Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheita nää nykyajan pienet makkarit. Meidän kolmella

Vierailija
06.08.2016 |

Lapsella jokaisella kolmella on 25-28 neliön huoneet, meillä vanhemmilla 36 m2. On ihanaa kun on tilaa olla omassa rauhassa väljästi, se on todella tärkeää! Ja tämä otettiin huomioon rakennusvaiheessa jo. Mahtuu leikkimään, ei meillä näy lasten leluja olohuoneessa tai yleisissä tiloissa. Vanhempien makuuhuoneessa pelataan usein koko perheellä lautapelejä tai katsotaan elokuvia sängystä. Ihanaa, suosittelen!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teillä menee 100 neliötä neljään makkariin?

Monilla ihmisillä se koko kämpän koko on hikiseen se 100 neliöö. Kun ei ole rahaa isompaan.

Vierailija
2/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta tuo useimmiten on kiinni. Luulen, että monetkin rakentaisivat makuuhuoneiksi isoja halleja, jos budjettia ei tarvitsisi yhtään miettiä. Ja kerrostaloja rakentavat rakennusfirmat tietävät, että saavat isomman rahan 90-neliöisestä neliöstä, kuin 120-neliöisestä kaksiosta, joten he eivät jälkimmäisiä rakenna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, mun koko asunto on kylppäreineen kaikkineen pienempi kuin teidän yhden lapsen makuuhuone. Ei se mua haittaa mut kai sitä lapselle pienempiki riittäis eikä olis edes ahdasta? :)

Vierailija
4/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pelkät makkarit ovat isommat kuin meidän koko koti. Ottaisin minäkin, mutta kun kaikkea ei voi saada, joutuu tinkimään asumisen neliöistä.

Vierailija
5/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, älä jaksa!

Vierailija
6/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsella jokaisella kolmella on 25-28 neliön huoneet, meillä vanhemmilla 36 m2. On ihanaa kun on tilaa olla omassa rauhassa väljästi, se on todella tärkeää! Ja tämä otettiin huomioon rakennusvaiheessa jo. Mahtuu leikkimään, ei meillä näy lasten leluja olohuoneessa tai yleisissä tiloissa. Vanhempien makuuhuoneessa pelataan usein koko perheellä lautapelejä tai katsotaan elokuvia sängystä. Ihanaa, suosittelen!

Pieniä on huoneet teille, mutta sellaista se on kun lainalla rakentaa. Tsemiä, aina voitte käydä terapiassa.

Vierailija
7/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä että tiedät mitä varten teet töitä ;) ja muista että nyt totutatte lapset hyvälle niin nuorena aikuisena ei riitä mikään. Mamma ja pappa sitten betalar kun nuoret ovat tottuneet asumaan palatsissa niin mikään opiskeluboxi ei kelpaa johon olisi itsellä varaa.

Vierailija
8/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ihmetellyt tätä nykyistä rakennustapaa. Tuttavilla on ihan uusi koti, ja huoneet ovat aivan pikkiriikkiset. Kaksi lapsenhuonetta, kumpikin jotain 8 neliötä. Kävimme rakennusvaiheessa katsomassa ja luulin, että ovat jotain varastoja. Vanhempien makkari oli niin kapea, ettei sinne mahtunut parivuoteen lisäksi yöpöytiä. Olohuone oli ympätty kohtaan, jonka luulin olevan jonkinlainen keskusaula tai käytävän levennys. Yllätyin kyllä, kun menimme tupareihin. Eikä ole ainoa tämänlaatuinen uusi talo. Luulisi, että kun alkaa rakentaa itselleen taloa, tekisi siitä heti sellaisen, että ei tule ahdinkoa.

Vierailija
9/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla voi ollakin isommat huoneet, jos raha antaa myöten, kun niissä ollaan ja leikitään. Isoja aikuisten makkareita en oikein kässää, kun ei siellä yleensä olla kuin yöaikaan. Niihin on sitten sisustettu jotain ihme lukunurkkia tai vastaavaa. Kuka menee sinne lukemaan? Itse pistäisin ne neliöt jonnekin muualle.

Vierailija
10/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me päädyttiin aikoinaan ostamaan tosi vanha talo, koska silloisissa (90-luvun) uusissa taloissa oli todella pienet makkarit, ikkunat olivat myös omituisen pieniä ja jopa tontit oli alle 1000 m2.

Remonttia toki piti tehdä, mutta halvemmaksi tuli kuin uuden rakentaminen ja vaikka lapset on nyt isoja, niin tilan vähyydestä meillä ei olla koskaan valitettu ja itsekin haluan tilaa ympärilleni.

Vierailija
11/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa, mä tykkään enemmän siitä, että makuuhuoneet ovat rauhoittumista ja omaa aikaa varten, olohuone on taas niille lautapeleille, leffailloille ja leikeille. Mutta kukin tyylillään toki. Jos mulla olis varaa rakentaa noin iso talo, niin olisin tehnyt olohuoneesta valtavan varmaan :D

Vierailija
12/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös kauhistellut joidenkin tuttavien taloja, varsinkin niitä, jota talon emäntä kehuu itse piirtäneensä.

Juu, makkarit on pieniä koppeja, kummallista aulatilaa, jota ei voi käyttää. Keittiöön ei mahdu kunnolla pöytä, vaikka niin on tarkoitus. Kaappitilaa ei ole. Voi että, lista on loputon.

Vierailija
13/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

YH-mamma jakiksesta:D

Vierailija
14/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä ihmetellyt tätä nykyistä rakennustapaa. Tuttavilla on ihan uusi koti, ja huoneet ovat aivan pikkiriikkiset. Kaksi lapsenhuonetta, kumpikin jotain 8 neliötä. Kävimme rakennusvaiheessa katsomassa ja luulin, että ovat jotain varastoja. Vanhempien makkari oli niin kapea, ettei sinne mahtunut parivuoteen lisäksi yöpöytiä. Olohuone oli ympätty kohtaan, jonka luulin olevan jonkinlainen keskusaula tai käytävän levennys. Yllätyin kyllä, kun menimme tupareihin. Eikä ole ainoa tämänlaatuinen uusi talo. Luulisi, että kun alkaa rakentaa itselleen taloa, tekisi siitä heti sellaisen, että ei tule ahdinkoa.

Aika moni joutuu rakentaessaan miettimään, ettei tule taloudellista ahdinkoa. Neliö lisää maksaa helposti 2000-3000 euroa. Vähän väljemmät huoneet, iso olohuone jne ja äkkiä on mennyt 100 000 euroa lisää. Harvalla on valinta rakentaa väljä tai ahdas, vaan se valinta käydään sillä välillä rakennetaanko ahdas vai ei rakenneta ollenkaan.

Vierailija
15/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

YH-mamma jakiksesta:D

Mikä ihmeen nolla, täähän on hyvä keskustelu.

Vierailija
16/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni joutuu rakentaessaan miettimään, ettei tule taloudellista ahdinkoa. Neliö lisää maksaa helposti 2000-3000 euroa. Vähän väljemmät huoneet, iso olohuone jne ja äkkiä on mennyt 100 000 euroa lisää. Harvalla on valinta rakentaa väljä tai ahdas, vaan se valinta käydään sillä välillä rakennetaanko ahdas vai ei rakenneta ollenkaan.

Käytännössä 10 neliön ja 15 neliön makuuhuoneet maksaa yhtä paljon, koska talossa kalliita huoneita on pesutilat ja keittiö. Muuten ei synny isoja lisäkuluja, vaikka sinne taloon lisättäisiin 20 neliötä, kunhan ei lisätä ikkunoita, kulmia tai mitään erityisjuttuja. Meillä 25 neliön lisäys pinta-alassa ei nostanut talon hintaa kuin 18 000 e.

Vierailija
17/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla on vain 14m2 makkarit koska niiden yhteydessä on oma olohuone (takka/kotiteatteri/kirjastohuone josta käynti uima-allasterassille) jossa oleskelevat enimmän aikaa. Omassa huoneessa tehdään vain läksyt ja nukutaan.

Oma makkari 20m2 josta 1/3 on step-in pukeutumistilaa kaapistoineen. Eipä tässäkään makkarissa ole kuin sänky ja yksi lipasto.

Mutta joo, yhtään pienempiä en tekisi.

Vierailija
18/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Money talks. No provohan tämä kuitenkin on.

Vierailija
19/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva jos viihdytte noin. Itse kävin katselemassa paritaloa jossa neliöt oli suunniteltu huonosti. Huoneita oli 4-5 ja muualla oli tilaa, mutta keittiöön ei olisi mahtunut edes 4 hengen ruokapöytää.

Vierailija
20/30 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin viitisen vuotta vanha talo (ei olla itse rakennettu) ja makuuhuoneet on siinä pikkuruisia. Olohuone ja keittiö taas on yhteinen jumalattoman kokoinen tila. Olohuoneesta olis mainiosti voinut lohkaista yhden huoneen lisää tai enemmän tilaa nykyisiin makkareihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä