Hiiva tulehdus vai mikä?
Luulin aluksi että minulla on bakteerivaginoosi. Vuoto haisi ja oli hiukan runsaampaan, joten hain emätinpuikkoja. Kerkesin käyttää niitä pari päivää kunnes vuoto muuttui kokkareiseksi ja hajuttomaksi.
Ei kutinaa ollenkaan, pari mini haavaumaa kylläkin.
Mitkä lääkkeet lähden ostamaan? Tai mihin lääkäriin lähden? Voiko työterveyteen mennä tällaisella asialla, se kun olisi ainut nopea ratkaisu.
Kommentit (29)
Apteekistahan saa nykyään hiivatestejäkin, joilla voi testata onko hiiva vai bakteerivaginoosi. Toki sitä voi myös vaan "sokkona" koittaa hoitaa hiivalääkkeellä, eipä siitä haittaakana ole.
Siihen hiivan ja tulehduksen väliin kuuluu pilkku. Tai vaihtoehtoisesti ne kirjoitetaan yhteen. Vähän riippuu mitä yrität sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Hiiva sienihän se.
vaikka ei ole ollenkaan kutinaa?
Tyypillisiä kuppatartunnan oireita.
T.Lekuri
Piimää römpsään, sillä tasapainotat Ph:n. Muuten seilaat lääkkeiden kanssa bakteerivaginoosin ja candidan välillä.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillisiä kuppatartunnan oireita.
T.Lekuri
On varmaa ettei ole tauteja. Olen käynyt testeissä enkä ole sen jälkeen harrastanut seksiä pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Piimää römpsään, sillä tasapainotat Ph:n. Muuten seilaat lääkkeiden kanssa bakteerivaginoosin ja candidan välillä.
Toimiiko tämä? Voiko olla ns. näiden kahden ongelman välissä seilaamassa. Voisin samantie käydä laittamassa ennen kuin pääsen apteekkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiiva sienihän se.
vaikka ei ole ollenkaan kutinaa?
Hiiva sieni voi ilmetä myös ilman kutina oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko tämä? Voiko olla ns. näiden kahden ongelman välissä seilaamassa. Voisin samantie käydä laittamassa ennen kuin pääsen apteekkiin.
Kyllä toimii. Käytetty iät ja ajat. Ongelma on se, että jos tuhoat bakteerit antibiooteilla, niin sen alan epiteelillä valtaa hiivat (candida). Kun tapat hiivat, niin sitten tulee epäterve bakteerikanta (bakteerivaginoosi), koska emättimen Ph on pielessä. Piimä tamponiin ja piimähuuhtelu palauttaa normaalin Ph:n.
Voinko mennä työterveyteen tämän vaivan kanssa että varmasti saisin vahvistuksen mikä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toimii. Käytetty iät ja ajat. Ongelma on se, että jos tuhoat bakteerit antibiooteilla, niin sen alan epiteelillä valtaa hiivat (candida). Kun tapat hiivat, niin sitten tulee epäterve bakteerikanta (bakteerivaginoosi), koska emättimen Ph on pielessä. Piimä tamponiin ja piimähuuhtelu palauttaa normaalin Ph:n.
En ole siis vielä tähän hätään syönyt hiiva lääkettä. Toimiiko piimä myös tähän mahdollisesti?
Ja kelpaako maustamaton rahka?
Vierailija kirjoitti:
Voinko mennä työterveyteen tämän vaivan kanssa että varmasti saisin vahvistuksen mikä on.
Mä en noin pienen vaivan takia kehtaisi häiritä työ terveys lääkäriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsisi maksaa "näin pienen" vaivan takia satoja euroja gyne käynnistäkään ja julkiselle gyne ajan saaminen vie useamman viikon. Lisäksi käyn päivisin töissä josta en oikein voi olla pois päivisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsisi maksaa "näin pienen" vaivan takia satoja euroja gyne käynnistäkään ja julkiselle gyne ajan saaminen vie useamman viikon. Lisäksi käyn päivisin töissä josta en oikein voi olla pois päivisin.
Mä hakisin vaan apteekista sen hiivalääkkeen ilman lääkärissä käyntiä.
Kuinka nopeasti hiivalääke auttaa ja milloin tietää että voi harrastaa taas seksiä?
Aijai rakastan noita yhdyssanakommentoijia :D
Vierailija kirjoitti:
Aijai rakastan noita yhdyssanakommentoijia :D
Itse taas en jaksa kauheasti välittää, lukihäiriö eikä suomi ensimmäisenä kielenä. Joten jos en etsimällä etsi virheitä en niitä näe...
Suku puoli tauti