Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakennamme omakotitaloa ja siitä tulee vaan riitaa

Vierailija
06.08.2016 |

Teemme aviomiehen kanssa itse viikonloppuisin ja äsken lomalla paljon rakennustyömaalla. Toki osan hoitaa ammattimiehet. Mutta rakentaminen johtaa vaan miehen kiukkuamiseen ja riitelyyn. Viikonloput työmaalla on ainaista kiukuttelua miehen puolelta. Välillä jokin menee pieleen tai jotain puuttuu ja voi sitä räyhäämistä mikä siitä tulee. Itse toivoisin että asiat sujuisi rauhallisesti eikä vaan tiuskien. Miten saada mies tekemään rakennustöitä rennosti? Elämä on tämän taloprojektin myötä liikaa riitaa vain :(. Muuten menee ja menisi hyvin.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

parisuhde kuntoon kirjoitti:

Miksi valitatte kun mies rakentaa? Se on raskas homma ja vitutuksia varmasti tulee. Sentään kuitenkin rakentaa! Vähän voisi ymmärtää ja arvostaa sitä mitä toinen teidän eteen tekee.

Omalla miehellä ei ole varaa eikä taitoa rakentaa edes leikkimökkiä. Eipä ole minullakaan, ei sen puoleen. Mutta jos se rakentaisi meille taloa ja olisi siksi kireänä, koittaisin selvittää mikä lievittää stressiä.

Vaikka sitten pylly pystyssä meet sinne raksalle, eiköhän se piristä. Suoraan sanottuna!

No minähän yritän selvittää mikä lieventää stressiä. Mutta kun se ei kerro. Ja mitä yritänkin niin ei auta. Jos menen kaveriksi rakentamaan se kiukkuaa kun en osaa. Jos pysyn poissa jaloista se kiukkuaa kun en auta. Jos keskityn eväiden tarjoiluun ja kahvinkeittoon se kiukkuaa kun häiritsen. Jos vihjaan ammattilaisen neuvoista se loukkaantuu. Jos vain seison vieressä ja kehun miehen taitoja niin se ärsyntyy kun en auta. Ap.

Samat kokemukset paitsi, että ollaan yrittäjiä yhdessä. Miehellä on huono stressinsietokyky ja purkaa kaiken tietenkin muhun. Kivaahan tämä yhdessä tekeminen olisi, jos toinen ei olisi kuin perseeseen ammuttu karhu puolet ajasta. 

Vierailija
62/69 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä neuvoa ei ehkä ole helppo toteuttaa, mutta jos osaat pitää oman mielesi hyvänä ja kiitollisena, niin se voi tarttua mieheenkin. Laita vaikka kuulokkeisiin lempimusaa, hymyile ja pysy hyvällä tuulella. Tämä on vaikeaa useimmille, koska he ottavat toisen tunnelmat helposti itseensä tai luulevat hyväntuulisuuden olevan alistumista eikä strateginen valinta, jolla on päämäärä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen vain tekee valitsemansa hommat eikä kiroile, kuormita miestään stressillään saatika luettele tuotoksiaan ja vaadi niistä laajaa ihailua. Kun mies tekee hommia, kaikki lähellä olevat saa paskat ja stressit päälleen ja kunnian ottaa lopuksi mies. Muiden panoksella ei ole mitään merkitystä siinä kohtaa, vaikka he pitivät koko muun elämän pystyssä sillä aikaa kun mies keskittyi projektiinsa.

Kun naisella on valtavan stressaavat ajat vaikka omassa työssään on turha odottaa tukea ja ymmärrystä. Mies lähtee kävelemään ellei HÄNTÄ huomioida siinä tilanteessa riittävästi.

Näin se just menee! Mutta miksi?? Miksi miehet ovat aikuisenakin tuollaisia itsekkäitä pikkulapsia?

Vierailija
64/69 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä neuvoa ei ehkä ole helppo toteuttaa, mutta jos osaat pitää oman mielesi hyvänä ja kiitollisena, niin se voi tarttua mieheenkin. Laita vaikka kuulokkeisiin lempimusaa, hymyile ja pysy hyvällä tuulella. Tämä on vaikeaa useimmille, koska he ottavat toisen tunnelmat helposti itseensä tai luulevat hyväntuulisuuden olevan alistumista eikä strateginen valinta, jolla on päämäärä.

No minä otan toisen tunnelmat herkästi itseeni. Ahdistun tai kettuunnun kun mies räyhää omat stressinsä minun niskaan. Vinkkisi on ehkä hyvä mutta vaikea. Ja ajattelen juurikin niin että jos olen iloinen toisen kiukkuilusta huolimatta niin se alkaa kuvittelemaan että on ok kiukkuilla minulle omat ongelmansa. Ap.

Vierailija
65/69 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä alistumista?? En vain pysty teeskentelemään hyväntuulista kun toisen stressi ja huono tuuli tarttuu. Satun olemaan empaattinen ihminen ja jos läheisin ihminen minulle on koko ajan kuin perseeseen ammuttu karhu, niin kyllä se vaikuttaa mielialaani ihan väkisin. Jos olisin psykopaatti olisi ehkä helpompi lauleskella ja hymyillä kun toinen raivoaa.

Miksei ennemminkin se mies voisi opetella pitämään mielialansa edes neutraalina? Ei tarvitse olla huippuhyväntuulinen ja aurinkoinen koko ajan, mutta ei pitäisi myöskään tiuskia muille ja valuttaa stressiään muiden päälle.

Sinäkin siis vyörytät vastuun kaikkien mielialasta naisen päälle ja mies saa olla ihan millainen mörökölli tahansa?

Vierailija
66/69 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika hemmetin moni pareista eroaa rakenataessa ja ne ketkä väittää rakentamista helpoksi ja ettei suhde kärsinyt yhtään ovat niitä pakettitalon "rakentajia" jotka lähinnä valikoivat k-raudasta kaakelit ja tapetit. Jos suhde selviää siitä ni suhde on vahvalla pohjalla.

Meitä on 5 kaveripariskuntaa jotka on itse rakentaneet maksimimäärän omaa taloaan - siis runkoelementit tuli tehtaalta ja kattorakenteet laitettiin päälle mutta kaikki muu piti tehdä itse. Rungossa oli siis vain puut ja tuulensuojalevy ulkopuolella, ei muuta. Kyllä siinä oli ihan tarpeeksi rakentamista vaikka olikin ns "pakettitalo", niitä kun on erilaisia. Toinen talomme on kivitalo ja kaikissa vaiheissa on oltu mukana, myös runkomuurauksessa vaikka siinä olikin ammattimies apuna.

Eipä ole työvaihetta mitä en olisi taloissamme tehnyt... (olen siis nainen)

Yksikään pareista ei ole eronnut.

t se 3. suunnitteleva

Vierailija
67/69 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kaveri miehelle olisi kyllä hyvä. Minä yritän olla sitä mutta en kuulemma osaa ja sitten tulee taas riitaa. Kukaan kaveri ei vaan ole hommaan suostunut.. Ap.

Eli kaverit tuntevat miehesi paremmin kuin sinä itse. Niin se vain on.

Vierailija
68/69 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

parisuhde kuntoon kirjoitti:

Miksi valitatte kun mies rakentaa? Se on raskas homma ja vitutuksia varmasti tulee. Sentään kuitenkin rakentaa! Vähän voisi ymmärtää ja arvostaa sitä mitä toinen teidän eteen tekee.

Omalla miehellä ei ole varaa eikä taitoa rakentaa edes leikkimökkiä. Eipä ole minullakaan, ei sen puoleen. Mutta jos se rakentaisi meille taloa ja olisi siksi kireänä, koittaisin selvittää mikä lievittää stressiä.

Vaikka sitten pylly pystyssä meet sinne raksalle, eiköhän se piristä. Suoraan sanottuna!

No minähän yritän selvittää mikä lieventää stressiä. Mutta kun se ei kerro. Ja mitä yritänkin niin ei auta. Jos menen kaveriksi rakentamaan se kiukkuaa kun en osaa. Jos pysyn poissa jaloista se kiukkuaa kun en auta. Jos keskityn eväiden tarjoiluun ja kahvinkeittoon se kiukkuaa kun häiritsen. Jos vihjaan ammattilaisen neuvoista se loukkaantuu. Jos vain seison vieressä ja kehun miehen taitoja niin se ärsyntyy kun en auta. Ap.

Hanskat naulaan, nainen. Jätät sen sinne ja menet katsomaan telkkarista netflixiä. Jos tulee raivoamaan, kysyt kylmän rauhallisesti mitä hän haluaa sinun tekevän. Ja sitten kun menet tekemään ja alkaa raivoamaan, sanot "sinähän halusit minun tekevän tätä" ja kävelet pois. Katsomaan telkkaria.

Vierailija
69/69 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kaveri miehelle olisi kyllä hyvä. Minä yritän olla sitä mutta en kuulemma osaa ja sitten tulee taas riitaa. Kukaan kaveri ei vaan ole hommaan suostunut.. Ap.

Eli kaverit tuntevat miehesi paremmin kuin sinä itse. Niin se vain on.

Kukaan kaveri tai sukulainen ei lähde ilmaiseksi piiaksi, yllättävää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi