Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tätä yksinäisyyttä voi jaksaa? Ei mitään tekemistä, ei mitään menemistä mihinkään, ei ketään kenelle soittaa tai tavata??

Vierailija
07.08.2016 |

Ikää 53v. Töistä vapaata ja sitä vapaata nyt sitten tosiaan on. Koti on kunnossa, siivottu ja laitettu. Kaupungille jos lähtee, niin 30 euroa menee kahveihin ja pikkushoppailuihin vähintään, eli siihen mulla ei ole varaa. Kirjastossa olen istunut kohta viikon lukemassa kaikki lehdet. Ei sekään poista sitä asiaa, etten ole puhunut kenelekkään päiväkausiin.

Mitä mä tein nuorempana, minulla oli kiire ja harrastelin paljon, mutta mitä mä harrastin?

Miten tämmöistä ajankulutusta jaksaa? En jaksa. Olen jo siivonnut kodin kahteen kertaan. Nyt käyn kävelyllä ja sitten se päivä onkin siinä.

Tästä tulee pitkä päivä. En jaksa. Voisinpa vaan mennä nukkumaan ja nukkua itseni taas töihin ja jonkinlaiseen tekemiseen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, ennenpitkää sitä masentuu ja sitten ei enää kiinnosta seura tai tekemiset.

-yksinäinen 20 vuoden kokemuksella

Vierailija
2/8 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on puutarhapäivät joten mene tutustumaan kaupunkisi ja lähiympäistösi avoimiin puutarhoihin, istu meren rannalla, lue, aloita käsityö, palapeli, askartele, tee joulukortteja jne. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 6-kymppinen ja viihdyn todella hyvin omassa erinomaisessa seurassani 😇

Olen sosiaalinen erakko: en kaipaa hirveästi äksöniä, mutta tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa. Mitäpä jos ottaisit ihan erilaisen katsantokannan. Mieti, mikä on kivaa elämässäsi ja keskity sitten siihen.

Vierailija
4/8 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki koira. Koiran avulla myös tutustuu ihmisiin.

Vierailija
5/8 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratkaissut asian juomalla punkkua, pullon, vähän toista iltaisin.Ilta on viihdyttävä: telkkarista tulee erittäin kiinnostavaa ohjelmaa, vaatekaappia on kiva siivota, youtubesta voi laittaa tulemaan 80-luvun musaa ja katsella vanhoja musavideoita jne. aika kuluu kuin siivillä.

Seuraava päivä on karmea ja silloin en todellakaan haluaisi herätä. Mutta sitten jo seuraava päivä on kunnossa taas  - ja voikin piipahtaa lähialkoon ostamaan jotain kivaa punkkua.

Vierailija
6/8 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se rankkaa, kun laissakin on sakon uhalla kielletty yksinäisiä tekemästä mitään ja menemästä minnekään.

Millaista seuraa sinä muuten olisit jollekin toiselle yksinäiselle? Olisiko sinun kanssasi kiva jutella?

Vierailija
7/8 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 6-kymppinen ja viihdyn todella hyvin omassa erinomaisessa seurassani 😇

Olen sosiaalinen erakko: en kaipaa hirveästi äksöniä, mutta tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa. Mitäpä jos ottaisit ihan erilaisen katsantokannan. Mieti, mikä on kivaa elämässäsi ja keskity sitten siihen.

Ihan ystävän (sic) vinkkinä: Yleensä näissä yksinäisten ihmisten ketjuissa ei kaivata sosiaalisten erakkojen (jessus mikä ilmaus) repostelua siitä miten heidän elämänsä ainakin on mukavaa ja nautittavaa. TOPICIN POINTTI EI OLE YKSINOLO, jossa ei ole mitään vikaa silloin kun siitä saa nauttia kohtuullisissa määrissä, vaan YKSINÄISYYS, joka on ihan eri asia kuin se että viihtyy illat kotona telkkarin ja punkkupullon äärellä. Yleensäkään siinä, että viihtyy jonkin verran kotona yksin, ei ole mitään erikoista tai poikkeavaa, toisin kuin nämä "sosiaaliset erakot" tuntuvat kuvittelevan.

Vaikka teillä sosiaalisilla erakoilla onkin rikas ja aktiivinen sosiaalinen elämä sen "yksinäistyytenne" ohella, niin se ei tarkoita etteikö moni oikeasti yksinäinen voisi kärsiä kovasti tilanteestaan.

Vierailija
8/8 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala pelata netissä jotain sosiaalista peliä. Siellä on monia rakentelu- ja taistelupelejä (en tarkoita räiskintäpelejä). Niihin jää koukkuun ja sen jälkeen kaikki tosielämän sosiaaliset kontaktit jäävät toissijaisiksi.

Lisäksi nettipelien pelaaminen on aika halpaa. Liittyminen ei maksa mitään ja lisäominaisuuksien ostaminen on vapaaehtoista – ilmankin pärjää.

Huonoina puolina on sosiaalinen eristäytyminen, liikunnan puute ja kodin kaaos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän