Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras ISO koirarotu?

Vierailija
04.08.2016 |

Eli siis mikä on helposti koulutettava, yli 40kg puhdasrotuinen koira? Omia kokemuksia kehiin.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaukasianpaimenkoira

Maaseudulle työkoiraksi ihanteellinen ja sellaisiin käsiin kellä aiemminkin voimakastahtoisia koiria. Semmoisessa kaukkari on ihanteellinen

Rasittava koira varsinkin naapureille jotka joutuu kulkemaan tuollaisen koiran ohi päivittäin.

Yksi tuollainen riehuu aina verkkoaidan takana kun menee ohi,varmaan tappais pienen ihmisen jos pääsis irti.

Auton alle kyllä jäis varmaan heti.

No siksi kaukkaria ei pitäisi edes myydä taajamaa-alueille

Ei tuollaisia petoja pitäisi myydä kenellekkään.

Vierailija
22/102 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaukasianpaimenkoira

Meille tulee tällainen, jahka päästään muuttamaan maalle. Ei onneksi olla mitään aloittelijoita koirien kanssa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bouvier

Vierailija
24/102 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bernin paimenkoirat ja Newfoulandinkoirat on ihania! Koulutettavuudesta en osaa sanoa.

Ihania ovat, mutta vain koulutettuina. Isot koirat pitää aina kouluttaa hyvin. Bernit, erityisesti urokset, osaavat olla myös itsepäisiä, eli kokematon kouluttaja ei niiden kanssa välttämättä onnistu.

Molemmilla roduilla myös paljon perinnöllisiä sairauksia, nivelvaivoja erityisesti (berneillä myös paljon syöpää), joten pentuajan ruokinta ja liikunta tule hoitaa todella tarkasti ja tarkkailla painoa aikuisiälläkin.

Nöffeillä myös turkinhoito vaatii työtä.

Vierailija
25/102 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksanpaimenkoira

Hyi vittu ei ikinä susikoiraa, täysiä sekopäitä ja penikkatehtailijoitten pilaama rotu.

Vierailija
26/102 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättimäyräkoira

Vierailija
27/102 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäyhä jököttäjä. Ei tosin paina neljääkymmentä kiloa, mutta on äärimmäisen rauhallinen ja helppo koulutettava.

Vierailija
28/102 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sakemanni painaa yli 40kg, niin se on läski.[/quote]

Älä yleistä. Mun narttusakemanni oli tasan 40kg, iso muutenkin nartuks. Sen kaks sakemannikaveria oli uroksia ja molemmat yli 40kg. Ja kaikki kolme pelkkää lihasta :)

Vierailija
29/102 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sakemanni painaa yli 40kg, niin se on läski.

Älä yleistä. Mun narttusakemanni oli tasan 40kg, iso muutenkin nartuks. Sen kaks sakemannikaveria oli uroksia ja molemmat yli 40kg. Ja kaikki kolme pelkkää lihasta :)

Oho en tiiä mitä tapahtu ekassa lainauksessa....

Vierailija
30/102 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksanpaimenkoira

Hyi vittu ei ikinä susikoiraa, täysiä sekopäitä ja penikkatehtailijoitten pilaama rotu.

Ehkä et osannut KOULUTTAA

Vierailija
31/102 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briardi

Vierailija
32/102 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, mun sakemanni painaa 30 kg, tosin se on narttu.

Vierailija
33/102 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksanpaimenkoira

Olin yhdessä paikassa käymässä ja siellä oli susikoira,se oli koko ajan haukkaamasta minusta palaa mutta omistajan karjaisu sai sen aina hetkeksi luopumaan aikeistaan..Ainakin kerran oli jalka jo leukojen välissä mutta ei vielä puraissut kunnolla.

Vierailija
34/102 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sileäkarvainen noutaja <3 upea rotu, minulla ollut sileäkarvaisia noutajia koko elämäni ajan :)

Vierailija
35/102 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksanpaimenkoira

Olin yhdessä paikassa käymässä ja siellä oli susikoira,se oli koko ajan haukkaamasta minusta palaa mutta omistajan karjaisu sai sen aina hetkeksi luopumaan aikeistaan..Ainakin kerran oli jalka jo leukojen välissä mutta ei vielä puraissut kunnolla.

Meidän kylällä yhdellä miehellä on susikoira, joka kulkee isäntänsä mukana mm. kauppareissuilla. Kun isäntä menee ulos autosta, koira valtaa kuljettajanistuimen. Kun isäntä palaa autolle, koira haukkuu mielenosoituksellisesti.

Vierailija
36/102 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotikka, on ollut paras minun koirista kaikin puolin, lujat hermot ja perheystävällinen myös vieraille. Vahtii kyllä ja kattelee ympäristöänsä ja seurailee joka paikkaan. koulutus pitää olla ja oikea isännän/emännän asenne koirille jolla on omakin tahto. Ei turhia hötkyile ja häntä heiluu vaikka välillä koetellaan rähjäämisellä muilta koirilta.

Vierailija
37/102 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belgianpaimenkoira

Vierailija
38/102 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sakemanni painaa yli 40kg, niin se on läski.

Oho en tiiä mitä tapahtu ekassa lainauksessa....

Ylikokoisia tai läskejä

Vierailija
39/102 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Belgianpaimenkoira

Ei todellakaan pitäisi painaa yli 40kg, ei edes yli 30kg.

https://pedigree.fi/sopivan-koiran-valinta/default.aspx

Jos pyydetään todella suurta rotua, niin älkää tarjotko keskisuuria.

Bernhardinkoira

Irlanninsusikoira

Mastiffi

Newfoundlandinkoira

Pyreneittenkoira

Tanskandoggi

Vierailija
40/102 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlanninsusikoira. Mulla oli irlis ja ihanempaa rotua saa kyllä etsiä. Koirani säkä oli 86cm ja painoa 60kg. Älyttömän hieno rotu. Tulee toimeen kaikkien ihmisten ja karvaisten kavereiden kanssa. Kannattaa tutustua rotuun! Ainut miinus on lyhyt keski-ikä. Omani lähti sateenkaari sillalle 7vuoden ikäisenä.