Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ikävät sairaudet

Vierailija
07.08.2016 |

Onko kellään ikäviä ja hankalia pitkäaikaissairauksia. Itselläni niitä on vaikka muille jakaa, vaikka olenkin viettänyt mielestäni terveellistä elämää, enkä näin omasta mielestäni niitä itse huonolla elämällä hankkinut. Kilpparin vajaatoim., fibromyalgia, bronkiektasiaa ja refluksi mm. ? Miten pärjäätte mahdollisten sairauksien kanssa?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut näyttävät olevan terveitä. Kyllä teidän kelpaa.

Vierailija
2/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelpsoriasis on. Ravinnolla hoidan lääkkeettömästi, eikä nivelet tulehdu :)

Syön runsaasti tuoreruokaa; kasviksia, marjoja, hedelmiä, manteleita, siemeniä, pähkinöitä...

Viljoja, maitoa ja sokeria vältän. Lihaa en myöskään syö, kalaa syön joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n sairaudet ovat loppujen lopuksi pieniä juttuja ja suurimmaksi osaksi hoidettavissa ruokavaliolla.

Vierailija
4/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n sairaudet ovat loppujen lopuksi pieniä juttuja ja suurimmaksi osaksi hoidettavissa ruokavaliolla.

Kova tsemppi tarvitaan muutosvaiheeseen, mutta on mahdollista :)

Ihminen on aika urautuvainen.

Vierailija
5/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerrotko meille muillekin mikä ruokavalio auttaa esim. Bronkiektasia an. Lääkärit eivät tiedä. Kiitos! 😇

Vierailija
6/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paprikaa ja chiliä sekä liiallista kahvin&hapokkaiden juomien välttelyllä refluksitauti pysyy kurissa.

Vierailija
7/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla MS-tauti. Olen noudattanut hyviä elämäntapoja aina. Ei päihteitä, ei ylensyöntiä, ei valvomista jne.

Vierailija
8/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilepsia ja migreeni. Valvominen, stressi ja alkoholi ovat no no, pakko mennä ajoissa nukkumaan oli miten hauskaa tahansa. Tasainen ja rauhallinen elämä parasta lääkettä. Aurinkolasit ja lääkkeet ovat aina mukana. Säännöllinen ruokailu ja B-vitamiini tärkeitä. En kestä melua, alkoholin tuoksua ja valoja. Ulkona käyn vain kerran pari vuodessa.

Vierailija
9/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilepsia täälläkin, tosi hyvin pysyy kurissa lääkityksellä. Silti olen sairas, vaikken siis tavallaan sairastakaan.

Vierailija
10/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mulla on vaan tällainen helvetin mukava pitkäaikainen sairaus.

Vierailija
11/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psoriasis. Ruokavalio ja lääkitys kunnossa, ihottuma ei.

Ikinä.

Vierailija
12/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Granulomatoottinen Polyangiitti

Kyllä tämän kanssa elää ja parempiakin kausia on. Suhteellisuudentaju on minulla lisääntynyt, mutta vaikeinta sairastumiseni oli jo eläkeiässä olevalle äidilleni.

Vierailija
13/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymysoireyhtymä, masennus ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Perseestä kaikki ja syvältä. 

Vierailija
14/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crohnin tauti ja Hashimoton tyreoidiitti täällä. Jatkuvaa säästämistä lääkkeiden kanssa, mutta eteenpäin mennään.

Vierailija
15/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta. Pysyy kurissa thyroxinilla. Harmi kyllä joutua syömään sitä todennäköisesti koko loppuelämä (välillä joutuu vielä muuttelemaan annosta), kun olen vasta 26-vuotias ja tämä sairaus diagnosoitiin kolme vuotta sitten. Toinen ei varsinaisesti ole sairaus, mutta minun ei tarvitsisi syödä e-pillereitä muuten, mutta kun pitää ehkäistä munasarjakystien syntyminen.

Vierailija
16/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psoriasis. Ruokavalio ja lääkitys kunnossa, ihottuma ei.

Ikinä.

Psori hoituu ruokavaliolla.  Vaikka et sitä uskokaan.

Vierailija
17/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia,haavainen paksusuoli,infektio ekseema.keliakia nuista itelle helpoin,ku pitää ruokavalion,haavainen paksusuoli on suht hyvässä kunnossa mutta välillä se sit menee huonompaan.ihottumakin nyt kondiksessa,ku sain oikeet lääkkeet...

Vierailija
18/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa mielenkiintoista tietää, millaisella ruokavaliolla hoidetaan kilpirauhasen vajaatoimintaa. Voisin kokeilla. Entä sitten harmaakaihi, kai siihenkin joku besserwisser ruokavalion tuntee? Muut krooniset tautini, näitä perinteisiä suomalaisia, hoidetaan lääkityksellä ja pysyvät näin kurissa. Kun refluksi oikein ärtyy (vaikkei selvää syytä edes ole), niin ei pärjää ilman lääkkeitä, sillä pelkkä vesikin aiheuttaa poltetta.

Vierailija
19/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta, ibs, migreeni, yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja krooninen korvakäytävätulehdus molemmissa korvissa.

Elämä suoraan sanottua hanutista. Jotenkin yritän selvitä päivästä toiseen. Pahimmat ahdistus ja kilpparin vajiksen oireet.

Vierailija
20/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei refluksitautiin pelkkä ruokavalio välttämättä auta. T.Refluksikko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi