Akka halusi eron ja sanoi vielä että
On suunnitellut tätä ja tiennyt että eroaa jo vuosia. Halusi vain kasvattaa lapset (2kpl) meidän isossa omakotitalossa landella
Talo,vene,ulkomaanmatkat ja harrastukset on rajoitettu minun perustamani ja pyörittämämi yrityksen hyvillä tuloilla. Muijan tuloista ei voi puhua samana päivänäkään ne on marginaalisia olleet aina.
Kyllä taidan olla katkera. Luotto naisiin nolla.
Ja olen tosiaan elänyt liitossa ba perheessä täysillä. En ole mikään rökäleukko tai luonnevikainen.
Kaikki ollut turhaa ja valetta.
Muijalle en jätä mitään mikäli vaan mahollista. Mieluiten en näe sitä enää ikinä.
Kommentit (222)
Jos ap:n vaimo olisi rahan perässä, niin miksi hän luopuisi hyvätuloisesta miehestä? Tietenkin pitkässä liitossa normaalit ihmiset miettivät eroa pitkään ennenkuin toteuttavat sen, elleivät ole mitään tuuliviirejä.
Taitaa ap:lta lähteä ilmainen kotipiika (eiköhän vaimon tulot enemmän kuin kata hänen miehelleen aiheuttamat lisämenot) ja sekäs ap:tä kismittää.
Avioeron kokeneena voin kertoa teille kaikille että se on niin saatanan vittumainen keissi, että jos joku siihen huvikseen lähtee, kannattaa tutkituttaa päänsä. Erosta on aikaa yli 20 vuotta ja vieläkin joskus tuntuu pahalta.
Siirrät omaisuuden nyt heti firman nimiin ja firma jonnekin vitun Man-saarelle josta ei pirukaan ota selvää. Joku hyvä juristi voi jeesata tässä. Sen jälkeen ainoa yhteinen omaisuus on vain kahvikupit ja ne voi antaa muijalle vaikka kaikki.
Apua eikai tämä ole oman isäni kirjoittama...
Nimim, eilen juurikin tälläinen draama päällä ja kaikki yksityiskohdat natsaa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kannattanut pitää naista vähän paremmin viime vuosina, niin hänen ei olisi tarvinnut suunnitella eroa? Todennäköisesti vaimosi on jo monta vuotta yrittänyt kertoa sinulle, mihin hän on tyytymätön, mutta sinä et ole siitä välittänyt.
Tyytymätön :) Voi vittu et olet urpo:) Olen minäkin ollut tyytymätön vaimooni mutta en ole heti eroamassa. Sellaista parisuhdetta ei olekkaan jossa toinen ei olisi josain vaiheessa tyytymätön. Yrittäkää naiset nyt vaan tajuta, että teissäkin voi olla jotain vikaa:)
Kerro, miten vaimosi tekemiset ovat kaikien maailman naisten vika? Miksi minunKIN pitää tajuta, että minussa voi olla jotakin vikaa - mistä olet saanut päähäsi, että kuvittelen jotain muuta?
Vierailija kirjoitti:
Siirrät omaisuuden nyt heti firman nimiin ja firma jonnekin vitun Man-saarelle josta ei pirukaan ota selvää. Joku hyvä juristi voi jeesata tässä. Sen jälkeen ainoa yhteinen omaisuus on vain kahvikupit ja ne voi antaa muijalle vaikka kaikki.
Vielä semmoinen, siihen asti kunnes saat lainhuudon kuntoon niin olet mielinkielin ja ehdotat jotain parisuhdeneuvojaa jonne saa ajan vasta syyskuussa.
Vierailija kirjoitti:
Nimim, eilen juurikin tälläinen draama päällä ja kaikki yksityiskohdat natsaa :(
Mitä mieltä siitä olet, että isäsi haukku äitäsi "akaksi" ja "muijaksi"?
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ei onnistu. Jos juuri ennen eroa tehdään omaisuuden järjestelyjä niin se huomioidaan osituksessa. Tämä ei ole kannanotto aloitukseen (jos aloitus on tosi niin tsemppiä tulevaisuuteen, ap), vaan tämä on kannanotto ositusta koskevaan juridiikkaan.
Hyvä kun pääsit siitä emakosta eroon!! :)
Aitoa rakkautta ei sitten ollutkaan.
Oliko hyvä vuorovaikutus, toisen kunnioitus ja arvostus kohdallaan vuosien mittaan?
Entä aito keskusteluyhteys? Toisen kuunteleminen.
Kuuntelitko vai sanoitko älä hupata / ole hiljaa / suu kiinni?
Vaimosi on ollut pitkään tyytymätön, kun on ehtinyt tuommoista suunnitella.
Olisi tietysti ollut hyvä pitää sinut ajantasalla.
Elämä jatkuu, vaikka nyt on kipeä vaihe.
Tsemppiä :)
Vierailija kirjoitti:
Jos ap:n vaimo olisi rahan perässä, niin miksi hän luopuisi hyvätuloisesta miehestä?
Tämähän selviää siitä suostuuko eroamaan viemättä 50% ukon omaisuudesta vai onko aikomuksena kyniä mies putipuhtaaksi.
Totta tai tarua niin on tuollaisia tositarinoitakin. Tuollaiset raha asiat katkeroittaa ja se että ei eroava osapuoli on uskonut liittoon.
Kaikki kustannukset olisi aina hyvä jakaa puoliksi alusta lähtien, mutta ei se ole todellisuutta. Mies yleensö tarjoaa asioita koska uskoo että se kannattaa tulevaisuuteen.
No aina ei voi voittaa. Elämä on. Tsemppiä silti mikäli tarina on totta.
Vierailija kirjoitti:
On suunnitellut tätä ja tiennyt että eroaa jo vuosia. Halusi vain kasvattaa lapset (2kpl) meidän isossa omakotitalossa landella
Talo,vene,ulkomaanmatkat ja harrastukset on rajoitettu minun perustamani ja pyörittämämi yrityksen hyvillä tuloilla. Muijan tuloista ei voi puhua samana päivänäkään ne on marginaalisia olleet aina.
Ja olen tosiaan elänyt liitossa ba perheessä täysillä. En ole mikään rökäleukko tai luonnevikainen.
Kaikki ollut turhaa ja valetta.Muijalle en jätä mitään mikäli vaan mahollista. Mieluiten en näe sitä enää ikinä.
Meillä sama muuten, mutta akka teki heti lapsen saatuaan selväksi ettei halua tulla metriä lähemmäksi eikä seksi ole ikinä tuntunut miltään ym.ym.
Itse olen panostanut suhteeseen kaiken, rakentanut ok-talon, ostanut autot ja vehkeet, akka ei ole edes ikinä tankannut autoa itse ja ollaan kuitenkin asuttu 10+v yhdessä, mulla ainnakin on todella kusetettu olo kun kuvittelin että lapsilla olisi hyvä ja turvallinen lapsuus, molemmat vanhemmat ym.paskaa.
Tyypillistä
Naisen mielestä suhde on ollut huono jo vuosia, mutta mies ei huomaa mitään. Lopulta nainen hakee eroa, mikä tulee miehelle täytenä yllätyksenä. Yleensä tähän vielä liittyy se, että vuosia aiemmin nainen on yrittänyt kertoa tyytymättömyydestään (liittyen esim. kotitöiden jakoon, lastenhoitoon, metatöihin, oman ajan ja harrastusten puutteeseen tai henkisen yhteyden katoamiseen), mutta koska mikään ei muutu, nainen vaan päättää tyytyä tilanteeseen ja erota kun lapset on kasvaneet.
Ajattele kuitenkin lastesi parasta, kait heille soit elämän mukavuuksineen ja elämän ydinperheessä.
Vaimosi ajatteli vain lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, koettakaa jaksaa.
Tsemppiä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ollut turhaa ja valetta.Muijalle en jätä mitään mikäli vaan mahollista. Mieluiten en näe sitä enää ikinä.
Niin varmaan. Ei tätä usko kukaan. Mitä ihmeen naisvihaa yrität lietsoa taas?
No eipä tietenkään. Täällä uskotaan vain naisten kokemukset huonoista puolisoista.
Millä tavalla vaimosi muka oli huono puoliso? Ethän itse halunnut hänestä erota.
Perus nainen. Haluaa kasvattaa pentunsa yltäkylläisyydessä ja maksattaa heidän elämän miehellä.
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama muuten, mutta akka teki heti lapsen saatuaan selväksi ettei halua tulla metriä lähemmäksi eikä seksi ole ikinä tuntunut miltään ym.ym.
Itse olen panostanut suhteeseen kaiken, rakentanut ok-talon, ostanut autot ja vehkeet, akka ei ole edes ikinä tankannut autoa itse ja ollaan kuitenkin asuttu 10+v yhdessä, mulla ainnakin on todella kusetettu olo kun kuvittelin että lapsilla olisi hyvä ja turvallinen lapsuus, molemmat vanhemmat ym.paskaa.
Ja minkälaatuinen tunnetason yhteys teidän välillä vallitsi? Oliko teidän välillä keskinäistä kunnioitusta ja olitteko perillä toistenne tavoitteista, ajatuksista ja arvoista? Puhalsitteko yhteen hiileen vai kinastelitteko kaikesta ja kilpailitte siitä kumpi saa aina "viimeisen sanan"?
Ilmeisesti kysymys on yli 20 vuotta kestäneestä avioliitosta, kun kerran lapset ovat jo aikuisia. Jos avioehtoa ei ole, niin ei ole mitään mahdollisuutta siihen, että oikeus ei tuomitsisi vaimolle puolta omaisuudesta (paitsi mahdollisesti perintönä saadusta). On rahan, ajan ja energian hukkaamista, jos lähdet tappelemaan oikeuteen jostain muusta jaosta.