poikatukka tyttölapselle
siinä on kyllä sadistinen keksintö. Onneksi nykyään erittäin harvinaista.
Kommentit (34)
Minä olisin masentunut totaalisesti jos hiukseni olisi lapsena pakkoleikattu. Olin todella hörhelöinen tyttö-tyttö ja rakastin pitkiä ihania hiuksiani. Onneksi äitini ei ollut mikään hyper-sukupuolineutraali vouhkaaja joka olisi pitänyt poikamaista käytöstä/ulkonäköä parempana kuin tyttömäistä.
Muistan itkeneeni kampaajalla. Että sellaista. Kivat traumat on jääneet.
Vierailija kirjoitti:
siinä on kyllä sadistinen keksintö. Onneksi nykyään erittäin harvinaista.
Mitä väliä? Lyhyt on helpompi hoitaa.
Olen niin kauan sadistiäiti kunnes tuo tyttö antaa suosiolla pestä ja harjata hiuksensa. Tällä hetkellä mallina on lyhyt polkka ja senkin hoitaminen on hemmetinmoisen tappelun takana. Uhkasin jo, että seuraavaksi vedän millin siilin jos tilanne ei parane.
Siskonsa hoitaa hiuksiaan hyvin ja siksipä hänellä onkin pitkät hiukset (on kyllä suunnitellut että jos leikkaisi lyhyemmiksi, ihan vaihtelun vuoksi).
Juuri kun kuvittelin, että viestien taso ei voi tästä enää laskea:(
Miten laiskoja voi olla ihmiset, joiden mielestä pitkät hiukset on hankalat hoitaa? 5 v osaa jo itse kammata ja laittaa ponnarille.
Muistakaa pitkätukkaisten vanhemmat laittaa itse aamulla lasten hiukset kiinni ennen kuin viette hoitoon. Ei ole minun tehtävä laittaa lapsille lettejä, saparoita ja poninhäntiä, vaikka jotkut vanhemmat niin olettavat. Auki olevat pitkät hiukset taas läärääntyvät ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Äidilleni tyttöjen kasvatus oli kuin jokin sosiaalinen koe, meille leikattiin aina poikatukat ja puettiin poikien vaatteisiin, ostettiin vain poikien leluja ja kannustettiin ns. poikamaiseen käytökseen. Nimetkin olivat sellaisia vähän sukupuolineutraaleja (80-luvulla tuntematon juttu) ja meitä usein luultiin kolmeksi veljeksi kolmen siskoksen sijaan. Ala-asteen lopulla ja yläasteen alussa saimme lopulta oman tahtomme läpi ja saimma vihdoinkin olla tyttöjä. Vasta aikuisena juolahti mieleen että ei ole ihan normaalia joutua taistelemaan saadakseen olla sitä sukupuolta johon on syntynytkin...
Ehkä hän toivoi kolmea poikaa? Ikävää teidän lasten kannalta.
Se ei haittaa että lapsellani on joskus ruokaa hiuksissa. Mutta siitä voi hoitaja olla varma että nostan metelin jos hiuksia on leikattu.
Sekin on traumaattista kun tyttöä luullaan pojaksi hiusten ja vaatteiden perusteella
Liian pitkä tukka on hyvin epäsiisti ja sen vuoksi säännöllinen leikkaus tärkeä.
Yleisen siisteyden nimissä hiukset on hyvä leikkauttaa säännöllisesti.
Voi että miten nautin kun äitiäni ärsyttää tyttärieni vyötäröön asti ulottuvat hiukset. Itse olin pakotettu poikatukkaan. Omat hiukseni pidän vähintään olkapäille ulottuvina