Paras ISO koirarotu?
Eli siis mikä on helposti koulutettava, yli 40kg puhdasrotuinen koira? Omia kokemuksia kehiin.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Kaukasianpaimenkoira
Meille tulee tällainen, jahka päästään muuttamaan maalle. Ei onneksi olla mitään aloittelijoita koirien kanssa. :)
Vierailija kirjoitti:
Bernin paimenkoirat ja Newfoulandinkoirat on ihania! Koulutettavuudesta en osaa sanoa.
Ihania ovat, mutta vain koulutettuina. Isot koirat pitää aina kouluttaa hyvin. Bernit, erityisesti urokset, osaavat olla myös itsepäisiä, eli kokematon kouluttaja ei niiden kanssa välttämättä onnistu.
Molemmilla roduilla myös paljon perinnöllisiä sairauksia, nivelvaivoja erityisesti (berneillä myös paljon syöpää), joten pentuajan ruokinta ja liikunta tule hoitaa todella tarkasti ja tarkkailla painoa aikuisiälläkin.
Nöffeillä myös turkinhoito vaatii työtä.
Vierailija kirjoitti:
Saksanpaimenkoira
Hyi vittu ei ikinä susikoiraa, täysiä sekopäitä ja penikkatehtailijoitten pilaama rotu.
Jäyhä jököttäjä. Ei tosin paina neljääkymmentä kiloa, mutta on äärimmäisen rauhallinen ja helppo koulutettava.
Jos sakemanni painaa yli 40kg, niin se on läski.[/quote]
Älä yleistä. Mun narttusakemanni oli tasan 40kg, iso muutenkin nartuks. Sen kaks sakemannikaveria oli uroksia ja molemmat yli 40kg. Ja kaikki kolme pelkkää lihasta :)
Vierailija kirjoitti:
Jos sakemanni painaa yli 40kg, niin se on läski.
Älä yleistä. Mun narttusakemanni oli tasan 40kg, iso muutenkin nartuks. Sen kaks sakemannikaveria oli uroksia ja molemmat yli 40kg. Ja kaikki kolme pelkkää lihasta :)
Oho en tiiä mitä tapahtu ekassa lainauksessa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksanpaimenkoira
Hyi vittu ei ikinä susikoiraa, täysiä sekopäitä ja penikkatehtailijoitten pilaama rotu.
Ehkä et osannut KOULUTTAA
Häh, mun sakemanni painaa 30 kg, tosin se on narttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksanpaimenkoira
Olin yhdessä paikassa käymässä ja siellä oli susikoira,se oli koko ajan haukkaamasta minusta palaa mutta omistajan karjaisu sai sen aina hetkeksi luopumaan aikeistaan..Ainakin kerran oli jalka jo leukojen välissä mutta ei vielä puraissut kunnolla.
Sileäkarvainen noutaja <3 upea rotu, minulla ollut sileäkarvaisia noutajia koko elämäni ajan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksanpaimenkoira
Olin yhdessä paikassa käymässä ja siellä oli susikoira,se oli koko ajan haukkaamasta minusta palaa mutta omistajan karjaisu sai sen aina hetkeksi luopumaan aikeistaan..Ainakin kerran oli jalka jo leukojen välissä mutta ei vielä puraissut kunnolla.
Meidän kylällä yhdellä miehellä on susikoira, joka kulkee isäntänsä mukana mm. kauppareissuilla. Kun isäntä menee ulos autosta, koira valtaa kuljettajanistuimen. Kun isäntä palaa autolle, koira haukkuu mielenosoituksellisesti.
Rotikka, on ollut paras minun koirista kaikin puolin, lujat hermot ja perheystävällinen myös vieraille. Vahtii kyllä ja kattelee ympäristöänsä ja seurailee joka paikkaan. koulutus pitää olla ja oikea isännän/emännän asenne koirille jolla on omakin tahto. Ei turhia hötkyile ja häntä heiluu vaikka välillä koetellaan rähjäämisellä muilta koirilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sakemanni painaa yli 40kg, niin se on läski.
Oho en tiiä mitä tapahtu ekassa lainauksessa....
Ylikokoisia tai läskejä
Vierailija kirjoitti:
Belgianpaimenkoira
Ei todellakaan pitäisi painaa yli 40kg, ei edes yli 30kg.
https://pedigree.fi/sopivan-koiran-valinta/default.aspx
Jos pyydetään todella suurta rotua, niin älkää tarjotko keskisuuria.
Bernhardinkoira
Irlanninsusikoira
Mastiffi
Newfoundlandinkoira
Pyreneittenkoira
Tanskandoggi
Irlanninsusikoira. Mulla oli irlis ja ihanempaa rotua saa kyllä etsiä. Koirani säkä oli 86cm ja painoa 60kg. Älyttömän hieno rotu. Tulee toimeen kaikkien ihmisten ja karvaisten kavereiden kanssa. Kannattaa tutustua rotuun! Ainut miinus on lyhyt keski-ikä. Omani lähti sateenkaari sillalle 7vuoden ikäisenä.
Ei tuollaisia petoja pitäisi myydä kenellekkään.