Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri varasti muumimukini

Mmuki
05.08.2016 |

Pitkä sepustus, pahoittelen.
Minulla on töissä kahvimukina sininen Rauha-muumimuki, jonka olen joskus kauan sitten saanut lahjaksi silloiselta hyvältä ystävältäni. Työpaikkani on suht pieni toimisto, meitä on yhteensä kahdeksan henkeä. Jokaisella on omat mukit ja niitä pidetään keittiön kuivauskaapissa. Tai siis ne pitävät, jotka pesevät mukinsa, toisilla se on aina pöydällä. Itse kuitenkin pesen omani yleensä päivän päätteeksi ja pistän kaappiin kuivumaan.

Yksi työkaverini meinasi pudottaa silmät päästään, kun joskus näki minkä mukin olin tuonut kahvimukikseni. Sanoi, että kyseessä on vähän arvokkaampi muumimuki ja kyseli, että enkö pelkää että se hajoaa töissä. Sanoin että ei pelota, vaikka onhan sillä vähän tunnearvoa, kun sen olen kerta lahjaksi aikanaan saanut.

Työkaveri on siitä asti (noin kaksi vuotta) vahdannut mukiani kuin haukka ja on välillä kysellyt, olisinko kiinnostunut myymään sen "kerta se on sulle niin arvoton, että voit pitää sitä työpaikan kahvimukina". Ja hänen kokoelmastaan tämä muki kuulemma vielä puuttuu. Olen aina sanonut kohteliaasti ei.

Tänä aamuna, kun tulin töihin, ei muki ollutkaan tiskikaapissa paikoillaan. Ajattelin, että olen jättänyt sen pöydälleni - niin käy joskus kiireessä ja nyt on ollut todella kiireistä - mutta muki ei ollut sielläkään. Kurkkasin varuiksi vielä muut keittiön kaapit, neukkarit ja jopa omat laatikkoni, ei mukia. Otin sitten keittiöstä yhden varamukeistamme (muutama muki firman logolla, asiakastapaamisia varten) ja kaadoin siihen kahvia, kun tänä muumimukiani himoinnut työkaveri tuli paikalle. Silmissä pilkahti tietävästi, kun hän mukaviattomalla äänellä kysyi, että "ai asiakastapaaminen heti aamusta?". Sanoin tiukasti että ei, vaan mukini on kadonnut. Työkaveri kohautti olkiaan ja sanoi välinpitämättömällä äänellä jaa ja lähti keittiöstä.

Onko työkaverini varastanut muumimukini? Tiedän, että hän jäi vielä tekemään töitä eilen kun lähdin, joten hänellä oli mahdollisuus.

Kommentit (396)

Vierailija
361/396 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hassua, että provon kirjoittajat ihmettelevät, kuinka jymäytettävää porukka on. Eikö heille itselleen tule mieleen, että ihmiset viihdyttää itseään lähtemällä näihin typeryyksiin mukaan, joskus jopa ihan selkeisiin provoihin? En mä ainakaan jaksa provoa erikseen huudella, miksi ihmeessä? Mun itsetunto ei koe tarpeelliseksi osoittaa anonyyminä muille etten jotain juttua usko. Sen sijaan mieluummin lähden siihen hölmöilyyn mukaan eläytyen siihen "todellisuuteen" jonka kirjoittaja maalailee. Tämä ei ollut erityisen mielenkiintoinen tai viihdyttävä, mutta ihan ok. 

Vierailija
362/396 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe syytä hehkuttaa trollaustaitoja, kuinka näppärä on omasta mielestään huijaamaan ihmisiä sadoilla viesteillä. Jeesus, kuka älypää kirjoittaa keskustelupalstalle satoja viestejä? Ei muuta elämää?

Tämä on mun viides viesti ikinä keskustelupalstalle ja mun elämän aikana viestit tulee jäämään tätä tahtia noin kymmeneen. Ei mitään tarvetta trollailla tai keskustella palstoilla varttia enempää viikossa, kahdessa. Mieti hei trollipolli, elämä on lyhyt, mikset kokisi ja tekisi. Tää palstailu on loppupeleissä ihan huttua. Kokeile vaikka pokehunttia jos et pääse irti puhelimesta.

Herranjestas mitä jeesustelua! Sinä kuitenkin roikut täällä lukemassa näitä viestejä, jätä itse palsta, mitä sinä muille saarnaat.

Minäkin ruokin usein typerimpiä juttuja joihin nämä mamnat aina lankeavat. Hauskaa, kun huomaa, kuinka pohjattoman typerää väki on.

Palstalla vietän tunnin pari silloin tällöin. Tänään varmaan enemmän, olen tajuttomassa ripulissa.

Ja tuollainen teidän iloksenne,

Häpeäisitte itseänne, kun tietäisitte, mihin kaikkeen teidät saa höynäytettyä.

Kenkuttaahan se, kun on noin vietävissä, ei kuuta kuin valittamaan.

Komppaan tätä hermanniinaa. Täällä on oikeasti ihan täysiä vatipäitä, jotka lankeavat niin selviin rölleihin, että Timo T A mikkonenkin sen näkisi. Täällä totuus ei ole tarua ihmeellisempää, päinvastoin. Nämä lankeajat tuntuvat pitävän itseään yleensä vielä harvinaisen fiksuina ihmisinä. Miksi joku trollaa? Huvin vuoksi. Ei siinä sen ihmeempää. Aikanaan kun oli paljon maahanmuuttoaiheisia keskusteluja, saatoin röllätä sekä puolesta että vastaan samassa keskustelussa. Ja täydestä meni, oikein näki kun mammoilla veri kiehui ja munasarjat paukkui :D

Enkä edes ole työtön nettiaddikti, vaan tavallinen työssäkäyvä perheellinen ihminen. Tunnen muutaman lääkärinkin, jotka harrastavat samaa. Ei se ole sosiaalisesta asemasta tai varakkuudesta kiinni.

Mutta tämähän on netin vanhimpia ilmiöitä. Miksi ihmeessä kukaan menisi nettiin ja valehtelisi? Älkää olko niin hiton sinisilmäisiä. Kyllä trollin tunnistaa helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/396 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on hassua, että provon kirjoittajat ihmettelevät, kuinka jymäytettävää porukka on. Eikö heille itselleen tule mieleen, että ihmiset viihdyttää itseään lähtemällä näihin typeryyksiin mukaan, joskus jopa ihan selkeisiin provoihin? En mä ainakaan jaksa provoa erikseen huudella, miksi ihmeessä? Mun itsetunto ei koe tarpeelliseksi osoittaa anonyyminä muille etten jotain juttua usko. Sen sijaan mieluummin lähden siihen hölmöilyyn mukaan eläytyen siihen "todellisuuteen" jonka kirjoittaja maalailee. Tämä ei ollut erityisen mielenkiintoinen tai viihdyttävä, mutta ihan ok. 

Höpö höpö. Olet juuri niitä ihmisiä, jotka lankeavat todella typeriin, ja kun trollipolli paljastuu, huudat virtuaalisesti "KYL MÄÄ TIESIN ET SE TROLLAA!!!" valehdellen lähinnä itsellesi, koska häpeät typeryyttäsi ja hyväuskoisuuttasi.

Vierailija
364/396 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tunnen muutaman lääkärinkin, jotka harrastavat samaa."

Noloa 😂😂😂 ai että oikeen lääkärikin trollaa. Niiaatko kun tapaat lääkärin. En muuten yhtään ihmettele, et arvauskeskuslääkäri trollaa ensin työkseen ja sitten vapaa-aikana..

Vierailija
365/396 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä! Nyt illalla kun laitoin tavaroitani valmiiksi huomista työpäivää varten, huomasin laukkuni pohjalla muumimukin! Mutta se on jokin missä on muumipeikko ja delfiini. Miksi tälläinen nyt laukkuuni on laitettu kun se oli ihan eri muki mikä katosi? Nyt on työtovereilla selvitettävää.

Ap

Vierailija
366/396 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa 😂😂😂 ai että oikeen lääkärikin trollaa. Niiaatko kun tapaat lääkärin. En muuten yhtään ihmettele, et arvauskeskuslääkäri trollaa ensin työkseen ja sitten vapaa-aikana..

Jos käyttäisit järkeäsi yhtä innokkaasti kuin passiivisaggressiivisia hymiöitä, voisit ehkä tajuta mitä tuolla tarkoitettiin. Toisaalta eipä voi kauhalla pyytää jos on lusikalla annettu, ja that koira äläht in whitch kalikka kalaght.

Vierailija
367/396 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa? Oikeasti? Oletko 15v?

Vierailija
368/396 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha enää yrittää ärhennellä kun oma typeryys on tuotu esiin 😂😂😂 Hitto mä repesin täysin, vahingossa tehty trolli paras trolli. Haukkuu palstamammoja ja käyttäytyy itse kuin kyökkipiika 1900-luvun alussa. Kaikki muut on sinisilmäisiä ja nämä, nämä sherlocit ovat ihan omaa luokkaansa, joopa joo. Seliseliseli 😂

Joo, sä pystyt heittään välihuomautuksia. Mutta mikään tarinankertoja sä et ole. Hyvän tarinan.

Vierailija
369/396 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kyseessä noin pieni työyhteisö,syyllisen on LÖYDYTTÄVÄ,ei ole itsekseen voinut kadota.Kissa pöydälle,porukka koolle ja kerrot tapahtuneen.

Vierailija
370/396 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka itsensä ylentää.. Myös vähän hymyilyttää trollaamistaitojaan kehuvat vakkarit.

Vierailija
371/396 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä! Nyt illalla kun laitoin tavaroitani valmiiksi huomista työpäivää varten, huomasin laukkuni pohjalla muumimukin! Mutta se on jokin missä on muumipeikko ja delfiini. Miksi tälläinen nyt laukkuuni on laitettu kun se oli ihan eri muki mikä katosi? Nyt on työtovereilla selvitettävää.

Ap

Oletko itse nyt varastanut muumimukin?! Häpeä!

Vierailija
372/396 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, tämä oli mielenkiintoinen ketju, olisit mmuki vaan jatkanut loppuun asti 😔 Näin jo mielessäni miten koko työyhteisö tappelee yhdestä muumimukista ja siitä kuka sen on varastanut, iltalehden otsikot "Törkeyden huippu; hollolalaisen naisen muumimuki varastettiin kaapista"

Vierailija
373/396 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tosikkoja täällä. Miten voi anonyymi palsta ja keskustelut herättää näin paljon tunteita? Itsekkin uskoin tarinaan (miksi en uskoisi) ja annoin neuvoja ja näkemyksiä asiaan (en mitään ylireagoivaa).

Itseäni ihmetyttää sekin, mitä mielihyvää porukka saa siitä, että huutelee Ihan Joka Ikiseen Aloitukseen provoa? Mitä väliä sillä on? Hyvä keskustelu on hyvä keskustelu, vaikka skenaario olisikin tylsyyksissään keksitty. Elämä on kuitenkin av:ta ihmeellisempää, joten joku voi vaikka oppia näistä jotain.

Hyvä, että tarinalle oli lopetus, vo taas jatkaa muihin aiheisiin 😄

Vierailija
374/396 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe syytä hehkuttaa trollaustaitoja, kuinka näppärä on omasta mielestään huijaamaan ihmisiä sadoilla viesteillä. Jeesus, kuka älypää kirjoittaa keskustelupalstalle satoja viestejä? Ei muuta elämää?

Tämä on mun viides viesti ikinä keskustelupalstalle ja mun elämän aikana viestit tulee jäämään tätä tahtia noin kymmeneen. Ei mitään tarvetta trollailla tai keskustella palstoilla varttia enempää viikossa, kahdessa. Mieti hei trollipolli, elämä on lyhyt, mikset kokisi ja tekisi. Tää palstailu on loppupeleissä ihan huttua. Kokeile vaikka pokehunttia jos et pääse irti puhelimesta.

Herranjestas mitä jeesustelua! Sinä kuitenkin roikut täällä lukemassa näitä viestejä, jätä itse palsta, mitä sinä muille saarnaat.

Minäkin ruokin usein typerimpiä juttuja joihin nämä mamnat aina lankeavat. Hauskaa, kun huomaa, kuinka pohjattoman typerää väki on.

Palstalla vietän tunnin pari silloin tällöin. Tänään varmaan enemmän, olen tajuttomassa ripulissa.

Komppaan tätä hermanniinaa. Täällä on oikeasti ihan täysiä vatipäitä, jotka lankeavat niin selviin rölleihin, että Timo T A mikkonenkin sen näkisi. Täällä totuus ei ole tarua ihmeellisempää, päinvastoin. Nämä lankeajat tuntuvat pitävän itseään yleensä vielä harvinaisen fiksuina ihmisinä. Miksi joku trollaa? Huvin vuoksi. Ei siinä sen ihmeempää. Aikanaan kun oli paljon maahanmuuttoaiheisia keskusteluja, saatoin röllätä sekä puolesta että vastaan samassa keskustelussa. Ja täydestä meni, oikein näki kun mammoilla veri kiehui ja munasarjat paukkui :D

Enkä edes ole työtön nettiaddikti, vaan tavallinen työssäkäyvä perheellinen ihminen. Tunnen muutaman lääkärinkin, jotka harrastavat samaa. Ei se ole sosiaalisesta asemasta tai varakkuudesta kiinni.

Mutta tämähän on netin vanhimpia ilmiöitä. Miksi ihmeessä kukaan menisi nettiin ja valehtelisi? Älkää olko niin hiton sinisilmäisiä. Kyllä trollin tunnistaa helposti.

Valehtelu on valehtelua vaikka sitä nimittäisikin eri nimellä.

Sen lisäksi on melko huolestuttavaa jos vastailee itselleen teeskennellen olevansa monta eri henkilöä samassa ketjussa. Dissosiatiivinen identiteettihäiriö?

Vierailija
375/396 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen lisäksi on melko huolestuttavaa jos vastailee itselleen teeskennellen olevansa monta eri henkilöä samassa ketjussa. Dissosiatiivinen identiteettihäiriö?

Mulle tuli ennenminki mielee et ap on halunnu vaa uppailla ketjua ja koittanu saaha sen liekille

Vierailija
376/396 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti antaa virtsanäyte huumetestejä varten. Otin kaapista ensimmäisen kupin mitä käteen sattu, sori siit. Annetaanko asian olla? Toinhan sinulle jo uuden kupin. Varsinkaan Penalle ei puhuta tästä mitään? Sovitaanko näin?

Vierailija
377/396 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hellanlettas 😆😂😘 kannattaisi pysyä poissa netistä ja harrastaa marttailua muiden tosikkojen kanssa 😉

Vierailija
378/396 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten viikonlopun jälkeen asiat on edenny?

Vierailija
379/396 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka itsensä ylentää.. Myös vähän hymyilyttää trollaamistaitojaan kehuvat vakkarit.

Meneekö tunteisiin olla jymäytettävä Toope? Pakkohan se on kehua, kun väki lankeaa täällä niin hiton helposti. Ja "vastatrollailut", höpöhöpö. Hyvin näkee kuka on tosissaan ja kuka ei jos ei ole ekaa kertaa netissä.

Vierailija
380/396 |
09.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollilla on suuri tarve hakea huomiota, hän haluaa muiden ihmisten reaktiot, ja hän haluaa tuntea henkistä ylemmyyden tunnetta. Jotain tarvetta itsessään trolli tyydyttää ja on riippuvainen muiden huomiosta, reaktioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän