Miten hankkia sosiaalinen elämä?
Olen kyllästynyt yksinäisyyteen ja oikeastaan tähän introverttiyteeni. Koko elämäni menee pilalle. Haluaisin laajan ystäväpiirin, mutten tiedä miten hankkia sellainen. Olen jo kouluni käynyt 27-vuotias nainen, ystäviä pyöreät 0. En harrasta mitään, vapaa-ajan vietän kotona neljän seinän sisällä. En oikein tiedä, mistä saisin ystäviä. Tuntuu, että ihmiset nopeasti havaitsevat, että olen epänormaali eivätkä halua olla kanssani sen enempää kuin on pakko. Miten oppia sosiaalisia taitoja? Mistä hankkia ystäviä, joiden kanssa viettää vapaa-aikaa?
Kommentit (32)
Hanki nyt ainakin joku harrastus. Suosittelen sellaista, missä puuhataan jotain yhdessä. Esim. joku järjestö, vaikka poliittinen tai vapaaehtoistyö tai joku. Tai jos olisit kiinnostunut urheilusta, niin viikottaisen liikuntatunnin lisäksi mene mukaan tekemään jotain nuorisokisoja vaikka. Tai osallistu työväenopiston kurssille, missä käy vanhempaa väkeä. He ovat yleensä sosiaalisempia eivätkä arvostele muita niin kuin nuoret. Ei ole väliä, minkä lajin valitset. Voit siellä harjoitella sosiaalisia taitoja ja vaihtaa, jos alkaa ahdistaa.
Tiedän tunteen. Olen myös itse tiedostanut inroverttiyden. Ystäviä on 3. Töissä pärjään mutta esim. Harrastuksessa tulee usein olo että ihmiset pitävät outona tms. Kanssakäyn kyllä siellä ja töissä normaalisti mutta sille asteelle se sitten aina jääkin. Kenestäkään ei tule ystävää vapaa-ajalle..
En osaa käydä "hyvänpäivän" keskusteluja. Mistä ihmiset edes puhuvat nykyään?
Jos olet introvertti, ja oikeasti väsyt ihmisten seurassa, niin et sä sitä pysty muuttamaan. Se vain on niin. Ystäviä voi toki aina hankkia lisää, mutta ei kannata odottaa, että oma jaksamisesi riittäisi laajaan ystäväpiiriin.
Itse kyllä viihdyn hyvin "samanhenkisten" kanssa. Varsinkin jos keskustelu pysyy itseä kiinnostavissa aiheissa.
Valitettavasti hyvänpäivän keskustelut taitavat kuulua normaaliin kanssakäymiseen myös.
Hauskinta on että olen opiskellut hyvinkin ihmisläheisen ammatin..
Muutu tärkeäksi. En usko että on muuta keinoa enää tuossa vaiheessa.
Ylös ja ulos, ole kiinnostunut ihmisistä, hymyile, kuuntele mitä muut kertovat. Siitä se lähtee.
Sama ongelma, joten en osaa auttaa :( yksinäisyys on todella masentavaa, mutta ei vain kyennyt ystävystymään silloin kun esim aloitti opiskelut ja muutkin etsivät ystäviä. En osaa tunkea itseäni kenenkään seuraan, olen kokeillut uusia harrastuksia mutta lopulta lopetan kaikki kun huomaan että jäin täälläkin ulkopuolelle.
SPR:n toimintaan voi mennä mukaan. Voi alkaa toimia järkkärinä tai ensiapupalvelussa erilaisissa tapahtumissa, festareilla. Yhteinen toiminta yhdistää ja eri juhlia ei tarvitse jyyhöttää kotina, kun voi olla "töissä", kuten juhannuksena, uutena vuotena ja vappuna. Rohkeasti mukaan!
Jos oket kiinnostunut luonnosta, ota selvää järjestöistä, jotka järjestävät luontoretkiä, vaelluksia tai lintujen bongausta.
Vierailija kirjoitti:
SPR:n toimintaan voi mennä mukaan. Voi alkaa toimia järkkärinä tai ensiapupalvelussa erilaisissa tapahtumissa, festareilla. Yhteinen toiminta yhdistää ja eri juhlia ei tarvitse jyyhöttää kotina, kun voi olla "töissä", kuten juhannuksena, uutena vuotena ja vappuna. Rohkeasti mukaan!
Jos oket kiinnostunut luonnosta, ota selvää järjestöistä, jotka järjestävät luontoretkiä, vaelluksia tai lintujen bongausta.
Apua nakkisormisuus! Sorry.
Oletteko onnistuneet löytämään ystäviä näiltä erilaisilta netin ystävänetsintäsivustoilta?
Mitä haluaisit harrastaa? Mielenkiinnon kohteet?
Ei sellaisesta ole mitään hyötyä. Vetäydy mieleesi.
Vierailija kirjoitti:
Kokenuksenani kerron, että menin mukaan paikkakuntani järjestöjen toimintaan.
Ainakin täällä ihmisillä oli raastava kilpailu käynnissä, selän takana puhumista riitti, muutama pyrki pomottamaan jne.
Totesin, että minä en aikaani moiseen aikaani viitsi uhrata.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko onnistuneet löytämään ystäviä näiltä erilaisilta netin ystävänetsintäsivustoilta?
Missä niitä on, siis millä nimellä voin etsiä?
Kiitos tiedosta etukäteen.
Olen kuusikymppinen rock-henkinen nainen, joka mielelläni kävisin aina joskus Oulussa viihteellä, miksei muuallakin, kun löytäisin heteronaiskavereita.
En ole juoppo, normaali drinksut viihteellä tyyppi. Hotellissa yöpyisin, joten en etsi yöpaikkaa, enkä kalastele etuja itselleni.
Kivaa yhdessäoloa, ostoksilla, joskus viihteellä, teattereissa, ehkäpä joskus ulkomaillekin.
Vierailija kirjoitti:
Ylös ja ulos, ole kiinnostunut ihmisistä, hymyile, kuuntele mitä muut kertovat. Siitä se lähtee.
Sä et voi olla tosissasi. Ymmärrätkö sä ollenkaan että yksinäisellä ei nimenomaan ole ketään kenestä olla kiinnostunut, ketä kuunnella tai kenelle hymyillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oket kiinnostunut luonnosta, ota selvää järjestöistä, jotka järjestävät luontoretkiä, vaelluksia tai lintujen bongausta.Kokenuksenani kerron, että menin mukaan paikkakuntani järjestöjen toimintaan.
Ainakin täällä ihmisillä oli raastava kilpailu käynnissä, selän takana puhumista riitti, muutama pyrki pomottamaan jne.
Totesin, että minä en aikaani moiseen aikaani viitsi uhrata.
Täysin sama kokemus mullakin.
Musta harrastuksenkin aloittaminen on ihan turhaa. Yksin niissäkin ollaan. Ja jotkut tulee jo entuudestaan tutun kaverin kanssa. Ei siellä mitään ystäviä saa :(
Mulla kanssa ei ole ketään, mutta syytä on itsessänikin, kun olen aika kranttu. Olen myös hyvin epäluuloinen. Olen kelvannut usein varaystäväksi siihen saakka, kunnes löytyy parempia. Samanhenkisiä tyyppejä ei helposti löydy. Olen myös ilmeisesti aika rasittava kieroutuneen huumorintajuni vuoksi. Joskus kun löytyy kaveripiiriin joku, joka kestää minua, näillä on ennestään niin laaja kaveripiiri, että siihen mahtuu kerran vuodessa tapaamaan.
up