Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hankkia sosiaalinen elämä?

Vierailija
06.08.2016 |

Olen kyllästynyt yksinäisyyteen ja oikeastaan tähän introverttiyteeni. Koko elämäni menee pilalle. Haluaisin laajan ystäväpiirin, mutten tiedä miten hankkia sellainen. Olen jo kouluni käynyt 27-vuotias nainen, ystäviä pyöreät 0. En harrasta mitään, vapaa-ajan vietän kotona neljän seinän sisällä. En oikein tiedä, mistä saisin ystäviä. Tuntuu, että ihmiset nopeasti havaitsevat, että olen epänormaali eivätkä halua olla kanssani sen enempää kuin on pakko. Miten oppia sosiaalisia taitoja? Mistä hankkia ystäviä, joiden kanssa viettää vapaa-aikaa?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
22/32 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity johonkin lukupiiriin. Se on vähän niinkuin ystäviä tapaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllästynyt yksinäisyyteen ja oikeastaan tähän introverttiyteeni.

Tuttu tunne. Täällä lisävaikeutena vielä kahden yksinäisen introvertin hyvin pitkä symbioottinen parisuhde. Olemme toistemme parhaat ja ainoat ystävät. Muuta sosiaalista elämää ei ole, kuin tämä kahdestaanolo. Vaikea tempaista ja lähteä kodin ulkopuolelle, kun se toinen jää sitten sinne yksin. Tämä on ajan kuluessa mennyt niin pahaksi, että jos toisen tai molempien on jostain syystä mentävä ihmisten ilmoille, niin seurauksena on hirveä stressi ja jälkeenpäin pitää varata aikaa toipumiselle. Olemme myös kiinnostuneita niin erikoisista asioista niin erikoisilla näkökulmilla, että vaikea edes kuvitella, että voisi löytyä samanhenkistä seuraa.

Vierailija
24/32 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 1. Häivy täältä kirjoittelemasta.

Vierailija
25/32 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllästynyt yksinäisyyteen ja oikeastaan tähän introverttiyteeni.

Tuttu tunne. Täällä lisävaikeutena vielä kahden yksinäisen introvertin hyvin pitkä symbioottinen parisuhde. Olemme toistemme parhaat ja ainoat ystävät. Muuta sosiaalista elämää ei ole, kuin tämä kahdestaanolo. Vaikea tempaista ja lähteä kodin ulkopuolelle, kun se toinen jää sitten sinne yksin. Tämä on ajan kuluessa mennyt niin pahaksi, että jos toisen tai molempien on jostain syystä mentävä ihmisten ilmoille, niin seurauksena on hirveä stressi ja jälkeenpäin pitää varata aikaa toipumiselle. Olemme myös kiinnostuneita niin erikoisista asioista niin erikoisilla näkökulmilla, että vaikea edes kuvitella, että voisi löytyä samanhenkistä seuraa.

Mitä hittoa?! Olisin voinut kirjoittaa tämän sanasta sanaan.

Jos on vaikka joku juhla, stressaamme etukäteen, olemme juhlassa epämukavuusalueella ja jälkikäteen kamalan väsyneitä. Ei tarvitse kuin käydä jonkun sukulaisen luona, niin tulos on tuo. Todella rasittavaa.

Vierailija
26/32 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaikka joku juhla, stressaamme etukäteen, olemme juhlassa epämukavuusalueella ja jälkikäteen kamalan väsyneitä. Ei tarvitse kuin käydä jonkun sukulaisen luona, niin tulos on tuo. Todella rasittavaa.

No varmasti hyvin tyypillinen skenaario tämä, jos on luonnostaan huono sosiaalisuudessa ja lisäksi sosiaalisia tilanteita on hyvin niukasti, joten taitojen ylläpitoa ei pääse tapahtumaan. Ei hyvältä näytä kehityssuunta meillä, koska tässä on alkanut esiintyä myös niistä harvoista sukujuhlista laistamista, kun sosiaaliset tilanteet ovat alkaneet kuormittaa niin vahvasti. Emme edes kaipaa säännöllistä muiden ihmisten tapaamista, mutta kyllähän tämä alkaa vähän patologiselle puolelle mennä.

Vierailija
27/32 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksista löytää ystäviä ne, jotka on jo ennestään sosiaalisia ja ekstroverttejä. Oma kokemukseni on, että jossain työväenopiston kursseilla voi ehkä pari sanaa vaihtaa muiden kurssilaisten kanssa, mutta ei siellä mitään kahvikutsuja tai puhelinnumeroita jaeltu. Olen käynyt sellaisilla kursseilla, joilla on ollut porukkaa haarukassa 25-65 v.

Vierailija
28/32 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki joku ammatti missä olet ns ihmisten ilmoilla..hoitaja,tarjoilija,kaupan kassa...

tai hanki koira..:-)

Vierailija
29/32 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksista löytää ystäviä ne, jotka on jo ennestään sosiaalisia ja ekstroverttejä.

Tämä on totta. Toiset imuroivat itselleen uuden setin kavereita paikasta kuin paikasta, mutta niillä vähemmän ulospäin suuntautuneilla ei ole ko. taitoa. Kun panostan, niin pääsen jopa jossain kokkareilla hyvinkin juttuun ihmisten kanssa, mutta en vain osaa ns. pankittaa orastavaa kaveruutta, vaikka olisi kohtuullisesti synkannutkin. Olen siis elämäni aikana harrastanut ja tehnyt asioita, joista muut usein saavat kavereita, mutta minä en.

Vierailija
30/32 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastuksista löytää ystäviä ne, jotka on jo ennestään sosiaalisia ja ekstroverttejä.

Tämä on totta. Toiset imuroivat itselleen uuden setin kavereita paikasta kuin paikasta, mutta niillä vähemmän ulospäin suuntautuneilla ei ole ko. taitoa. Kun panostan, niin pääsen jopa jossain kokkareilla hyvinkin juttuun ihmisten kanssa, mutta en vain osaa ns. pankittaa orastavaa kaveruutta, vaikka olisi kohtuullisesti synkannutkin. Olen siis elämäni aikana harrastanut ja tehnyt asioita, joista muut usein saavat kavereita, mutta minä en.

Minä en joudu edes panostamaan. Olen hyvää seuraa kaikenlaisissa porukoissa ja tulen toimeen vaikka kenen kanssa, mutta ystävystyä en osaa. Viime vuosina ovat ne kaikenlaiset porukatkin jääneet sivuun kun tunnen ystävättömänä itseni kaikkialla ulkopuoliseksi.

Vierailija
31/32 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin radikaali muutos ei ole mahdollinen. Muutaman vähän introvertimman ystävän voit saada.

Vierailija
32/32 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up