Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

haluaisin uhata erolla, jotta mies oikeasti ymmärtäisi

Vierailija
06.08.2016 |

Haluaisin nyt juuri ihan oikeasti uhata miestäni erolla, jotta se ymmärtäisi, että olen ihan oikeasti tosissani. Ero-kortin pöytään nostaminen kuitenkin tuntuu epäreilulta ja väärältä, jos kuitenkin on mahdollisuus, että perun puheeni.

Olen yksinäinen parisuhteessani. Ihanaa herätä lauantai-aamuna yksinäisyyden tunteeseen. Viettä koko ansaittu vapaapäivä yksinäisyydessä. Miettiä mitä minä yksin söisin.

Kysymys ei ole siinä etteikö minulla olisi omia kavereita; en ole yksinäinen siinä mielessä. Mutta olen yksinäinen parisuhteessani, jossa mieheni valitsee aina muut ihmiset kuin minut ja minä jään kotiin yksin. Joskus yksinäisyys on kivaa mutta nyt taas kesäaikaan olen jatkuvasti yksin.

Kun mieheni palaa kotiin, olen ihan ok. Kun hän on poissa, ajattelen vain, että eroamisen jälkeen olisin yksin mutta en tällälailla säälittävästi yksin jätettynä. Kun mieheni on kotona, en pääse tähän samaan tunnetilaan, jossa haluaisin hänelle asiasta puhua. Saanko siiis lähettää hänelle nyt viestin, jossa sanon, että haluan erota, koska olen jatkuvasti yksinäinen ja että jatkakoon viikonlopun viettoaan missä onkaan, koska kotiin palaaminen ei nyt auta muuttamaan mielipidettäni (vaikka oxikeasti se juuri muuttaisi ihan kaiken). Toisaalta haluaisin, että mieheni palaisi kotiin omasta tahdostaan, jolloin tietäisin, että hän haluaa olla seurassani eikä niin, että kiristän hänet palaamaan kotiin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse uhata erolla. Sanot vaan, että olet viime aikoina miettinyt paljon eron mahdollisuutta ja kerrot syyn. Siitä se keskustelu sitten lähtee ja toivottavasti mies herää. Jos ei herää, niin oikeasti se ero ei ole ollenkaan huono vaihtoehto. Mutta siis: keskustelun kautta.

Vierailija
2/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis vanha kunnon keskustelu, ilman mitään uhkailuja? Missä kumpikin saa sanoa sanottavansa ja sitten yhdessä päätätte mikä suhteenne kohtalo on.

Uhkailu ilman toteutusta ei toimi lastenkasvatuksessa eikä missään muussakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en usko, että erouhkaus vakuuttaa tässä tilanteessa ketään mistään. Mikä logiikka siinä olisi, että eroat, koska olet yksinäinen? Etkö sitten olisi vielä useammin yksinäinen?

Erosta saa puhua vain silloin kun on oikeasti valmis eroamaan. Jos se ei oikeasti ole ajankohtainen vaihtoehto, vakuutat tehokkaammin jollain muulla tavalla. Esimerkiksi puhumalla miehellesi yksinäisyydestäsi.

Vierailija
4/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita viestiä, joka kohta voi kaduttaa. Jos oikeasti haluat erota, tee se kasvotusten. Haluat erota tai et, keskustelu olisi paikallaan. Kerro hänelle ajatuksesi ja se, kuinka väsynyt olet tilanteeseen.

Vierailija
5/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tempaisisi ensimmäisenä tekstiviestiä. Juttele ensin.

Vierailija
6/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin en usko, että erouhkaus vakuuttaa tässä tilanteessa ketään mistään. Mikä logiikka siinä olisi, että eroat, koska olet yksinäinen? Etkö sitten olisi vielä useammin yksinäinen?

Erosta saa puhua vain silloin kun on oikeasti valmis eroamaan. Jos se ei oikeasti ole ajankohtainen vaihtoehto, vakuutat tehokkaammin jollain muulla tavalla. Esimerkiksi puhumalla miehellesi yksinäisyydestäsi.

Kyllä erosta saa ja pitääkin puhua, jos sellaisia ajatuksia on. Erolla kuitenkaan ei saa uhkailla, jotta saa jonkun haluamansa asian läpi.

Ja ap:n logiikka varmaankin on se, että jos hän eroaa, hänellä on mahdollisuus löytää uusi kumppani, jonka kanssa ei olisi yksinäinen. Tai en tiedä, mutta näin käsittäisin.

Vierailija
7/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosta puhuminen ja varsinkin sillä uhkailu vain etäännyttää teitä toisistanne ja viilentää suhdetta.

Vaimo on aikoinaan uhkaillut aika monestikki erolla ja jokaisen erouhkailun jälkeen olen ajatellut että hänen sitoutumisensa liittoomme on vähentynyt ja niin se varmaan onkin, joten olen panostanut vähemmän suhteeseemme. Miksi vaivautua jos tämä on loppumassa. Sitten kun vastasin enesimäisen kerran erouhkaukseen että asia sopii minulle jos hän niin haluaa, niin yllätys yllätys, yhtään erouhkausta ei ole enää tullut. Liittokin on nyt parantunut kun ei ole enää tunnetta että toinen on lähdössä. Edelleenkään ero ei enää haittaisi minua, pärjään kyllä yksinkin, vaimo ei ole tässä suhteessa millään muotoa korvaamaton. Mainittakoon vielä että ainakaan minä en ole koskaan pettänyt vaimoani. Vaimostani en mene takuuseen. Jos eroaisimme, niin mitään uutta puolisoa en enää huoli.

t.mies

Vierailija
8/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään viestejä kesken viikonlopun, että tahdot erota.

Äläkä uhkaa asialla, jota et ole valmis toteuttamaan.

Kysy kasvotusten mieheltäsi, syyllistämättä ja asiallisesti;

- miksi hän tahtoo viettää niin paljon aikaa ilman sinua

- mitä mies odottaa parisuhteelta

- onko miehellä tahtoa elää sinun kanssasi

- kerro hänelle tunteistasi ja mitä sinä tahdot

Kuinka usein mies on pois?

Mitä saat mieheltä suhteessa?

Vierailija
9/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viesti jossa kerrot että olet yksinäinen ja harkitset eroa..

Missä mies oikein menee? Ettei olis toista naista muutenkin, ei ole normaalia että rakas jätetään jatkuvasti yksin kotiin (normi parit käy pariskuntana kavereilla - vain silloin tällöin nähdään esim miehet keskenään saunaillassa)

Vierailija
10/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä eroa kannata edes mainita kuin vasta viimeisenä oljenkortena.

Sinun pitää opetella ensin avaamaan suusi ja keskustelemaan asioista, joihin toivot muutosta. Kukaan ei osaa lukea ajatuksiasi ja kuulostaakin siltä, että mies ei edes tiedä minkään ongelman olemassaolosta. Veikkaan, että erouhkauksesi tulisi täysin puskista. Erouhkauksessa on myös se huono puoli, että toinen saattaa tarttua siihen ja sitten ero tuleekin oikeasti.

Minusta kuitenkin kuulostaa siltä, ettet oikeasti halua erota, vaan aiot käyttää sitä huomion saamiseen.

Jos haluat erota, eroa, mutta älä painosta ja kiristä toista halutunlaiseen käytökseen uhkailemalla erolla. Sinun pitää voida keskustella puolisosi kanssa.

Vierailija
11/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksinäisyys on se mikä kaihertaa, niin sen parantaminen eroamisella tuntuu aika epäloogiselta. Eikö eron jälkeen olla vähintään yhtä yksinäisiä ja todennäköisesti vielä yksinäisempi? Itse asiassa se kuulostaa tekosyyltä ja siltä että sinulla on uusi parisuhde kiikarissa, joka siis poistaisi yksinäisyyden.

Vierailija
12/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, tiedän hyvin fiiliksen. Viihdyn itse liian hyvin kotona, mutta mies tykkää käydä ja mennä. Meillä on myös omat kaverit, joten ei liikuta samoissa porukoissakaan. Ota aihe puheeksi miehesi kanssa. Toivottavasti hän ymmärtää.

Vierailija
13/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yksinäisyys on se mikä kaihertaa, niin sen parantaminen eroamisella tuntuu aika epäloogiselta. Eikö eron jälkeen olla vähintään yhtä yksinäisiä ja todennäköisesti vielä yksinäisempi? Itse asiassa se kuulostaa tekosyyltä ja siltä että sinulla on uusi parisuhde kiikarissa, joka siis poistaisi yksinäisyyden.

Olen elänyt yksinäisessä parisuhteessa ja täysin yksin - voin kertoa, että ensimmäinen vaihtoehto tuntui sata kertaa pahemmalta. Kun olin eronnut, oli ainakin se mahdollisuus, että voin kohdata jonkun ihmisen, jonka kanssa en enää ole yksin. Ja nyt olen hänet löytänytkin.

Tuskin ap:lla ketään vielä kiikarissa on ja muutenkin typerää tuollainen syyllistäminen.

Vierailija
14/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosta puhuminen ja varsinkin sillä uhkailu vain etäännyttää teitä toisistanne ja viilentää suhdetta.

Vaimo on aikoinaan uhkaillut aika monestikki erolla ja jokaisen erouhkailun jälkeen olen ajatellut että hänen sitoutumisensa liittoomme on vähentynyt ja niin se varmaan onkin, joten olen panostanut vähemmän suhteeseemme. Miksi vaivautua jos tämä on loppumassa. Sitten kun vastasin enesimäisen kerran erouhkaukseen että asia sopii minulle jos hän niin haluaa, niin yllätys yllätys, yhtään erouhkausta ei ole enää tullut. Liittokin on nyt parantunut kun ei ole enää tunnetta että toinen on lähdössä. Edelleenkään ero ei enää haittaisi minua, pärjään kyllä yksinkin, vaimo ei ole tässä suhteessa millään muotoa korvaamaton. Mainittakoon vielä että ainakaan minä en ole koskaan pettänyt vaimoani. Vaimostani en mene takuuseen. Jos eroaisimme, niin mitään uutta puolisoa en enää huoli.

t.mies

Olet varmaan eksäni sielunveli. Aikanaan kerroin, että meidän on kertakaikkiaan pakko selvittää asioita tai minun on lähdettävä. Miestä ei kiinnostanut, ajatteli varmaan samoin kuin sinä. Minulle se taas tarkoitti sitä, että olin edelleen sitoutunut ja siksi yritin tarjota mahdollisuutta jatkaa ilman eroa.

