Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

haluaisin uhata erolla, jotta mies oikeasti ymmärtäisi

Vierailija
06.08.2016 |

Haluaisin nyt juuri ihan oikeasti uhata miestäni erolla, jotta se ymmärtäisi, että olen ihan oikeasti tosissani. Ero-kortin pöytään nostaminen kuitenkin tuntuu epäreilulta ja väärältä, jos kuitenkin on mahdollisuus, että perun puheeni.

Olen yksinäinen parisuhteessani. Ihanaa herätä lauantai-aamuna yksinäisyyden tunteeseen. Viettä koko ansaittu vapaapäivä yksinäisyydessä. Miettiä mitä minä yksin söisin.

Kysymys ei ole siinä etteikö minulla olisi omia kavereita; en ole yksinäinen siinä mielessä. Mutta olen yksinäinen parisuhteessani, jossa mieheni valitsee aina muut ihmiset kuin minut ja minä jään kotiin yksin. Joskus yksinäisyys on kivaa mutta nyt taas kesäaikaan olen jatkuvasti yksin.

Kun mieheni palaa kotiin, olen ihan ok. Kun hän on poissa, ajattelen vain, että eroamisen jälkeen olisin yksin mutta en tällälailla säälittävästi yksin jätettynä. Kun mieheni on kotona, en pääse tähän samaan tunnetilaan, jossa haluaisin hänelle asiasta puhua. Saanko siiis lähettää hänelle nyt viestin, jossa sanon, että haluan erota, koska olen jatkuvasti yksinäinen ja että jatkakoon viikonlopun viettoaan missä onkaan, koska kotiin palaaminen ei nyt auta muuttamaan mielipidettäni (vaikka oxikeasti se juuri muuttaisi ihan kaiken). Toisaalta haluaisin, että mieheni palaisi kotiin omasta tahdostaan, jolloin tietäisin, että hän haluaa olla seurassani eikä niin, että kiristän hänet palaamaan kotiin.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ratkaisu ongelmaan olla se, että miehesi ilmoittaisi sinulle ajoissa menoistaan, jotta sinäkin voisit suunnitella siihen kohtaan jotain kavereiden näkemistä tms? Tai siis minäkin olisin loukkaantunut, jos mies ei yhtäkkiä vain tulisi kotiin, ei ilmoittaisi mitään, vaan ilmestyisi illalla jostain ja sanoisi olleensa kavereiden kanssa.

Eli eikö miehesi ilmoita sinulle aikeistaan ajoissa? Meillä mies pistää heti viestin, jos työpäivä venyy tai jos tulee jotain menoa, koska tietää, että olen ehkä tehnyt ruokaa tai suunnitellut jotain yhteistä. Se auttaa jo paljon ja koen itseni huomioiduksi jo tuolla pikku eleellä.

Voisiko joku tällainen korjata ongelmaa, vai onko kyseessä isommat ongelmat?

Vierailija
22/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin toisaalta tuntuu, että jos mainitsenkin sana ero ääneen, niin siitä ei ole enää paluuta. Jos on jo ajatellut eroa, niin se on sen merkki, että ollaan jo ylitetty tietty raja. Eli ollaan jo menetetty tapaus.

Ollaan me tästä asiasta joskus puhuttukin ja kerran tunsin akuutisti itseni niin hylätyksi, kun mieheni oli suunnittelmassa jotain menoa, että rupesin itkemään, jolloin mieheni jäi kotiin. Kuulostaa hirveältä draamaqueen meiningiltä mutta en vain silloin voinut mitää sille, että kyyneleitä alkoi valua silmistäni. En siis saanut mitään parkukohtausta. Jos hän jää pyynnöstäni kotiin, niin tuntuu, että minun pitää keksiä jotain tekemistä.

Eniten mua välillä harmittaa, kun on ollut töissä kiirettä ja viikolla on itse höyrynnyt vain niiden asioiden parissa. On tuntenut itsensä huonoksi ihmiseksi viikolla, koska ei jaksa huomioida miestään riittävästi. Viikonloppu tulee ja mies päättää lähteä xyz-juttuun ja jään kotiin yksin. Eikö se mies kaipaa minua silloin viikolla eikä nyt viikonloppunakaan?  Tosin tällä kertaa ei ole kyse em. tapauksesta mutta se nyt yhtenä esimerkkinä.

Lisäksi jos jokaista miehen menoa ajattelee yksittäisenä tapahtumana, niin kaikki on ihan ok menoja mutta kun niitä on vaan joka viikonloppu ja koko ajan ja aina. Esim. tänä viikonloppuna tapaa vanhoja luokkakavereitaan kotikonnuillaan, toisena viikonloppuna oli serkkujensa kanssa festareilla, joiden musiikista minä en välitä. 

Äh. No ehkä tämä päivä tästä. 

-AP

Eihän tuosta muutenkaan ole paluuta. Mielesi kertoo jo sinulle, että vallitsevasta tilanteesta pitää päästä pois. Joko muuttamalla olosuhteita tai lähtemällä.

Ihan ekaksi alat elää yksinolohetket omaa elämääsi - harrastusten tai ystävien parissa. Et vietä niitä päiviä murehtien ja ahdistellen vaan unohda koko mies. Lopulta näet, kaipaatko häntä enää edes niinä hetkinä, jolloin hän suo olla tavoitettavissasi vai häiritseekö moinen poukkoilu elämääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erolla ei kannata uhata, jos ei itse sitä halua, koska toinen voi vastata "okei". Tuttavapariskunnalla kävi just äsken näin ja nyt erolla uhannut on ihan puulla päähän lyöty, että hänet on jätetty.

Vierailija
24/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, kuinka usein miehelläsi on keskimäärin noita menoja? Esim viimeisen kahden viikon ajalta kuinka monta arki-iltaa ja kuinka monta viikonloppua? (koko viikonloppu/kuinka monena päivänä per vklp?)

3 viimeisintä viikonloppua olemme viimeiseksi nähneet perjantai-aamuna ja seuraavan kerran mieheni palatessa sunnuntaina-iltapäivällä. 1/3 viikonlopuista minulla oli itselläni oli omaa menoa. Arki-iltoja en laske, koska arkisin kuitenkin illalla mennään yhdessä nukkumaan / herätään samaan kellon soittoon aamulla /syödään kotona töiden jälkeen vaikka siitä jonnekin lähtisikin harrastamaan jotain.

ei tuo ole hirveän paljon mutta koko vuoden skaalassa rupeaa välillä tympimään tämä yksinäinen elo tässä kaksin elämisessä varsinkin näin viikonloppuisin.

-AP

Vierailija
25/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuta mies alas, kerro että minulla on tärkeää asiaa ja haluan jutella. Tämä voi kuulostaa miehelle pieneltä asialta, mutta minulle se on iso, joten toivon, että hän ottaa sen vakavasti.

-Kerro, mitä tapahtuu nyt. Hän viettää tosi paljon aikaa ystävien luona. Älä syyllistä, kerro faktat niinkuin ne ovat.

-Kerro, mitä tuntemuksia se sinussa herättää. Koet itsesi yksinäiseksi, sinulla on paha mieli, koska koet, että mies valitsee ystävänsä useammin kuin sinut, et koe itseäsi tärkeäksi/arvostetuksi jne.

-Kerro, mitä muutosta toivoisit. Haluatko, että mies vähentäisi menojaan kavereiden kanssa vai riittäisikö, että hän huomioisi sinut muuten paremmin ilmoittamalla etukäteen tai kysymällä, oletko suunnitellut jotain ennen kuin hän sopii kavereidensa kanssa menoja. Haluaisitko ehkä mukaan?

- Lopuksi kysyt, mitä mieltä hän on asiasta. Kuuntele loppuun asti, älä keskeytä.

Vierailija
26/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä viikonloppumenot kesäajan ongelmia (festarit ym) vai jatkuuko läpi talven?

Vierailija
27/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet oikeasti valmis eroon niin kannattaa kertoa se kasvotusten. Jos taas et ihan aikuisten oikeasti halua erota, niin typerää uhkailua johon mies voi jopa tarttuakin.

Onko miehellä toinen nainen? Ehkäieluummin stalkkaisin kännykän salaa. Tai jotain muita ongelmia suhteessa?

Vierailija
28/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkailu pn ihan tyhmintä mitä voi tehdä. Teet nyt suoraan erohakemuksen itse. Mies saa siitä tiedonannon ja ehkä ottaa asian puheeksi ja jos asiat muuttuvat, niin hakemuksen voi antaa raueta.

Vierailija
29/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritseekö sinua se että mies juoksee menoissa vai se että hän juoksee niissä edes kysymättä sinulta? Sekin tuo hylkäämisen tunteen jos toinen ei edes vaivaudu keskustelemaan menoistaan vaan ne ovat ilmoitusluontoinen asia. Toki jokaisella on oltava se vapaus tehdä omia juttuja suhteessa mutta onhan se kummallista jos suhteessa eletään kuin sinkut siinä mielessä että mistään menoista ei edes muodon vuoksi kysytä että onko ok jos lähden (vai olitko ajatellut jotain yhteistä puuhaa). Lisäksi yhteisen vapaa-ajan puute on omiaan ajamaan ihmiset etäämmälle toisistaan, elämät alkavat erkaantua ja me-henki katoaa, näin päädytään siihen surulliseen tilanteeseen jossa sitten erotaan koska "elämät veivät meidät erilleen" tai "kasvoimme erilleen". Vaikka valinta siihen erkaantumiseen on lähtenyt itsestä, omista jatkuvista valinnoista. Keskustelkaa asiasta miehesi kanssa, rakentavasti ja sillä lailla että hän ei ymmärrä asiaa väärin (että yrität rajoittaa hänen vapauttaan tai roikut hänessä), voisitte ihan sopia vaikka että puolet kuukaudessa eli 2 viikonloppua kuussa on teidän kahden yhteistä aikaa jolloin voitte hoitaa suhdettanne. Näin ollen mieskin tietää miten usein on sopivaa yksinmenoja ehdottaa ja sopia, voihan olla että hän on niin itsellinen ja ei edes tajua antaa suhteelle tarpeeksi aikaa. Täytyy siis tehdä se aika kalenteriin ihan sovitusti. Silloin sinunkin ei tarvitse aina pelätä että joudutko mankumaan että mies ei lähtisi mihinkään kun se yhteinen aika on sovittu juttu jo etukäteen. Näihin pariduhdeviikonloppuihin ei tarvitse keksiä ohjelmaa, niiden tarkoitus on vain nauttia toisen seurasta.

Vierailija
30/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

erolla uhkaaminen viestii siitä että joko luottamus suhteessa on kadonnut, tai sitä että haluat kontrolloida ja manipuloida suhdetta. Istu nyt miehesi kanssa alas ja puhu asiat selväksi sen kanssa. Jos ei ota tosissaan niin sitten eroat.

Vierailija
31/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan tekstiviestiä lähetä kesken viikonlopun, se on huomion hakemista väärin keinoin. Pilaat poikaystäväsi viikonlopun turhaan, koska et kuitenkaan selvästi halua erota vaan selvittää asiat. Odota, kunnes hän tulee kotiin.