Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksan 15-vuotiaalle muuttosiivouksesta?

Vierailija
05.08.2016 |

Taustaksi: olen auttanut hänen perhettään muutossa 3 kertaa, heiltä ei ole kukaan auttanut minua ennen. Okei, ajattelin pyytää muuttohässäkkään avuksi perheen teiniä, jonka toivoisin pyyhkivän kaapit, lattiat ja vessan sekä uunin ja jääkaapin kaksiossani ja tulevassa neliössä lattiat ja kaapit. Toki hän voi myös auttaa kantamaan kamoja. Olisiko ok jos ehdotan että tulisi pizzapalkalla vai onko tarjoanko rahaa? Muuten en edes miettisi mutta kun itse olen jeesannut hänen perhettään kymmeniä kertoja, että menisikö tämä puhtaasti vastavuoroisuuden piikkiin vai olisiko pakko tarjota palkkaa?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna nyt pojalle ees viiskymppiä. 

Vierailija
2/41 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

100

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olettaa, että perheen teini tulee työllään maksamaan sinun aikaisemman apusi perheelle. Mutta eiköhän tämä olekin provo.

Arvioi, montako tuntia hommiin menee. Maksa sitten 15 eur / h ja pyöristä vähän ylöspäin.

Vierailija
4/41 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä niitä auttamasi perheen aikuisia töihin. He ovat sinulle palveluksen velkaa, ei poika varsinaisesti. Siis, jos ilmaista apua haluat.

Vierailija
5/41 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pyydät lasta? Pyydä hyvänen aika vanhemmilta apua.

Se on sitten sen perheen asia päättää, auttaaki teini vai aikuiset vai koko perhe.

Vierailija
6/41 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Ei ole provo. Mä olen jotenkin ajatellut että perheessä autetaan jos on tarvis. Olen aina ollut valmis auttamaan jos joku pyytää. Siksi musta on tylsää, että kun mä tarvitsisin apua, joudun siitä maksaa. Ap

Vierailija
7/41 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väh. 80€

Vierailija
8/41 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on siis mun kummilapsi ja serkku. Ap

Vierailija
9/41 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Ei ole provo. Mä olen jotenkin ajatellut että perheessä autetaan jos on tarvis. Olen aina ollut valmis auttamaan jos joku pyytää. Siksi musta on tylsää, että kun mä tarvitsisin apua, joudun siitä maksaa. Ap

Et voi olettaa, että perheen teini tulee auttamaan toisen perheen muutossa ilman korvausta tai ruokapalkalla. Olisi eri asia, jos pyytäisit perheen aikuisia.

Vierailija
10/41 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minultakaan koskaan kysytty haluanko auttaa silloin kun olin vielä alaikäinen. Mun vanhemmat aina lupasivat mut muuttoavuksi tai lapsenvahdiksi. Ne ajat tuntuvat unohtuneen. En mä koskaan, en koskaan saanut mitään muuta kuin ehkä ruuan, useimmiten en sitäkään. Ap

Vierailija
11/41 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 euroa (8h).

Vierailija
12/41 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit sun täytyy pyytää muita kun tota teiniä, joka lienee syytön.

Vierailija
13/41 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten tässä jo sanottiinkin, pyydä sitä serkkuasi apuun. Teini ei ole velvollinen auttamaan sua vanhempiensa moukkamaisuudesta huolimatta. 

Mutta on myös poskettomia noi vitsit että pitäisi maksaa 15€/h tai 100€ muuttosiivouksesta. 

Vierailija
14/41 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oletakaan! Mihin on hävinnyt auttamisen ilo ja perheen sisäinen solidaarisuus, jos pienestäkin avusta pitää maksaa rahalla? Oikeasti?!

Ajattelin siis kysyä teiniltä haluaako tulla avuksi. Onko se väärin? Vai tehdäänkö joku työsopimus ja tellit ja lellit tiskiin vain siksi, että kerrankin mä tarttisin jeesiä? Ap

Vierailija
15/41 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 euroa. Nuorilla on noita menoja.

Vierailija
16/41 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kaikki tosiaan sitä mieltä että perusavusta läheiselle ihmiselle pitää maksaa? Ettekö te sitten auta pyyteettömästi perhettänne tai ystäviänne vai anottava rahakorvausta kaikesta? Mä ihan oikeasti ajattelin, että pyydän serkkua jos haluaa auttaa ja tarjoan sapuskat ja juomat ja kyydit. Eikö se ole tarpeeksi? En oikeastaan edes halua, että meidän kummisuhde on sellainen, että joudun hänelle maksamaan jos vähän jeesiä kaipaan. Sairasta. Ap

Vierailija
17/41 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minultakaan koskaan kysytty haluanko auttaa silloin kun olin vielä alaikäinen. Mun vanhemmat aina lupasivat mut muuttoavuksi tai lapsenvahdiksi. Ne ajat tuntuvat unohtuneen. En mä koskaan, en koskaan saanut mitään muuta kuin ehkä ruuan, useimmiten en sitäkään. Ap

No, tuntuiko kivalta, että muut tekivät sinua koskevia sopimuksia sun pään yli?

Vierailija
18/41 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään työsopimusta tarvita. Maksat vain kohtuullisen korvauksen (ihan laillisesti). 15-vuotiaasta ei myöskään tarvitse maksaa tellejä eikä lellejä.

Vierailija
19/41 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä sitä pahalla ajatellut, halusin toki auttaa läheisiä ja rakkaita ihmisiä. Tein sen ihan pyyteettömästi. Missä kohtaa asiat ovat muuttuneet, että läheisille pitää maksaa pienestäkin avusta? Ap

Vierailija
20/41 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan millään pizzapalkalla. Ei teini ole vastuussa siitä muuttojen vastavuoroisuudesta, vaan sen vanhemmat. Mulla on mennyt parhaimmillaan oman kaksion muuttosiivoukseen 8-9 h (olen vielä ammatiltani siivooja). Mun mielestä teinille pitäisi maksaa tuosta vähintään 10 e/h, perusteellisesta työstä (uuni, kylppäri ja jääkaappi hyvin putsattu) kokonaisuudessaan 100-150 euroa. Jos joku pyytäisi mun lastani ruokapalkalla tekemään muuttosiivouksen, loukkaantuisin. Teinille tuo on aika rankkaa hommaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän