Kertoako ystävälle tapailukumppanin huumeongelmasta?
Tilanne on tämä. Minulla on hyvä ystävä joka erosi pari vuotta sitten päihdeongelmaisesta miehestä. Mies oli paha tapaus ja ystäväni on vasta nyt alkanut harkitsemaan uutta parisuhdetta eron jälkeen. Minulla on toinenkin "kaveri", johon tämä ystäväni tutustui kesän aikana, kun satuimme yhdessä samaan paikkaan. Tämä kaveri on vain pahoin kannabiskoukussa, eikä takuulla myönnä sitä, että aine olisi ongelma hänelle. Tämä ystäväni ei tiedä miehen huumeongelmasta mitään ja heidän suhteensa on mennyt jo tapailuasteelle. Mies tienaakin kohtuu hyvin, on hyvässä virassa, mutta silti jatkuvissa rahaongelmissa. Pilveä palaa päivittäin useita sätkiä. Itse olen asiasta maininnut hänelle kerran, mutta kun ei asia mene perille, niin se ei ole tosiaan ollut minun ongelmani, ennen kuin vasta nyt. Kertoako tälle naiselle, että on saamassa taas uuden päihdeongelmaisen riesakseen vaiko olla hiljaa ja tietämättä mitään?
Olemme kuitenkin kaikki keskituloisia, "normaaleja" ihmisiä työpaikkoinemme, emmekä mitään elämänkoululaisia.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pajauttelu ei ole mikään ongelma. Se pitäisi laillistaa heti eikä joskus tulevaisuudessa.
Kaljakaan ei ole laitonta, mutta ei se ole kumppanille mukavaa, jos puoliso on koko ajan pienessä hönössä.
Kyse "hieman" eritason päihteistä. Etyylialkoholi on kaikilla mittareilla haitallisimpia päihteitä mitä on olemassa ja kannabis haitattomampia. Päivittäinen kaljoittelu kielii jo ihan oikeista ongelmista.
https://www.thl.fi/fi/web/alkoholi-tupakka-ja-riippuvuudet/ehkaiseva-pa…
Kannabis on vähähaittaisin päihde.
Ei pidä paikkaansa. Ilokaasu, psilosybiini jne. ovat haitattomampia uusien tutkimusten mukaan joissa tarkastellaan useita kymmeniä mittareita yhteisön ja yksilön kannalta. Pelkkä riippuvuusvertailu ei kerro muusta kuin riippuvuuksista. Yhtä kaikki etanoli on kärkisijoilla kaikissa haitoissa ja syystä. Nikotiiniin ei taida kuolla ennenaikaisesti kuin PUOLET sen käyttäjistä.
Kannabis on kuitenkin ainoa aine maailmassa, jonka keskimääräinen päihdekäyttöannostus voidaan ongelmitta vaikka monisatakertaistaa, ja käyttää sen jälkeen tuo määrä vaikka ihan joka päivä vuosienkin ajan. Tällöin puhutaan ns. kannabiksen lääkekäytöstä. Ja kannabiksen lääkekäyttö todistaa täysin selvästi sen, että kannabis on myös maailman vähähaittaisin päihde. Lisäksi kannabis on myös maailman monipuolisin lääke- ja energiakasvi, jolla on käyttöä myös ravintona. Maailman monipuolisin kasvi.
Nyt menee iloisesti sekaisin päihdekäytöt, lääkekäytöt ja jopa kuituhamppu ja Intian hamppu. Kaikki muu paitsi hampun kasvatus ja käyttö päihteeksi Suomessa on aina ollut laillista. Kuituhampun viljelyyn voi myös hakea EU-tukia. Ei ole vähähaittaisin päihde vaikka vähähaittaisimpaan päähän kuuluukin. Tutustu uusimpiin tutkimustuloksiin ja lopeta jankutus. Pitkäaikaisessa lääkekäytössä monien lääkeaineiden annokset ovat todella korkeita satunnaisiin väärinkäyttöannoksiin verrattuna vrt. opioidit jne. Hampulla on paljon köyttömahdollisuuksia ja se on monipuolinen kasvi, mutta nuo energiat, öljyt, vanerit jne. ovat todella heikkoja hyötysuhteeltaan. Mieti vaikka kuinka monta kasvia ja kuinka pitkä kasvukausi vaaditaan yhden vanerilevyn valmistukseen. Kannabiksen päihdekäytön laillistamiseksi on paljon puoltavia argumentteja, mutta jopa kokonaan eri kasvin ominaisuudet(kuituhamppu jonka viljely on jopa tuettua) sotkeminen näihin keskusteluihin ei edistä asiaa millään lailla. Päinvastoin.
PORVOO | Ilolan Postimäellä noin 1,5 hehtaarin kokoista kuituhamppuviljelmää kasvattava maanviljelijä Roger Hommas naurahtaa hampun olevan varsin helppo viljeltävä.
– Kiva kasvi. Keväällä kylvät ja lannoitat pellon ja sitten lähdet lomalle. Seuraavana keväänä saavut korjaamaan sadon, Hommas kärjistää.
– Hamppukasvusto pudottaa syksyllä pakkasöiden tultua lehdet, kuivuu pystyyn ja seisoo paikallaan talven yli, hän kuvailee.
Hommas pitää kuituhampun hyödyntämistä ja viljelyä Suomessa olemattoman vähäisenä, vaikka kasville on hänen mukaansa keksitty neljätuhatta käyttötarkoitusta. Koko maassa viljellään kuituhamppua vain joitakin satoja hehtaareja.
– Siitä voi rakentaa vaikka talon. En vielä tiedä, mitä teen sadolla, kun se ensi keväänä vedetään nurin ja paalataan. Hampusta maksetaan kilohinta, mutta se muuttuu kuivuessaan niin kevyeksi, että suuriakin paaleja voi yksi ihminen siirrellä lähes heittämällä. Hinta jää olemattomaksi.
Vaikka Hommas pohtii vielä korjatun sadon hyödyntämistä, on hän keksinyt parimetriseksi hujahtaneelle kasvustolleen käyttötarkoituksen sen ollessa vielä pystyssä.
– Sain idean hamppulabyrinttiini amerikkalaisista maissilabyrinteistä, jotka ovat siellä suuri bisnes. Hamppu voi Suomessakin kasvaa jopa nelimetriseksi, mutta parin metrin pituus riittää jo mainiosti näkösuojaksi.
Roger Hommas on tehnyt hamppulabyrintin pellolleen kerran aiemminkin, kolme vuotta sitten. Sen saama huomio oli valtakunnallista tasoa.
– Tekivät Kympin uutisiin loppukevennyksen, Hommas nauraa.
– Tässä välivuosinakin kylvin kyllä hampun, mutta sateiset keväät hukuttivat viljelykset.
http://www.iltamakasiini.fi/artikkeli/418224-hamppuviljelmassa-piilee-l…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa kerrotaan eräästä puusta / kasvista, joka oli keskellä paratiisia. Raamattu ei kuitenkaan mainitse sen puun nimeä.
Mutta päätelmiä voidaan aina tehdä.Sen hedelmää ei saanut syödä, koska se aiheutti ennenpitkää kuoleman itse nauttijalle ja myös "nauttijan" jälkeläisille.
Tänäkin päivänä on olemassa tuollainen kasvi, joka kasvaa trooppisissa olosuhteissa erittäin hyvin, se kasvaa jopa 3 metriä korkeaksi, ja sen "hedelmän syöminen tai juominen (esim teen muodossa) lääketieteellisen tutkimuksenkin mukaan aiheuttaa mm. geeneihin ja kromosomeihin negatiivisia muutoksia, eli persoonallisuuden muutoksia ....toisenlaiseksi, mitä olisi luonnostaan tullut.
Tämän kasvin käyttö syötynä tai juotuna ..Tai pössyteltynä on kaikkialla maailmasaa on aiheuttanut valtavasti tuskaa, murhetta ja kuolemaa.
Esimerkkinä mainittakoon Osama Bin Ladenin kannabiksen käyttö...hänen puutarhastaan löydettiin kokonainen kannabiskasvattamo.
Joukkomurhat Aritzonassa, Begiassa ja jne. olivat kannabiksen käyttäjien tekemä.
Ja, niinkuin tiedämme, että sen "puun hedelmän nautiskelijat" tuntevat tulevansa...viisaammiksi, eli "tajunta laajenee", eli käyttäjät tuntevat tulevansa juuri sellaisiksi, kun "suuressa kirjassa" varoitetaan.Tämä kasvi ...jota puuksikin voidaan sanoa (koska se kasvaa niin korkeaksi) on KANNABISKASVI, ja sen hedelmä, eli emi-kukinto..sisältää rasvaliukoisen aine-osan,...nimeltään THC (tetrahydrokannabinooli). Se on ihmisen psyykeeseen vaikutava ...ja rasvaliukoisuutensa ansiosta, myös vaikuttaa perintötekijöihin.
Tämä kasvi on vielä tänäkin päivänä kielletty puu kaikkialla maailmassa, mutta sen pienestä käytöstä joissakin maissa,(esim Hollanti, Sveitsi jne.) on niin sanotusti rangaistavaisuus poistettu, eli se on dekriminalisoitu.
VOIDAAN SIIS HYVÄLLÄ SYYLLÄ PÄÄTELLÄ, ETTÄ TUO PUU/KASVI VOI OLLA MYÖS KANNABIS PUU/KASVI!
"Kirjoittaja on Irti Huumeista ry:n perustaja."
"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa kerrotaan eräästä puusta / kasvista, joka oli keskellä paratiisia. Raamattu ei kuitenkaan mainitse sen puun nimeä.
Mutta päätelmiä voidaan aina tehdä.Sen hedelmää ei saanut syödä, koska se aiheutti ennenpitkää kuoleman itse nauttijalle ja myös "nauttijan" jälkeläisille.
Tänäkin päivänä on olemassa tuollainen kasvi, joka kasvaa trooppisissa olosuhteissa erittäin hyvin, se kasvaa jopa 3 metriä korkeaksi, ja sen "hedelmän syöminen tai juominen (esim teen muodossa) lääketieteellisen tutkimuksenkin mukaan aiheuttaa mm. geeneihin ja kromosomeihin negatiivisia muutoksia, eli persoonallisuuden muutoksia ....toisenlaiseksi, mitä olisi luonnostaan tullut.
Tämän kasvin käyttö syötynä tai juotuna ..Tai pössyteltynä on kaikkialla maailmasaa on aiheuttanut valtavasti tuskaa, murhetta ja kuolemaa.
Esimerkkinä mainittakoon Osama Bin Ladenin kannabiksen käyttö...hänen puutarhastaan löydettiin kokonainen kannabiskasvattamo.
Joukkomurhat Aritzonassa, Begiassa ja jne. olivat kannabiksen käyttäjien tekemä.
Ja, niinkuin tiedämme, että sen "puun hedelmän nautiskelijat" tuntevat tulevansa...viisaammiksi, eli "tajunta laajenee", eli käyttäjät tuntevat tulevansa juuri sellaisiksi, kun "suuressa kirjassa" varoitetaan.Tämä kasvi ...jota puuksikin voidaan sanoa (koska se kasvaa niin korkeaksi) on KANNABISKASVI, ja sen hedelmä, eli emi-kukinto..sisältää rasvaliukoisen aine-osan,...nimeltään THC (tetrahydrokannabinooli). Se on ihmisen psyykeeseen vaikutava ...ja rasvaliukoisuutensa ansiosta, myös vaikuttaa perintötekijöihin.
Tämä kasvi on vielä tänäkin päivänä kielletty puu kaikkialla maailmassa, mutta sen pienestä käytöstä joissakin maissa,(esim Hollanti, Sveitsi jne.) on niin sanotusti rangaistavaisuus poistettu, eli se on dekriminalisoitu.
VOIDAAN SIIS HYVÄLLÄ SYYLLÄ PÄÄTELLÄ, ETTÄ TUO PUU/KASVI VOI OLLA MYÖS KANNABIS PUU/KASVI!
"Kirjoittaja on Irti Huumeista ry:n perustaja."
"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"
"Kirjoittaja on Irti Huumeista ry:n perustajan poika."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti vaikka kuinka monta kasvia ja kuinka pitkä kasvukausi vaaditaan yhden vanerilevyn valmistukseen.
a
Kerro toki kuinka monta vaaditaan. Suomen kesässä kuituhamppu ainakin kasvaa helposti yli 3 metriseksi, melkoiseksi metsäksi. Eipä vastaavaan mikään muu kasvi pysty. Puu ainakin tuottaa hehtaarilla paljon vähemmän kuitua mistä tehdä vaneriasi.
Yksikään maailman puista ei taida olla myöskään C4-kasvi, kuten kannabis on.