Joidenkin kuukausien jälkeen jätin miehen. Siinä vaiheessa hän olisi halunnut puhua, mutta minun osaltani juna oli siinä vaiheessa mennyt. Mutta erosta ilmoittamiseen asti olisi ollut kaikki mahdollisuudet yrittää selvittää asiat.

Vierailija
15/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sen miehen mukana ja lopeta valittaminen.

Vierailija
16/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin toisaalta tuntuu, että jos mainitsenkin sana ero ääneen, niin siitä ei ole enää paluuta. Jos on jo ajatellut eroa, niin se on sen merkki, että ollaan jo ylitetty tietty raja. Eli ollaan jo menetetty tapaus.

Ollaan me tästä asiasta joskus puhuttukin ja kerran tunsin akuutisti itseni niin hylätyksi, kun mieheni oli suunnittelmassa jotain menoa, että rupesin itkemään, jolloin mieheni jäi kotiin. Kuulostaa hirveältä draamaqueen meiningiltä mutta en vain silloin voinut mitää sille, että kyyneleitä alkoi valua silmistäni. En siis saanut mitään parkukohtausta. Jos hän jää pyynnöstäni kotiin, niin tuntuu, että minun pitää keksiä jotain tekemistä.

Eniten mua välillä harmittaa, kun on ollut töissä kiirettä ja viikolla on itse höyrynnyt vain niiden asioiden parissa. On tuntenut itsensä huonoksi ihmiseksi viikolla, koska ei jaksa huomioida miestään riittävästi. Viikonloppu tulee ja mies päättää lähteä xyz-juttuun ja jään kotiin yksin. Eikö se mies kaipaa minua silloin viikolla eikä nyt viikonloppunakaan?  Tosin tällä kertaa ei ole kyse em. tapauksesta mutta se nyt yhtenä esimerkkinä.

Lisäksi jos jokaista miehen menoa ajattelee yksittäisenä tapahtumana, niin kaikki on ihan ok menoja mutta kun niitä on vaan joka viikonloppu ja koko ajan ja aina. Esim. tänä viikonloppuna tapaa vanhoja luokkakavereitaan kotikonnuillaan, toisena viikonloppuna oli serkkujensa kanssa festareilla, joiden musiikista minä en välitä. 

Äh. No ehkä tämä päivä tästä. 

-AP

Vierailija
17/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.mies

Olet varmaan eksäni sielunveli. Aikanaan kerroin, että meidän on kertakaikkiaan pakko selvittää asioita tai minun on lähdettävä. Miestä ei kiinnostanut, ajatteli varmaan samoin kuin sinä. Minulle se taas tarkoitti sitä, että olin edelleen sitoutunut ja siksi yritin tarjota mahdollisuutta jatkaa ilman eroa.

Joidenkin kuukausien jälkeen jätin miehen. Siinä vaiheessa hän olisi halunnut puhua, mutta minun osaltani juna oli siinä vaiheessa mennyt. Mutta erosta ilmoittamiseen asti olisi ollut kaikki mahdollisuudet yrittää selvittää asiat.

Tässä on nyt se ero, että yllä kirjoittaneen vaimo uhkaili erolla saadakseen haluamiaan asioita läpi ilman, että oikeasti halusi erota. Eli käytti erouhkailuja vallankäytön välineenä. Sinä taas halusit puhua ja selvittää asioita ja olit jo henkisesti valmistautumassa eroon, jos muu ei auta. Kaksi täysin eri tilannetta.

Vierailija
18/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä olet miettinyt eroa, niin et menetä mitään sen ääneen sanomisella. Et sinä saa miestä muuttumaan kuin korkeentaan hetkellisesti.

Vierailija
19/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kuinka usein miehelläsi on keskimäärin noita menoja? Esim viimeisen kahden viikon ajalta kuinka monta arki-iltaa ja kuinka monta viikonloppua? (koko viikonloppu/kuinka monena päivänä per vklp?)

Vierailija
20/31 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähetä tekstiviestiä kesken miehen menojen, varsinkin jos mielesi muuttuu heti hänen kotiinpaluun myötä. Sen sijaan istu nyt alas ja kirjoita kirjeeseen/ylös mitä tällä hetkellä tunnet ja miten tilanne sinuun vaikuttaa. Kun mies palaa kotiin ja on rauhallinen hetki, kerro hänelle että sinua usein ahdistaa olla yksin kotona ja näytä kirje, josta kyseinen olotila käy selväksi. Silloin voit myös sanoa, että noina hetkinä olet miettinyt myös eroa.