Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oletteko olleet häissä, jossa ruoka/tarjoilut on loppuneet kesken?

Vierailija
06.08.2016 |

mikä fiilis?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ei saatu ollenkaan ruokaa, kun jäätiin käymään vessassa.

Vierailija
2/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkua odotettiin pitkään ja se oli yksi pieni n. 28 hlö kakku kun vieraita oli lähemmäs sata. Ensimmäiset vielä otti reiluja paloja ettei sitä riittänyt varmaan kuin 15 henkilölle. Juhlapari taivasteli ja ihmetteli, että vieraat olisi halunnut syödä sitä, kun sehän oli vain tarkoitettu leikattavaksi, heidän maisteltavaksi ja hääsviittiin otettavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jouduimme lähtemään kotiin jo ennen kahveja. Olimme ainoa perhe jossa oli pieniä lapsia ja kahvit olisi saanut joskus 21-22 aikaan. Lapset piti saada tietenkin nukkumaan jo silloin ja kotimatkaakin oli. Muilta sukulaisilta kuulimme jälkeen päin että ei menetetty mitään kun lähdimme, oli kakku loppunut kesken ja suuri osa jäänyt ilman.

Vierailija
4/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kasvissyöjille oli varattu juurikin se 2 annosta, kun kaksi kasvissyöjää oli ilmoittautunut.

Eihän siinä mitään, mutta lisukesalaattikin oli kinkku-pastasalaattia. Muuta kasvista ei siis ollut tarjolla paitsi leipä ja tuo kasvisvaihtoehto joka piti erikseen hakea keittiöltä. Annoskoot kasvisgratiinille oli naurettavan pieneksi laskettu. Lisäksi gratiini oli keskeltä kylmää ja vetistä, naminami. 

Vierailija
5/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ruuat eivät loppuneet kesken, mutta pitopalvelun väki oli todella tehokasta.

Nimittäin oli kaunis ja maittava pitopöytä häissä. Jokainen arvaa, ettei tuollaisesta hetkessä selvitä, joten, kun väki oli nippanappa saanut ruuan lautasilleen pitopalvelun väki siivosi sen pois. 

Kahvin kanssa sai olla vieläkin nopeampi, kun se laitettiin tarjolle niin tarjoilu päättyi niin sukkelaan, että harva ehti sitä toista kuppia ottaa. 

En tiedä, mikä hoppu noilla oli, mutta hiukan jäi kurja mieli, varsinkin hääparin puolesta. Olihan tuostakin tarjoilusta suolainen hinta maksettu.

Olivat kuulemma neuvotelleet häiden jälkeen melko kiivaasti laskusta. 

Tästä viisastuneena olen kaikille sanonut, että sopikaa tarjousta pyytäessänne, kuinka kauan ruokailu kestää ja kuinka kauan kahvia tarjoillaan. Ettei käy näin..vieläkin harmittaa.

Vähällä pantiin pilalle hyvät häät.

Vierailija
6/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkua odotettiin pitkään ja se oli yksi pieni n. 28 hlö kakku kun vieraita oli lähemmäs sata. Ensimmäiset vielä otti reiluja paloja ettei sitä riittänyt varmaan kuin 15 henkilölle. Juhlapari taivasteli ja ihmetteli, että vieraat olisi halunnut syödä sitä, kun sehän oli vain tarkoitettu leikattavaksi, heidän maisteltavaksi ja hääsviittiin otettavaksi.

Mitä hittoa? Jo WT-hääpari vai?

Vierailija
7/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut häissä jossa pullo-olut loppui kesken. Onneksi morsiammen isä ilmoitti hanasta tulevan lisää.

Vierailija
8/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katastrofin ainekset olivat ennustettavissa jo silloin, kun kysyimme omien häideni jälkeen, tarvitsevatko tuttavani, joilla häät samassa työväentalossa viikon päästä, koristeita omista häistäni. Miehen äiti vastasi, "katsotaan sitten perjantaina, kun NN saapuu" (kotipaikkakunnalleen, kun häät seuraavana päivänä lauantaina). Kuka jättää asiat edelliseen päivään??

Tuttuani oli pyydetty auttamaan kyseisissä häissä keittiössä. Hääpari ja perhe olivat tehneet ison kattilan perunoita, ison kipon salaattia jne. Tuttu näki heti, ettei se riitä sadalle. Tuttu piiloutui keittiöön, kun hävetti niin paljon ruuan loppuessa. Etteivät ihmiset (melkein kaikki tuttuja pienessä kylässä) luule, että hän tehnyt ja suunnitellut ruuat !

Vierailija
9/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeimmat häät olivat ikinä sellaiset, joissa oli todella pieni määrä ruokaa ja se omo vegaaniasta, ja ohjelma niin hidas, että istuttiin siellä 10 h! Lähdettiin pois hampurilaispaikan kautta, mutta on jäänyt mieleen ikuisesti.

Toisissa häissä oli hetken kiusallinen olo, kun kuulutettiin, että jokainen saa ottaa vain x määrän paistiviipaleita. Ja fuokabuffetpöytä näytti tosi pienelle ja siinä oli hirveä jono, niin carmasti enemmistö vieraista stressasi koko ajan, että heille ei jää mitään. Ei hyvä juttu iltahäissä. Onneksi heillä oli noissa juhlissa kompensaationa aivan älyttömästi monipuolista viinatarjoilua koko illan, niin ihmisille jäi positiivisempi kuva tarjoiluista.

Omissa häissäni oli yllätys, että se mitä olin eniten varannut ruuaksi, jäi melkein syömättä kaikilta. Se taas mitä olin ajatellut, että on cain lisähöyste eikä tarvitse paljon, loppui heti. Ihmisistä ei ikinä tiedä, mikä kenellekin maistuu joten kaikkea pitäisi olla paljon.

Vierailija
10/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran loppui pääruoka kesken ja oli muutenkin halvan oloiset häät. Nappasin antamani häälahjan mukaani matkaan ja lähdin kesken pois, olen vähän sähäkämpi persoona :D

Vierailija
11/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin häissä, joissa ruokatarjoiluna oli pasteijoita ja pari kakkua ja kahvia. Vihkiminen kirkossa oli noin klo 13, jonka jälkeen mentiin juhlapaikalle. Useimmat vieraat olivat aamulla syöneet varmaan aamiaisen, joten kun tämä tarjoilu pantiin esille klo kuudentoista aikaan, kaikilla oli sudennälkä. Juomatarjoilua ei ollut lainkaan, heti alussa tuli selväksi, että pasteijat ovat loppumassa. Kakkuja ei monikaan maistanut, olivat niin epämääräisen näköisiä.

Tiesin kyllä, että parilla oli rahaa niukasti käytettävissään. Budjetista suurimman osan haukkasi kai morsiamen mieletön vuokrattu häämekko. 

Ne häät olivat todella omituinen sekoitus perinteen mukaisia isoja kirkkohäitä ja todella niukan tarjoilun kahvikutsuja. Pari oli hommannut paikalle bändinkin (sukulaisia, tulivat ilmaiseksi), mutta kun juhlapaikan varaus päättyi jo klo 18, niin ei siinä kukaan lattialle ehtinyt.

Oudoin häätilaisuus, jossa olen ollut. Häitä ei oltu suunniteltu yhtään ja morsiamelle selvästi oli tärkeintä esiintyminen siinä kermakakku-unelmahääpuvussa. Vieraiden viihtymiselle "juhlissa" ei  uhrattu ajatustakaan.

Vierailija
12/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Viiniä oli varattu vähän yli 1 plo per vieras (aikuinen). Vähän tylsää, mutta olihan se tiedossa, että loppuilta baareillaan, eli ei mitään yllätystä. Ymmärrettävää myöskin hääparin kannalta, jos eivät halua koko iltaa maksaa tilasta/kännäämisestä, jota jokainen voi suorittaa itsekin.

Vierailija
13/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi paljon tyylikkäämpää viettää perinteiset parin tunnin sukulaiskahvikutsupäivähäät ja mennä sitten normaalisti bilettämään illalla kavereiden kanssa, kuin yrittää "hienoja" pitkiä iltahäitä, joissa pihistellään tarjoiluista ja kaikesta.

Vierailija
14/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran loppui pääruoka kesken ja oli muutenkin halvan oloiset häät. Nappasin antamani häälahjan mukaani matkaan ja lähdin kesken pois, olen vähän sähäkämpi persoona :D

Sähäkämpi persoona ei ole synonyymi käytöstavattomalle

Vierailija
15/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi paljon tyylikkäämpää viettää perinteiset parin tunnin sukulaiskahvikutsupäivähäät ja mennä sitten normaalisti bilettämään illalla kavereiden kanssa, kuin yrittää "hienoja" pitkiä iltahäitä, joissa pihistellään tarjoiluista ja kaikesta.

Ja siinä isojen iltahäiden matkimisessa köyhästi on taustalla yritys näyttää 'hienolta' vieraiden silmissä. Vaikutelma on vaan juuri päinvastainen.

Vierailija
16/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin häissä, joissa pääruoka loppui minun perässäni tulleen vieraan jälkeen, olikohan yksi pöytäkunta vielä ottamatta. Emmekä siis tajunneet ruoan loppuvan, vaan viimeinen ottaja oikein kaapi astian pohjat, koska oletti pitopalvelun kantavan täyden astian tilalle. Vasta pöytään istuttuamme kuulimme, että ruokaa ei koskaan tuotukaan lisää ja vähän nolotti, vaikka se ei tietysti meidän vikamme ollutkaan.

Vierailija
17/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ruoka loppuu siltä eiliseltä puupäältä, joka arvelee ihmisten syövän yhtä vähän kuin hän. Hääkääretorttu, yay.

Vierailija
18/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut mukana järjestämässä häitä jossa tarjoilu loppui kesken. Syy siihen oli että kun laskimme 50 henkilön mukaan tarjoilut ja sanoin että "one more for good measure" (eli yksi satsi ekstraa jotta varmasti riitää) niin tuli takasin että ei ole tarvetta/en halua käyttää rahaa siihen. Nämä ekstrat olisi maksanut noin 60€...

Noh sitten hääpäivänä olikin shokki että vieraita ei ollutkaan 50 vaan lähemmäs 70 ja mitään ekstraa ei ollutkaan...

Vierailija
19/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka ei loppunut kesken sentään mutta aika niukasti sitä oli mitoitettu ja morsian sai hepulin kun palkkaamansa pitopalvelu ilmoitti että heidän tilaamansa lautasmäärä on jo syöty, morsian ei siis tajunnut että tarjoilu tilataan lautasittain vaan laski päässään että lapset syö puolikkaan annoksen joten ilmoitti pitopalveluun väärän määrän syöjiä. 

Vierailija
20/29 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuikohan se luomumakaronilaatikko