Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akka halusi eron ja sanoi vielä että

Vierailija
06.08.2016 |

On suunnitellut tätä ja tiennyt että eroaa jo vuosia. Halusi vain kasvattaa lapset (2kpl) meidän isossa omakotitalossa landella

Talo,vene,ulkomaanmatkat ja harrastukset on rajoitettu minun perustamani ja pyörittämämi yrityksen hyvillä tuloilla. Muijan tuloista ei voi puhua samana päivänäkään ne on marginaalisia olleet aina.
Kyllä taidan olla katkera. Luotto naisiin nolla.
Ja olen tosiaan elänyt liitossa ba perheessä täysillä. En ole mikään rökäleukko tai luonnevikainen.
Kaikki ollut turhaa ja valetta.

Muijalle en jätä mitään mikäli vaan mahollista. Mieluiten en näe sitä enää ikinä.

Kommentit (222)

Vierailija
41/222 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen yksi hyvä syy elää tuilla. Tällä tavalla paljastuu helposti onko nainen maksullinen horo, joka vaatii ahneuksissaan mieheltä työssäkäyntiä, varallisuutta ja lähtee suhteeseen vain nostamaan vain taloudellista asemaansa.

Vierailija
42/222 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran jestas sentään, eikö vastuullinen vanhempi juuri näin teekin, kasvattavat lapset isommaksi, jotta ero olisi lapselle mahdollisimman kivuton, jos yhteiselämä on vain mahdollinen.

Vanhempien ero ei koskaan ole lapsen syy ja heidän elintasonsa ja kotinsa pitäisi pysyä erosta huolimatta samana.

Tiedätkö ap. mun tuttavapiirissä oli vähän vastaava tilanne ja antoi ison okt lastensa ja äidin käyttöön, kunnes lapset ovat muuttaneet pysyvästi kotoa. Nyt opiskelevat ja ovat yli 20-vuotiaita, mutta ovat viikonloput kotona.

Haluatko olla vastuullinen isä, vai luuseri, joka laittaa oman edun lapsensa edelle ja sijaiskärsijäksi vanhempien parisuhde ongelmiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/222 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi ajatteli vain lapsiaan.

Jos kyse on tosiaan pelkästä lapsien ajattelemisesta, silloinhan nainen suostuu eroamaan kynimättä ukkoaan putipuhtaaksi ja jättää lapsilleen ison perinnön.

Jokainen pystyy varmasti itse arvaamaan tapahtuuko näin.

Vierailija
44/222 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä

Naisen mielestä suhde on ollut huono jo vuosia, mutta mies ei huomaa mitään. Lopulta nainen hakee eroa, mikä tulee miehelle täytenä yllätyksenä. Yleensä tähän vielä liittyy se, että vuosia aiemmin nainen on yrittänyt kertoa tyytymättömyydestään (liittyen esim. kotitöiden jakoon, lastenhoitoon, metatöihin, oman ajan ja harrastusten puutteeseen tai henkisen yhteyden katoamiseen), mutta koska mikään ei muutu, nainen vaan päättää tyytyä tilanteeseen ja erota kun lapset on kasvaneet. 

Tuossa on paljon asioita mistä erot johtuvat.

Se että nainen yrittää kertoa noista mainitsemistasi asioista ei saisi automaattisesti tarkoittaa eroamista. Kyllä mieskin saattaa sanoa naiselle "miksi et ikinä tankkaa sitä autoa täyteen kun ajat sillä"

Varsinkin MIEHELLE pitää sanoa jo hyvässä vaiheessa että mikäli asiat ei muutu se on ongelma. Se että ap:n tapauksessa on parivuotta salailtu on puhdasta julmuutta.

Vierailija
45/222 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse on tosiaan pelkästä lapsien ajattelemisesta, silloinhan nainen suostuu eroamaan kynimättä ukkoaan putipuhtaaksi ja jättää lapsilleen ison perinnön.

Millä tavalla on miehen kynimistä jos vaimo pitkässä avioliitossa uhraa uransa ja tulotasonsa kehityksen hoitaessaan yhteisiä lapsia ja kotia ja saa erossa puolet? Miksi hänelle kuuluisi vähemmän kun ei ole sen vähempää työtä tehnyt, vain rahallisesti huonompipalkkaista työtä.

Vierailija
46/222 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On suunnitellut tätä ja tiennyt että eroaa jo vuosia. Halusi vain kasvattaa lapset (2kpl) meidän isossa omakotitalossa landella

Talo,vene,ulkomaanmatkat ja harrastukset on rajoitettu minun perustamani ja pyörittämämi yrityksen hyvillä tuloilla. Muijan tuloista ei voi puhua samana päivänäkään ne on marginaalisia olleet aina.

Kyllä taidan olla katkera. Luotto naisiin nolla.

Ja olen tosiaan elänyt liitossa ba perheessä täysillä. En ole mikään rökäleukko tai luonnevikainen.

Kaikki ollut turhaa ja valetta.

Muijalle en jätä mitään mikäli vaan mahollista. Mieluiten en näe sitä enää ikinä.

Meillä sama muuten, mutta akka teki heti lapsen saatuaan selväksi ettei halua tulla metriä lähemmäksi eikä seksi ole ikinä tuntunut miltään ym.ym.

Itse olen panostanut suhteeseen kaiken, rakentanut ok-talon, ostanut autot ja vehkeet, akka ei ole edes ikinä tankannut autoa itse ja ollaan kuitenkin asuttu 10+v yhdessä, mulla ainnakin on todella kusetettu olo kun kuvittelin että lapsilla olisi hyvä ja turvallinen lapsuus, molemmat vanhemmat ym.paskaa.

Hah, tähän viestiin kiteytyy hyvin koko tämä ilmiö. Ymmärrän hyvin miksi vaimosi erosi. Sinun mielestä sä siis panostit suhteeseen kaiken, mutta vaimo ei tehnyt mitään... Oletko nyt ihan varma, että ei tehnyt mitään? Kumpi teistä oli vastuussa kodinhodosta? Kumpi oli vastuussa lastenhoidosta? Kumpi oli vastuussa vaatehuollosta? Kumpi kokkasi ruokaa? Kumpi huolehti kaikki ne pikkuasiat, jotka pitää perhe-elämän pyörimässä? Entä saiko vaimosi ikinä edes kiitosta niiden pikkuasioiden hoitamisesta samalla kun sä keskityit työntekoon ja auton tai "vehkeiden" valitsemiseen?

Vierailija
47/222 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikamoistameininkiä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä

Naisen mielestä suhde on ollut huono jo vuosia, mutta mies ei huomaa mitään. Lopulta nainen hakee eroa, mikä tulee miehelle täytenä yllätyksenä. Yleensä tähän vielä liittyy se, että vuosia aiemmin nainen on yrittänyt kertoa tyytymättömyydestään (liittyen esim. kotitöiden jakoon, lastenhoitoon, metatöihin, oman ajan ja harrastusten puutteeseen tai henkisen yhteyden katoamiseen), mutta koska mikään ei muutu, nainen vaan päättää tyytyä tilanteeseen ja erota kun lapset on kasvaneet. 

Se että nainen yrittää kertoa noista mainitsemistasi asioista ei saisi automaattisesti tarkoittaa eroamista. Kyllä mieskin saattaa sanoa naiselle "miksi et ikinä tankkaa sitä autoa täyteen kun ajat sillä"

Varsinkin MIEHELLE pitää sanoa jo hyvässä vaiheessa että mikäli asiat ei muutu se on ongelma. Se että ap:n tapauksessa on parivuotta salailtu on puhdasta julmuutta.

Ainakin oman kokemukseni mukaan samoista asioista on yleensä jauhettu kyllästymiseen asti monta vuotta ennen eroa ja on sanottu hyvinkin selvästi, että ero tulee, jos asia ei muutu. Silti mikään ei muutu, ja ero tulee miehelle täytenä yllätyksenä. Eikä kyse edes ollut mistään kahdenkymmenen vuoden suhteesta vaan paljon lyhyemmästä.

Vierailija
48/222 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ihan sama mitä uskotte tai ette. Muija tosiaan kertoi että on tiennyt ottavansa eron jo kauan aikaa.

Mulla ei ollut asiasta mitään havaintoa.

Normi arkea ja tavan elämää eletty.

Oon normaali mies.

Ja vain nainen osaa laskelmoida näin.

Mahdatkohan olla mies. Minusta tuo typerä "tavan" on vaan niin naisten sanoma.

Ja et voi vaimoa jättää ilman omaisuutta, jos et tyhmyyttäsi tehnyt avioehtoa, ja sitäkin olisi kohtuullistettu, jotain kaivahan kuvettasi.

Elämä on![/quote

Anteeksi ot , mutta nimenomaan miespuoliset ystäväni käyttävät tuota "tavan " sanaa. Ovat Joensuun liepeiltä kotoisin.

Vierailija
49/222 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ihan sama mitä uskotte tai ette. Muija tosiaan kertoi että on tiennyt ottavansa eron jo kauan aikaa.

Mulla ei ollut asiasta mitään havaintoa.

Normi arkea ja tavan elämää eletty.

Oon normaali mies.

Ja vain nainen osaa laskelmoida näin.

Mahdatkohan olla mies. Minusta tuo typerä "tavan" on vaan niin naisten sanoma.

Ja et voi vaimoa jättää ilman omaisuutta, jos et tyhmyyttäsi tehnyt avioehtoa, ja sitäkin olisi kohtuullistettu, jotain kaivahan kuvettasi.

Elämä on![/quote

Anteeksi ot , mutta nimenomaan miespuoliset ystäväni käyttävät tuota "tavan " sanaa. Ovat Joensuun liepeiltä kotoisin.

Mä ole ikinä tavannut yhtään tavan -sanaa käyttävää, joten teidän molempien on pakko olla provoja

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hätäinen_yleistys

Vierailija
50/222 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä

Ainakin oman kokemukseni mukaan samoista asioista on yleensä jauhettu kyllästymiseen asti monta vuotta ennen eroa ja on sanottu hyvinkin selvästi, että ero tulee, jos asia ei muutu. Silti mikään ei muutu, ja ero tulee miehelle täytenä yllätyksenä. Eikä kyse edes ollut mistään kahdenkymmenen vuoden suhteesta vaan paljon lyhyemmästä.

Joskus näin. Poikkeuksia silti mahtuu aina joukkoon. Esimerkkinä oma ex emäntä ei edes ikinä maininnut mistään ongelmista. 2-viikkoa ennen kuin tokaisi asian kertalaakista olimme ulkomaanreissulla jonka minä maksoin ja kaikki oli todella hyvin.

Joskus vaan mikään ei kelpaa. Eikä syitä saada selville

Vierailija
51/222 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioeron kokeneena voin kertoa teille kaikille että se on niin saatanan vittumainen keissi, että jos joku siihen huvikseen lähtee, kannattaa tutkituttaa päänsä. Erosta on aikaa yli 20 vuotta ja vieläkin joskus tuntuu pahalta.

Katokku nainen on parisuhteessa valmistellu sen parisuhteen ajan eroa, niin missäpä se tuntuu.

Vierailija
52/222 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä

Sama kokemus itselläni.

Se on käsittämätöntä, miten toiselle tulee yllätyksenä se, että eron ottava osapuoli on tiettyjen asioiden vuoksi onneton, vaikka juuri niistä asioista on jauhettu jo niin paljon, että vastaus on lähinnä "älä jaksa jauhaa". Sitten kun juna meni jo, niin ihmetellään "ai siis olitko ihan oikeasti ahdistunut sillon ku sanoit että oot ahdistunut. Luulin että et ollu oikeasti."

Vierailija
53/222 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä erosin juurikin näin. Ex asuu ilmaiseksi minun omistamassani asunnossa, sai erossa kaiken irtaimiston ja autonkin. Plus lapsilisät nykyään. Minä säästän lapsille huomattavan summan vuosittain jokaiselle ja olen erosta lähtien maksanut lasten kuluista noin 80 %. t. nainen joka vihaa yleistyksiä

Vierailija
54/222 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taattua av:ta. Akka odottaa, että lapset muuttaa pois, antaa siinä samalla miehen kasvattaa omaisuuttaan ja laittaa eropaperit vireille, tietenkin vaatien 50% miehen omaisuudesta, heti paikan tullen. Silti mies on tässä väärässä ja nainen tekee aivan oikein hyväksikäyttäessään miestään.

Täytyy toki muistaa, että tästä huolimatta naiselle tärkeintä suhteessa on miehen persoona, luonne, moraali ja arvot. Miehen varallisuudella ja omaisuudellaei ole mitään merkitystä.

Vierailija
55/222 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taattua av:ta myös se, että femakkomode jälleen poistelee viestejä mielivaltaisesti sen mukaan mitkä viestit nyt sattuvat miellyttämään ja mitkä eivät.

Vierailija
56/222 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin minäkin eron, jos puoliso rupeaa akattelemaan.

Vierailija
57/222 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole vain hyvä, että nyt pääset vaimosta eroon? Just oli jossain lehdessä juttua, että 50-60 -vuotiaat erovat aika usein. Lapset on saatu maailmalle eikä mitään muuta yhteistä enää ole, joten loppuelämä halutaan käyttää toisella tavalla.

Vierailija
58/222 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin minäkin eron, jos puoliso rupeaa akattelemaan.

Voisiko kuitenkin olla mahdollista, että akka-sanan käyttö alkoi vasta sen jälkeen kun akka paljasti todellisen luonteensa tunteettomana verenimijänä?

Vierailija
59/222 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirrät omaisuuden nyt heti firman nimiin ja firma jonnekin vitun Man-saarelle josta ei pirukaan ota selvää. Joku hyvä juristi voi jeesata tässä. Sen jälkeen ainoa yhteinen omaisuus on vain kahvikupit ja ne voi antaa muijalle vaikka kaikki.

Ei. Ei onnistu. Jos juuri ennen eroa tehdään omaisuuden järjestelyjä niin se huomioidaan osituksessa. Tämä ei ole kannanotto aloitukseen (jos aloitus on tosi niin tsemppiä tulevaisuuteen, ap), vaan tämä on kannanotto ositusta koskevaan juridiikkaan.

Mies voi vaikka myydä omaisuutensa eurosta veljelleen, ja se on hänen asiansa. Jos vaimo vasta tämän jälkeen hakee eroa, se on myöhäistä. Omaisuuden järjestely harkinta-aikana ei onnistu.

Vierailija
60/222 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirrät omaisuuden nyt heti firman nimiin ja firma jonnekin vitun Man-saarelle josta ei pirukaan ota selvää. Joku hyvä juristi voi jeesata tässä. Sen jälkeen ainoa yhteinen omaisuus on vain kahvikupit ja ne voi antaa muijalle vaikka kaikki.

Ei. Ei onnistu. Jos juuri ennen eroa tehdään omaisuuden järjestelyjä niin se huomioidaan osituksessa. Tämä ei ole kannanotto aloitukseen (jos aloitus on tosi niin tsemppiä tulevaisuuteen, ap), vaan tämä on kannanotto ositusta koskevaan juridiikkaan.

Mies voi vaikka myydä omaisuutensa eurosta veljelleen, ja se on hänen asiansa. Jos vaimo vasta tämän jälkeen hakee eroa, se on myöhäistä. Omaisuuden järjestely harkinta-aikana ei onnistu.

Nimenomaan näin miehen kannattaisi tehdä. Lahjoittaa koko omaisuus vaikka Unicefille. Siellä se menisi huomattavasti tarpeellisimpaan käyttöön kuin ahneen exän shoppailureissuilla lontoossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi