Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten määritetään oma vartalonmalli?

Vierailija
05.08.2016 |

Olen parilla sivulla tehnyt testin ja toisesta sain suoravartalo ja toisesta spoon vartalo? En oikein edes ymmärrä tuota spoon vartaloa. Mihin luottaa? Minulla on vissiin ns.high hip....eli lantionluut tulee aika ylhäälle.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/20 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet tiedolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisi pukeutua ehkä oikein, mitäpä muutakaan.

Vierailija
4/20 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spoon vartalo on juuri se "high hip" eli sellainen jossa lantio ei levenä tasaisesti alaspäin vaan heti vyötärön alla tulee jyrkkä levenemä. Useimmiten spoon on eräs tiimalasivartalon muunnos, koska siinä on kutienkin selkeä vyötärö, se on vaan ylempänä kuin useimmilla muilla sen korkealle leveänä tulean lantion takia.

Vierailija
5/20 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmeisesti kovin yleinen vartalo, kun pukeutumisneuvot on joko tiimalasille tai a-vartalolle. Eli ilmeisesti pitäisi asua empire mekoissa ja paidoissa ja niitä juuri vihaan. Ja tykkäisin myös pillihousuista.

Ap

Vierailija
6/20 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ilmeisesti kovin yleinen vartalo, kun pukeutumisneuvot on joko tiimalasille tai a-vartalolle. Eli ilmeisesti pitäisi asua empire mekoissa ja paidoissa ja niitä juuri vihaan. Ja tykkäisin myös pillihousuista.

Ap

Itse olen spoon mallinen, ja mulle ainakin empiremekot on ihan kamalia, kun on vielä isot tissit mutta kapea vyötärö. Empire-linja saa näyttämään siltä että näyttää isoista tisseistä alaspäin paksulta pötkylältä, kun vyötärön kapea kohta peittyy.

Minusta spoon-malli on lopulta aika helppo pukea, ainoa ongelma jota siinä pitää vähän häivyttää on se vyötärön alapuolinen leventymä. Mutta sehän käy esim. paidoilla tai jakuilla jotka tulevats iihen päälle, peplum-helmoilla, vöillä tms. Itse noudatan pääosin tiimalasivartaloisten pukeutumisneuvoja mutta huomioin sen että esim. housujen pitää aina olla korkeavyötäröisiä ja paitaa en työnnä housuihin sisään koska se näyttää pahalta, vaan paidan täytyy tulla peittämään leveää lantion yläosaa.

Tätä kropanmallia kutsutaan muuten myös 8-vartalotyypiksi, ja kivoja asuvinkkejä esim. täällä 

https://insideoutstyleblog.com/2010/05/real-life-body-shapes-8.html

Vierailija
7/20 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa kapea vyötärö, mutta se on tosi ylhäällä, ja lantio levenee tosi jyrkästi heti sen jälkeen ja jatkuu suoraan alaspäin tasalevyisenä (siis edestä katsottuna) navan kohdalta yläreisiin asti. Housujen löytäminen on tällä kropalla vaikeinta, aina on jostain kohdasta liian kireä ja toisesta liian löysä. Mitään muotoon ommeltuja paitoja ja mekkoja ei yleensä voi käyttää, koska niissä vyötärö on liian pitkä ja liian alhaalla, eli jos sen laittaa vyötärön kohdalle, selkä pussittaa ja hartioissa on ylimääräistä. Jos taas löydän vyötäröltä istuvan paitapuseron, napit eivät mahdu rinnan kohdalta kiinni... Sattuneesta syystä suurin osa vaatteistani on trikoota, koska stretch-vaatteissa leikkaus ei ole niin justiinsa.

Vierailija
8/20 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri farkkujen, housujen, hameiden ja mekkojen löytäminen on vaikeaa. Ja myös niiden paitojen. En voi oikein sietää edes trikoota, farsinkaan ohutta. Jostain luin että tämä vartalonmalli on nimetty äiti vartaloksi ja siltä se kyllä tuntuukin. En oikein löydä hyvää vartalostani kun en osaa pukeutua oikein. Mielummin olisin se suorakin.

Ap

Vierailija
9/20 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks Mungoanna ole juuri tuota vartalotyyppiä? 

Vierailija
10/20 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks Mungoanna ole juuri tuota vartalotyyppiä? 

On joo, oikein klassinen 8 / spoon. 

- 6

Vierailija
11/20 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kanssa kapea vyötärö, mutta se on tosi ylhäällä, ja lantio levenee tosi jyrkästi heti sen jälkeen ja jatkuu suoraan alaspäin tasalevyisenä (siis edestä katsottuna) navan kohdalta yläreisiin asti. Housujen löytäminen on tällä kropalla vaikeinta, aina on jostain kohdasta liian kireä ja toisesta liian löysä. Mitään muotoon ommeltuja paitoja ja mekkoja ei yleensä voi käyttää, koska niissä vyötärö on liian pitkä ja liian alhaalla, eli jos sen laittaa vyötärön kohdalle, selkä pussittaa ja hartioissa on ylimääräistä. Jos taas löydän vyötäröltä istuvan paitapuseron, napit eivät mahdu rinnan kohdalta kiinni... Sattuneesta syystä suurin osa vaatteistani on trikoota, koska stretch-vaatteissa leikkaus ei ole niin justiinsa.

Joutuuhan sitä tämän kropan kanssa vähän tätimäisiä housuja käyttämään... Mulle ainakin istuu vain sellaiset korkeavyötäröiset, naiselliselle kropalle leikatut. Mistään Ellokselta on ihan turha tilata housuja, koska ne jää pönköttämään siihen leveimmän osan kohdalle, ja tarvii kokoa 42 vaikka sopivan mallisista mulle menee 36... 

Oletko muuten kokeillut kurvikkaille naisille tarkoitettuja vaatemerkkejä? Itse tykkään puolalaisesta Urkye-merkistä esimerkiksi, jotka on muotoiltu sellaisia naisia varten joilla on tissejä ja lanteita. Sieltä itse saan esim. parhaiten istuvat paitapuserot ja jakut.

- 6

Vierailija
12/20 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri farkkujen, housujen, hameiden ja mekkojen löytäminen on vaikeaa. Ja myös niiden paitojen. En voi oikein sietää edes trikoota, farsinkaan ohutta. Jostain luin että tämä vartalonmalli on nimetty äiti vartaloksi ja siltä se kyllä tuntuukin. En oikein löydä hyvää vartalostani kun en osaa pukeutua oikein. Mielummin olisin se suorakin.

Ap

Oma kokemus on, että tosiaan tällä äärinaiselliselle äiti-vartalolle, tai synnyttäjän vartalolle kuten oma äitini aina sanoo meitä tukevalanteisia naisia, sopii vain naiselliset tyylit. Mikä on harmi, koska itse tykkäisin, jos kroppa ei rajoittaisi, nuorekkaista, aika androgyyneistä vaatteista. Vaan näytän pahalta niissä, joten on pakko pukeutua itselleni vähän henkisesti vieraasti samaan tyyliin kuin tuolla linkittämälläni sivulla, hyvin feminiinisesti ja tietyllä tapaa seksikkäästi (koska sitä vyötäröä täyty aina tuoda esiin ettei näytä pönäkältä).

Farkuista muuten yksi ihan täydellinen malli on LC01: hyvin korkeavyötäröinen, lanteilta kaartuvaksi leikattu malli. Itse tykkään niistä mustina, jolloin näyttävät lähinnä klassisilta suorilta housuilta. Eivät ole joo kauhean nuorekkaat, mutta parempi sekin että istuvat ilman kiristyksiä tai sitä että saavat kropan näyttämään kömpelöltä tai paksulta.

- 6

Vierailija
13/20 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 jatkaa...

Mulle korkeavyötäröiset housut eivät useimmiten sovi juuri korkean lantion takia. Housut on usein leikattu kapenemaan hei takapuolen jälkeen, joten korkeavyötäröiset housut yleensä puristavat tosi kipeästi lonkkaluiden kohdalta, jos ne ovat vyötäröltä oikeaa kokoa. Jos ne taas ovat ylhäältä sopivat, takapuoli ja reidet yleensä pussittavat, mikä ei myöskään ole imartelevan näköistä. Korkea vyötärö toki vähentäisi jenkkakahvaefektiä, mikä matalavyötäröisten housujen kanssa helposti tulee, mutta sitten sen vyötärön pitäisi olla oikeasti leikattu mun vartalon muodolle sopivaksi. Parhaat housut ovat minulla edestä matalahkoja ja takaa hieman korkeampia. Sellaisia on vaan todella vaikeaa löytää. Suurin osa housuistani onkin korkeintaa "ihan ok", ja housunkaulus pitää peittää paidanhelmalla.

Mulla empire-linja toimii hyvin leveän vyön kanssa, kun vyö tulee heti rintojen alle. Mun vyötärö on niin ylhäällä ja rintakehä kapea heti rintojen alta, että leveä vyö tuo vyötärön ihan riittävän hyvin esiin ja helma peittää hankalan ylälantion.

Tuolla yhden linkin takana suositeltiin suoria hameita, mutta mun on mahdoton löytää sellaisia, jotka istuisivat kunnolla vyötärön ja lantion kohdalta. Jos lantion kohdalta istuu, vyötärölle jää löysää ja hame meinaa pyöriä päällä (eli keskikohta ei pysy päivän mittaan keskellä, vaan siirtyy jommalle kummalle sivulle). Käytän mieluiten sellaisia hameita, joissa on runsas helma ja tuon vyötärön esiin vyöllä. Mua ei haittaa, että lantio näyttää leveältä, kunhan vyötärö on kapea. Efektihän on vähän sama kuin entisaikoihin korsetin ja turnyyrin kanssa, kun hameisiin haettiin leveyttä ihan tarkoituksella.

Loppuun kuitenkin edes yksi positiivinen asia tässä vartalotyypissän: se hyvä puoli korkeassa lantiossa on, että hame tai mekko päällä jalat näyttävät tosi pitkiltä, erityisesti korkkarit jalassa.

Vierailija
14/20 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 jatkaa...

Mulle korkeavyötäröiset housut eivät useimmiten sovi juuri korkean lantion takia. Housut on usein leikattu kapenemaan hei takapuolen jälkeen, joten korkeavyötäröiset housut yleensä puristavat tosi kipeästi lonkkaluiden kohdalta, jos ne ovat vyötäröltä oikeaa kokoa. Jos ne taas ovat ylhäältä sopivat, takapuoli ja reidet yleensä pussittavat, mikä ei myöskään ole imartelevan näköistä. Korkea vyötärö toki vähentäisi jenkkakahvaefektiä, mikä matalavyötäröisten housujen kanssa helposti tulee, mutta sitten sen vyötärön pitäisi olla oikeasti leikattu mun vartalon muodolle sopivaksi. Parhaat housut ovat minulla edestä matalahkoja ja takaa hieman korkeampia. Sellaisia on vaan todella vaikeaa löytää. Suurin osa housuistani onkin korkeintaa "ihan ok", ja housunkaulus pitää peittää paidanhelmalla.

Mulla empire-linja toimii hyvin leveän vyön kanssa, kun vyö tulee heti rintojen alle. Mun vyötärö on niin ylhäällä ja rintakehä kapea heti rintojen alta, että leveä vyö tuo vyötärön ihan riittävän hyvin esiin ja helma peittää hankalan ylälantion.

Tuolla yhden linkin takana suositeltiin suoria hameita, mutta mun on mahdoton löytää sellaisia, jotka istuisivat kunnolla vyötärön ja lantion kohdalta. Jos lantion kohdalta istuu, vyötärölle jää löysää ja hame meinaa pyöriä päällä (eli keskikohta ei pysy päivän mittaan keskellä, vaan siirtyy jommalle kummalle sivulle). Käytän mieluiten sellaisia hameita, joissa on runsas helma ja tuon vyötärön esiin vyöllä. Mua ei haittaa, että lantio näyttää leveältä, kunhan vyötärö on kapea. Efektihän on vähän sama kuin entisaikoihin korsetin ja turnyyrin kanssa, kun hameisiin haettiin leveyttä ihan tarkoituksella.

Loppuun kuitenkin edes yksi positiivinen asia tässä vartalotyypissän: se hyvä puoli korkeassa lantiossa on, että hame tai mekko päällä jalat näyttävät tosi pitkiltä, erityisesti korkkarit jalassa.

Mulla ei valitettavasti ole tota pitkäjalkaisuusiloa, koska vastapainoksi korkealle vyötärölle on sitten todella pitkä väli haarovälistä vyötäröön. Eli itse jalat on aika lyhkäiset vaikka vyötärö on ylhäällä. Housut jalassa tosi ruma sellainen pitkä laatikkoperä, joka päättyy töksähtäen kapeaan vyötäröön ylhäällä.

Vierailija
15/20 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on lantio korkealla ja aika suora, mutta oikealla vaatetuksella saan tiimalasin aikaiseksi juuri korostamalla korkealla olevaa kapeaa vyötäröä. Empire-leikkaus sopii, mutta alaosan ei ole pakko olla mikään teltta. Riittää, että leikkaus on heti rintojen alla. Jos taas leikkaus on heti niiden korkeiden luiden yläpuolella niin huh miltä tantalta näytän, vaikka olen hoikka :D

Vierailija
16/20 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku sanoa minusta?

Mulla on siis pitkät ja suhteellisen ohuet jalat, kapea lantio (kuitenkin myös jenkkakahvat), lyht keskivartalo ja paksu vyötärö (sitä ei siis käytännössä erota), olemattomat rinnat (molemmat mahtuvat yhteen käteen) ja ohuet narukädet.

Onko tuo siis omenavartalo? Olisi kiva saada jokin "oikeampi" termi kuin "tasapaksu".

Vierailija
17/20 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap teki testin siis tällä testillä. http://shopyourshape.com/calculate-your-body-shape/

Vierailija
18/20 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, jos jollain olisi esimerkkejä vielä

Vierailija
19/20 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/20 |
07.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö tuosta vartalon mallista eroon mitenkään? Tai saako tuota high hip mitenkään pois.

Ap