Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ikävät sairaudet

Vierailija
07.08.2016 |

Onko kellään ikäviä ja hankalia pitkäaikaissairauksia. Itselläni niitä on vaikka muille jakaa, vaikka olenkin viettänyt mielestäni terveellistä elämää, enkä näin omasta mielestäni niitä itse huonolla elämällä hankkinut. Kilpparin vajaatoim., fibromyalgia, bronkiektasiaa ja refluksi mm. ? Miten pärjäätte mahdollisten sairauksien kanssa?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä keskustelussa paljon ruokavalio-ohjeita tullut vaikka kuinka odotettiin. On ihan turhaa rehvastella 'tietämisillään' jos ei ole kuitenkaan esittää faktoja.

Vierailija
22/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fibromyalgia, kroonistunut plantaarifaskiitti, atopia, endometrioosi, ärhäkkä refluksitauti (ei auta ruokavaliot). Näistä kolmeen syön lääkettä päivisin. Eniten elämään vaikuttaa tällä hetkellä plantaarifaskiitti, kun kivuilta ei pysty lenkkeilemään, tanssimaan eikä joogaamaan. Muita en mieti normaalisti juuri ollenkaan, kun lääkkeet auttaa. Päänahan ihottuma atopiassa on ikävin, kun vuotaa kudos estettä hiuksiin ja tekee mieli repiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä keskustelussa paljon ruokavalio-ohjeita tullut vaikka kuinka odotettiin. On ihan turhaa rehvastella 'tietämisillään' jos ei ole kuitenkaan esittää faktoja.

Turha mitään laittaa, koska ne kuitenkin tyrmätään. Täällähän ollaan sitä mieltä, että ruoka on vain polttoainetta eikä vaikuta terveyteen ja hyvinvointiin mitenkään.

Vierailija
24/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psoriasis. Ruokavalio ja lääkitys kunnossa, ihottuma ei.

Ikinä.

Psori hoituu ruokavaliolla.  Vaikka et sitä uskokaan.

Kerro minulle tarkkaan millaisella ruokavaliolla! Varmasti siirryn siihen, jos se vin yhtään auttaa. Minulla on tosi paha, varsinkin jalkapohjissa, ja se välillä rampauttaa minut.

Vierailija
25/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksista kärsivät, onko teillä liian happamoitunut keho? Kiusallinen vaiva.

Kasviksia :) Liha, leipä, sokeri...happamoittaa.

Joku taisi rehvastella ruokavaliohoidolla, kun ei ole vastailemassa 😔

Se voi olla aika pitkä tie, että ruokavalion positiiviset vaikutukset alkaa todella purra.

Olen nivelpsoriaatikko tuolta alusta...Itsekin alkuun tuntui, että tuskastuttavan hidasta oli myönteisten vaikutusten ilmeneminen.

Suosittelen Antioksidanttiklinikkaa ja funktionaalisen lääketieteen lääkäreitä. Sieltä saa ravinto-ohjeita 💛 Kokonaisvaltaista hoitoa :)

Vierailija
26/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteonekroosi ja -poroosi

Oli myös pari vuotta sitten vielä leukemia, mutta siitä onneksi paranin ja toivon ettei se uusiudu koskaan

Vierailija
27/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psoriasis. Ruokavalio ja lääkitys kunnossa, ihottuma ei.

Ikinä.

Psori hoituu ruokavaliolla.  Vaikka et sitä uskokaan.

Kerro minulle tarkkaan millaisella ruokavaliolla! Varmasti siirryn siihen, jos se vin yhtään auttaa. Minulla on tosi paha, varsinkin jalkapohjissa, ja se välillä rampauttaa minut.

Olen eri tyyppi, mutta oletko tutustunut kirjaston psorimateriaaliin? En muista kirjan nimeä, itse lainasin kerran kirjan, jossa oli ruokavalio-ohjeita. Esim. koisokasvikset, kuten peruna, paprika, tomaatti ja munakoiso voivat pahentaa psoriaatikon oireita.

Maito ja viljat? Sokeri ei ole kenellekään hyödyllistä.

Happamoitunut keho on usein psorin taustalla niinkuin monien muidenkin sairauksien taustalla.

Vierailija
28/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ms-tauti ja nivelrikko. Ms pahentaa nivelrikkoa sillä se heikentää lihasten toimintakykyä.

Elämääni helpotan syömällä terveellisesti ja liikkumalla säännöllisesti, mutta välttämällä liikaa rasitusta

Liika rasitus kostautuu äkkiä järkyttävällä uupumisella ja voi viedä voimat useiksi päiviksi, jopa viikoiksi.

Olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä tästä syystä ja teen 4 tunnin työpäivää.

Vierailija
29/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borrelioosi. Tällä hetkellä ei mainittavasti oireile, aiemmin aktivoitunut kolmasti.

Viimeisin hoitokerta vaati pidemmän jakson neuron osastolla.

Oireilukausina pitkä ab-hoito, muuten en ole lääkehoidoista (esim aktivoitumisen ehkäisemiseksi) tähän vaivaan edes kuullut.

Vierailija
30/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha mitään laittaa, koska ne kuitenkin tyrmätään. Täällähän ollaan sitä mieltä, että ruoka on vain polttoainetta eikä vaikuta terveyteen ja hyvinvointiin mitenkään.

Laita vaan, joku voi ottaa onkeensa. Kiusaamista, jos sanot noin, etkä laita.

Vierailija
31/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinto ja psoriasis http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=psoriasis+nutrition

Gluteeni ja GERD-vaivat http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=gluten+gerd

Masennus, gluteeni ja suolistovaivat http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=gluten+depression

jne jne ... jos haluaa aihetta opiskella. Tutkimukset eivät ole viimeinen sana, vaan omaa kehoa kuuntelemalla löytyy se paras ratkaisu.

Vierailija
32/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osteonekroosi ja -poroosi

Oli myös pari vuotta sitten vielä leukemia, mutta siitä onneksi paranin ja toivon ettei se uusiudu koskaan

Kuulostaa kivuliaalta. Onnittelut paranemisesta.

- tuo aikaisempi GPA

Vierailija
33/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma, rytmihäiriöt, reuma, krooninen nuha ja keuhkoputkentulehdus (saan helposti keuhkokuumeen), refluksitauti, kilpirauhasen vajaatoiminta, selkä paskana ja nyt sitten todettiin rintasyöpä. Jotta jippii vaan - meitä joitakin se epäonni potkii. Olen varmaan syönyt tosi huonosti ja tehnyt syntiä.

Refluksi on jollain lailla kytkyksissä astmaan tai siihen käytettävään kortisoniin. Refluksiin auttaa joissain tapauksissa se, että nukkuu hiukan kohoasennossa (kirjat sängynjalkojen alle). Kuten joku jo mainitsi kahvinjuonti minimaaliseksi ja pois ruuasta chilit, punasipuli, paprika. Mutta ei sekään aina estä. Aina välillä kokemukset unohtuu ja tulee tujautettua brandya. Mutta sitä saa mitä tilaa.

Lääkitys on melkoista säätämistä. Astmalääkkeet vaikuttaa sykettä nostavasti ja thyroxin pistää pumpun muljahtelemaan jne. Tässä sitä vaan on sätkittävä menemään. Ei pääse eläkkeelle ellei kohta iske masennus. Ei ole kaukana.

Vierailija
34/40 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea astma, ei pysy millään lääkityksellä kurissa :(

35/40 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

DLE (punahukka/perhosreuma) harvinainen autoimmuuni sairaus ja reumaperäinen, kroonistuneet migreeni ja nokkosihottuma nyt ainakin.

Kyllä sitä jotenkin pärjää, nyt vauvan kanssa hankalampaa kun migreeni yllättää..

Vierailija
36/40 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua, kun lukee tulee vain mieleen, että aika moni on sairautensa vanki..

Minulle aikoinaan sanoi lääkäri, ikää oli kaksitoista vuotta, että opettele elämään sen kanssa. 

Opin ja niin olen opetellut elämään muidenkin vaivojeni kanssa..

Ei niitä sairauksia  muut kanna, vain sairas itse voi määrittää sen, kuinka paljon sairaus on elämästä, vai määrittääkö se sinut kokonaan ihmisenä.

Vierailija
37/40 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilepsia ja kasvain aivoissa.

Vierailija
38/40 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epilepsia ja kasvain aivoissa.

Voimia sinulle ❤

Vierailija
39/40 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaas refluksiin piihappogeeliä, auttaa, toisin kuin lääkkeet, jotka pitää ongelmaa yllä.

Saattaa olla myös esim. jodin puutetta.

Vierailija
40/40 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Granulomatoottinen Polyangiitti

Kyllä tämän kanssa elää ja parempiakin kausia on. Suhteellisuudentaju on minulla lisääntynyt, mutta vaikeinta sairastumiseni oli jo eläkeiässä olevalle äidilleni.

Minulla on myös tuo Granulomatoottinen polyangiitti (Wegenerin granulomatoosi)

Vuodenn 2023 marraskuussa sain diagnoosin.

Alussa oli paha tilanne. Nyt menee hyvin.

-M33

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi