En vaan uskalla olla uksin mökillä. ja hirvee ikävä sinne!
Mies on työmatkalla ja kesämökin parhaat marja- ja sieniapajat siellä mua odottaa.
Mutta auta armias kun ilta pimenee ja mun pitäis kömpiä yksin nukkumaan tai yöllä pissalle.
Mua pelottaa siellä pimeässä siis kaikki.
Paikka on ihana mielestäni tietysti. Ei naapureita ei liikennettä olemme oman tien päässä. Mutta yön tunteina ei yhtään lohduta ajatus että ei tänne kukaan löydä.
Voiko arkajalka opetella rohkeaksi?
Voiko mielikuvistusta vähentää?
Esim. Täydenkuun aikaan en uskalla katsella pihalle ollenkaa.: Kuunvalon varjoissa on örkkejä vaanimassa meitä...
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Asun yksikerroksisessa omakotitalossa maaseudulla. Lähiseudulla asuu hieman vajaa ukko joka saattaa vaan ilmestyä pönöttämään keskelle olkkaria, eikä lähde käskemällä, pitää soittaa poliisit. Paremmassa turvassa silti koen täällä olevani kuin kaikenlaisten epämääräisten porukoiden lähellä kaupungissa. Olen ollut kuukausia yksin kotona syksyn pimeillä miehen työmatkan ajan, eikä kyllä ahdista.. Itse koen että jos arkuus rajoittaa elämästä nauttimista noin voimakkaasti, niin siitä voisi lääkärille mainita. Voisi saada jonkinlaista apua asiaan.
Tämä. Kun soitat ne poliisit noutamaan naapurin äijän, niin tuleeko poliisi ja jos tulee niin kuinka nopeasti?
Murtautuuko se naapuri teille vai oletko avannut oven hänelle?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä :D Aikuisia olette kuitenkin? Mikä siellä huusissa (tai siellä suunnalla) teitä muka vaanii? Karhu? Vai pimeys? Mörköjä ei ole olemassa. Taskulamppu ja vaikka puhelin mukaan, jos noin ahdistaa käydä tarpeilla ulkohuusissa. Tai vaikka puunhalko. Lyötte sitten sillä sitä kuviteltua kauheutta päähän pissireissun aikana. Metsäneläimet ne saattaa mökin pihalla käydä tarkistamassa tilannetta, jos vaikka olisit sattunut unohtamaan jotain hyvää syötävää kuistille.
Pissireissun voi tehdä nopsaan juoksemalla huusiin ->ovi säppiin->itse toimitus ja juoksemalla takaisin mökkiin pikavauhtia. Näin tuli tehtyä pikkulikkana mummolassa aina. Enemmän huusissa kammoksutti hämähäkit kuin kuvitellut möröt/otukset pihamaalla. :D
Mitä hyötyä siitä puhelimesta on, kun auttajia ei mailla halmeilla?
Mökillä pelottaa juuri se, kun ei ole ketään ihmisiä lähettyvillä, silti sitä miettii onko metsässä joku vaanimassa. Itse olen suunnitellut tarkkaan mitä teen, jos joku yrittää tunkeutua mökkiin.
Mutta, sitten on vielä nämä öiset vessareissut... en laita ulkovaloja, koska se herättää huomiota mm. vastarannalla.
Henget, ne pelottaa myös. Äänet, rapinat ja kolinat ulkona, vaikka on täysin hiljaista muuten (ja pilkkopimeää).
Päivällä ei jostain syystä pelota mikään, syytän henkiä siitä, että pimeässä pelottaa.
Mä taas en mitään henkiä pelkää, vaan ihmisiä. Koko ajan pyörii varasjoukkoja ja ovat nykyään tosi törkeitä eivätkä pelkää naapureita tjms.
Ei se Loviisankaan nainen varmaan uskonut että ketään kotiin pihoille tulis... kirveen tai ties minkä kanssa. Maalla oltiin ja kaikkea.
Itse pelkään myös tuollaisia tilanteita. En todellakaan menisi yksin tai asuisi yksin jossain korvessa. Kerran oltiin pienen tyttöporukan kanssa mökillä keskellä pimeää korpea, ei sähköjä, ei valoa. Muut halusi välttämättä nukkua ulko-ovi auki, ei saanut laittaa lukkoon kun "ei sinne kukaan tule". En nukkunut sinä yönä silmäystäkään ja ajattelin vaan bodomia... No arvatkaa vaan onko tullut toista reissua :D No itse tiedostan että pelkoni ovat myös liioiteltuja ja todennäköisesti mitään ei tapahdu. Mutta eikai vara venettä kaada?
En minäkään halua yöllä mennä huussiin, mutta syy on polulla olevat juuret, joihin pimeässä voi kompastua. Me hommasimme kemssan saunakamariin. Siellä voi käydä talvellakin nakkena (nukumme alasti).
Nyt ap suunya vaikkapa Claes Ohlsonille tai jonkin muuhun puutarhakalusteita ja valoja myyvään kauppaan!
Sieltä saa aurinkokennolla varustettuja ulkovaloja huokeasti. Siis sellaisia, jotka syttyvöt automaattisesti pimeän tullen. Osta niitä riittävästi mökille. Meillä on sellaiset jo viidettä vuotta, kestävät hyvin, kun muistaa joskus pestä sen kennon siitepölystä ja muusta tatinasta.
Sisälle voisit hommata potan, niin ei tarvitse pimeän tullen mennä ulos.
Saako mökin oven sisältä lukkoon? Jos ei saa, osta vanha kunnon metallisalpa, ja ruuvaa se oveen.
Ja sängyn viereen käden ulottuville kännykkä, taskulamppu ja pesäpallomaila.
Kyllä se siitä. Opettele, ei sulla välttämättä ole loppuikääsi muutenkaan sitä ukkoa turvana, miehet tuppaa kuupahtamaan meitä naisia nuorempina....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä :D Aikuisia olette kuitenkin? Mikä siellä huusissa (tai siellä suunnalla) teitä muka vaanii? Karhu? Vai pimeys? Mörköjä ei ole olemassa. Taskulamppu ja vaikka puhelin mukaan, jos noin ahdistaa käydä tarpeilla ulkohuusissa. Tai vaikka puunhalko. Lyötte sitten sillä sitä kuviteltua kauheutta päähän pissireissun aikana. Metsäneläimet ne saattaa mökin pihalla käydä tarkistamassa tilannetta, jos vaikka olisit sattunut unohtamaan jotain hyvää syötävää kuistille.
Pissireissun voi tehdä nopsaan juoksemalla huusiin ->ovi säppiin->itse toimitus ja juoksemalla takaisin mökkiin pikavauhtia. Näin tuli tehtyä pikkulikkana mummolassa aina. Enemmän huusissa kammoksutti hämähäkit kuin kuvitellut möröt/otukset pihamaalla. :D
Mitä hyötyä siitä puhelimesta on, kun auttajia ei mailla halmeilla?
Mökillä pelottaa juuri se, kun ei ole ketään ihmisiä lähettyvillä, silti sitä miettii onko metsässä joku vaanimassa. Itse olen suunnitellut tarkkaan mitä teen, jos joku yrittää tunkeutua mökkiin.
Mutta, sitten on vielä nämä öiset vessareissut... en laita ulkovaloja, koska se herättää huomiota mm. vastarannalla.
Henget, ne pelottaa myös. Äänet, rapinat ja kolinat ulkona, vaikka on täysin hiljaista muuten (ja pilkkopimeää).
Päivällä ei jostain syystä pelota mikään, syytän henkiä siitä, että pimeässä pelottaa.
Kannattaa varmaan käydä lääkärissä paranoidisuuden ja näiden elämää rajoittavien pelkojen takia. Tai hankkia koira (tai kaksi) ja muistaa myös kouluttaa se. Eikä siis mitään chihua vaan kunnon piski, joka häätää jo pelkällä vilkaisullaan potentiaaliset murtovarkaat/vaanijat käpälämäkeen. Koirasta on myös seuraa siellä marja-ja sienimetsässä.
Henkiä ei ole olemassa, hiiret ja tuuli rapisee pimeässä. :)
Onko viimeaikaiset puukkomurhat saaneet teidät raiteilta vai mikä?
Pelottaa aivan hirveesti pimeessä kakkoskodissamme. En uskalla edes ikkunasta katsoa kun ei tiedä että mitä siellä saattaa olla. Ja en tosiaankaan tiedä, että miten tästä pääsee eroon.
Niin me ollaan ihmiset erilaisia.
Minä pelkään hämähäkkejä aivan kauheasti, mutta en pelkää asua yksin mökissäni metsänkeskellä. Ihan järjetöntä, maailmassa on varmasti pahempiakin asioita kuin hämähäkit. Tuolla pimeässä voi olla vaikka mitä tirkistelijöitä, raiskareita, murhamiehiä, ja en pelkää niitä, mutta jos tästä nyt hämähäkki juoksis näppiksen yli, saisin paskahalvauksen ja painelisin pitkin seiniä. Pelkään hämppiksiä niin paljon, että piti luopua ulkohuussista ja laittaa kuistin komeroon kompostivessa.
Lainaa kaverin koira turvaksi.