Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Värjäättekö te kaikki hiuksianne?

Vierailija
07.08.2016 |

Miltä mielestänne näyttää ihminen, joka ei ole hiuksiaan värjännyt? Huolettaako värjäämisen terveysvaikutukset yhtään? Onko kukaan kokeillut hennavärejä?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä mielestänne näyttää ihminen, joka ei ole hiuksiaan värjännyt? Huolettaako värjäämisen terveysvaikutukset yhtään? Onko kukaan kokeillut hennavärejä?

En ole koskaan värjännyt, mutta sävykäsittely noin kahdeksan viikon välein. Olen 60-vuotias, harmaata ei ole, ihan ilmeen kirkastamiseksi tuo sävytys.

Sävykäsittely on värjäämistä. Onpas sulla melkoiset geenit, kun ei kuuskymppisenä ole vielä harmaata. Monella alkaa hiusten harmaantuminen jo ennen kolmekymppisiä, ja suurin osa on löytänyt houksistaan harmaata nelikymppisiinsä mennessä.

Mun anoppi on yli 70 ja ihan luonnollinen punapää. Ei yhtään harmaata, eikä ikinä kuulemma ole värjännyt. Mä olen katsonut sen päätä ja miettinyt, että mitä ihmettä, mutta täytyy olla se sävykäsittely.

Vierailija
42/60 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää enää. Teininä värjäsin koko ajan etsien sitä itselle parhaiten sopivaa väriä. Käyty läpi hurjat värinpoistoepisodit ja vaaleasta tummempaan -operaatiot. Lopulta joskus parikymppisenä  totesin että kaikki muu on kokeiltu paitsi oma väri. Samalla taisi tulla muotiinkin sellaiset perus harmaanruskeat luonnollisen väriset hiukset. Yllätyksekseni huomasin, että se tyvessä näkyvä "ei minkään värinen" hius onkin pitkänä aivan upea ja vivahteikas toffeen sävy! Joka tietty sopii parhaiten myös ihon ja silmien väriin, eikä näytä missään valaistuksessa oudolta.

Mukava ollut huomata muillakin värjäämättömiä hiuksia, sävyjen kirjo on yllättävän suuri täällä pohjolassa! 

Silti aina välillä katselen kaupan hiusvärihyllyjä.  Värjäyksellä sai niin nopeasti ja helposti vaihtelua tukkaan. Olihan se värjääminen kivaakin. Näyttäisi myös, että kymmenessä vuodessa markettivärien sävyvalikoima on parantunut. 

Jos nyt haluaisin vielä värjätä, kokeilisin ennemmin näitä sävyttäviä naamioita yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole värjännyt vuosiin. Kyllästyin siihen hommaan, kemikaaleihin ja juurikasvuun. Luonnollinen väri on hyvä, helppo ja kasvoihin sopivin.

Vierailija
44/60 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää enää, olen kolmisen vuotta kasvattanut omaa väriäni. Se on kaunis kullanvaalea. Värjäämättömät hiukset ovat paljon siistimmät kuin värjätyt, ei tule koskaan juurikasvua.

Vierailija
45/60 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo värjään, mutta suht luonnolliseksi, ei pistä silmään hieman harmaita pukkaava juurikasvu. Pari aurinkoraitaa vielä niin avot. Itse siis laitan ja hyvin onnistuu, kampaajalla viimeksi käynyt 20 vuotta sitten. Mulla on niin pitkät ja paksut hiukset etten edes tiedä mitä maksaisi kampaamossa.

Vierailija
46/60 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan rainoastaan aitoja yliherkkyyden vuoksi, koko päätä en voi värjätä. Kauhulla jo odotan ensimmäisiä harmaita, sillä eihän niitä saa raidoilla peitettyä kunnolla. Meillä suvun naiset ovat alkaneet harmaantumaan todella aikaisin, jo suunnilleen 30-vuotiaina. Tuon ikäisenä en todellakaan ajatellut olla harmaahiuksinen!

Vierailija
47/60 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin hennaa vuosia ja saatan palata siihen vielä. Tällä hetkellä käytän Elumenia vaihtelun vuoksi. Uskon Elumenin olevan hieman parempi vaihtoehto kuin tavalliset kestovärit.

Vierailija
48/60 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin muutama vuosi sitten. Kyllästyin siihen, ettei mikään väri pysy tässä tukassa, paitsi blondi. Blondi ei sovi mulle, mutta tulipa sekin kokeiltua. Juurikasvu-ongelmia ei siis ikinä ollut, mutta aika kallista ja turhauttavaa oli yrittää värjätä hiuksia niin usein. Viimeksi pari vuotta sitten kokeilin sävytettä, jonka piti kestää "jopa 28 hiustenpesua" kesti mulla ehkä viikon, kaksi. Tänäkin aikana käytin colour maskia :D 

Kasvivärjäys kyllä kiinnostaa!

Vierailija
49/60 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla kokemusta Elumenista: millä väreillä saisin aikaan tummanvaalean tai vaaleanruskean sävyn?

Vierailija
50/60 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin hiuksia 15 -vuotiaasta aina 36 vuotiaaksi asti. Kerran blondiksi, muuten tummanruskea/musta. Kaksi vuotta olin värjäämättä kunnes halusin blondiksi ja nyt olen ollut platinablondi vajaan vuoden verran. Oma väri on vaaleanruskea (about sävyä 6 tai 7) ja nyt viime viikolla kampaajani sanoi ettei enää voi vaaleentaa juurikasvua, koska hiusket alkoi katkeilemaan. Ihmettelen tätä, koska aina sanotaan että kampaajaalle pitää mennä varsinkin kun vaalentaa hiuksia ja ne tekee sen hellävaraisesti ja pysyy hiukset kunnossa. Enää en usko tätä, koska olen kerran vaalentanut mustasta vaaleaksi kahdessa viikossa ihan itse (4 tai 5 värinpoistoa) ja lopputulos oli hyvä, eikä hiukset katkeilleetkaan kuin latvoista vähän.

Olisipa edes harmaat hiukset, niin olis parempi, mutta niitäkään ei ole vasta kuin muutama. Omaa väriä en enää halua, rakastan näitä vaaleita hiuksia ja ne sopii mulle paljon paremmin kuin oma väri. Aion vaihtaa kampaajaa ja jos ei onnistu sielläkään, teen sen itse, vaikka kävisi mitä. Ostetaan sitte peruukki, kunnes omat hiukset on tarpeeksi harmaat.

Vierailija
51/60 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää. Joskus jaksoin panostaa kampaamokäynteihin, mutta sitten alkoi tuntua tuhlaukselta se, että 100e/kk meni hiuksiin.

Lopetin värjäyksen ja eihän tämä oma väri mikään kamala ole.

Vierailija
52/60 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään. Oma värini on kovin tylsä.

Vierailija
53/60 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään ja vähän joo huolettaa.

Yritin aika vasta palata lähemmäs omaa väriä, ajattelin että jos vois pidentää värjäysten väliä tai ehkä jopa lopettaa värjäily. Ihan vaaleanruskea hiusväri ei vaan sovi mulle, alkoi ihan ahdistaa kun tuntui että naama ei erotu ollenkaan ja hiukset näytti helpommin huonokuntoiselta kuin tummina. Palasin siis vähän tummempaan väriin, en tosin ihan tummanruskeaksi niinkuin ennen.

Vierailija
54/60 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää, koska oma hiusten värini on todella platinan vaalea luonnostaan, kampaajalla aina kuulee, että on harvinaista :)

Vierailija
55/60 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään. Hennaa käytin joskus teininä, mutta siihenkin voi kehittää yliherkkyyden. Ymmärrän, etteivät ihmiset halua laittaa kemikaaleja päähänsä, mutta allergialla sitä on vähän huono perustella, luonnonvärit allergisoivat ihan samalla tavalla.

Raskausaikana annoin oman värin kasvaa ja se oli yllättävän ruskea! En niinkään pelännyt vauvaan siirtyviä kemikaaleja vaan sitä, että saisin pahan allergisen reaktion raskaana ollessani.

Muutama vuosi sitten innostuin keittelemään itse värejä ja värjäsin hiuksiani kaksi kertaa kahvilla ja mausteneilikalla. Tuli ruskeaa sävyä, mutta oli kyllä pyyhekin värjätyn näköinen. :D Ja se vaiva, istuin kylppärissä kaksi ja puoli tuntia väritahna naamalle valuen... Ja myöhemmin luin, että mausteneilikka voi itseasiassa aiheuttaa joillekin allergisen reaktion, ei ole kovin lempeä aine.

Nyt olen vähän harkinnut, että siirtyisin juurikin raitoihin. Ettei väriaine koskisi päänahkaa, paitsi hetken pesun aikana ehkä.

Vierailija
56/60 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin värjäämisen pari vuotta sitten. Minäkään en jaksanut jatkuvaa juurikasvua ja värjäysrumbaa. Aluksi laitoin kevyitä raitoja juurikasvun häivyttämiseksi, mutta lopulta lopetin senkin. Vielä vuosi tai pari taitaa mennä siihen, että on kokonaan oma väri päässä, mutta odotellaan. Oma tukka tuntuu hyväkuntoiselta ja näyttää kiiltävältä.

Värinä tämä tavallisen suomalainen hiirenharmaa, joka muuttuikin oikein nätiksi tummanvaaleaksi pahimman juurikasvun kadottua viereltä.

Vierailija
57/60 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää. Joskus jaksoin panostaa kampaamokäynteihin, mutta sitten alkoi tuntua tuhlaukselta se, että 100e/kk meni hiuksiin.

Lopetin värjäyksen ja eihän tämä oma väri mikään kamala ole.

Tämä. Lopetin kampaajalla käynnit, koska väri ja leikkaus maksoi yli 100e.

Ensin leikkasin ja värjäsin itse kotona, sitten kyllästyin siihenkin ja nyt annan oman värin kasvaa ja tasoitan latvoja.

Vierailija
58/60 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
59/60 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole värjännyt seitsemään vuoteen, yksinkertaisesti siksi, että oma väri on tosi hyvä. Kampaajalla ei toivomaani luonnollisen näköistä lopputulosta yleensä ole saanut. Täytän pian 41 v., joten ehkä jos alan harmaantua, saatan harkita värjäystä. Riippuu tosin siitä, miten harmaannun. Tykkään luonnollisesta lookista, mutta se ei tarkoita ettenkö panostaisi hiuksiini. Satsaan paljon hyviin hoitotuotteisiin, jotta pitkä tukka näyttäisi hyvältä.

Vierailija
60/60 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme