttäisi vielä olevan sinua kohtaan, kun ei halua erotakaan. Ja mykkäkoulu kielii myös siitä, koska vaivautuu osoittamaan mieltään. Olisi tärkeää saada mykkäkoulu loppumaan, ja vaimosi avautumaan, mikä hänellä on. Jonkinlaista tunteenpurkausta olisi tiedossa, kun vain hän saisi itsestään sen ulos mikä vaivaa mieltä. Ehkä sieltä sitten niitä lämpimiäkin tunteita tulee, mutta nyt siinä edessä on kuin negatiivisten tunteiden muuri. Sinun ei tulisi missään vaiheessa suostua mykkäkouluun, koska se on dominointia sinua kohtaan. Minulla on kokemusta mykkäkoulusta mieheni taholta, mutta se on onneksi loppunut, tai kestää vain hyvin vähän aikaa riidan jälkeen. Sanoin hänelle jo suhteen alussa, että en hyväksy pitkäaikaista puhumattomuutta.

Nyt kärsivällisyyttä, älä anna periksi, vaan ota selvää, että mitä hän todellisuudessa ajattelee. Kokeile eri keinoja, jos saisit hänet puhumaan. Kiinnostaisi tietää, jos tämä asiasi etenee yhtään parempaan suuntaan.

Vierailija
58/66 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin ongelma on se, että nalkutat pakeista. Tuo syyllistää vaimoasi siitä, ettei hän halua yhtä paljon seksiä kuin sinä, ja hän on alkanut kokea seksin velvollisuutena ja asiana, jota pitää pakon edessä tehdä silloin tällöin, jotta pysyt tyytyväisenä. Luultavasti koko ajatuskin seksistä ahdistaa häntä, eikä hän koe sitä enää millään tavalla nautinnolliseksi.

Yritä ensi kerran keskustella asiasta joskus muulloin kuin silloin, kun olet juuri saanut pakit. Otat joskus rauhallisessa ja neutraalissa tilanteessa asian esille ja kerrot, miltä sinusta tuntuu, mitä odotat parisuhteelta ja pyydät nyt ensi alkuun itsekin anteeksi omaa käytöstäsi ja kerrot, ettet halua painostaa häntä seksiin, vaan toivoisit, että voisitte yhdessä jotenkin korjata tilanteen. Kysyt, mitä voisit tehdä, jotta hän haluaisi taas läheisyyttä. Painota, että kaipaat muutenkin läheisyyttä ja yhdessäoloa, et pelkkää seksiä.

Sitten kysyt, mitä hän on mieltä ja kuuntelet loppuun asti keskeyttämättä.

Vierailija
59/66 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vaimoltasi, onko hän onnellinen.

Vierailija
60/66 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimosi noin kavahtaa kosketusta, niin onkohan hänelle joskus tehty jotain epämiellyttävää tai vastentahtoista.. Rakastumisen huumassa pahat muistot voi ohittaa, mutta suhteen arkipäiväistyttyä omankin kumppanin kosketus voi alkaa tuntua pahalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi