Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"ystävä" hyökkäsi eilen humalassa verbaalisesti kimppuun

Vierailija
04.08.2016 |

olimme terassilla ja puhe tuli, kuten naisilla usein, shoppailusta. äkkiä tämä ihminen, jota olin pitänyt ystävänä, alkoi haukkua tyyliäni sanoen mm. että olen "säälittävä" ja että minut pitäisi ilmoittaa johonkin "tyyliä vai ei"-tyyliseen ohjelmaan. oli kuin märkä rätti päin naamaa! jähmetyin niin, että sain lopulta parkaistua "no jos olet tuota mieltä niin ei tartte kattella!" ja poistuin. bussissa tuli itku...kotona poistin kys. ihmisen heti kavereista facebookista ja harkitsin jopa estämistä... mainittakoon, että emme olleet missään räkäkännissä vaan juoneet pari lasillista viiniä! loppuiltana join kyllä yksin lisää..

tänään tuli sitten whatsup-viestiä jossa kyseli, miksi olen poistanut hänet kavereista ja miksi suutuin siitä että "puhui suunsa puhtaaksi". avauduin tunteistani facebook - päivityksellä, jossa en maininnut nimiä mutta kirjoitin mm. että " jos en kelpaa ei tarvitse katsella" ja pian tuli viesti, että miksi teen riidastamme julkisen ?

että tämä oli nyt tässä ;( riparilla alkanut ystävyys. en voi vieläkään ymmärtää mitä.. miksi.. näin tapahtui?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä te oikein ootte? Unohda tuollainen tyyppi ja mene elämässä eteenpäin.

Vierailija
2/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä te oikein ootte? Unohda tuollainen tyyppi ja mene elämässä eteenpäin.

35 v molemmat. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävän kanssa olemme vuosien saatossa puhuneet suumme puhtaaksi, mutta aina olemme selvittäneet asiat ilman julkisuutta. Olemme nykyään parhaat ystävät toisillemme. Ja tätä on kestänyt yli 20v.

Vierailija
4/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitteko viime viikolla sie riparilla. Yleensä vain kun kalikka kolahtaa sitä loukkaantuu. Ole ylpeä tyylistäsi vaikka se kaverin mielestä olisi tyylitöntä.

Vierailija
5/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tapana jättää ihmisten känniavautumiset omaan arvoonsa. Ne on seuraavana aamuna unohdettu jo. Tee toisille kuten toivot itsellesi tehtävän. Itsekin olen kännissä puhunut ties mitä paskaa, mutta onneksi ystävät on tajunneet että en ole pohjimmiltani sitä mieltä vaan humalan henki siinä höpisi omiaan.

Vierailija
6/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy erossa tuollaisesta ihmisestä. Omassa elämässä ei mene hyvin, jos on aikaa arvostella toisen pukeutumista. Idiootti kaveri! Jätä omaan arvoon, mielipiteistä ei voi kiistellä eikä tarvitse tuoda julki jos jostain ei pidä.

Vierailija
7/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vuoksi naiset saavat tuollaisia puuskia ystävilleen?

Miehet saattavat kaatokännissä tuollatavalla sekoilla, muttei muuten. En itse ole koskaan ketään haukkunut. Minkälainen ihminen niin tekee ja pitääkö sitä ymmärtää? Ei kai ole vaikeaa pitää mölyt mahassaan, vaikka joskus sapettaa itse kutakin?

Vierailija
8/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi sun kaveri on näitä "mä olen vaan rehellinen" ja "puhun asioista niiden oikeilla nimillä" -tyylinen ns.  suorapuheinen ihminen. Katsoo oikeudekseen puhua mitä sylki suuhun tuo ihan vaan siksi että kuvittelee suorapuheisuuden olevan hyvä ja kaunis piirre ihmisessä. Hienotunteisuudesta tuskin ymmärtää yhtään mitään eikä ymmärrä että se on sosiaalisesti tärkeä taito.

No, tää oli yksi oppitunti hällekin - aina ei tarvitse sanoa ihan kaikkea ääneen mitä mielessä liikkuu. Ei kaikki hänellekään pamauta päin naamaa mielipiteitään hänestä.

Vierailija
9/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävältäsi oli tökeröä rueta arvostelemaan ja lyttämään tyyliäsi etenkään, jos et edes ollut kysynyt hänen mielipidettään. Mutta myös sinulta virhe vuotaa riitanne julkisesti facebookiin. Viisainta olisi ollut odottaa, että tunteet hieman laantuvat ja sitten ottaa yhteyttää (entiseen?) ystävääsi ja keskutella tilanne läpi.

Vierailija
10/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35 v molemmat. 

Ap

No kylläpäs ootte nykyihmiset herkkiä. Joku vain sanoo mielipiteensä toisen tyylistä nii jo on maailmankirjat sekaisin. Kai maailmaan nyt mielipiteitä mahtuu ja tyyli on vain makuasia. Turha tommosesta loukkaantua, vaikka ystävä hieman tahditon oli (kuvittelee, että hänen käsitys "tyylistä" on jotenkin muita parempi). 

Vierailija
11/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissä kukaan 35-vuotias ei ala haukkua kaverinsa tyyliä, vaikka olisi hiljaa mielessään sitä mieltä, että asiassa olisi korjaamisen varaa. Sen verran empatiakykyä ja käytötapoja on kaikilla, vaikka jonkinsortin urpojakin tunnen. Enkä kyllä tajua sitäkään, että jossain facebookissa tätä sitten ruoditaan ja kaikki tutut ihmettelee, mistä on kyse...

Unohda koko soppa ja etsi muita kavereita.

Vierailija
12/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se on kyllästynyt sun jatkuvaan shoppailupuheeseen. Ehkä yritti kertoa, että elämässä on muutakin.

Vierailija
13/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää kaveriltasi mutta sinäkin kuulostat käyttäytymisen perusteella ripari-ikäiseltä.

Rynnätään poistamaan fb kavereista ja laitetaan vihjaileva päivitys.Hohhoijaa. Ettekö osaa keskustella suoraan?

Vierailija
14/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes ole omasta mielestäni mitenkään erikoinen tai silmiinpistävä tyyliltäni! :/ tummanruskea (oma väri) otsatukallinen polkka, vihreät  suurikehyksiset silmälasit, kevyt meikki ja välillä ei meikkiä ollenkaan, nenässä ollut nappilävistys 19 vuotta, päällä yleensä farkut, pitkä paita ja maiharit.   olen näyttänyt tältä jo useamman vuoden, eikä tuo "ystäväni " ole IKINÄ ilmaissut että ulkomuodossani olisi jotain noloa tai vastenmielistä! :O alkohliakin olemme ottaneet yhdessä lukemattomia kertoja, eikä yleensä ala avautua tuolla tavoin kenellekään..

Ap

Vierailija
15/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko avautua niin sen voi tehdä hieman eri tyylillä jos ei halua nolata. Aikuinen ihminen ja oikea ystävä ei toimi noin eikä pari viinilasia ole yhtään mikään selitys. Ystäväsi teki itsestään täyden pellen ja sinuna en vastaisi enää mihinkään viesteihin mitään.

Vierailija
16/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä ystävä, ollut jo ala-asteelta lähtien. Vuosien saatossa on puolin ja toisin tullut sanottua totuuksia, nykyisin ehkä verhotummin, kuin nuorempana. Välillä ollaan loukkaannuttukin ja otettu etäisyyttä, mutta kun tosiystäviä ollaan, niin yhteydenpito on jatkunut.

Mielestäni tosiystävyyden erottaa kaveruudesta se, että ystävältä voi sallia suorempaa puhetta, kuin tuttavilta. Oman arvion mukaan sitten voi ottaa puheista onkeen tai sitten ei. Tosiystävän sanomisia voi myös katsoa vähän läpi sormien. Jos toinen haukkuu pukeutumista jne. voi omankin suun avata ja puolustautua.

Vierailija
17/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on tapana jättää ihmisten känniavautumiset omaan arvoonsa. Ne on seuraavana aamuna unohdettu jo. Tee toisille kuten toivot itsellesi tehtävän. Itsekin olen kännissä puhunut ties mitä paskaa, mutta onneksi ystävät on tajunneet että en ole pohjimmiltani sitä mieltä vaan humalan henki siinä höpisi omiaan.

ai kun kuulostat viehättävältä ihmiseltä. sääliksi käy ystäviäsi. itse olen poistanut ystävistä ne ihmiset, joiden kännistä käytöstä en siedä. ne sanat kyllä satuttaa ihan oikeasti, vaikka sanoja olisi humalassa. KATSO PEILIIN

Vierailija
18/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hyvä ystävä, ollut jo ala-asteelta lähtien. Vuosien saatossa on puolin ja toisin tullut sanottua totuuksia, nykyisin ehkä verhotummin, kuin nuorempana. Välillä ollaan loukkaannuttukin ja otettu etäisyyttä, mutta kun tosiystäviä ollaan, niin yhteydenpito on jatkunut.

Mielestäni tosiystävyyden erottaa kaveruudesta se, että ystävältä voi sallia suorempaa puhetta, kuin tuttavilta. Oman arvion mukaan sitten voi ottaa puheista onkeen tai sitten ei. Tosiystävän sanomisia voi myös katsoa vähän läpi sormien. Jos toinen haukkuu pukeutumista jne. voi omankin suun avata ja puolustautua.

Onneksi tulen toimeen vaan sen verran älykkäiden ihmisten kanssa, että mulla ei ole ystävissä yhtään ihmistä joka olisi niin moukka, että alkaisi haukkua toisen tyyliä. Ystävyys ei tarkoita sitä että saa puuttua toisen olemukseen/persoonaan. Tuossahan haukkuja ja suunsa puhtaaksi puhuja asettaa itsensä väistämättä toisen yläpuolelle! Miten se on ystävyyttä? Jos ei miellytä, voi vaihtaa seuraa!

Vierailija
19/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain ongelmaa on ihmisellä, jos ainoastaan kännissä voi sanoa jonkin itseä vaivaavan asian. Ok, että poistit facesta - varsinkin, kun seuraavana päivänä vähätteli käytöstään. Mutta näitä ihme verhottuja avautumisia elämäntilanteesta en ymmärrä.

Vierailija
20/23 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä vuoksi naiset saavat tuollaisia puuskia ystävilleen?

Miehet saattavat kaatokännissä tuollatavalla sekoilla, muttei muuten. En itse ole koskaan ketään haukkunut. Minkälainen ihminen niin tekee ja pitääkö sitä ymmärtää? Ei kai ole vaikeaa pitää mölyt mahassaan, vaikka joskus sapettaa itse kutakin?

Miehillä ei ole enemmän oikeutta käyttäytyä loukkaavasti kuin naisilla. Miksi hyväksyt moisen kaksoisstandardin? Eikä humala ole muuta kuin tekosyy todellisuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi