Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaan uskalla olla uksin mökillä. ja hirvee ikävä sinne!

Vierailija
06.08.2016 |

Mies on työmatkalla ja kesämökin parhaat marja- ja sieniapajat siellä mua odottaa.
Mutta auta armias kun ilta pimenee ja mun pitäis kömpiä yksin nukkumaan tai yöllä pissalle.
Mua pelottaa siellä pimeässä siis kaikki.
Paikka on ihana mielestäni tietysti. Ei naapureita ei liikennettä olemme oman tien päässä. Mutta yön tunteina ei yhtään lohduta ajatus että ei tänne kukaan löydä.
Voiko arkajalka opetella rohkeaksi?
Voiko mielikuvistusta vähentää?
Esim. Täydenkuun aikaan en uskalla katsella pihalle ollenkaa.: Kuunvalon varjoissa on örkkejä vaanimassa meitä...

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kande mennä. Saruman osaa lauteiden alla.

Vierailija
2/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko arkajalka opetella rohkeaksi?

Voi kemiallisesti, mutta muuten se taitaa olla hyvin hankalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se Saruman osaa? Hmm, Sarumanin kanssa lauteiden alla... ;)

Vierailija
4/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota joku kaveri mukaan jos ei voi päiväseltään käydä? :)

Kyllä arkajalkakin voi rohkaistua, mutta ehkä kannattaa aloittaa vaikka siitä että katsoo omasta kodistaan täysikuulla ulos, ekkä siitä että lähtee yksin mökille.

Mä en edes ole mikään arkajalka joka elää pelon kanssa ja näkee mörköjä, enkä silti lähtisi yksin yöksi mökille.

Vierailija
5/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene yöllä huussiin. Pissaa ämpäriin. Kynttilät valaisemaan pimeää yötä. Ota selville lähinaapurin puhelinnumero, jos tulee örkkejä....näillä mennään

T. Toinen arkajalka maalla

Vierailija
6/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän sama. En toudellakaan uskalla keskellä pimeintä yötä mennä pihalle tai meidän huussiin asioille. Vannotin miestä ,että sen pitää tulla mun kanssa jos tarve tulee ja mies lupasi että okei, hän tulee sitten mörönsyötiksi.

Herätin sitä yöllä kun mulla oli siis karmee pissahätä ja sanoin että kyllä nyt on kuule lähdettävä. Mies käänsi kylkeä ja sanoi ettei kyllä todellakaan aio lähteä mihinkään.

Pissasin sitten kuistin portaille ja SIITÄ sitten mies suuttui?? Niin että millä lihaksilla se suuttuu kun itse ei  noussut vaikka oli luvannut?

Ja mökki on niin pieni, ettei siellä mitään pissapottaa aleta kesäkuumalla öitä säilömään eli pihalle on mentävä.

En juo oikeestaan mitään nesteitä enää klo 19 jälkeen että selviää yön yli.

Vierailija
7/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene yöllä huussiin. Pissaa ämpäriin. Kynttilät valaisemaan pimeää yötä. Ota selville lähinaapurin puhelinnumero, jos tulee örkkejä....näillä mennään

T. Toinen arkajalka maalla

Tätä olen miettinyt itsekin. Jos laittaa täyden valaistuksen ja tulet pihalle ja valot loimottamaan, niin yksinäinen vaeltaja näkee että siellähän on talo ja asutusta, menenpä sinne murhailemaan.

Jos pitää mökin pimeenä ja yrittää jollain yhdellä yölampulla pärjätä, niin mökki näyttää asumattomalta ja saattaa kiinnostaa siksi murtautujia.

Että kumpi parempi. En tiedä.

Vierailija
8/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla melko yleinen ongelma tämä mökillä pelkääminen? En itsekään uskaltaisi olla. En varmaan edes päivällä jos ei olisi naapureita.

Vierailija
9/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat mun rotikan 50e yö lainaksi, örkit pissaa housuun kun ukko kertoo niille juttuja.

Vierailija
10/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mulla.

Tykkään olla mökillä ihan rauhassa ja meri vieressä rauhoittamassa.

Mutta ne yöt! Ne on käsittämättömän pelottavia! En käsitä miten 40 vuotias tervejärkinen ja normaali ihminen voi pelätä näin paljon?!?

Ennen meillä oli sentään aina koiria vahdissa, nyt ei ole enää niitäkään.

Vierailija
11/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minäkin suuttuisin, jos aamulla olisi portaat kustu märiksi yöllä! Herran jestas sentään.

Ja viiniä juomalla minä rentoudun mutta siinä on huono puoli se, että kun näin 50 täytettyä kankkuset on aika hurjia, niin  se seuraava yö sitten krapulassa on vieläkin pelottavampi. 

Vierailija
12/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vasta yksin viikon saaressamme (oma saari kokonaan) mökillä, ei ongelmaa, muuta kuin rasitti kun piti itse hoitaa kaikki käytännön asiat... :)

Vierailija
13/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkaatko ullatusta?

Vierailija
14/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Asun yksikerroksisessa omakotitalossa maaseudulla. Lähiseudulla asuu hieman vajaa ukko joka saattaa vaan ilmestyä pönöttämään keskelle olkkaria, eikä lähde käskemällä, pitää soittaa poliisit. Paremmassa turvassa silti koen täällä olevani kuin kaikenlaisten epämääräisten porukoiden lähellä kaupungissa. Olen ollut kuukausia yksin kotona syksyn pimeillä miehen työmatkan ajan, eikä kyllä ahdista.. Itse koen että jos arkuus rajoittaa elämästä nauttimista noin voimakkaasti, niin siitä voisi lääkärille mainita. Voisi saada jonkinlaista apua asiaan.

Vierailija
15/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä :D Aikuisia olette kuitenkin? Mikä siellä huusissa (tai siellä suunnalla) teitä muka vaanii? Karhu? Vai pimeys? Mörköjä ei ole olemassa. Taskulamppu ja vaikka puhelin mukaan, jos noin ahdistaa käydä tarpeilla ulkohuusissa. Tai vaikka puunhalko. Lyötte sitten sillä sitä kuviteltua kauheutta päähän pissireissun aikana. Metsäneläimet ne saattaa mökin pihalla käydä tarkistamassa tilannetta, jos vaikka olisit sattunut unohtamaan jotain hyvää syötävää kuistille. 

Pissireissun voi tehdä nopsaan juoksemalla huusiin ->ovi säppiin->itse toimitus ja juoksemalla takaisin mökkiin pikavauhtia. Näin tuli tehtyä pikkulikkana mummolassa aina. Enemmän huusissa kammoksutti hämähäkit kuin kuvitellut möröt/otukset pihamaalla. :D

Vierailija
16/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mennä pelkojaan päin. Jos siellä mökillä pelottaa olla, silloin sinne nimenomaan pitää mennä. Kun siitä kerran selviää ilman että kamalia tapahtuu, on seuraava kerta aina helpompi.

Vierailija
17/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsässä mökillähän sitä eniten turvassa on. Siellä ei ole narkkeja tai muita, eikä puskaraiskaajia. Kun lapsena pelkäsin pimeää, äitini sanoi, että olemattomia ei kannata pelätä, vaan eläviä ihmisiä. Jossain mökissä metsässä ei niitä ihmisiä ole häiritsemässä.

Vierailija
18/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas! Ja yöt on vielä melko valoisia!

Vierailija
19/30 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas! Ja yöt on vielä melko valoisia!

Ei ole muuten yöt mitenkään melko eikä ollenkaan valoisia Turun saaristossa! Kålmörkt täällä on. Hieman alkaa 03-04 maissa jossain idän suunnassa valo kajastaa mutta sitä ennen on niin pimeää ettei eteensä näe. 

Ja olisin mökillä itsekin jos vain uskaltaisin ne yöt siellä nukkua, enkä kuuntelisi joka rapinaa ja peurojen kavioiden kopinaa...

Vierailija
20/30 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki koira, isompi kuin chihuahua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi