ikävät sairaudet
Onko kellään ikäviä ja hankalia pitkäaikaissairauksia. Itselläni niitä on vaikka muille jakaa, vaikka olenkin viettänyt mielestäni terveellistä elämää, enkä näin omasta mielestäni niitä itse huonolla elämällä hankkinut. Kilpparin vajaatoim., fibromyalgia, bronkiektasiaa ja refluksi mm. ? Miten pärjäätte mahdollisten sairauksien kanssa?
Kommentit (40)
Nivelpsoriasis on. Ravinnolla hoidan lääkkeettömästi, eikä nivelet tulehdu :)
Syön runsaasti tuoreruokaa; kasviksia, marjoja, hedelmiä, manteleita, siemeniä, pähkinöitä...
Viljoja, maitoa ja sokeria vältän. Lihaa en myöskään syö, kalaa syön joskus.
Ap:n sairaudet ovat loppujen lopuksi pieniä juttuja ja suurimmaksi osaksi hoidettavissa ruokavaliolla.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n sairaudet ovat loppujen lopuksi pieniä juttuja ja suurimmaksi osaksi hoidettavissa ruokavaliolla.
Kova tsemppi tarvitaan muutosvaiheeseen, mutta on mahdollista :)
Ihminen on aika urautuvainen.
Vierailija kirjoitti:
No kerrotko meille muillekin mikä ruokavalio auttaa esim. Bronkiektasia an. Lääkärit eivät tiedä. Kiitos! 😇
Paprikaa ja chiliä sekä liiallista kahvin&hapokkaiden juomien välttelyllä refluksitauti pysyy kurissa.
Minulla MS-tauti. Olen noudattanut hyviä elämäntapoja aina. Ei päihteitä, ei ylensyöntiä, ei valvomista jne.
Epilepsia ja migreeni. Valvominen, stressi ja alkoholi ovat no no, pakko mennä ajoissa nukkumaan oli miten hauskaa tahansa. Tasainen ja rauhallinen elämä parasta lääkettä. Aurinkolasit ja lääkkeet ovat aina mukana. Säännöllinen ruokailu ja B-vitamiini tärkeitä. En kestä melua, alkoholin tuoksua ja valoja. Ulkona käyn vain kerran pari vuodessa.
Epilepsia täälläkin, tosi hyvin pysyy kurissa lääkityksellä. Silti olen sairas, vaikken siis tavallaan sairastakaan.
Ei, mulla on vaan tällainen helvetin mukava pitkäaikainen sairaus.
Psoriasis. Ruokavalio ja lääkitys kunnossa, ihottuma ei.
Ikinä.
Granulomatoottinen Polyangiitti
Kyllä tämän kanssa elää ja parempiakin kausia on. Suhteellisuudentaju on minulla lisääntynyt, mutta vaikeinta sairastumiseni oli jo eläkeiässä olevalle äidilleni.
Väsymysoireyhtymä, masennus ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Perseestä kaikki ja syvältä.
Crohnin tauti ja Hashimoton tyreoidiitti täällä. Jatkuvaa säästämistä lääkkeiden kanssa, mutta eteenpäin mennään.
Kilpirauhasen vajaatoiminta. Pysyy kurissa thyroxinilla. Harmi kyllä joutua syömään sitä todennäköisesti koko loppuelämä (välillä joutuu vielä muuttelemaan annosta), kun olen vasta 26-vuotias ja tämä sairaus diagnosoitiin kolme vuotta sitten. Toinen ei varsinaisesti ole sairaus, mutta minun ei tarvitsisi syödä e-pillereitä muuten, mutta kun pitää ehkäistä munasarjakystien syntyminen.
Vierailija kirjoitti:
Psoriasis. Ruokavalio ja lääkitys kunnossa, ihottuma ei.
Ikinä.
Psori hoituu ruokavaliolla. Vaikka et sitä uskokaan.
Keliakia,haavainen paksusuoli,infektio ekseema.keliakia nuista itelle helpoin,ku pitää ruokavalion,haavainen paksusuoli on suht hyvässä kunnossa mutta välillä se sit menee huonompaan.ihottumakin nyt kondiksessa,ku sain oikeet lääkkeet...
Olisipa mielenkiintoista tietää, millaisella ruokavaliolla hoidetaan kilpirauhasen vajaatoimintaa. Voisin kokeilla. Entä sitten harmaakaihi, kai siihenkin joku besserwisser ruokavalion tuntee? Muut krooniset tautini, näitä perinteisiä suomalaisia, hoidetaan lääkityksellä ja pysyvät näin kurissa. Kun refluksi oikein ärtyy (vaikkei selvää syytä edes ole), niin ei pärjää ilman lääkkeitä, sillä pelkkä vesikin aiheuttaa poltetta.
Kilpirauhasen vajaatoiminta, ibs, migreeni, yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja krooninen korvakäytävätulehdus molemmissa korvissa.
Elämä suoraan sanottua hanutista. Jotenkin yritän selvitä päivästä toiseen. Pahimmat ahdistus ja kilpparin vajiksen oireet.
Ei refluksitautiin pelkkä ruokavalio välttämättä auta. T.Refluksikko
Kaikki muut näyttävät olevan terveitä. Kyllä teidän kelpaa.